Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 13533
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Har lest en del om lucid dreams nå, og dette høres helt fantastisk kult ut. Har virkelig lyst til å prøve ut teknikker og drømme-dagbok men det er jo da et problem: Jeg kan aldri huske at jeg drømmer! "Sluttet" å drømme for ca. 1 år siden, og siden det kan jeg aldri huske noen form for drøm i det hele tatt!
Har fantasien min blitt totalt smadret etter et år med xbox, hardt arbeid og skolegang?

For ca. 1 år siden drømte jeg om altmulig klikka ting.
Drømte f.eks at et hav av babyer (av alle ting) kom stormende i tregt tempo mot vinduet som leende zombier og begynte å klatre opp brannstigen på husveggen. Det eneste jeg kunne gjøre var å begynne og slå ned disse bayene da de nærmet seg vinduet mitt av en eller annen merkelig grunn... Så våknet jeg..

Har dere noen tips til hvordan jeg kan klare å drømme/huske drømmene mine igjen?
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Har lest en del om lucid dreams nå, og dette høres helt fantastisk kult ut. Har virkelig lyst til å prøve ut teknikker og drømme-dagbok men det er jo da et problem: Jeg kan aldri huske at jeg drømmer! "Sluttet" å drømme for ca. 1 år siden, og siden det kan jeg aldri huske noen form for drøm i det hele tatt!
Har fantasien min blitt totalt smadret etter et år med xbox, hardt arbeid og skolegang?

Har dere noen tips til hvordan jeg kan klare å drømme/huske drømmene mine igjen?
Vis hele sitatet...
Lucid Dreaming er knall!

For å huske drømmer anbefaler jeg denne
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for svar, KP!
Dette må jeg definitivt prøve.
Noen som har/har hatt det samme probleme og evt. klart å "huske" drømmene sine igjen?
Det som hjelper for meg er at jeg ligger litt i sengen før jeg sover altså legger meg 5minutter tidligere for å sammle tankene, da drømmer jeg oftest om det jeg tenkte på før jeg sov
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Tusen takk for svar, KP!
Dette må jeg definitivt prøve.
Noen som har/har hatt det samme probleme og evt. klart å "huske" drømmene sine igjen?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en periode for noen år siden selv hvor jeg husket svært få drømmer.
Jeg slenger ut mine tips så kan du jo prøve hva du vil

Drikke melk rett før du legger deg, sette på litt stemingsmusikk som f.eks Caribbean Blue eller may it be fra Enya og la disse stå på repeat,(helst headsett) og fokusere på kun lyden fra headsettet.

Og selfølgelig skrive drømmer med en gang man våkner. (Også hvis det er drømmen som vekker deg.) Og deretter lese over drømmene sine hver kveld før man legger seg.

Håper dette hjalp

Sitat av Dotten Vis innlegg
Det som hjelper for meg er at jeg ligger litt i sengen før jeg sover altså legger meg 5minutter tidligere for å sammle tankene, da drømmer jeg oftest om det jeg tenkte på før jeg sov
Vis hele sitatet...
Anbefaler at man ikke lar tankene sette helt av sted uten deg for da mister man bevissthet. Om du klarer å holde litt bevissthet hele veien så blir det oftere lettere å huske drømmer
Så lenge du har et hode som fungerer før du legger deg, fungerer det når du har lagt deg også. Om du husker drømmene er en annen ting
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Trådstarter
igjen takk for svar. Dette skal prøves.
Må kanskje legge meg litt tidligere, fordi jeg som regel sitter oppe til jeg er stuptrøtt, og så sovner nesten med en gang.
Er det mulig at jeg ikke drømmer i det hele tatt, eller er det bare at jeg er så i drømmeland at jeg ikke husker en ting når jeg våkner?
Jeg har faktisk opplevd og har onnanert så drømt akkuratt det jeg hadde i hodet etter på!
Våkner opp med det svære gliset vær gang det skjer og vil sove igjen!
Sitat av Bangfish Vis innlegg
igjen takk for svar. Dette skal prøves.
Må kanskje legge meg litt tidligere, fordi jeg som regel sitter oppe til jeg er stuptrøtt, og så sovner nesten med en gang.
Er det mulig at jeg ikke drømmer i det hele tatt, eller er det bare at jeg er så i drømmeland at jeg ikke husker en ting når jeg våkner?
Vis hele sitatet...
Alle drømmer, du (og mange flere) husker de bare ikke (for øyeblikket)
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Trådstarter
Ja, savner virkelig de psycho drømmene jeg haddem, blant annet den nevt i førsteposten..
Burde ha skrevet dem ned da, så jeg aldri hadde glemt dem. Husker heldigvis noen av barndomsdrømmene jeg hadde.
Ta en knert (dram) eller to før du legger deg, da drømmer du mer aktivt.
Du bør prøve å meditere og samle tankene dine rett for du sovner, det hjelper veldig for meg. Du kan gjerne tenke over hva du vil drømme, eller hva du tror kan hende du drømmer om. Og vis du skulle klare å huske drømmene med en gang når du våkner! Det er helt utrolig hvor lett man glemmer det, selv om presser det inn i hodet og "pugger" det.
Og en ting til, ikke onaner eller ha sex rett før du sovner! Hvis du gjør det, blir gjerne drømmene uklare og mindre spesielle, og derfor vanskeligere å huske. Jeg vet ikke hvorfor seksuel aktivitet skulle hemme drømmene, men veldig mange oppfatter det sånn, inkludert meg selv.

Det finnes forresten mange urter som har evnen til å frambringe drømmer, mest kjent er kanskje Calea zacatechichi, populært kalt drømmeurt. Andre urter som salvia divinorum og cannabis kan jo også hjelpe med drømmene, men vet ikke hvor aktuelt det er for deg.
Det som funka for meg var å skrive ned drømmene mine kjapt om morgenen når jeg våkne.. Din første tanke bør være "hva drømte jeg nå? hvordan var det?" osv..

Kosttilskuddet ZMA(lovlig) er også kjent for å gi villere drømmer forresten
Sist endret av Tyrkeren; 12. januar 2010 kl. 17:33.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Trådstarter
Sitat av zerto Vis innlegg
Du bør prøve å meditere og samle tankene dine rett for du sovner, det hjelper veldig for meg. Du kan gjerne tenke over hva du vil drømme, eller hva du tror kan hende du drømmer om. Og vis du skulle klare å huske drømmene med en gang når du våkner! Det er helt utrolig hvor lett man glemmer det, selv om presser det inn i hodet og "pugger" det.
Og en ting til, ikke onaner eller ha sex rett før du sovner! Hvis du gjør det, blir gjerne drømmene uklare og mindre spesielle, og derfor vanskeligere å huske. Jeg vet ikke hvorfor seksuel aktivitet skulle hemme drømmene, men veldig mange oppfatter det sånn, inkludert meg selv.

Det finnes forresten mange urter som har evnen til å frambringe drømmer, mest kjent er kanskje Calea zacatechichi, populært kalt drømmeurt. Andre urter som salvia divinorum og cannabis kan jo også hjelpe med drømmene, men vet ikke hvor aktuelt det er for deg.
Vis hele sitatet...
Gode råd, takker
Rusmidler, urter og slikt er uaktuelt for meg, ja.
Sitat av Sukkertøy Vis innlegg
Ta en knert (dram) eller to før du legger deg, da drømmer du mer aktivt.
Vis hele sitatet...
Det er å anbefale fra min side og
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Trådstarter
Jeg får vel prøve meg fram og komme med tilbakemeldinger.. Håper jeg kan drømme som en unge igjen, eller til og med oppleve en lucid dream.
Du drømmer nok, det er bare en fase du ikke husker det. Jeg hadde selv det i et halvt år nesten men så kom det tilbake. Har ingen aning hvorfor.
Husker da jeg fortalte en kamerat om Lucid Dreaming, en kamerat som samtidig fortalte at han ALDRI husker drømmene sine, at han ikke kunne huske å ha gjort det på flere år. Men den kvelden tenkte han mye på det jeg hadde fortalt ham om LD, og dagen etter kunne han fortelle meg ting og tang han hadde drømt samme natt. Så det gjelder bare å fokusere, å tenke på at du skal drømme, og at du skal huske hva du drømmer.
Jeg har i alle fall erfart at jeg sjelden husker drømmer om jeg våkner av meg selv, men hvis jeg våkner av vekkeklokka så husker jeg de gjerne fordi jeg ofte var midt i en drøm når jeg våknet av klokka.
Grunnen til at du ikke har drømmer er kanskje fordi du våkner etter REM-søvn. 80% av de som tror de ikke drømmer er ikke klar over at de gjør det! Men hvis du får noen til å vekke deg rett etter en REM-periode vil du klare å huske drømmene dine bedre.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Trådstarter
Regner med at jeg drømmer, men ikke husker det ja.

Er det noen som har hatt en drøm der de faller og faller? Den hadde jeg mye da jeg var småtass.
Den drømmen kommer vel hos så mange at den omtrent kan regnes som en klisjé
Min versjon var å sitte i et uenderlig hvitt rom på en huske, og så falle av og inn i evigheten helt til man våkner av å pisse på seg.

Takker for alle svar, har en del ting å prøve ut nå!
Sitat av xtoffer Vis innlegg
Grunnen til at du ikke har drømmer er kanskje fordi du våkner etter REM-søvn. 80% av de som tror de ikke drømmer er ikke klar over at de gjør det! Men hvis du får noen til å vekke deg rett etter en REM-periode vil du klare å huske drømmene dine bedre.
Vis hele sitatet...
Godt poeng det der altså, jeg husker aldri hva jeg drømmer i mitt vanlige "sove tidspunkt osv" Kun hvis jeg våkner tidligere eller midt på nattan eller eventuelt sover et par timer på dagen.
Jeg hadde en fucka drøm for ca en uke siden hvor jeg skulle overta et rom i et bofelleskap i et merkelig krøkkete hus og hvor alle beboere hadde arr på hele kroppene sine og mørke ringer rundt øynene. Og når jeg kom inn på rommet mitt sa han karen jeg overtok rommet til "Slapp av du blir nok lik som de andre snart nok!" og blunket til meg...
viktig at du gir dette her Tid og Tolmodighet..

du har fått masse kunnskaper i dag, men ikke sikkert du vil drømme med èn gang!!

hjelper for meg å faktisk lese om dette her; lucid dreaming, liken på første post, postene osv..
hente det friskt opp i minnet er viktig å huske på etterhvert når du begynner å huske drømmene..!

i helgene da jeg ikke står opp 8! men rundt 11-14, pleier jeg å "dorme" / halvsove, og våkner av og til(av meg selv).. gjett om jeg drømmer MASSE da!! husker allt(ofte) og drømmene varer lenge.

-Deilig morgenkos for oss single -

også husk tipset med "lapp" ofte jeg glemmer det fort. veldig fort! og tenker faan hell...&%€!!§`\! hvet jeg drømte men kommer ikke på det!

de drømmene jeg har skrevet ned for år siden husker jeg fortsatt når jeg leser dem.. kult!
Sist endret av zvxsone; 12. januar 2010 kl. 22:11.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Trådstarter
Jeg får begynne å "time" søvnen min, utføre metodene og notere en dagbok så snart jeg kommer tilbake fra drømmeland med minnet i behold.
Håper virkelig på en Lucid Dream engang, høres ekstremt interresant ut.
Sist endret av Bangfish; 12. januar 2010 kl. 22:13.
Sitat av Mokko Vis innlegg
Husker da jeg fortalte en kamerat om Lucid Dreaming, en kamerat som samtidig fortalte at han ALDRI husker drømmene sine, at han ikke kunne huske å ha gjort det på flere år. Men den kvelden tenkte han mye på det jeg hadde fortalt ham om LD, og dagen etter kunne han fortelle meg ting og tang han hadde drømt samme natt. Så det gjelder bare å fokusere, å tenke på at du skal drømme, og at du skal huske hva du drømmer.
Vis hele sitatet...

Nesten sånn var det med meg i natt å, bare at jeg hadde lest denne tråden

har kanskje drømt 3 ganger som jeg husker i løpet av et år, men når jeg la meg var jeg fast bestemt på at jeg skulle drømme. det fungerte faktisk!
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Trådstarter
Jeg har ikke vært så heldig, men skal prøve litt mer i dag. Som vanlig la jeg meg sent i går..
Klarer ikke legge meg før 01.00..
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Jeg har ikke vært så heldig, men skal prøve litt mer i dag. Som vanlig la jeg meg sent i går..
Klarer ikke legge meg før 01.00..
Vis hele sitatet...
hahaa, nei men da er vi fler... jeg vil ha lucid i natt
Shady Banana
Quix's Avatar
Bare et lite spørsmål til Vandringsmann.

Har lest om WILD teknikken og lurte bare på noe. Leste en plass at noen ganger med WILD teknikken føles det som om noen legger et litt tungt laken over deg, og at det som oftest starter ved beina. Vell første gang jeg leste om LD satt jeg i minst 4-5 timer og leste om det, fordi det var veldig interesant. Og da jeg la meg var det nesten som om beina mine gradvis sovnet lenger og lenger opp, men det var ikke sånn normal ekkel prikking som når foten sovner av men litt behagelig prikking, men det stoppet der. Lurte på om dette var ''et skritt'' mot WILD teknikken?
Sitat av Powlair Vis innlegg
Bare et lite spørsmål til Vandringsmann.

Har lest om WILD teknikken og lurte bare på noe. Leste en plass at noen ganger med WILD teknikken føles det som om noen legger et litt tungt laken over deg, og at det som oftest starter ved beina. Vell første gang jeg leste om LD satt jeg i minst 4-5 timer og leste om det, fordi det var veldig interesant. Og da jeg la meg var det nesten som om beina mine gradvis sovnet lenger og lenger opp, men det var ikke sånn normal ekkel prikking som når foten sovner av men litt behagelig prikking, men det stoppet der. Lurte på om dette var ''et skritt'' mot WILD teknikken?
Vis hele sitatet...
vel, det høres iallefall ut som et skritt ja.

Når jeg bruker WILD teknikken så begynner det i fotene og går oppover hele kroppenm og da kommer følelsen om at noen legger på en ekstra dyne eller dytter meg litt ned i senga. Da vet jeg at drømmeverden er i nærheten så da forestiller jeg meg den plassen jeg vil være. Først er alt som ett eneste stort blurr før jeg gradvis kommer helt inn i drømmen.

WILD er, for meg ialelfall, noe av det vanskeligste,men utrolig fett når dette fungerer!

Høres ut som om du er på god vei. Fortsett å prøve. Det er som å legge seg og våkne opp i en ny verden og plutselig har du en ny verden å leve i.

Om du virkelig vil ha WILD så gjelder det bare å ikke gi opp håpet og fortsette og prøve
Sist endret av Vandringsmann; 14. januar 2010 kl. 01:30.
Har nesten samme problem som deg, husker stort sett aldri drømmene mine. Men jeg VET at jeg har ekstremt intense drømmer, her er hvordan jeg fant det ut;

Hvis jeg legger meg for å sove veldig tidlig, feks i 6tida på dagen i stua og blir avbrutt veldig mye fra søvnen (feks at noen vekker meg hver 2 time, men at jeg legger meg igjen) så husker jeg alltid drømmene mine. De er alltid ekstremt intense, og når jeg faktisk husker drømmen så føler jeg meg psykedelisk og rar i rundt en time etter at jeg har våkna.

Det har ikke alltid vært sånn at jeg ikke husker drømmene mine da, jeg holdte ekstremt mye på med lucid dreaming før og kunne det dritbra, men jeg orka rett og slett ikke mere.
Hvis du "Ikke drømmer" betyr det at du har sovet godt. Dette er da positivt, hjernen din er utvhilt, har fått gjort det den mente med søvnen...

Hvis du sover dårlig en natt, drømmer du...
Slik kan også onanering før man sovner bli forklart... Hvis man tilfredsstiller sexlysten, stresser ikke man så mye mens man sover, og det blir enklere å "sove godt".

Jeg sier meg uenig i meditasjons osv. ettersom meditasjon "clearer" din mind, og har som hensikt det motsatte av å drømme...
(men jeg kan også si at når jeg prøver å meditere, fungerer det bra helt til jeg begynner å drømme... Dette er fordi jeg ikke klarer å utføre hensikten med meditasjon)

Så tipset mitt er.... Vent til du er driiit trøtt... (kl 2-3?)
Spis en tedskjed med pulverkaffe.... Legg deg til å sove... Forhåpentligvis har du sovna før koffeinet påvirker kroppen din! Og da vil du oppleve drømming.... Slik jeg opplever Lucid Dreaming :P

En annen ting som virker, er som mange har nevnt, sove til musikk. Da vil hjernen aldri 100% slappe av, og du vil drømme...

Du kan også prøve å sove et annet sted, som i sofaen til en foradring... kan hende du drømmer da og...

Mvh
Kaktusen
Sitat av kaktusen Vis innlegg
Hvis du "Ikke drømmer" betyr det at du har sovet godt. Dette er da positivt, hjernen din er utvhilt, har fått gjort det den mente med søvnen...

Hvis du sover dårlig en natt, drømmer du...
Vis hele sitatet...
Jaha? Den var ny :P

Vi drømmer hver eneste natt uansett om vi husker drømmen eller ikke. Man sover da like godt eller dårlig uavhengig om husker drømmene eller ei.

Kan ikke tro at hjernen er mer uthvilt om man ikke husker drømmene sine i forhold til å huske de. Når det gjelder tankespinn rundt tydning av drøm i ettertid så kan jeg kanskje være enig, men hjernen blir jo ikke sliten av å drømme. Da hadde man jo våknet hver morgen helt utkjørt :P

Når det gjelder drømmer jeg husker og LD så viser det seg (iallefall for meg og mange av mine venner) at vi er mer uthvilt da enn de gangene vi ikke husker drømmene.

Det med kaffepulveret har jeg aldri hørt om. Kan ikke bare være "power og suggestion"? Jaja, bare det virker

Om jeg tar ett A4 ark og skriver Lucid på det og fargelegger det og legger det under puta før jeg legger meg så får jeg alltid LD. Ikke fordi at arket er noe spesielt, men da er hjernen så oppsatt på at det kommer til å skje og da skjer det

Noen kaller det å lure seg selv, jeg kaller det å lure underbevisstheten
Sist endret av Vandringsmann; 14. januar 2010 kl. 07:05.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Trådstarter
Sitat av kaktusen Vis innlegg
Hvis du "Ikke drømmer" betyr det at du har sovet godt. Dette er da positivt, hjernen din er utvhilt, har fått gjort det den mente med søvnen...

Hvis du sover dårlig en natt, drømmer du...
Slik kan også onanering før man sovner bli forklart... Hvis man tilfredsstiller sexlysten, stresser ikke man så mye mens man sover, og det blir enklere å "sove godt".

Jeg sier meg uenig i meditasjons osv. ettersom meditasjon "clearer" din mind, og har som hensikt det motsatte av å drømme...
(men jeg kan også si at når jeg prøver å meditere, fungerer det bra helt til jeg begynner å drømme... Dette er fordi jeg ikke klarer å utføre hensikten med meditasjon)

Så tipset mitt er.... Vent til du er driiit trøtt... (kl 2-3?)
Spis en tedskjed med pulverkaffe.... Legg deg til å sove... Forhåpentligvis har du sovna før koffeinet påvirker kroppen din! Og da vil du oppleve drømming.... Slik jeg opplever Lucid Dreaming :P

En annen ting som virker, er som mange har nevnt, sove til musikk. Da vil hjernen aldri 100% slappe av, og du vil drømme...

Du kan også prøve å sove et annet sted, som i sofaen til en foradring... kan hende du drømmer da og...

Mvh
Kaktusen
Vis hele sitatet...
Litt rart med tanke på at jeg alltid sover for lite, og ofte dårlig i tilegg..
Må prøve kaffetrikset og fargelegge et ark! Takk for tipsene!
har ikke huska drømmer på 3-4 år nå.. uansett hva jeg gjør våkner jeg blank. våkner av og til med morrabrød og skjønner ikke hva det var jeg kunne drømt.. MEN når jeg er fjærn og vi har hatt noen spaced samtaler og spilt ps3 og sånn kan det hende jeg våkner og husker litt, men når jeg står opp og pusser tenna så husker jeg mindre, og kommer på jobb da er det helt borte og ikke sjangs til og huske det igjen ;o
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
vel, det høres iallefall ut som et skritt ja.

Når jeg bruker WILD teknikken så begynner det i fotene og går oppover hele kroppenm og da kommer følelsen om at noen legger på en ekstra dyne eller dytter meg litt ned i senga. Da vet jeg at drømmeverden er i nærheten så da forestiller jeg meg den plassen jeg vil være. Først er alt som ett eneste stort blurr før jeg gradvis kommer helt inn i drømmen.

WILD er, for meg ialelfall, noe av det vanskeligste,men utrolig fett når dette fungerer!

Høres ut som om du er på god vei. Fortsett å prøve. Det er som å legge seg og våkne opp i en ny verden og plutselig har du en ny verden å leve i.

Om du virkelig vil ha WILD så gjelder det bare å ikke gi opp håpet og fortsette og prøve
Vis hele sitatet...
Men hvordan får jeg det til å gå lengre enn til beina? I går etter at jeg la meg fikk jeg den gode prikkingen men bare på ene beinet. Hvorfor ikke lengre?
Sitat av Powlair Vis innlegg
Men hvordan får jeg det til å gå lengre enn til beina? I går etter at jeg la meg fikk jeg den gode prikkingen men bare på ene beinet. Hvorfor ikke lengre?
Vis hele sitatet...
Det tar tid å mestre WILD. Det krever en del forsøk før du får det til.

Det kan komme av at man ikke er konsentrert nok, at man er for spent, kroppen har kanskje for mye energi som brukes.

Her er noen av triksene jeg brukte i starten for å oppnå WILD:

-Være oppe til jeg var skikkelig trøtt. Sånn at jeg sliter med å holde øynene oppe. La meg i senga, og tok pusteøvelser som f.eks kun kjenne på lufta jeg trakk inn gjennom munnen og nesa og når jeg pustet ut så fokuserte jeg på at føttene skulle bli avslappet. Ved neste åndedrag, så var det leggen, deretter lår,mage, armer,hender,skuldre,halsen og til slutt hodet.
- Legge meg til vanlig tid og sette på alarm kl 2,3,4 og 5. Hver gang jeg våknet så tok jeg pusteøvelsen på ny. (Ganske effektivt). Anbefaler dette kun når man har fri dagen etter.
-Ligge helt rolig og konsentrere meg om å prøve og kjenne hvordan blodet sirkulerte i kroppen. Når kroppen da var sovnet så var det bare å forestille seg hvor man ville starte drømmen.
- Være sikker på at denne natten skal jeg klare WILD. Tro har en stor kraft.


Håper dette hjalp. Men WILD kan ta litt tid. Jeg har ikke mestret det 100% selv enda.
Sist endret av Vandringsmann; 14. januar 2010 kl. 18:02.
Shady Banana
Quix's Avatar
Når kroppen sover er det som en søvnparalyse??

Tror jeg skal prøve på WILD for jeg tok det der 7 dagers Lucid Warp tingen og slikt men oppnådde ikke resultat.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Når kroppen sover er det som en søvnparalyse??

Tror jeg skal prøve på WILD for jeg tok det der 7 dagers Lucid Warp tingen og slikt men oppnådde ikke resultat.
Vis hele sitatet...
Er som søvparalyse ja.

Lucid Warp synes jeg var ganske bra. Og det er lettere å få til en MILD enn WILD.

Repeter gjerne Lucid Warp. Og husk at man må ta en dag av gangen. Å lese for 2 dager på en dag kan ødelegge hele greia.

Men har du oppnådd Lucid Dream i det hele tatt?
Shady Banana
Quix's Avatar
Tok en dag om gangen. Nei jeg har ikke opplevd LD i det hele tatt :'( Jeg har virkelig lyst.
Sist endret av Quix; 14. januar 2010 kl. 18:29.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Tok en dag om gangen. Nei jeg har ikke opplevd LD i det hele tatt :'( Jeg har virkelig lyst.
Vis hele sitatet...
Ok. For jeg tror det er lettere å prøve MILD eller WBTB før WILD.

Anbefaler også guiden på Lucid dreaming 4 all om du ikke har lest den enda. Er et av de bedre guidene der ute på hvordan man oppnår LD. Tror det tok meg rundt 2-3 uker fra jeg hørte om LD og begynte og lese om det til jeg fikk en LD.

Stikkord er drømmedagbok,Reality check, fokus, tro, håp, interesse
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat Vandringsmann: - Legge meg til vanlig tid og sette på alarm kl 2,3,4 og 5. Hver gang jeg våknet så tok jeg pusteøvelsen på ny. (Ganske effektivt). Anbefaler dette kun når man har fri dagen etter.

Når jeg legger meg igjen etter hver pusteøvelse, skal jeg da prøve å opnå en WILD og ha fokus eller er det for å øke ''våkenheten''?
Sitat av Powlair Vis innlegg
Sitat Vandringsmann: - Legge meg til vanlig tid og sette på alarm kl 2,3,4 og 5. Hver gang jeg våknet så tok jeg pusteøvelsen på ny. (Ganske effektivt). Anbefaler dette kun når man har fri dagen etter.

Når jeg legger meg igjen etter hver pusteøvelse, skal jeg da prøve å opnå en WILD og ha fokus eller er det for å øke ''våkenheten''?
Vis hele sitatet...
Du kan prøve på en WILD ja dersom du fokuserer på våkenheten i hjernen og ikke i kroppen så vil du enten mest sannsynlig oppleve WILD eller du vil komme i en drøm og begynne og tenke om du skal ta en reality check og da vil den feile (eller virke, alt etter hvordan du ser på det ).

Når du skal inn i søvn etter alarmen så fokuser på at kroppen skal sove, men hjernen skal være våken. Da burde du oppleve LD. Vær klar over at når man først har tatt en reality check og man vet man er i en drøm så er det lett å bli oppspilt og våkne av dette, så når du vet du er inne i drømmen så behold roen og utforsk verden. Husk også at du er Gud. Om du er en plass du ikke liker, så simpelthen transporter deg selv en plass du vil være
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Du kan prøve på en WILD ja dersom du fokuserer på våkenheten i hjernen og ikke i kroppen så vil du enten mest sannsynlig oppleve WILD eller du vil komme i en drøm og begynne og tenke om du skal ta en reality check og da vil den feile (eller virke, alt etter hvordan du ser på det ).

Når du skal inn i søvn etter alarmen så fokuser på at kroppen skal sove, men hjernen skal være våken. Da burde du oppleve LD. Vær klar over at når man først har tatt en reality check og man vet man er i en drøm så er det lett å bli oppspilt og våkne av dette, så når du vet du er inne i drømmen så behold roen og utforsk verden. Husk også at du er Gud. Om du er en plass du ikke liker, så simpelthen transporter deg selv en plass du vil være
Vis hele sitatet...
jeg skal hvertfall forsøke detta nå
Shady Banana
Quix's Avatar
Vet dette blir vanskelig å forklare men hvordan fokuserer jeg på våkenhet i hjernen istedenfor kroppen. Når jeg sover bruker jeg vanligvis og automatisk ha fokus på kroppen??
Sitat av Powlair Vis innlegg
Vet dette blir vanskelig å forklare men hvordan fokuserer jeg på våkenhet i hjernen istedenfor kroppen. Når jeg sover bruker jeg vanligvis og automatisk ha fokus på kroppen??
Vis hele sitatet...
Kan være så lite som at du merker at du klør et sted på kroppen. Eller at du kjenner at de kalde tærne er i kontakt med den andre foten. Eller kjenner at den ene foten ligger over den andre.

Man må ta fokuset vekk fra kroppen, og ja, det er litt vanskelig å forklare

En god metode er å høre på en film når du legger deg og ha på headsett og fokuser kun på hva du hører i ørene.. Mest sannsynlig vil du drømme at du er i filmen og da burde du ta hintet om at du drømmer og kanskje oppnå LD
Shady Banana
Quix's Avatar
Fant noe jeg fikk lyst å prøve ut her:
http://www.ld4all.com/guide.html#fra..._wbtb.shtml%29

Og nå sitter jeg her klokka 4 på natta å ser ut som et jævla spørsmålstegn og skjønner ikke en dritt. Gå på how tabben og trykk Software. Programmet jeg prøvde på lista heter LDA. Skjønner ikke hva jeg skal lese når det bare kommer opp masse tilfeldige firekanter. Så jeg lurte på om noen har prøvd dette og hva faen jeg skal gjøre.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Fant noe jeg fikk lyst å prøve ut her:
http://www.ld4all.com/guide.html#fra..._wbtb.shtml%29

Og nå sitter jeg her klokka 4 på natta å ser ut som et jævla spørsmålstegn og skjønner ikke en dritt. Gå på how tabben og trykk Software. Programmet jeg prøvde på lista heter LDA. Skjønner ikke hva jeg skal lese når det bare kommer opp masse tilfeldige firekanter. Så jeg lurte på om noen har prøvd dette og hva faen jeg skal gjøre.
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd LDA, men skal være noe som heter "The Goods" på LD4all.com, det er bla to lydfiler. Den ene skal du høre på før du legger deg, den andre når du legger deg. Virkelig å anbefale.

Klarte desverre ikke og finne det, men er i et lite rush akkurat nå så hiver kanskje opp link senere.
Shady Banana
Quix's Avatar
Noe galt her eller er det hodet mitt som ikke funker riktig??

http://bildr.no/thumb/568785.jpeg
Sitat av Powlair Vis innlegg
Noe galt her eller er det hodet mitt som ikke funker riktig??

http://bildr.no/thumb/568785.jpeg
Vis hele sitatet...
Kan ikke si at jeg ser noe ord der nei.. Har som sagt ikke prøvd LDA da den ikke fungerer på min pc. Men metoden virker veldig lovende.