Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4393
Med mine mange år som dataamatør har jeg alltid på en eller annen måte klart å løse et problem jeg har hatt, men denne gangen står det virkelig stille!
Jeg har ikke peiling på hva som er galt!!!
Det startet for 2 dager siden da jeg så på noen klipp på vgtv.no, plutselig så ble alt ekstremt treigt, alt gikk i sirup, både nettlesern og pcen, ingen triks hjalp så jeg restartet pcen da jeg regnet med at det ville gjøre susen, men det gjorde det så absolutt ikke.
Pcen begynte å henge seg, sånn helt plutselig, når jeg startet et spill, gikk inn på enkelte mapper og startet eneklte programmerol.
Hver gang pcen hang seg og jeg startet pcen på nytt så hang den seg umiddelbart etter jeg bootet opp igjen, for å unngå dette måtte jeg inn i sikkerhetsmodus og slå av alle programmer som aktiveres ved oppstart.
Jeg startet i det små med å fjerne disse programmene og reinstallere de, slette de mappene som fikk pcen til å henge seg mm. Selv når jeg scannet etter virus så hang pcen seg.
Fremdeles ingen virkning så jeg brøvde meg både meg å rulle windows tilbake 2 dager OG reparere windows, fremdeles hang pcen seg. Etter massiv prøving og feiling har vi kommet frem til i dag (torsdag), og i dag bestemte jeg meg for virkelig å gå hardt til verks!
Jeg oppdaterte SSD disken min (OCZ Vertex 4), altså den jeg har windows på, lastet ned ALT av drivere og programmer på nytt før jeg formaterte SSD disken og reinstallerte windows (windows 7 64bit.).
Til nå etter formateringen har den kun hengt seg en gang, men flere problemer har oppstått.
Når jeg kjører windows update så henger den seg opp underveis og beveger seg ikke fremover, etter langt om lenge avbryter jeg oppdateringen og restarter pcen, under avsluttingen når pcen installerer oppdateringene får jeg bluescreen og pcen restarter seg selv, dette har skjedd nå de siste 3-4 gangene jeg har prøvd å oppdatere windows i dag.
Nå er jeg virkelig tom for idèer, hva er galt? Har jeg VIRKELIG uflaks? Er SSD disken gåen?
Jeg har hatt denne pcen og de fleste komponenetene i den over 2 år.
I biosen er alle instinninger på originalt.
Asus Sabertooth Z77
Hvor lenge lar du Windows update holde på før du avbryter? Det kan ta lang tid før det vises fremgang selv om den faktisk jobber.
Trådstarter
53 0
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Hvor lenge lar du Windows update holde på før du avbryter? Det kan ta lang tid før det vises fremgang selv om den faktisk jobber.
Vis hele sitatet...
Updaten hadde holdt på i noen få minutter, muligenst 3-5 minutter, på den tiden hadde den installert flere titalls oppdateringer. Hvilket tall den stopopet opp på varierte, men når den først stoppet opp gikk det på det lengste rundt 15-20 min uden at den hoppet videre.
Sist endret av nso; 9. mai 2013 kl. 23:18.
Sitat av espen_rud Vis innlegg
Updaten hadde holdt på i noen få minutter, muligenst 3-5 minutter, på den tiden hadde den installert flere titalls oppdateringer. Hvilket tall den stopopet opp på varierte, men når den først stoppet opp gikk det på det lengste rundt 15-20 min uden at den hoppet videre.
Vis hele sitatet...
Uten at jeg har noe svar på hva som er galt så ville gitt windows update noen timer først.
Sist endret av TheOnlyArf; 9. mai 2013 kl. 23:17.
Medmindre du brukar pcen til gaming eller windows only programmer tør jeg anbefale ubuntu evt kubuntu. Disse skal ha mykje mindre problemar og imotsettning til windows ikkje skitne til RAMen så mykje.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Er den deprimert?
Oki, Så om jeg forstår deg riktig, for 2-3 dager siden hadde du ikke noen problemer med at PC'en hang seg opp etc?
Så etter dette tok du å formaterte disken, oppdaterte driverene på disken, reinstalerte Win 7. Og når du prøver å oppdatere til en nyere versjon av Win 7, så henger pcen seg opp? Eller er det bare oppdateringen som henger? Du får blåskjerm også?

Har du prøvd å sjekke Hardware i maskinen? Koble ut og inn SSD disken, sjekk at RAM'en er skikkelig i etc.
Jeg kan også anbefale å teste Ubuntu om du fortsatt ikke får den til å virke skikkelig i Windows.

Jeg anbefaler også at du kjører Ccleaner og Antivirus.
Sist endret av Limptobe; 10. mai 2013 kl. 11:00.
Trådstarter
53 0
Sitat av Limptobe Vis innlegg
Oki, Så om jeg forstår deg riktig, for 2-3 dager siden hadde du ikke noen problemer med at PC'en hang seg opp etc?
Så etter dette tok du å formaterte disken, oppdaterte driverene på disken, reinstalerte Win 7. Og når du prøver å oppdatere til en nyere versjon av Win 7, så henger pcen seg opp? Eller er det bare oppdateringen som henger? Du får blåskjerm også?

Har du prøvd å sjekke Hardware i maskinen? Koble ut og inn SSD disken, sjekk at RAM'en er skikkelig i etc.
Jeg kan også anbefale å teste Ubuntu om du fortsatt ikke får den til å virke skikkelig i Windows.

Jeg anbefaler også at du kjører Ccleaner og Antivirus.
Vis hele sitatet...
Ccleaner og antivirus kjøres daglig, dro ut og inn rammen i går.
Begge deler har skjedd, både oppdateringne har stoppet opp og jeg har fått bluscreen under selve oppdateringen. Trur jeg har fått den på rett kjøl nå med noe flaks. Har ikke brukt pcen så mye enda i dag men har ikke hatt noen store problemer sålangt. I natt ga den meg en bluscreen og ba meg senne inn windows dvden og reparere windows, noen timer etter windows var nystallert. Etter dette klarte jeg å oppdatere og har da ikke hatt noen store problemer siden.
Jeg syns dette ligner på "bad sector". Men dette er en SSD, og dem har også en tilstand, som ligner på "bad sector", men jeg aner ikke hva det heter.

Mitt forslag til å løse problemet er SpinRite, og det skal da kjøres på level 1 eller 2 ingen høyere. Eneste bakdelen er at programmet koster ca. en 500-lapp.

Programmet du laster ned er på litt over 173 kB, så ikke bli sjokkert om nedlastingen tar kort tid.

Du starter programmet, deretter velger du å lage en *.iso fil. Denne brenner du på en CD, og starter PC'n fra denne. Men du kan også velge *.img fil, og deretter lage en oppstartsminnepenn.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
crystaldiskinfo er gratis og vil la deg se eventuelle feil på SSD og hvilken status den har på wear.

ssdlife gjør mye av det samme.
Sist endret av AtXbYeA; 10. mai 2013 kl. 16:35.
Jeg har akkurat samme problem. Og jeg vet om en til som har det samme.
Har gjort litt feilsøking og har kommet fram til et par teorier om ikke en løsning.
Det begynte fredag, så det er endringer som har skjedd de siste dagene som har gjort det. De programmene som jeg husker har kjørt oppdateringer er:

Windows update
Spotify
Google Chrome
Java

Jeg holder en knapp på enten Chrome eller Java. Bruk av chrome på visse forumer jeg er medlem i nå resulterer i en crash. Vennen som jeg snakket om opplever det på facebook, men med samme resultat. Går greit et par minutter, så i løpet av et par sekunder så kjører det plutselig sirup.

Jeg har gjort følgende endringer nå:
Fjernet alt fra startup som ikke trenger være der, kjørt slimcleaner og en kjapp virusscan. Dette løste ingenting.

Installert og kjørt Opera som nettleser. Merker at det kanskje henger litt innimellom, uten at jeg rekker å reagere noe spes på det, men det kjører betraktelig mer stabilt. Enn så lenge.

Venn har prøvd iexplore og firefox med kræsj som resultat. Hennes problemer startet og fredag.
Sist endret av Argentum75; 12. mai 2013 kl. 13:13.