Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3028
Hei

Har nå flyttet til et nytt hus og her er det kun nett fra kabel-tv. Noe som er helt forferdelig dårlig, med omtrent 3,9mbps i nedlast og 0,44mbps i opplast.
Bruker nettet på å se på film, youtube, spilling online, og generell surfing.

Hvilken nettleverandør er da best? Og hvordan ruter bør jeg ha?

Bor på Bardufoss, i Troms. Hva kan leveres her?

Takk for svar
http://www.nyttbredband.no finn først ut hvem som evt. kan levere til deg.
Først må du vite hvem som kan levere til deg, deretter typen som passer for deg(DSL, xDSL, VDSL, ADSL, Fiber) skal du kjøre noen type server tilkoplinger til \ fra dette nettverket (på virker om leverandør har sperringer på porter, eller er helt åpent), så Pris

Er du villig til å betale for god support \ SLA eller klarer du deg om nette skulle være borte 1mnd eller 2?
Just fyi, sjekk også med leverandører som ikke leverer over DSL eller helfiber, her hvor jeg bor er det kun Get som leverer over 5Mbps ned, men da med hybridfiber. Aner ikke hvordan det er ved deg, men det kan være verdt å ta en titt på.
Sist endret av Freddy_fred5; 24. februar 2015 kl. 11:47.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Just fyi, sjekk også med leverandører som ikke leverer over DSL eller helfiber, her hvor jeg bor er det kun Get som leverer over 5Mbps ned, men da med hybridfiber. Aner ikke hvordan det er ved deg, men det kan være verdt å ta en titt på.
Vis hele sitatet...
Kan gå god for Get sin hybrid løsning selv,hos meg er det satt opp fiber mellom nodene \ sentralene til Get og så kobber (Coax) inn til huset