Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  127 18958
Jeg er i denne fasen i livet og søker mennesker i... samme fase. Gjerne i nærområdet (Østfold: Moss/Askim), men mest sansynlig møter jeg ikke på de, og det er greit nok, internet fungerer noget det og.
Temaet (målet) er å prøve å tenke ut og komme seg frem til hva vi kan og burde gjøre, ikke bare med våre egnes liv, men hvordan vekke andre.
Msn på profil-siden.

Om "I-seek-people" ikke er et 'proper' tema, og alt skal handle om diskusjoner her på nFF, kan emnet være: Tenker vi (de fleste) egentlig på at mellom 99-100% av hverdagen våres består av tanker om ting vi selv ikke bryr oss om som mennesker, men som vi har godtatt (vanligvis i troens navn) at alle andre bryr seg om disse tingene, og for å passe inn og ikke bli fenglset inne for å tenke selv (og dermed være gal) i en psykiatrisk forvaltning?

Short: gjør du egentlig det du vil gjøre her i livet? Er det dette du ønsker deg?
Sist endret av Mentalbox; 28. mars 2009 kl. 01:34.
Korg og godt?

Og, yes!
Dagens mainstream er 99% bullshit.. De fleste oppegående folk ser det.. Allikevel er det umulig å komme seg skikkelig ut av tåka så lenge man bor midt oppi den, så enten må man finne en god måte å utnytte den på, eller så må man faktisk tråkke sin egen sti.

Selv skal jeg om ikke lenge kjøpe meg et større landområde og lage mitt eget lille system, mest mulig uavhengig av slike ting som reklamefinansiert AIDS og EU-godkjente matvarer. Et sted hvor man kan leke seg med alt fra biologi til kunst, martial art, arkitektur, osv. Hva enn som måtte være av interesse. Hvor den felles oppfatningen er at alle samarbeider og hjelper hverandre, og bidrar til å danne bånd til likesinnede mennesker rundt om i verden. Et nettverk som allerede er ganske stort faktisk.

Høres sikkert for mange ut som en håpløs fantasi, men for meg og mine nærmeste er dette definitivt framtiden. Jeg har en haug gode venner med på dette prosjektet allerede, og vil oppfordre alle som verdsetter disse enkle sannhetene til å gjøre noe lignende mens dere fortsatt er unge og idealistiske.
Sist endret av mentalmelt; 28. mars 2009 kl. 02:37.
i don't know who you pixies are, but i like you pixie drink
Jeg studerer for å bli elektronikkingeniør.

På fritida er jeg 'narkoman'

Nettop blaza mad joints, mekka mad lyrics, rappa og spillt inn mixtape-shit med folk.
Sitter nå å drekker hjemmebrent, røyker og hører på Slaughterhouse-mixtape.

Word up. Fuck yall!

Man trenger ikke være like særriøs hele tida vettu. blaze up. chill.
Du representerer åpenbart essensen av det bullshitet som jeg snakker om her. Takk for at du frivillig velger å illustrere kontrastene for oss.
Sist endret av mentalmelt; 28. mars 2009 kl. 04:15.
Mentalbox's Avatar
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Dagens mainstream er 99% bullshit.. De fleste oppegående folk ser det.. Allikevel er det umulig å komme seg skikkelig ut av tåka så lenge man bor midt oppi den, så enten må man finne en god måte å utnytte den på, eller så må man faktisk tråkke sin egen sti.

Selv skal jeg om ikke lenge kjøpe meg et større landområde og lage mitt eget lille system, mest mulig uavhengig av slike ting som reklamefinansiert AIDS og EU-godkjente matvarer. Et sted hvor man kan leke seg med alt fra biologi til kunst, martial art, arkitektur, osv. Hva enn som måtte være av interesse. Hvor den felles oppfatningen er at alle samarbeider og hjelper hverandre, og bidrar til å danne bånd til likesinnede mennesker rundt om i verden. Et nettverk som allerede er ganske stort faktisk.

Høres sikkert for mange ut som en håpløs fantasi, men for meg og mine nærmeste er dette definitivt framtiden. Jeg har en haug gode venner med på dette prosjektet allerede, og vil oppfordre alle som verdsetter disse enkle sannhetene til å gjøre noe lignende mens dere fortsatt er unge og idealistiske.
Vis hele sitatet...
Heeeelaaaa, dette er hva jeg har ventet på!
Akkurat samme idéen jeg har fikk for ca et år tilbake som jeg har holdt på, nettopp et slikt sted, vekk fra kontroll-freakene, vi planter(metafor) alt selv, vi ser alt selv, vi har kontrollen sammen, vi må tilbake til det.
Om jeg ikke allerede har mistet sjansen, vil jeg gjerne joine!
Where's the application? (metafor)

@Snixz
Tror du valgte feil tråd å prøve å fremstå som selvstendig i..

Edit 20 sekunder for sent:
Er forresten klar over at jeg virket ekstremt userriøst akkurat nå, men det har noe med å gi deg innsikt i min ellers barnslige personlighet med en gang, så vi slipper evt sløs med tid, når jeg allerede ikke "passer inn".
Ellers tar jeg prosjektet ditt meget serriøst og krysser fingrene for at jeg ikke lengre er alene (her i lille Norge).
Nå kjenner jeg litt til Oslo's historie, men her i Østfold ihvertfall, er jeg mutters alene.
Sist endret av Mentalbox; 28. mars 2009 kl. 04:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg vil helst ikke fremstå som noe annet enn jeg er. Jeg lever et liv som er kontrastfyllt, ansvar og krav på den ene siden, avslappning og det jeg virkelig vil på den andre siden.

Å være 'real' er ikke alltid så lett. Problemet er at jeg vet at det jeg VIL ikke er et liv å satse på i lengden, og jeg må derfor gjøre et 'voksent valg' og følge de gitte normer og skaffe meg en utdannelse.
Skulle gjærne fulgt drømmer og håp, men jeg vil ikke ende opp som en boms uten noe å gå til når jeg avslutter ungdommen, så velger dette.

mentalmelt kan sikkert slette dette om det er for OT (og sikkert min forrige post).
Mentalbox's Avatar
Trådstarter
Ingen av oss er verken Mod eller Admin, og det er ikke for OT enda, jeg søker real people, du beskriver deg selv, for så at jeg kan dømme om du er "real" eller ikke, men..
Gi deg et tips: jeg tror du kommer lengre som boms, men you know, it's your life.
snixz:
Takk for at du tok deg bryet å svare med et seriøst innlegg. Du fremstiller deg selv et par tusen hakk bedre nå, så jeg trekker tilbake det jeg sa om deg.

Jeg har full forståelse for at folk velger å leve i det etablerte systemet. Jeg har jo tross alt vokst opp i det selv, og jeg vet så alt for godt hvor avhengig man blir av det. Som sagt tidligere, hvis man ikke vil bryte med det må man finne seg en måte å dra nytte av det på, noe de aller fleste forståelig nok velger å gjøre.

Jeg er forresten kun moderator i Rusmiddelforumet =)
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Jeg vil ikke være kontrollert av akseptert og konformiterende pseudoradikalisme hovedsakelig brukt som et sosialiserings verktøy av unge, intelligente mennesker. Jeg vil gjøre noe godt der jeg kan, noe som bidrar til at samfunnet vårt blir et godt sted for alle, et som hjelper alle og et som har plass til alle.


Så lenge jeg har det best, alle innser at jeg er smartere enn dem og jeg tjener masse penger. Dessuten vil jeg ha større tiss.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
har grublet en stund på denne tråden, og har simplifisert alt ned til det enkle at:

jeg vil ha det godt med meg selv.
ikke i form av status eller penger, men i form av det å hjelpe andre.

det er nok tidenes største klisjè, men det får så være..
jeg får det virkelig godt inni meg, om jeg virkelig føler at jeg nettopp har hjulpet noen betraktelig.

"idag har jeg gjort livet litt hyggeligere, litt lettere, litt bedre.. for en annen person.. enten jeg liker personen eller ei."

jeg holder på å lese det nye testamentet, og matteus evangeliene påvirket meg mer enn jeg trodde de kom til å gjøre.

"...Sett dere ikke imot den som gjør ondt imot dere.
Hvis du blir slått på det ene kinnet, så vend også det andre til.
Om din skjorte blir tatt fra deg, så gi fra deg kappen også..."

dette er ingen "aha" opplevelse jeg først har kommet på i det siste, som et nytt band noen liker, men mer at ting i den siste tiden har vært såpass vanskelig at jeg har måttet ty til "ekstraordinære" midler for, nettopp det, å ha det bra med meg selv.

selvpine, enten fysisk eller psykisk, gagner ingen, og er ingenting å være stolt av.

jeg har valgt å realisere flere kunst-prosjekt der jeg skal reise til jordens kanter og dokumentere mennesker..
dokumentere at "vår virkelighet" ikke nødvendigvis er "virkeligheten", men bare en av flere, og at vi kan lære av hverandre.

kort fortalt.

hvem vet, kanskje jeg kan inspirere noen til å gjøre det samme.
Så lenge man er lykkelig og vet med seg selv at man bidrar til å spre lykke rundt seg så er jo alt greit. Man må bare finne sin egen måte å gjøre det på, noe som naturligvis varierer fra person til person.

Men det er ihvertfal ingen riktig eller gal måte å gjøre det på. Jeg har stor respekt for familien min som består av alt fra jurister, sykepleiere og tidligere statsråder på den ene siden, til forfattere, kunstnere og skuespillere på den andre. Dette er mennesker som i forskjellig grad har valgt å innordne seg etter samfunnets krav, men som har det til felles at de har hatt gode intensjoner bak alt de har gjort. Ingen av dem har gått nøyaktig den veien jeg selv ønsker å gå, men jeg har ihvertfal mye inspirasjon å hente fra alle kanter =)

Så er det salvsagt helt umulig, og ikke heller ønskelig å isolere seg helt fra alt. Man må jo bidra til omverdenen med det man kan, men det går samtidig ann å til en viss grad reservere seg mot mye av den søpla som blir forsøkt stappet ned i halsen på oss gjennom for eksempel reklame, media, forurensning og skadelige matvarer.

Samfunnet er lagt til rette for at de som gidder kan leve et relativt sunt og friskt liv, både mentalt og fysisk sett, mens de som passivt velger å konsumere alt de får severt sakte men sikkert vil pådra seg flere og flere samfunnsrelaterte skader. Det være seg alt fra lungekreft og ekstrem fedme, til absurde oppheng i kjendiser og merkeklær.
Noe som har plaget meg lenge er hvordan vi plasserer oss selv i 2 grupper uten å tenke noe over det. Dette er selvsagt 2 grupper jeg selv har tenkt frem, noe som ikke trenger å være sant.
Men de gruppene er:
-de som velger å hjelpe/utvikle
-de som "godtar" normene, status quo-mennesker om du vil.

-Altså, leger, forskere, også (indirekte) lærere, forfattere, andre godhjertede mennesker som velger å hjelpe, inspirere og er orginale.

-resten er menneskene som velger karrierer/yrker der de gjør det andre mennesker har gjort i lang lang tid, som feks. kasserere, sjåfører, bartendere? - altså mennesker som har jobber som trengs for å få verden til å gå sin normale gang. Ikke at det er noe galt i det, men etterhvert som teknologien blir bedre, og mer og mer blir automatisert, så går den "daglidagsegruppen" over til å bli arbeidsledige.

Nå har jeg egentlig sporet av, og skriver ting som ikke henger sammen. Men jeg måtte sittet her og skrivd i detaljer for å forklare hva jeg egentlig mener og tenker. Det er ikke riktig å dele verden opp i bare 2 grupper, men det er bare for å oppsummere fort. Noe som hele tiden forbløffer meg er hvordan folk kan være så onde og gjøre så mye vondt mot hverandre rundt omkring. Noe som sikkert bare er "programmert" inn i oss. Ta vekk intelligens, og se hvordan vi blir når vi bare fungerer på rent instinkt, så forklarer vel det mye.

nei nå må jeg slutte før det går for langt og jeg fornærmer for mange.
- noe som også er trist er at jeg ikke er kreativ eller smart nok til å tilhøre min egen gruppe jeg har tenkt frem. Hadde jeg visst det jeg gjør idag når jeg gikk på ungdomsskolen, så hadde jeg gjort alt jeg kunne for å gjøre mulighetene større for min egen fremtid, og forhåpentligvis gjort noe som inspirerer andre til å jobbe for å få frem egenskapene dems.
Kanskje ikke helt on-pont, poster likevel.
http://img24.imageshack.us/img24/1871/metafysiskontologi.th.jpg
Sist endret av .:Thebird:.; 1. april 2009 kl. 13:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er litt bedrøvelig at et menneskelivet består av jobb. Man kan selvfølgelig være heldig og finne en jobb man trives skikkelig godt med, men for min del er det vanskelig da det å "slappe av" ikke gir noen nevneverdige jobber.

Kunne jeg valgt mitt eget liv helt fritt ville jeg vært steinrik så jeg slapp å jobbe et sekund til resten av mitt liv. Dessuten kunne jeg sovet så lenge jeg ønsket om morgenen. Reist hvor jeg vil på ferie, kjøpt hva jeg ønsker meg uten å tenke på økonomiske konsekvenser det vil få.

Har dog valgt å følge trenden med utdannelse og jobb da jeg ikke ser noen annen løsning foreløpig
Sist endret av RayMonk; 1. april 2009 kl. 13:47.
Sitat av Raymond Vis innlegg
Det er litt bedrøvelig at et menneskelivet består av jobb. Man kan selvfølgelig være heldig og finne en jobb man trives skikkelig godt med, men for min del er det vanskelig da det å "slappe av" ikke gir noen nevneverdige jobber.

Kunne jeg valgt mitt eget liv helt fritt ville jeg vært steinrik så jeg slapp å jobbe et sekund til resten av mitt liv. Dessuten kunne jeg sovet så lenge jeg ønsket om morgenen. Reist hvor jeg vil på ferie, kjøpt hva jeg ønsker meg uten å tenke på økonomiske konsekvenser det vil få.

Har dog valgt å følge trenden med utdannelse og jobb da jeg ikke ser noen annen løsning foreløpig
Vis hele sitatet...
Grunnen til at menneskelivet består av jobb er vel akkurat det du beskriver som ditt "utopia" her.
Tenk om alle bare hadde slappet av og ikke brydd seg, da hadde ikke din rikdom hatt noe å si for det var ingen som produserte noe som du kunne kjøpe allikevel.
Og ingen hadde giddet å jobbe for den lønnen du hadde betalt dem.
Sitat av HStern Vis innlegg
Grunnen til at menneskelivet består av jobb er vel akkurat det du beskriver som ditt "utopia" her.
Tenk om alle bare hadde slappet av og ikke brydd seg, da hadde ikke din rikdom hatt noe å si for det var ingen som produserte noe som du kunne kjøpe allikevel.
Og ingen hadde giddet å jobbe for den lønnen du hadde betalt dem.
Vis hele sitatet...
Jeg er fullstendig klar over at noe slikt ikke fungerer i praksis, men det er altså det jeg hadde valgt hvis jeg kunne valgt helt fritt.
Det er jo mennesker der ute som faktisk liker å jobbe, som ikke har fantasi nok til å fylle fritiden sin med ting de ønsker å gjøre.
Forøvrig litt tilbake til tråden.

Jeg skal være helt ærlig og si at jeg skjønte ikke helt hva han mente som var så nyskapende i den videoen.
Det hørtes veldig ut som generelle "hippie" meninger.
Om å avsløre "the man" og onde bedrifter osv.
Ikke misforstå meg, jeg synes det er flott at folk er obs. på at det er mektige folk som styrer altfor mye i verden, men at denne linken ble tatt fram som noe spesielt skjønte jeg ikke helt.
Hørtes ut som Michael Moore på syre.

Haha, hørte på et par klipp ifra radio programmet hans.

Mannen klikka visst rabiat for Y2K, og sa på lufta også en nyttårsaften at Russland hadde skutt opp raketter mot USA som fikk mange av de tusen lytterene hans til å flykte i panikk. Morsom fyr.

http://www.erichufschmid.net/TFC/Ale...s-summary.html
Sist endret av HStern; 1. april 2009 kl. 16:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
En ting jeg ofte irriterer meg over er alle menneskene jeg ser som gir meg en følelse av å ikke vite hvorfor de gjør ting, hva er grunnen osv. Det litt skumle med samtaler om temaer som dette, teamet å søke ekte mennesker, ofte leder til Elitistiske tanker. Jeg gjør det selv hver gang temaet kommer opp. Hvis vi skal klassifisere noen som "Ekte", hva skal vi da kalle resten. Falske? Mindreverdige?. Dette temaet kan være litt skummelt å snakke om
Men hvor mye gjoer dere egentlig for aa forberdre deres egne liv? Har da hoert nok stonere bable om hvor fint det hadde vaert aa starta sitt eget samfunn ute i skogen, men det finnes vel fortsatt faa slike plasser..

Har jobba paa en gaard i Palestina naa i det siste, der de driver aa proever fram forskjellige maater aa drive landbruk paa grunn av vannmangelen og slikt (Israel har kontrollen paa 85% av vannressursene paa vestbredden, og stort sett alt gaar til ett ganske folketomt omraadet der det stort sett er settlere som driver svaere gaarder og blir rike paa det)

Gaarden er ellers anarkistisk drevet, og folk gjoer det de foeler for det, naar de foeler for det.. Man fikk veldig fort en ansvarfoelelse for det som maatte gjoeres, og naar jeg hadde jobba skikkelig hardt en dag, kunne jeg sove litt ekstra dagen etter, fordi jeg visste at de andre uansett var der aa jobba. Om de ikke satt aa spilte gitar eller lekte med kattene da. Man kunne gjoere det ogsaa om man ville, og arbeidet ble faktiskt stort sett ferdig i tide.

Naa for tiden jobber jeg med en mere direkte-aksjonsgruppe der blandt annet bor hjemme hos en familie som er blitt trua med utkastelse fordi settlere vil ha huset. Om politiet kommer skal vi lenke oss til doerene og saant, ikke fordi vi tror vi kan stoppe dem, men fordi vi vil slakke ned prosessen til media kommer..
En gansk vanlig ting i gamlebyen og i oest-jerusalem. For aa ikke snakke om hva som foregaar i blandt annet Hebron.

Uansett, jeg har tatt livet i mine egne hender, og gaar mine egne veier.
Men ingen skal faa meg til aa snakke dritt om de som velger aa ha 8-4 jobb og see paa paradise hotel eller hva det heter paa kvelden etter at de har lagt ungene. Det er tross alt mye mere behagelig, og er man fornoeyd med det, saa for all del lev det livet.
Jeg trenger fortsatt noen som kan levere posten min naar jeg er hjemme i norge..
Dække ofte jeg quoter en hiphop-låt her på bruket, men syns denne passer:

Sitat av KRS-One
To be underground simply means that you're down
for the struggle, get 'em up, that's UNDERGROUND
You could be a classy lady or a whore
But if you protest the war, for sure, you UNDERGROUND
If the government can't see you, or deceive you
You love your people, believe you UNDERGROUND
If you refuse to play the game, you go against the grain
You ridin the train, you UNDERGROUND - get it!
Vis hele sitatet...
Sitat av Saape Vis innlegg
Men hvor mye gjoer dere egentlig for aa forberdre deres egne liv? Har da hoert nok stonere bable om hvor fint det hadde vaert aa starta sitt eget samfunn ute i skogen, men det finnes vel fortsatt faa slike plasser..

Har jobba paa en gaard i Palestina naa i det siste, der de driver aa proever fram forskjellige maater aa drive landbruk paa grunn av vannmangelen og slikt (Israel har kontrollen paa 85% av vannressursene paa vestbredden, og stort sett alt gaar til ett ganske folketomt omraadet der det stort sett er settlere som driver svaere gaarder og blir rike paa det)

Gaarden er ellers anarkistisk drevet, og folk gjoer det de foeler for det, naar de foeler for det.. Man fikk veldig fort en ansvarfoelelse for det som maatte gjoeres, og naar jeg hadde jobba skikkelig hardt en dag, kunne jeg sove litt ekstra dagen etter, fordi jeg visste at de andre uansett var der aa jobba. Om de ikke satt aa spilte gitar eller lekte med kattene da. Man kunne gjoere det ogsaa om man ville, og arbeidet ble faktiskt stort sett ferdig i tide.

Naa for tiden jobber jeg med en mere direkte-aksjonsgruppe der blandt annet bor hjemme hos en familie som er blitt trua med utkastelse fordi settlere vil ha huset. Om politiet kommer skal vi lenke oss til doerene og saant, ikke fordi vi tror vi kan stoppe dem, men fordi vi vil slakke ned prosessen til media kommer..
En gansk vanlig ting i gamlebyen og i oest-jerusalem. For aa ikke snakke om hva som foregaar i blandt annet Hebron.

Uansett, jeg har tatt livet i mine egne hender, og gaar mine egne veier.
Men ingen skal faa meg til aa snakke dritt om de som velger aa ha 8-4 jobb og see paa paradise hotel eller hva det heter paa kvelden etter at de har lagt ungene. Det er tross alt mye mere behagelig, og er man fornoeyd med det, saa for all del lev det livet.
Jeg trenger fortsatt noen som kan levere posten min naar jeg er hjemme i norge..
Vis hele sitatet...
Dette hørtes veldig interessant ut! Godt å høre at det enda er noen som tar ting fra tanke til handling. Min mor gjorde noe av det samme i sin barndom (dog på den litt mer politisk ukorrekte israelske siden, hun var på en Kibutz), og har lenge tenkt på å gjøre noe álà det du har gjort når jeg nå endelig blir ferdig med videregående. Hvordan kom du i kontakt med dette opplegget, har du noen nettsider å sende meg til?

Dette temaet er noe som har interessert meg en stund nå. Jeg er i en periode av livet hvor jeg må ta mange valg (les: russ), men føler mer og mer at jeg egentlig, iallefall i samfunnets øyne, ikke har så mange valgmuligheter. Mine foreldre er begge høyt akademisk utdannete, og selv om de gjennom hele min oppvekst har lagt vekt på at jeg skal ta egne valg, blir det sett på som en selvfølge at jeg nå skal ta en form for akademisk utdannelse og gå ut i arbeidslivet, som resten av dronene. Misforstå meg rett, jeg interesserer meg svært mye for slikt, spesielt fysikk og matematikk, men denne forventningen, fra foreldre, lærere og nærsamfunnet generelt har fått meg til å tenke. Selv om stort sett alle i denne gruppen har valgt å følge den "norske drømmen" om 8-18 jobb, enebolig, volvo og to unger, så føler jeg at dette for meg blir en meningsløs tilværelse. Man blir bare enda en brikke i det store spillet, just another brick in the wall.

På en annen side, hvis man ikke ønsket å følge denne normen, hva skal man da gjøre? Jeg er jo selv en slave av systemet, og mitt daglige liv avhenger av massevis av andre slaver; de som lager datamaskinen min, bussjåføren, de som pakker kjøttet mitt i praktiske porsjonspakker. Samtidig har jeg ikke noe ønske om å leve hippie-drømmen som har blitt beskrevet tidligere i tråden, med å bo på et lite småbruk og gro all maten selv, isolert fra omverdenen. Jeg ønsker å fortsette å lære og bruke mine evner innen naturvitenskapen, men samtidig vil jeg unngå et liv hvor jeg bruker over 40 år på å jobbe i en bedrift og skape meningsløs dritt. Det høres kanskje egoistisk ut, men mitt liv, som etter all sannsynlighet kommer til å være begrenset til 70 til 90 år, vil jeg bruke på meg selv, på å bli lykkelig. Den evinnelige klisjéen dukker opp nok en gang, men jeg har ingen annen måte å beskrive det på. Jeg vil ikke følge samfunnets normer bare fordi det er forventet av meg.

Kort sagt; "den norske drømmen" er ikke noe for meg, hva faen gjør man da?
Sitat av Raymond Vis innlegg
Det er litt bedrøvelig at et menneskelivet består av jobb. Man kan selvfølgelig være heldig og finne en jobb man trives skikkelig godt med, men for min del er det vanskelig da det å "slappe av" ikke gir noen nevneverdige jobber.
Vis hele sitatet...
Jobb er, inspirert fra Zeitgeist Addendum; "slavedrift fordi vi enda ikke kunne bli erstattet av robottene".
Altså ble pengesystemet og den geniale "scamen" skapt for å få det til å se ut som at dette systemet er et naturlig og det eneste systemet som vil fungere, mens vi i virkeligheten er hjernevasket slaver. ("ifølge Zeitgeist")

Sitat av HStern Vis innlegg
Grunnen til at menneskelivet består av jobb er vel akkurat det du beskriver som ditt "utopia" her.
Tenk om alle bare hadde slappet av og ikke brydd seg, da hadde ikke din rikdom hatt noe å si for det var ingen som produserte noe som du kunne kjøpe allikevel.
Og ingen hadde giddet å jobbe for den lønnen du hadde betalt dem.
Vis hele sitatet...
Zeitgeist sier: Det nåværende systemet har også klart å få oss til å tro at systemet gir oss en mening med livet, og fjernet latskapen fra oss.
Med litt vettu hadde du visst at det du sier ikke er sant.
Du er lat kun når du allerede er sliten, når du egentlig vil rømme fra virkeligheten, da blir du lat, om du har en fantastisk verden rundt deg, tro meg, du ville ikke hadde vært lat, du hadde vært overentusiastisk (det finnes dog sikkert untak)
Zeitgeist sier også noe lignende som: "du vil gi bort ditt maleri til naboen for å dele hva du har skapt, ikke for å selge det".
PS: just 4 the record: jeg har tenkt ut 97% av alt jeg har funnet frem på nettet og disse 97% er da bare idéer jeg får konformert at flere har tenkt over, ikke idéer jeg måpte over: "OMG, IS IT TRUE??? IS THE WORLD REALLY LIKE DIS??"

Sitat av Borodin Vis innlegg
Hvis vi skal klassifisere noen som "Ekte", hva skal vi da kalle resten. Falske? Mindreverdige?. Dette temaet kan være litt skummelt å snakke om
Vis hele sitatet...
Uintelligente vesener som ligner mere på dyr enn mennesker.
Flokkdyr som <muligens ubevist, men andre nokså bevist> har hjulpet jævlene/diktatorene/eliten med å holde oss selvtenkene nede, gjøre oss deprimerte, skade verden og skade dem selv.

Sitat av ifni Vis innlegg
På en annen side, hvis man ikke ønsket å følge denne normen, hva skal man da gjøre? Jeg er jo selv en slave av systemet, og mitt daglige liv avhenger av massevis av andre slaver; de som lager datamaskinen min, bussjåføren, de som pakker kjøttet mitt i praktiske porsjonspakker. Samtidig har jeg ikke noe ønske om å leve hippie-drømmen som har blitt beskrevet tidligere i tråden, med å bo på et lite småbruk og gro all maten selv, isolert fra omverdenen. Jeg ønsker å fortsette å lære og bruke mine evner innen naturvitenskapen, men samtidig vil jeg unngå et liv hvor jeg bruker over 40 år på å jobbe i en bedrift og skape meningsløs dritt. Det høres kanskje egoistisk ut, men mitt liv, som etter all sannsynlighet kommer til å være begrenset til 70 til 90 år, vil jeg bruke på meg selv, på å bli lykkelig. Den evinnelige klisjéen dukker opp nok en gang, men jeg har ingen annen måte å beskrive det på. Jeg vil ikke følge samfunnets normer bare fordi det er forventet av meg.

Kort sagt; "den norske drømmen" er ikke noe for meg, hva faen gjør man da?
Vis hele sitatet...
http://www.thevenusproject.com/
http://video.google.com/videoplay?do...05277695921912

STOR MERK: jeg "har på følelsen", dog også konformert, at disse prosjektene som kommer, mot NWO og alt det der, er for sent.
Vi rekker ikke å få de i gang før noe mye større starter, som vil interfere med prosjektene.
Jeg har lenge søkt etter natursamfunn.
Rett før jeg fant flere, skjønte jeg at det var for sent.
Om bare disse idéenne hadde kommet opp mye før..

Målet mitt med denne tråden var det skrittet du/dere kanskje har tatt litt her: diskutere hva vi skal gjøre på et dypere nivå enn: kino eller bowling, thai eller indisk. (hail indisk btw)
Jeg har vært så heldig at jeg allerede har møtt en likesinned, på tross av internet, så akselerasjonen i mitt liv går nå bare raskere og raskere.
For dere som føler dere ikke akselrerer fort nok: except for the fact: "it's all up to you" - finn likesinnede, gjør som meg, vel, ikke lag en tråd på nFF, men finn oppegående folk: believe it or not; rare, but real.
Og hvis du ikke har tenkt til å kjøpe inn et 5års langvarig hermetikk-lager, gjør deg i det minste klar spirituelt for det som kommer, "hva det nå enn er", alle spirituelt oppegående mennesker vet at noe kommer.
Dette selvfølgelig metaforisk, det kan være noe som allerede er her: nuclear-war whatever, men noe "kommer" dvs: noe kommer inn i vår bevisthet, noe vi ikke har opplevd før og sansynligvis noe både sterkt negativt (1st stage) og noe sterkt positivt (final stage).
<I know you think I'm stupid and it hurts, it hurts not because you think I'm stupid, but because you reject the love I wish reached out to you, and that hurts.>
Nei, det er ikke et sitat. Bare prøver å fortelle at jeg vet at det ser ut som at jeg er en idiot, for den naive, og det gjør vondt; og ikke missforstå, det gjør ikke vondt fordi "I pity myself", men at tiden og kjærligheten jeg bruker/gir blir ledd og flirt av... Flir gjerne av meg, men ikke av det jeg har å si.
Spesielt ikke når jeg spøker, for da har du dårlig humor, høhøhøhøhø


Sitat av HStern Vis innlegg
Haha, hørte på et par klipp ifra radio programmet hans.

Mannen klikka visst rabiat for Y2K, og sa på lufta også en nyttårsaften at Russland hadde skutt opp raketter mot USA som fikk mange av de tusen lytterene hans til å flykte i panikk. Morsom fyr.

http://www.erichufschmid.net/TFC/Ale...s-summary.html
Vis hele sitatet...
Kun en ekte idiot, fanatiker og blasfemiker går rundt og smiler midt oppi all denne dritten vi er i.
For idioten: du vil ikke forstå hva jeg sikter til uansett.
Fanatikeren: en ekte fanatisk tilhenger av religionen "brainwashed".
Blasfemiker: spotter Gud ved å trakasere og "reject" alt hva de faktisk opplyste menneskene har å si.
Yeah, og dere tviler på at jeg kan være opplyst; jeg følger jo ikke det sofistikerte språket deres til punkt og prikke, jeg inkluderer ikke kilder til fakta og bevis for å støtte opp for hva jeg har å si, jeg er, uten å være sarkastisk: ikke opplyst innenfor det dere vil jeg skal være opplyst i, for det jeg er opplyst i, krever ikke fanatiske forsøk på "scientific proof", men problematisk som det er, kan det ikke kommuniseres med de som er for trangsynte, det krever at individet selv har nådd et visst nivå..
Og nå trenger jeg egentlig luft, god damn 40C rom. Føler meg ganske pussa..
Sist endret av Mentalbox; 8. april 2009 kl. 02:16.
Sitat av Saape Vis innlegg
Men hvor mye gjoer dere egentlig for aa forberdre deres egne liv? Har da hoert nok stonere bable om hvor fint det hadde vaert aa starta sitt eget samfunn ute i skogen, men det finnes vel fortsatt faa slike plasser..

Har jobba paa en gaard i Palestina naa i det siste, der de driver aa proever fram forskjellige maater aa drive landbruk paa grunn av vannmangelen og slikt (Israel har kontrollen paa 85% av vannressursene paa vestbredden, og stort sett alt gaar til ett ganske folketomt omraadet der det stort sett er settlere som driver svaere gaarder og blir rike paa det)

Gaarden er ellers anarkistisk drevet, og folk gjoer det de foeler for det, naar de foeler for det.. Man fikk veldig fort en ansvarfoelelse for det som maatte gjoeres, og naar jeg hadde jobba skikkelig hardt en dag, kunne jeg sove litt ekstra dagen etter, fordi jeg visste at de andre uansett var der aa jobba. Om de ikke satt aa spilte gitar eller lekte med kattene da. Man kunne gjoere det ogsaa om man ville, og arbeidet ble faktiskt stort sett ferdig i tide.

Naa for tiden jobber jeg med en mere direkte-aksjonsgruppe der blandt annet bor hjemme hos en familie som er blitt trua med utkastelse fordi settlere vil ha huset. Om politiet kommer skal vi lenke oss til doerene og saant, ikke fordi vi tror vi kan stoppe dem, men fordi vi vil slakke ned prosessen til media kommer..
En gansk vanlig ting i gamlebyen og i oest-jerusalem. For aa ikke snakke om hva som foregaar i blandt annet Hebron.

Uansett, jeg har tatt livet i mine egne hender, og gaar mine egne veier.
Men ingen skal faa meg til aa snakke dritt om de som velger aa ha 8-4 jobb og see paa paradise hotel eller hva det heter paa kvelden etter at de har lagt ungene. Det er tross alt mye mere behagelig, og er man fornoeyd med det, saa for all del lev det livet.
Jeg trenger fortsatt noen som kan levere posten min naar jeg er hjemme i norge..
Vis hele sitatet...
verden trenger flere mennesker som deg! jeg ble utrolig glad av å lese den posten. jeg vet det ikke betyr noe særlig, men jeg er utrolig stolt av deg. si fra hvis det er noe jeg kan gjøre for å hjelpe
Sist endret av Nero; 8. april 2009 kl. 02:32.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Saape Vis innlegg
...ikke fordi vi tror vi kan stoppe dem, men fordi vi vil slakke ned prosessen til media kommer..
Vis hele sitatet...
Bare lurte, uten å være kritisk;

hva gjør dere for å få medias oppmerksomhet? og hvilken media retter dere stemmene mot, nasjonale eller internasjonale?
Sitat av Mentalbox Vis innlegg


Kun en ekte idiot, fanatiker og blasfemiker går rundt og smiler midt oppi all denne dritten vi er i.
For idioten: du vil ikke forstå hva jeg sikter til uansett.
Fanatikeren: en ekte fanatisk tilhenger av religionen "brainwashed".
Blasfemiker: spotter Gud ved å trakasere og "reject" alt hva de faktisk opplyste menneskene har å si.
Yeah, og dere tviler på at jeg kan være opplyst; jeg følger jo ikke det sofistikerte språket deres til punkt og prikke, jeg inkluderer ikke kilder til fakta og bevis for å støtte opp for hva jeg har å si, jeg er, uten å være sarkastisk: ikke opplyst innenfor det dere vil jeg skal være opplyst i, for det jeg er opplyst i, krever ikke fanatiske forsøk på "scientific proof", men problematisk som det er, kan det ikke kommuniseres med de som er for trangsynte, det krever at individet selv har nådd et visst nivå..
Og nå trenger jeg egentlig luft, god damn 40C rom. Føler meg ganske pussa..
Vis hele sitatet...
Kanskje det er jeg som er dum, men jeg skjønner ikke hvorfor du sa dette når du quoter mitt innlegg om han radioverten du linka til.
Han som meldte at Russland hadde skutt opp langdistanseraketter,
noe som var feil og fikk folk i panikk.

Jeg prøver å forstå tingene du skriver, ikke være trangsynt eller fordomsfull.
Men det virker allikevel for meg som bare svada og romantisk "hippie" tenking..

"Og hvis du ikke har tenkt til å kjøpe inn et 5års langvarig hermetikk-lager, gjør deg i det minste klar spirituelt for det som kommer, "hva det nå enn er", alle spirituelt oppegående mennesker vet at noe kommer.
Dette selvfølgelig metaforisk, det kan være noe som allerede er her: nuclear-war whatever, men noe "kommer" dvs: noe kommer inn i vår bevisthet, noe vi ikke har opplevd før og sansynligvis noe både sterkt negativt (1st stage) og noe sterkt positivt (final stage)."

Snakker du om 2012 "teorien" her eller sånn generelt at noe stort kommer til å skje i fremtiden?
Jeg kan med stor sikkerhet si at det kommer å skje mye uventet de neste 50 årene uten å skryte på meg en spirituell opplysning av den grunn.
En av mange ting som irriterer meg ang. new age "ditt og datt", er at "individet" må være "opplyst", "mottagelig", "åpen", og diverse annet BS, for at det skal fungere. Så... hmm... Idioti mener nå jeg. Det er en grunn til at placebo tester utføres. Det er også en grunn til at ingen klarer testene til James Randi. Fordi det er "umulig". Flere av testene er mulige, men sannsynligheten er liten og hittil er det ingen av dem som har prøvd seg som har bevist noe oppsiktsvekkende.
Merkelig hvordan det henger sammen...

Har også lest flere tekster av diverse alternative "opplyste" personer. Det er akkurat som om de er mer intelligente enn de som ikke tror/vet =P Eller de liker hvert fall og fremstille seg selv som ”bedrevitere”, opplyste, akkurat slik alle fåkkings religioner. Vi vet sannheten og nå skal vi lede ”alle dere” dit også. (Det KAN være at de har rett, men da videreformidler de dette på en utrolig dårlig måte. Cash is king tror jeg mest på)

"Ring: 80012345, "KUN" 36,50,- min."
"Vil du vite din åndelig fremtid? En time (45min) 850,-
"Vil du vite hvem du var i ditt tidligere liv? Ring *** 49,99,- min"
"Hvordan ser utsiktene dine ut med tanke på jobb, penger, dame, hus, hytte, bil etc. Bestill ditt Personlige horoskop i dag! kun 369,- i måneden"
"Vil du heales med kraften fra steiner!? Alt fra Bergkrystaller til gråstein, 500,- for en behandling"
"Vaksiner dreper!" og gjør de ikke det, så er det noe annet skummelt regjeringa har "cover up" /overvåkning etc. Det produseres uansett ikke for menneskets beste!"
"Kjøp disse 3 bøkene og du vil bli et nytt og bedre menneske! Tilbud nå: 599,- + porto"
"Denne boka kan få deg opplyst og hjelpe deg til å komme i kontakt med en ny verden... Ny kunde? bli medlem og få en velkomstgave til en verdi av 666,- "
"Ønsker du å bli healer? Trollmann? Heks? Snakke med hester? Hjernevasket? Meld deg på kurs nå! 80.000 for HELE kurset. 3 kvelder i uken..."

Hvem er jeg:
Jeg heter Linda Aronsen, mitt åndelige navn er Arcturia. Jeg kommer "langveis fra", fra et annet univers i universet og fra en vakker skjønn stjerneplanet som heter Arcturus. Jeg har blitt sendt ned hit for å være med i oppstigningsprosessen som så vidt er satt i gang. Jeg har først i de siste måneder forsont meg med å være her på jorden, fordi jeg har hatt en så enorm hjemlengsel til mine skjønne frender "der oppe". Der ”oppe” er det enormt med Guddommelig Lys & Kjærlighet. Arcturus har du ganske sikkert som sjel besøkt. Fordi det er dit du kommer, før og etter nye sjelsreiser.

Det er fra hjemmesiden: http://www.arcturia.no/om-meg.php
Men hva er det som får mennesker til å tro på slike ting?

Sitat av Mentalbox Vis innlegg
PS: just 4 the record: jeg har tenkt ut 97% av alt jeg har funnet frem på nettet og disse 97% er da bare idéer jeg får konformert at flere har tenkt over, ikke idéer jeg måpte over: "OMG, IS IT TRUE??? IS THE WORLD REALLY LIKE DIS??"
Vis hele sitatet...
Noe som er litt kult å tenke på, er at du tror det er sant det du skrev der =)
"jeg har tenkt ut 97%..."
Sist endret av Inspecta_Deck; 8. april 2009 kl. 11:27.
Det hadde vært gøy å starta en lignende telefonlinje som det snakkes om lenger oppe. "Usikker på fremtiden, Føles livet ditt tomt, Trenger du noe å tro på?. Kunne vært salgsorda. Så kunne mann gitt hver eneste person som ringte en lang samtale om at du finner du ikke ut av livet ditt gjennom en jævla telefonsamtale!.
De fleste av oss er nok fanget i "rat race". Vi har et system der det stadig blir mindre rom for å følge sine egne verdier. Selv føler jeg meg fanget i dette evige racet. Jeg ønsker på ingen måte å jobbe, men ser ingen andre alternativer. Slik regner jeg med det er mange som har det. Men hva gjør man med det? Personlig prøver jeg og øke forumen min raskest mulig slik at jeg til slutt kan leve av den uten å jobbe.

Likevel er det ekstremt mye forhindringer i samfunnet. Jeg tror det beste vi kan gjøre sammen er å kjempe for frihet. Vi er på ingen måte fri i et land som Norge dessverre. Vi blir ikke bare født inn i et system der det er forventet at man følger en standar mal, men man (menn altså) blir også født med spesifikke oppgaver. Man blir altså født med et krav om å jobbe for staten et år. Gjør man ikke dette blir man kastet i fengsel. Jeg vil absolutt si at verneplikten er et ypperlig sted å starte i kampen for frihet.
Slapp av folket! Når jeg var liten, slapp jeg til støtt og stadighet kaninen vår ut av buret i hagen, noe som resulterte i timevis med leting. Når far endelig fant den, sa han til meg: "Du trenger ikke slippe den fri, den har det godt i buret sitt". Jeg svarte selvsagt: "Ingen skapninger er skapt for bur". Far min sa deretter:"Den vet ikke om noe bedre"!

Det roet meg kraftig den gang, men i dag ser jeg jo at kaninen opplevde noe annet de timene vi lette etter den. Ergo, den visste om noe bedre enn det trange buret! Likevel tenker jeg i dag at kaninen fikk jo mat, kjærlighet til en viss grad og en varm høyhule å sove i. Og med de elementere behov tilfreds, antar jeg den var lykkelig.

Derfor velger jeg å strebe etter det jeg kan oppnå. Jeg er ærlig med meg selv og jeg tror jeg kan nå langt med det. Dersom man setter seg usannsynlige mål om selvrealisering og verdier, og man ikke klarer å fullføre dem, kommer man enda lenger ned enn man var i utganspunktet.

Så hvorfor ikke bare follow the mainstream og slutte å være så forbanna egosentriske? Man kan faktisk oppnå lykkeligheten i dagens samfunn, og innen det mange tenker på som et samfunnsfengsel. Man må bare være ærlig med seg selv og ha realistiske mål. Så snart man klarer å plotte dette inn i hodet, vil man bli lykkelig. Jeg sier ikke man bare skal la livet passere. Man skal sette seg realistiske mål med utfordringer i!

Jo fortere man innser at man er en slave, desto fortere mener jeg man kan oppnå lykken.
Sist endret av reklame; 9. april 2009 kl. 18:21.
Nå har ikke jeg lest alle postene her veldig nøye, men jeg får et inntrykk av at mange her har en "fuck the system" holdning og sånt. Det som irriterer meg med denne holdningen er at uansett hvor "jævlig" du har det i dette vel etablerte systemet så er det mennesker rundt i verden som har det veldig mye værre. Tenk litt på det..
Det å leve ett "ekte" liv vil alltid variere fra individ til individ. Noen vil helt seriøst få seg en jobb de kommer til å leve for, mens for andre igjen så er det å realisere seg sel å kunne hjelpe andre til å nå sine mål. Det eneste som burde være viktig er att den enkelte ser og finner ut hva som er viktig/bra for seg og gjør sitt beste for å leve etter det målet. Og jeg tror att det er på den måten samfunnet vil fungere best, slik får vi våre sjefer, vaskedamer, husmødre og ingeniører, ved å la folk leve livet sitt slik DE vil, og ikke slik alle andre vil.
Mentalbox's Avatar
Trådstarter
Sitat av HStern Vis innlegg
Kanskje det er jeg som er dum, men jeg skjønner ikke hvorfor du sa dette når du quoter mitt innlegg om han radioverten du linka til.
Vis hele sitatet...

Kode

Kun en ekte idiot, fanatiker og blasfemiker går rundt og smiler midt oppi all denne dritten vi er i.
Det var eneste som var rettet imot inlegget ditt ang Alex Jones..
At jeg støtter mye av oppførselen hans.
"Orker" egentlig ikke å utdype meg noe mere enn det (mye av dette kommer ingen vei, derfor gidder jeg ikke å bruke tiden min på det, jeg prøver derimot å bruke litt tid på det jeg ser av muligheter).

Sitat av Warz Vis innlegg
Man blir altså født med et krav om å jobbe for staten et år. Gjør man ikke dette blir man kastet i fengsel.
Vis hele sitatet...
Say what?
Tell me more..

Sitat av reklame Vis innlegg
Jo fortere man innser at man er en slave, desto fortere mener jeg man kan oppnå lykken.
Vis hele sitatet...
Thank you.
Resten av inlegget ditt og, men forkortet til det siste jeg siterte her nå.
Ett mennske som virkelig er opplyst er noe vi ser altfor sjeldent her i vesten, vi har tusenvis av mennesker som "tror" de er opplyste, eller later som om de er det for profitt. De skygger på en måte over de som virkelig har oppnådd "enlightenment", så det er ikke rart at såpass mange ser på disse tingene som bullshit. Men jeg lover dere, sett dere ned sammen med en virkelig Mester og visdommen trenger rett igjennom det skallet du kaller "deg selv" og når frem til ditt innerste vesen.

I dagens samfunn så vil jeg påstå at ALLE mennesker er gale, ingen vet hva eller hvem de egentlig er, men alle går rundt å finner på historier som de identifiserer seg med. "Jeg heter Karl, og jeg er snekker".. Det er en løgn, en illusjon, du ER, men du er ikke Karl, du er ikke snekker.. det er kun merkelapper du har satt på deg selv, ingen av dem er virkelige. Det samme gjelder for dem som tror de vet alt, folk som kaller seg selv opplyste etter å ha sett en video eller tusen på youtube eller lest en bok om temaet, så lenge man påstår at man er opplyst, så kan jeg nesten garantere at man ikke er det.. man driver å identifiserer igjen, "jeg er opplyst", man setter merkelappen opplyst på seg selv, men det er "jeg'et" som er det man må fokusere på her, det "jeg'et" som lever inni hodet ditt er ikke "deg", den "jeg'et" du identifiserer deg og alle dine tanker og meninger med er kun en illusjon skapt av deg selv. Og så lenge man driver å identifiserer seg med "jeg'et" så vil man aldri virkelig bli "opplyst".
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av broder.ogoai Vis innlegg
blabla
Vis hele sitatet...
og du tror tydeligvis at du har svaret fordi du har lest Viktor Frankl's "Mans search for meaning", noe som er like naivt som det du påstår andre er.

Hvorfor skriver du slikt og later som om det er ditt eget?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Warz Vis innlegg
De fleste av oss er nok fanget i "rat race". Vi har et system der det stadig blir mindre rom for å følge sine egne verdier. Selv føler jeg meg fanget i dette evige racet. Jeg ønsker på ingen måte å jobbe, men ser ingen andre alternativer. Slik regner jeg med det er mange som har det. Men hva gjør man med det? Personlig prøver jeg og øke forumen min raskest mulig slik at jeg til slutt kan leve av den uten å jobbe.

Likevel er det ekstremt mye forhindringer i samfunnet. Jeg tror det beste vi kan gjøre sammen er å kjempe for frihet. Vi er på ingen måte fri i et land som Norge dessverre. Vi blir ikke bare født inn i et system der det er forventet at man følger en standar mal, men man (menn altså) blir også født med spesifikke oppgaver. Man blir altså født med et krav om å jobbe for staten et år. Gjør man ikke dette blir man kastet i fengsel. Jeg vil absolutt si at verneplikten er et ypperlig sted å starte i kampen for frihet.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du er en av de som utgjør den delen av "real people" som tråkker over på steget i riktig retning. Å bo i et samfunn som tar vare på deg, uten å gi, eller i det hele tatt føle seg pliktig til å gi noe tilbake er i beste fall uetisk. Du bor i Norge, så du drar nytte av BØTTEVIS av goder, som alle andre betaler for i form av hardt arbeid og derav skatt. Selvfølgelig er det mange som tenker det samme som deg, at de vil leve livet sitt uten å arbeide. Det er det heldigvis bare et fåtall som har anledning til.

Om du syns Norge er for "lukket" og at du føler du står fast her, syns jeg du skal lese litt geografi og få et litt bredere perspektiv på hvordan ting ser ut i resten av verden. USA er kanskje landet for deg dersom du vil ha mer frihet og uavhengig av staten. Jeg vil forresten gjerne høre hva som gjør at du ikke er fri i Norge. Du mener ikke seriøst at alle som en burde få anledning til å leve et fullverdig liv uten å jobbe for det? I så fall er det hinsides virkeligheten og en totalt bortkastet tanke, selv i denne sammenhengen. Så, hva mener du vi burde gjøre? Hvilke REALISTISKE tiltak mener du staten bør vedta for at DU skal kunne føle deg fri i Norge?

Verneplikten er dessuten en form for skatt, og er ikke et kapittel for seg selv. Og hei, det er ETT år. Lever du livet ditt på en sunn og forsvarlig måte, utgjør dette litt over en prosent av livsløpet ditt, og burde seriøst ikke være noe å gråte på nesa over.

Tilbake til jorden. Jeg er også en av de som mener at jeg ikke lever livet mitt slik jeg vil. Det er mye jeg kunne tenkt meg å gjøre, annet enn utdanning og arbeid. Etter å ha sett filmen "Into The Wild", ble jeg enda mer inspirert, og skulle gjerne gjort noe lignende. Uheldigvis har jeg prakka på meg noen titalls høvdinger i lån, så økonomien tillater dessverre ikke at jeg setter det norske samfunnet på vent helt enda.

Det jeg egentlig vil gjøre er å reise rundt, møte mennesker, oppdage kulturer, se steder, lære om andre livssyn enn mitt eget osv.. Jeg kunne gjort alt dette ved hjelp av en ryggsekk og en sovepose, null problem. Det eneste som holder meg igjen er at jeg ikke har kontakt med likesinnede, og som sagt økonomien. Det er på ingen måte samfunnet som holder meg igjen iallfall. At jeg ikke kan reise er helt og holdent min egen feil.

Jeg syns forøvrig mentalmelt har et fint syn på det, og jeg håper virkelig at du får til dette, mentalmelt. I så fall kommer jeg innom en tur, om det lar seg gjøre.
Sitat av thomasf Vis innlegg
Jeg tror du er en av de som utgjør den delen av "real people" som tråkker over på steget i riktig retning. Å bo i et samfunn som tar vare på deg, uten å gi, eller i det hele tatt føle seg pliktig til å gi noe tilbake er i beste fall uetisk. Du bor i Norge, så du drar nytte av BØTTEVIS av goder, som alle andre betaler for i form av hardt arbeid og derav skatt. Selvfølgelig er det mange som tenker det samme som deg, at de vil leve livet sitt uten å arbeide. Det er det heldigvis bare et fåtall som har anledning til.

Om du syns Norge er for "lukket" og at du føler du står fast her, syns jeg du skal lese litt geografi og få et litt bredere perspektiv på hvordan ting ser ut i resten av verden. USA er kanskje landet for deg dersom du vil ha mer frihet og uavhengig av staten. Jeg vil forresten gjerne høre hva som gjør at du ikke er fri i Norge. Du mener ikke seriøst at alle som en burde få anledning til å leve et fullverdig liv uten å jobbe for det? I så fall er det hinsides virkeligheten og en totalt bortkastet tanke, selv i denne sammenhengen. Så, hva mener du vi burde gjøre? Hvilke REALISTISKE tiltak mener du staten bør vedta for at DU skal kunne føle deg fri i Norge?

Verneplikten er dessuten en form for skatt, og er ikke et kapittel for seg selv. Og hei, det er ETT år. Lever du livet ditt på en sunn og forsvarlig måte, utgjør dette litt over en prosent av livsløpet ditt, og burde seriøst ikke være noe å gråte på nesa over.
Vis hele sitatet...
Jeg skal fortelle deg hva vi bør gjøre. Kutte skatten med 90%. Fjerne absolutt ALLE støtteordninger. Avvikle verneplikten. Øke frihandelen. Avvikle byråkrati og skjemavelde, avvikle statskirken og monarkiet.

Forenkle lovverket til å gjelde det aller viktigste, nemmelige individets frihet. Jeg vil at hvert enkelt menneske skal stå for sin egen inntekt og kunne bruke denne som de selv ønsker.

Vi lever med mange "goder", men vi kaster utrolig mye av pengene MINE og DINE så godt som i peisen. Jeg vil ikke ha et samfunn der individet bare blir en brikke for staten.

Det spiller ingen rolle hvem som holder pistolen mot tinningen. Så lenge dette skjer vil ikke individet som blir truet ha mulighet til å gjøre vurderinger basert på egen rasjonell tenkning. Han vil ikke kunne følge egne verdier. Menneskets viktigste egenskap, den rasjonelle tenkningen blir brutt. Dette vil forhindre ham i å kunne leve som et fullverdig menneske.

Satt på spissen blir dette på en måte to ulver og en sau som skal bestemme hva de skal spise til lunsj.

Flertallet mener altså at tvang er ok, men gjør det virkelig et slikt overgrep helt greit? Hva hvis det var 51% menn i Norge og alle disse mente at det skulle være lov å voldta kvinner? Blir det da helt greit, fordi flertallet mener det?

Det er nettopp dette som er grunnen til at ALL tvang mot mennesker er ren ondskap. Verneplikten kan derfor ikke støttes på noen som helst måte.
Sist endret av Warz; 10. april 2009 kl. 11:43.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Neokonservativt liberalistisk bullshit. Grunnen til at staten "tvinger" deg til å å betale skatt er fordi du sannsynligvis ikke kommer til å bruke pengene dine på å hjelpe fysisk- og psykiskfunksjonshemmede, tidligere fanger, mennesker med narkotikaproblemer og andre funksjonshemmende sykdommer, kort sagt folk som trenger hjelp og ikke KAN hjelpe seg selv. Jeg tror grunnen til at lyseblå mener at all tvang er ondskap er fordi de er gniene, usympatiske og egosentriske. Det "utopiet" du foreslår er et forbanna mareritt.
Sitat av CaptainP Vis innlegg
Neokonservativt liberalistisk bullshit. Grunnen til at staten "tvinger" deg til å å betale skatt er fordi du sannsynligvis ikke kommer til å bruke pengene dine på å hjelpe fysisk- og psykiskfunksjonshemmede, tidligere fanger, mennesker med narkotikaproblemer og andre funksjonshemmende sykdommer, kort sagt folk som trenger hjelp og ikke KAN hjelpe seg selv. Jeg tror grunnen til at lyseblå mener at all tvang er ondskap er fordi de er gniene, usympatiske og egosentriske. Det "utopiet" du foreslår er et forbanna mareritt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det moralskt rett å stjele fra noen for å gi til fattige?

Det du mener er at menneskene er generelt sett så gniene at hvis de kunne støtte frivillig i stedet for med tvang, så hadde ingen fått noen støtte? Ja, da betyr vel det at folket ikke ønsker å støtte da. Skal vi ikke respektere hva folket ønsker?

Siden du tror at særgrupper ikke vil få noen støtte har du et ganske dystert syn på menneskeheten.

Hvorfor skal man støtte slik grupper gjennom tvang?

Jeg mener at absolutt ingen har rett til de økonomiske eller materielle goder fra andres arbeid. Dessutten tror jeg at i en stat der skattene er redusert med opptil 90% fra det vi har i dag og med en frihet betydelig større, at folk vil hjelpe dem som ikke har hatt mulighet til å sikre seg selv gjennom forsikringsordninger.

Det finnes mange støtte grupper i dag, hvorfor skal det bli færre under en stat der det nesten ikke er noe skatt. Selv tror jeg folk vil bruke mer penger på støtte ordninger hvis de ikke må gjøre det gjennom tvang, og i tillegg har mer penger å bruke. Det å hjelpe skaper ofte en veldig god følelse hos mennesker, tross alt.

Det er uansett ikke rett å stjele fra mennesker, uansett hva formålet er. Det er tragisk hvor mye av pengene som vi betaler i skatt som blir sløst bort. Jeg vil heller gi penger direkte til dem som trenger det, enn å la pengene viskes bort i et system som vi har i dag.
Sist endret av Warz; 10. april 2009 kl. 13:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Warz
Hvorfor er det moralskt rett å stjele fra noen for å gi til fattige?
Vis hele sitatet...
Fordi vi som våkne og bevisste mennesker har et ansvar for å bidra til at ikke bare vi selv har det godt, men at de rundt oss også kan leve et godt og verdig liv. Ikke alle har de samme forutsetningene for å få til dette av titusen forskjellige årsaker, og da er blant annet disse støttteordningene som du ønsker å fjerne helt essensielle.

Sitat av Warz
Jeg vil heller gi penger direkte til dem som trenger det, enn å la pengene viskes bort i et system som vi har i dag.
Vis hele sitatet...
Men det hadde jo aldri blitt gjort. Hvis alle skulle ta det ansvaret helt på egenhånd så ville de svakeste i samunnet bare blitt tråkket enda lenger ned, noe som antageligvis ville ha resultert i en overflod av kriminalitet og vold. Og når du ikke lenger har politiet til å hjelpe deg fordi du er for gnien til å betale for det, så oppstår det en situasjon som ikke er spesielt gunstig for verken deg eller noen andre.

Mennesker er sosiale dyr, og vi lever tross alt her på jorda sammen. Hvis vi som art skal klare å overleve og ikke minst ha det godt sammen så er vi nødt til å samarbeide. Samfunnet vårt i seg selv er jo helt faktastisk. Bare det at noen kommer hjem på døra di og henter deg hvis du blir syk, eller at noen gidder å slukket det brennende huset ditt. Og dette er bare toppen av isfjellet. Tenk på alle de barna og ungdommene som vokser opp i situasjoner som er helt uholdbare. Skal vi bare gi faen i dem fordi det ikke er vårt ansvar? Hva slags framtid vil vi få da? Og hva med veinettet vårt? Skal vi bare la det sliten ned til veiene er for farlige til å kunne brukes? Lista fortsetter inn i det uendelige..

Det er ikke samfunnet i seg selv som er problemet, men måten det blir utnyttet på. Hvordan det kapitalistiske systemet har utviklet seg til å åpne for at små grupper mennesker kan tjene seg søkkrike på andre menneskers elendighet, gjennom ting som skadelige matvarer, hjernevaskende underholdningssøppel, forvrengte nyhetsbilder, generelle holdninger til livvstil og prioriteringer osv. For å kurere disse sosiale sykdommene så må alle som er i stand til å se dem bidra på en eller annen måte. Det er et ansvar vi har, både overfor oss selv og for hverandre.

Sitat av thomasf
mentalmelt. I så fall kommer jeg innom en tur, om det lar seg gjøre.
Vis hele sitatet...
Du er hjertelig velkommen på besøk =) Jeg vil prøve å holde stedet i stor grad tilgjengelig for de som finner det interessant. Det kunne for eksempel vært et kult sted å dra på klassetur har jeg tenkt, for å lære litt om ting som permakultur og biologi, alternativ arkitektur, og generelt sett forskjellige former for kreativ utvikling. Målet er som sagt ikke som andre her ønsker å fraskrive seg ansvar, men å danne et grunnlag for utvikling av sunne og inspirerende holdninger, og bevisstgjøring rundt hvordan vi kan forme livene våre i langt større grad enn de fleste tillater seg å tro
Sist endret av mentalmelt; 10. april 2009 kl. 14:54.
Sitat av somnium Vis innlegg
og du tror tydeligvis at du har svaret fordi du har lest Viktor Frankl's "Mans search for meaning", noe som er like naivt som det du påstår andre er.

Hvorfor skriver du slikt og later som om det er ditt eget?
Vis hele sitatet...

Høh? Hva er det du snakker om da, jeg skriver utifra min egen erfaring, om andre har sagt noe lignende før, so what? Kan ikke jeg skrive om de tingene fordi en eller annen Viktor Frankl som jeg ærlig talt aldri har hørt om før nå har skrivd noe lignende? Kanskje jeg og Viktor bare har erfart de samme tingene? Sånn som tusener av andre mennesker rundt i verden som vil si akkurat det samme.. men ingen hører på dem? Jeg kan ikke fortelle deg "svaret" og jeg påstod da aldri at jeg viste svaret heller. Men jeg har bak meg 5 år med meditasjon og observasjoner, både med og uten psykedeliske hjelpemidler, hvor jeg har gransket sinnet mitt grundig på alle plan, og med det kan jeg konkludere med at det "jeg'et" som bor i hodet mitt ikke er mitt virkelige "jeg", "jeg" er den som observerer "jeg'et", ergo jeg er ikke "jeg'et". Jeg deler kun egne erfaringer, og at du får kvalitetspoeng for det innlegget ditt beviser vel bare poenget mitt.

Case closed..
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Warz: Det eneste du gjør er å presentere en ekstrem politisk ideologi (anarkisme?). Vi prater om å kunne rive oss løs, og å leve livet sitt på den måten vi egentlig vil, ikke nødvendigvis slik samfunnet tilrettelegger det for oss. Det du bør gjøre er kanskje å flytte til et sted der du kan leve uavhengig av Leviathan, og bare i hendene på individet. Det er enkelte stater i USA som har så godt som null skatt, og ellers lever rimelig godt opp til det du beskriver. Norge er tydeligvis ikke landet for deg, så hvorfor fortsette å bo her?
Sist endret av thomasf; 10. april 2009 kl. 15:19.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Fordi vi som våkne og bevisste mennesker har et ansvar for å bidra til at ikke bare vi selv har det godt, men at de rundt oss også kan leve et godt og verdig liv. Ikke alle har de samme forutsetningene for å få til dette av titusen forskjellige årsaker, og da er blant annet disse støttteordningene som du ønsker å fjerne helt essensielle.


Men det hadde jo aldri blitt gjort. Hvis alle skulle ta det ansvaret helt på egenhånd så ville de svakeste i samunnet bare blitt tråkket enda lenger ned, noe som antageligvis ville ha resultert i en overflod av kriminalitet og vold. Og når du ikke lenger har politiet til å hjelpe deg fordi du er for gnien til å betale for det, så oppstår det en situasjon som ikke er spesielt gunstig for verken deg eller noen andre.

Mennesker er sosiale dyr, og vi lever tross alt her på jorda sammen. Hvis vi som art skal klare å overleve og ikke minst ha det godt sammen så er vi nødt til å samarbeide. Samfunnet vårt i seg selv er jo helt faktastisk. Bare det at noen kommer hjem på døra di og henter deg hvis du blir syk, eller at noen gidder å slukket det brennende huset ditt. Og dette er bare toppen av isfjellet. Tenk på alle de barna og ungdommene som vokser opp i situasjoner som er helt uholdbare. Skal vi bare gi faen i dem fordi det ikke er vårt ansvar? Hva slags framtid vil vi få da? Og hva med veinettet vårt? Skal vi bare la det sliten ned til veiene er for farlige til å kunne brukes? Lista fortsetter inn i det uendelige..

Det er ikke samfunnet i seg selv som er problemet, men måten det blir utnyttet på. Hvordan det kapitalistiske systemet har utviklet seg til å åpne for at små grupper mennesker kan tjene seg søkkrike på andre menneskers elendighet, gjennom ting som skadelige matvarer, hjernevaskende underholdningssøppel, forvrengte nyhetsbilder, generelle holdninger til livvstil og prioriteringer osv. For å kurere disse sosiale sykdommene så må alle som er i stand til å se dem bidra på en eller annen måte. Det er et ansvar vi har, både overfor oss selv og for hverandre.
Vis hele sitatet...
Statens eneste oppgave bør være å ivareta individets rettigheter. Det vil si, staten bør i hovedsak kun sørge for politi, rettsvesnet og fengsel. Annet bør være privat. Jeg sier ikke at vi skal "gi faen" i de som er dårligere stilt.

Det jeg sier er at ingen skal ha krav på andre sitt liv. Din ulykke gjør ikke krav på min lykke. Ingen bør ha krav på andres liv.

Når det er sagt vet vi at mange mennesker er opptatt av at uheldige skal få anledning til å leve anstendige liv. Jeg tror denne viljen kun vil styrkes å bli større i et fritt samfunn. Dette fordi det vil være lettere å skaffe seg det man trenger for å leve godt. Man har mer penger til overs som man kan bruke på andre ting. Som da for eksempel å donere penger.

Dessutten har jeg ingen tro på at det vil bli mer kriminalitet og vold i et fritt samfunn, heller tvert i mot. Faktisk er nok systemet i dag mye av grunnen til at det er såpass mye kriminalitet som det er. Politet har rett og slett for mye oppgaver, de blir opptatt av uviktige saker som å kaste militærnektere i fengsel og knuse bedriftene til de som ikke har klart å sette seg godt nok inn i det alt for avanserte lovverket.

Gjengoppgjør hver helg, narkomanene dør som fluer, kvinner som blir voldtatt, menn som slår, knivstikking, og ran er dagligdags. Ingen beskyttelse, politet har ikke tid. Kanskje på tide at vi begynner å beskytte individer i stedet for å passe på at utestedene er stengt til punkt og prikke??
Sitat av Warz Vis innlegg
Når det er sagt vet vi at mange mennesker er opptatt av at uheldige skal få anledning til å leve anstendige liv. Jeg tror denne viljen kun vil styrkes å bli større i et fritt samfunn. Dette fordi det vil være lettere å skaffe seg det man trenger for å leve godt. Man har mer penger til overs som man kan bruke på andre ting. Som da for eksempel å donere penger.
Vis hele sitatet...
Det høres flott ut, men det er ikke festet i virkeligheten. Det vi resultere i at noen gir, og ender opp med å skulle dekke opp kostnadene for alle de som ikke gidder. Det er ikke slik at de som har alt de trenger automatisk begynner å gi fra seg ressurser. Dette ser vi jo beviser på over alt. De som har mye vil gjerne ha mer, og jo mer penger du har jo mer makt får du til å bestemme over andre. Jeg vil heller at Den norske stat skal ha litt kontroll over livet mitt enn at det skal ligge i hendene på masse små, selvutnevnte kapitalkonger med sin helt egne, private agenda.

Sitat av Warz Vis innlegg
Dessutten har jeg ingen tro på at det vil bli mer kriminalitet og vold i et fritt samfunn, heller tvert i mot. Faktisk er nok systemet i dag mye av grunnen til at det er såpass mye kriminalitet som det er. Politet har rett og slett for mye oppgaver, de blir opptatt av uviktige saker som å kaste militærnektere i fengsel og knuse bedriftene til de som ikke har klart å sette seg godt nok inn i det alt for avanserte lovverket.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at politiet bør prioritere helt annerledes på mange måter, ingen tvil om det. Men i et samfunn hvor ingen oppfordres til å ta ansvar for den kollektive velferden vil vi definitivt ha mer problemer enn vi allerede har.
Sist endret av mentalmelt; 10. april 2009 kl. 15:47.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det høres flott ut, men det er ikke festet i virkeligheten. Det vi resultere i at noen gir, og ender opp med å skulle dekke opp kostnadene for alle de som ikke gidder. Det er ikke slik at de som har alt de trenger automatisk begynner å gi fra seg ressurser. Dette ser vi jo beviser på over alt. De som har mye vil gjerne ha mer, og jo mer penger du har jo mer makt får du til å bestemme over andre. Jeg vil heller at Den norske stat skal ha litt kontroll over livet mitt enn at det skal ligge i hendene på masse små, selvutnevnte kapitalkonger med sin helt egne, private agenda.
Vis hele sitatet...
Det er nettopp det som er en så skremmenede utvikling. Mennesker som tror livet blir bedre av å kunne bestemme mindre, slave mer, og blindt uten å spørre seg selv om noe utføre en hver oppgave man pålegges.

Og hvem er det som gir mest penger i dag, det er de rike! Det er takket være de rike. De intelligente og kreative menneskene at vi har kommet hit vi har i dag. De som gjør en innsats for å lage noe nytt. Disse bør bli belønnet! Udugelige slasker som frotser av sosialtrygden gjør ingen ting nyttig. De forværrer samfunnet. Derfor bør de heller ikke belønnes ved å stjele fra de rike.

Det er de rike som lager ting, det er konkurransen mellom dem som gjør at vi kan stadig nyte goder billigere og billigere. I at samfunn som du ønsker, der skattene er høye for de rike vil resultatet bli at de rike ikke lenger gidder. De vil rett og slett miste all motivasjon og skaperglede. Hva skjer så? Prisene stiger, utviklingen stopper opp, og skattene øker!

Det er ikke tvil om at menneskene drives av penger. Resultatet vil bli enda flere på sosialtrygd, derfor høyere skatter, som igjen gjør at flere ikke gidder mer, som igjen fører til flere som frotser av sosialen. Resultatet er et samfunn der ingen gidder å jobbe. Og hva vil skje da? Det hele vil bryte sammen. Det eneste du personlig kan håpe er at staten innen da vil ha så mye makt at de kan lenke deg fast og true deg til å jobbe. Akkurat som slavene før i tiden. Sånne tanker er kvalmende, rett og slett.
Kapitalistisk slaveri er jo en realitet uansett om vi følger ditt eller det nåværende systemet. Forskjellen er at med staten som kontrollenhet kan vi sørge for at alle kapitalkongene ikke tråkker over lik for å oppnå høyest mulig profitt. Staten må jo også passes på, men det har vi jo ihvertfal muligheten til å gjøre i motsetning til hvis landet skulle bli drevet av private bedrifter.

Bare se hvordan det fungerer i Amerika, hvor svære bedrifter fra USA får lov til å kjøpe opp rettighetene til alt drikkevannet i fattige sør-amerikanske land. Vi er allerede i en situasjon hvor private bedrifter i stor grad jobber for å overta kontrollen over ressursene på planeten, og jo mer effektivt vi kan stopp denne utviklingen jo bedre mener nå jeg.

Du snakker om de rike som om de tilhører en høyere rase. Både rikdom og fattigdom går i arv, og er på mange måter et symptom på en sosial sykdom forårsaket av kapitalismen. At så enorme ressurser skal kunne hope seg opp hos kun et fåtall mennesker er slik jeg ser det den største kreftsvulsten vi har på samfunnet i dag.

Jeg tror du ville ha følt deg hjemme i kastesystemet i India, hvor de fattige er fattige fordi de fortjener det, og de rike gjør akkurat som de vil fordi de er mer verdt enn alle de andre..
Sist endret av mentalmelt; 10. april 2009 kl. 16:24.
sier til mentalmelt:
Du babler i vei om at kapitalsime er slaveri osv men kommer ikke med noen begrunnelse. Slik jeg ser det er det positivt med lavere priser og hard konkurranse som presser prisene ytterligere ned.

Når det gjelder de rike er mange av de blitt rike på grunn av at de har jobbet seg opp. Selvsagt er det tilfeller der noen blir født inn i en rik familie. All respekt til dem, unner dem selvsagt rikdommen de blir medfødt, men det er jo en grunn til at pengene "hoper seg opp" hos enkelt mennesker. Dette skjer jo fordi personen har bidratt positivt til å bedre samfunnet. Gjennom å skape noe av verdi og ved å selge det videre. De rike bør kunne gjøre akkurat som de vil, på samme måte som de fattige, så lenge det holdes innenfor loven. Ser ikke helt problemet i det?
jeg babler ikke i vei. Økonomisk slaveri er en del av virkeligheten for mange mennesker, uansett hvor virkelighetsfjernt det måtte føles for deg. Det er et system bygget på gjeld, og som nærer seg selv i en feedback loop. Men dette er uansett ikke poenget mitt.

Mange ressurssterke mennesker har bidratt mye til samfunnet, det er sant. Men mange har jo bare lært seg hvordan de skal utnytte systemet på bekostning av andre, og enda flere er bare født inn i rikdom. Jeg anser det ikke som å ofre friheten min at jeg må skatte litt, tvert imot jeg er glad for at det er organisert et system som gir meg muligheten til å bidra med en prosentdel av det jeg har til det systemet som jeg daglig nyter så godt av.

Jeg er vel mer fundamentalt opptatt av at mennesker generelt skal ha det godt, fremfor at vi som er ressurssterke i utgangspunktet på død og liv skal ha alle livets mulige rettigheter. Folk er åpenbart forskjellige..
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
jeg babler ikke i vei. Økonomisk slaveri er en del av virkeligheten for mange mennesker, uansett hvor virkelighetsfjernt det måtte føles for deg. Det er et system bygget på gjeld, og som nærer seg selv i en feedback loop. Men dette er uansett ikke poenget mitt.

Mange ressurssterke mennesker har bidratt mye til samfunnet, det er sant. Men mange har jo bare lært seg hvordan de skal utnytte systemet på bekostning av andre, og enda flere er bare født inn i rikdom. Jeg anser det ikke som å ofre friheten min at jeg må skatte litt, tvert imot jeg er glad for at det er organisert et system som gir meg muligheten til å bidra med en prosentdel av det jeg har til det systemet som jeg daglig nyter så godt av.

Jeg er vel mer fundamentalt opptatt av at mennesker generelt skal ha det godt, fremfor at vi som er ressurssterke i utgangspunktet på død og liv skal ha alle livets mulige rettigheter. Folk er åpenbart forskjellige..
Vis hele sitatet...
Jeg er da også for at mennesker skal ha det godt. Merkelig hvordan du prøver å vri det jeg sier. Jeg mener bare at måten vi gjør det på ikke er bra nok. Dagens samfunn er preget av stadig mer vold som øker i samsvar med nye reguleringer. Pengene du betaler til staten blir rett og slett ikke utnyttet godt nok. Det blir på en måte som å ha 1000 kroner som du sender til staten. Når pengene kommer tilbake til deg er det bare 100 kroner igjen. På samme måte som når 90% av uhjelp pengene havner hos korrupte mennesker på veien til de fattige. Det er rett og slett ekstremt dårlig utnyttelse av pengene. Selv ville jeg heller betalt 25% direkte til de fattige enn 25% til staten som så skal fordele det.

Jeg er overbevist om at ikke bare like mange, men flere, ville hatt det bedre under et liberalistisk styre. Når det gjelder de som utnytter systemet på bekostning av andre, dette skjer fordi det sosialistiske systemet tillater akkurat dette! Hadde staten kun hatt ansvar for rettsvesen og politi kunne vi tatt hånd om disse forbryterene og puttet dem i fengsel.

Dessutten, de som velger å ta så mye gjeld at de blir "økonomiske slaver" har valgt dette. Vi kan støtte dem gjennom frivillige støtteorninger. Ikke gjennom å stjele fra de som har gjort riktige valg.

Det siste poenget jeg vil få fram er at verneplikten er den mest forkastlige typen tvang vi har i Norge og bør avskaffes umiddelbart. Verneplikten er ondsinnet tvers igjennom.