Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 4180
Bitch, please
MrAsrud's Avatar
Tar sjansen på å starte den tråden. (forutsetter at disse produktene vil bli presentert)

- Hva tenker du om Apples nye produkter?

- Vil den nye iTablet, iSlate (o.l) ta markedet med storm? Isåfall hvorfor?

-Var iPhone OS X 4.0 verdt ventingen? Eller er Nexus One svaret på alle problemer?

Hvis dere har mer å komme med er det bare å slenge seg på
Alt jeg håper på er at de annonserer iPhone OS 4.0. Tviler på jeg har behov for en iSlate nå i nærmeste fremtid. Si at de annonserer iPhone OS 4.0, noen som vet når de faktisk pleier å slippe det til allmennheten?
Det er sikkert noen ville applefanbois som løper å kjøper denne iTablet, mens jeg for min del skjønner ikke helt hva jeg skal med denne. Den er akkurat så stor at den er ekkel å ha i lommen og akkurat for liten til at den er grei å bruke ellers.
De vet jo ikke nøyaktig str enda da:P
Bitch, please
MrAsrud's Avatar
Trådstarter
Sitat av liverpoolfc Vis innlegg
De vet jo ikke nøyaktig str enda da:P
Vis hele sitatet...
Nei, men hvis det skal være noe annet enn en større iPhone så må den jo være rimelig stor? Noe som gjør at den blir for stor til å ha i lommen
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
De vet ikke nøyaktig størrelse enda nei.

I følge Engadget har tableten en skjermstørrelse på mellom 9 og 10" og kjører en variant av iPhone OS.

mac1.no:

Ryktene slo først ordentlig fart når det ble kjent at Apple har bestilt et stort antall 10" touch-skjermer. Det antas at Apple ønsker å bruke disse skjermen til en maskin som skal konkurrere mot de populære og billige Netbook-maskinene, men fremfor å lage en Netbook-klone vil Apple introdusere en innovativ tablet med mye av teknologien fra Apples iPhone.
Vis hele sitatet...
Bitch, please
MrAsrud's Avatar
Trådstarter
Den [COLOR="Black"][iPaden][/i][/COLOR] var nice Muligens litt tykk rundt skjermen?
Gå inn på www.live.gdgt.com og trykk på apple linken. Der er det kontinuerlig oppdateringer med bilder!
iPad (gratulerer med å velge det potensielt styggeste navnet) var jo prikk lik den styggeste leaken. Huff huff. Ser ut som en forvokst iPhone
http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/01/apple-creation-0168-rm-eng.jpg

Her er et bilde!

Når iPhone ble lansert fantes de kun i USA. Det var veldig vanlig at folk dro over til USA for å kjøpe med seg flere tlf hit og selge de her i Norge. Hvordan kan det gå seg til med tollen? Tenker tanken på å gjøre det dersom iPad ikke blir sluppet i Norge med det første! Har nok noen bekjente som kunne tenkt seg en slik en!
Jeg ser virkelig ikke poenget med den nye Ipaden. Det er jo bare en stygg kryssning mellom en iphone og en Mac. Den er alt for svære til å dra med seg rundt uansett. Støtte for flashplayer har den heller ikke. Eneste jeg håper på, er at man kan ringe med den. Blir morsomt å se en haug med apple-fanboys som går rundt med den intill øret.
Jeg gledet meg veldig til dette eventet her. Hadde hele tiden vært bestemt på at jeg skulle kjøpe meg en MacBook pro, men fanboy som jeg er, så må jeg bare si at jeg sikler veldig etter denne iPaden. Så videoen om den på apple.com og da kjente jeg en merkelig rus følelse i meg, ja nesten som å være forelska. (fy faen jeg ER virkelig fanboy :S). Anyways, tror ikke jeg får sove i natt for nå står valget mellom iPad og MacBook pro. Har iPhone 3GS så det er liksom derfor jeg har lagt den Paden på is, men nå vet jeg virkelig ikke lengre. Skal bli morsomt å se hvordan dette utvikler seg, men jeg tror iPaden vil bli en suksses. Det er jo apple vi snakker om!
Sitat av trauMa Vis innlegg
jeg tror iPaden vil bli en suksses. Det er jo apple vi snakker om!
Vis hele sitatet...
Ja, for Apple failer jo aldri
http://www.newlaunches.com/archives/...ch_flopped.php
Bitch, please
MrAsrud's Avatar
Trådstarter
Synd det ikke kom noe om OS 4.0 for iPhone :/
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Men du kan laste ned programmer til iPad, over 140 k programmer som funker til den leste jeg.
ingen multitasking :O men kommer nok i en jailbreak...
Det var de samme programmene som en brukte på f.eks. iphone eller ipod touch
Jaggu har de ikke klart å utelate flash.....igjen. Hva tenker de med mon tro?! Det er jo ikke aktuelt med noe slik uten flash.
One of the good guys
2rs1's Avatar
men 9 tommer... dobbel iphone eller noe? For stor til å ha med seg overalt og for liten til å bruke... Sitter på en 13 tommer laptop og synes det begynner og bli lite til film/serier og surfing. Når den i tillegg er uten flash, 3g og multitasking er jeg ikke imponert

... og sommern 2011 - iPad 3G.
Sist endret av 2rs1; 27. januar 2010 kl. 22:49.
Sitat av 2rs1 Vis innlegg
men 9 tommer... dobbel iphone eller noe? For stor til å ha med seg overalt og for liten til å bruke... Sitter på en 13 tommer laptop og synes det begynner og bli lite til film/serier og surfing. Når den i tillegg er uten flash, 3g og multitasking er jeg ikke imponert

... og sommern 2011 - iPad 3G.
Vis hele sitatet...
Men gudene skal vite at KØ blir det sikkert utenfor diverse Applesteder når den slippes, og folk kaster villig penger etter ting de irriterer seg grønne av etter to måneder.

Jeg er enig med deg, og det er forsåvidt ikke noe nytt fra Apple, at de unnlater helt enkle og normale ting som i og for seg burde ha vært der..
Æsj... ingen ny macbook pro?

iPad... jævla fjøl.

Noen som aner når den nye macbook pro kommer?
(Ja, jeg har sjekka http://buyersguide.macrumors.com/)
Sist endret av Turbolego; 27. januar 2010 kl. 23:12.
Jeg tenker at de kunne ha gitt youtube brukeren CapriPrimal litt cred i det minste!

http://www.youtube.com/watch?v=smqslH0qw5U
Jeg skjønner ikke helt hvem det store markedet for slike maskiner er, siden laptoper er akkurat(man må brette de sammen, men skjermen er ikke like utsatt) like portable.

Kan noen av dere som potensielt vurderer å kjøpe den av andre grunner enn at den er produsert av apple og nylig lansert forklare meg hvorfor?

Jeg er ikke negativ til iPaden eller noe sånt, men det virker bare som et unyttig produkt

Edit: Når jeg tenker meg om så kan man vel bruke den som en brødfjøl hvis man snur den opp-ned.
Sist endret av Picard; 27. januar 2010 kl. 23:20.
Jeg er litt forvirret. Den har youtubeplayer, men ikke flash? Wtf?
noen som aner hva skjermoppløsningen er på iPad? Står ikke på Apple.com... Ser ikke ut som mer enn max 800x600 eller noe syns jeg
Sitat av lolidude Vis innlegg
Jeg er litt forvirret. Den har youtubeplayer, men ikke flash? Wtf?
Vis hele sitatet...
Samme har jo vært med iphone og ipod touch siden de ble lansert, så hva som er "wtf" med det ser jeg ikke.

Ellers var iPad noe av det styggeste jeg har sett og kan antageligvis bli en brukbar dørmatte hvis jeg velger å anskaffe meg en.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Samme har jo vært med iphone og ipod touch siden de ble lansert, så hva som er "wtf" med det ser jeg ikke.

Ellers var iPad noe av det styggeste jeg har sett og kan antageligvis bli en brukbar dørmatte hvis jeg velger å anskaffe meg en.
Vis hele sitatet...
Det er noe her i verden som heter å lære av sine feil, derfor er det litt WHAT THE FUCK moment når de ikke har klart å inkludere flashplayer på en nyutviklet tablet.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Sitat av Totskalle Vis innlegg
noen som aner hva skjermoppløsningen er på iPad? Står ikke på Apple.com... Ser ikke ut som mer enn max 800x600 eller noe syns jeg
Vis hele sitatet...
1024x768 - iflg. engadget.
Kan man lese PDF bøker på den? For da skal jeg ha en sånn en
Sitat av lolidude Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Gratulerer med å linke til en side som viser flopper fra <90-tallet.

Du kan da ikke nekte for at nesten alt Apple tar på om dagen blir til gull?

Sitat av Geordie Vis innlegg
Jeg er ikke negativ til iPaden eller noe sånt, men det virker bare som et unyttig produkt

Edit: Når jeg tenker meg om så kan man vel bruke den som en brødfjøl hvis man snur den opp-ned.
Vis hele sitatet...
Motstridende?

Jeg klarer å se poenget med den, men ville aldri kjøpt den selv. Det eksisterer laptoper med gode touchscreener og hele den pakken, men man bør gjerne ha program som er laget for det. Det er jo det som er hele poenget her. Fint til småsurfing i sofaen, fjernkontroll over alle lysene i rommet, styre musikk, se filmer, lese bøker, etc.
Sist endret av Starra; 28. januar 2010 kl. 01:20.
Jeg kan ikke nekte for at det selger bra, men jeg kan nekte for at det er gode produkter.
Sitat av Chopin Vis innlegg
Kan man lese PDF bøker på den? For da skal jeg ha en sånn en
Vis hele sitatet...
Det regner jeg med, det finnes massevis av PDF-lesere til iPhone.
Om disse .PDF leserne til IPhone er app's, så kommer de til å funke på IPad. Alle IPhone/IPodtouch app's kommer til å virke på IPad.
Når det gjelder selve fjøla så er det noen småting som skuffer meg, som at den ikke har håndskriftgjenkjenning, men ellers så er den omtrent som forventet. Så og si alt jeg bruker datamaskiner til kan jeg gjøre på en iPad. Det jeg gjør av mer avanserte oppgaver kan jeg gjøre på macbook-en (eller bytte den ut med en iMac). Jeg vil ha en, for å si det sånn.

Flash tviler jeg forsåvidt på at vi noen gang vil få se på iPhone eller iPad, årsakene er egentlig åpenbare. Apple vil ha en god og konsistent brukeropplevelse, det inkluderer blant annet å minimere sannsynligheten for kræsj. Å inkludere tredjeparts binærkode i Safari ville introdusert et stort åpent minefelt som Apple ikke kontrollerer, altså muligheter for kræsj som Apple ikke har kontroll over. Når vi vet at flash er en av de største årsakene til kræsj i OS X så blir løsningen alt for åpenbar, ikke inkluder flash. Forøvrig så kan jeg ikke si at jeg har savnet flash på iPhonen min. Eneste er muligens video, men der vil forhåpentligvis HTML5 snart ta over uansett.
Jeg tror jeg blir nødt til å skaffe meg en sånn. Litt fordi jeg ser for meg at avslappet surfing, nyhetslesing, boklesing og filmtitting blir enklere og mer komfortabelt med en iPad, og litt fordi jeg tror den kommer til å samarbeide veldig godt med iPhone og Macbook-komboen jeg bruker fra før. Kalender, e-post og lignende virker jo også veldig sexy. Og når nettsidene bekrefter at den er minst like responsiv og god å bruke som iPhone, er jo det bare nok et argument.
Personlig synes jeg det er altfor lite fokus på deres til nå beste produkt: http://parody.organique.com/040.html
Sist endret av Skogsgnomen; 28. januar 2010 kl. 02:30.
Woho, nå blir det flere idioter gående med skjerm i hånda
Er det noen som vet om Ipad kommer med en pen, eller om det er mulig å kjøpe en pen til den.
Og da tenker jeg på en med har tupp ikke som det crapet som finnes til ipod.
Forresten er det noen som vet om en pen til iPhone/iPod, som er spiss og ikke myk, for det gåt f ikke ann å tegne med den.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Chopin Vis innlegg
Kan man lese PDF bøker på den? For da skal jeg ha en sånn en
Vis hele sitatet...
Om dette er hovedmålet ditt: Hvorfor ikke gå for et produkt som benytter e-ink?

Om den kan kjøre ett iPhone-program i 2:1, bør det klare 2 i 1:1. Er sikkert massevis av programvarekombinasjoner folk har lyst til å kjøre på den måten.

Vet virkelig ikke hva de gir dem som sitter i salen. Lattergass? Blowjobs? Hva var det som var revolusjonerende med funksjonaliteten? Kun en litt annen størrelse på iPod Touch, og en ganske så bra batterilevetid.
iPad virker ganske fet, og det med tanke på at jeg har aldri likt Apple fordi de er noen særinger, da er dette bra. Jeg funderer fremdeles på om jeg skal kjøpe den når den kommer i Mars (tror jeg det var), det sies at den billigste modellen med 16GB HDD uten 3G-nett kommer til å koste 3800-4400kr.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
iPad virker ganske fet, og det med tanke på at jeg har aldri likt Apple fordi de er noen særinger, da er dette bra. Jeg funderer fremdeles på om jeg skal kjøpe den når den kommer i Mars (tror jeg det var), det sies at den billigste modellen med 16GB HDD uten 3G-nett kommer til å koste 3800-4400kr.
Vis hele sitatet...
Apple tar seg godt betalt for produktene sine 15B company...
Hvorfor sammenligne iPad med en laptop, når det ikke er samme produktet i det heletatt, en lastebil sammenlignes ikke med en cabriolet.
Dette produktet er ikke ment for wow-spilling, men for internettsurfing, se film på, se bilder, hør musikk, enkle programmer fra apps store, lese bøker (så langt tidenes beste og mest gjennomførte e-book dings) det er rett og slett en hardcore iPhone som kan mye en laptop kan, men det er ikke en laptop. tror ikke det går an å ringe med den, men siden du kan sette i sim-kort så ser jeg ikke bort ifra at det kommer en 2.gen men mulighet for å ringe.
huske å plusse på mva når dere skal regne ut prisen da, er jo ikke kun apples skyld at prisen er så høy i norge

16 gb utgaven koster 2944 i USA og 3680 i Norge..
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av jihad Vis innlegg
Hvorfor sammenligne iPad med en laptop, når det ikke er samme produktet i det heletatt, en lastebil sammenlignes ikke med en cabriolet.
Dette produktet er ikke ment for wow-spilling, men for internettsurfing, se film på, se bilder, hør musikk, enkle programmer fra apps store, lese bøker (så langt tidenes beste og mest gjennomførte e-book dings) det er rett og slett en hardcore iPhone som kan mye en laptop kan, men det er ikke en laptop.
Vis hele sitatet...
Det blir mer naturlig å sammenligne det med en laptop når du tenker på hva _mange_ benytter laptopen sin til: Medieavspilling, websurfing, e-post.
sant sant, men man kjører jo med en cabriolet å? :P
Sitat av junkpal Vis innlegg
Det er noe her i verden som heter å lære av sine feil, derfor er det litt WHAT THE FUCK moment når de ikke har klart å inkludere flashplayer på en nyutviklet tablet.
Vis hele sitatet...
Apple har lært av sine feil de, de har jo tross alt endelig begynt å utelate støtte for Flash i sine produkter. Et modig og flott valg!

Det de fleste gjør feil er å sammenligne dette med en laptop eller tablet-pc. Det er strengt tatt ingen av delene. Ei er det en forvokst iTouch slik andre ser ut til å mene at det er. Slik jeg ser det prøver Apple med iPad å gi oss et produkt som er en god del mer portabelt enn en klassisk laptop, og samtidig mer intuitivt å bruke siden man manipulerer det grafiske brukergrensesnittet direkte gjennom berøring.

iPad kan neppe erstatte en datamaskin, men jeg tror heller ikke at det er poenget. Poenget er at dersom man skal utføre enklere oppgaver som surfing, sjekke mail, sjekke kalenderen, se film på senga, lese ei bok eller se gjennom et bildealbum slipper man å dra med seg laptopen over alt. Det blir mer noe i form av en såkalt Netbook, bare at man her har muligheten til å unngå å bruke mus/tastatur i tillegg til at man har et OS mer tilrettelagt for enheten.

Jeg tror dette kommer til å bli en enorm suksess.
Det er jo akkuratt det Iphone gjør?
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av lolidude Vis innlegg
Det er jo akkuratt det Iphone gjør?
Vis hele sitatet...
Men iPad er større, så dermed er den bedre å se film på, lese avis etc.
Vurderer sterkt en iPad. Har aldri vært noen Apple fant, og har forsåvidt aldri eid et eneste produkt de har lansert. Denne derimot virker fristene. En fin skjerm som jeg føler kommer til å komme godt med på lange bilturer, hytteturer, flyturer å lignende, hvor en laptop er unødvendig stor. I tillegg hadde den visst god batteritid, noe som trekker opp. I tillegg er musikk/filmavspilling, skriving av tekst og surfing det eneste jeg bruker laptoppen min til uansett.
Tror det kommer til å bli bra
Ble nødt til å lage denne da det var ca. det første jeg tenkte på når jeg så iPaden :
http://knutness.com/wp-content/uploads/forstørretiphone.jpg

^^

Ellers er det vel sannsynlig nok at den kommer til å bli en suksess, mange nok som liker Apple sine produkter. Personlig foretrekker jeg PC'er ;-)
Sitat av Waver Vis innlegg
Men iPad er større, så dermed er den bedre å se film på, lese avis etc.
Vis hele sitatet...
Som en laptop?