Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3783
hei, har lekt litt med tanken å blande alkohol og cannabis.

har lest man trenger høy % på alkoholet, noe som ikke er et problem ettersom jeg kan lage min egen 96%.

men så kommer spørsmålet: hva egner seg å blande med? beis, pot eller olje osv?
åssen mener du? blande hasj/pot opp i alkoholen, eller røyke for så å drikke, eller omvendt?
blande i alkoholen
Hvorfor skal du blande den i alkoholen? For smakens skyld? For å få thc i deg mens du drikker? Tenker du å blande pot eller hasj? Ganske lite utfyllende post.
hvorfor i det hele tatt blande alkohol og cannabis?
etter min erfaring blir man ikke i noe særlig tilsnakkende form etter å ha drukket litt og tatt seg et realt trekk.. :/
men hvis du så absolut skal, så blir det vel samme prinsipp som ved å sette frukt eller urter på sprit..
60% sprit el over... putt pot på flaske og hell sprit over, forsegl korken og la stå i noen måneder.. så siler du bare fa**skapen og skåler... god tur..

få full rapport etter test da
det er vel både for smaken og rusen. men det hadde vært kjekt om noen hadde erfaringer å dele, ang blandingsforhold osv.
Sist endret av unknown solider; 1. mars 2009 kl. 22:23.
Når jeg har prøvd alkohol og thc sammen blir jeg bare helt ubrukelig, er ikke sånn kjempekul rus etter min mening.
Du tenker vel på drikken som blir kalt "Green dragon"

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Green_Dragon_(drink)

Oppskrift: http://www.greendragonsoda.com/

Oppskrifter og diskusjon: http://boards.cannabis.com/concentra...-combined.html
For mange brukere kan kombinasjonen cannabis og alkohol fungere utmerket, men for noen gir ikke
denne blandingen en behagelig effekt og er forbundet med kvalme og andre kjipe bivirkninger.

Etter min personlige mening handler dette som oftest om dosering. I mine øyne gjelder begrepet
'less is more' når man kombinerer cannabis og alkohol. Mens et par trekk cannabis og 1-2 alkohol
enheter kan gi en behagelig rus, kan en helflaske whisky og 1 gram med sterk hasj sende brukeren
ut i et serdeles ubehagelig og svimmelt univers, med kvalme og ofte oppkast.

Skal man blande cannabis og alkohol gjelder det altså å få blandingsforholdet riktig. Når cannabis skan inntas
oralt er det vanlig å innta en noe større dose enn når man røyker stoffet. Rundt 0,5-3 gram er etter min erfaring
en "vanlig" dose ved oralt inntak. Altså bør blandingsforholdet være f. eks. 0,5 gram cannabis per alkoholenhet
og man kan innta fra en til fire enheter.

Sjekk linkene over og prøv deg frem på blandingsforhold/dosering.

Utvis generell forsiktighet ved inntak av denne kombinasjonen. Unngå situasjoner du eller ville unngå
ved inntak av kun alkohol eller kun cannabis, som føring av motorkjøretøy etc.
Godt med smør
Sitat av felix_poker Vis innlegg
For mange brukere kan kombinasjonen cannabis og alkohol fungere utmerket, men for noen gir ikke
denne blandingen en behagelig effekt og er forbundet med kvalme og andre kjipe bivirkninger.

Etter min personlige mening handler dette som oftest om dosering. I mine øyne gjelder begrepet
'less is more' når man kombinerer cannabis og alkohol. Mens et par trekk cannabis og 1-2 alkohol
enheter kan gi en behagelig rus, kan en helflaske whisky og 1 gram med sterk hasj sende brukeren
ut i et serdeles ubehagelig og svimmelt univers, med kvalme og ofte oppkast.

Skal man blande cannabis og alkohol gjelder det altså å få blandingsforholdet riktig. Når cannabis skan inntas
oralt er det vanlig å innta en noe større dose enn når man røyker stoffet. Rundt 0,5-3 gram er etter min erfaring
en "vanlig" dose ved oralt inntak. Altså bør blandingsforholdet være f. eks. 0,5 gram cannabis per alkoholenhet
og man kan innta fra en til fire enheter.

Sjekk linkene over og prøv deg frem på blandingsforhold/dosering.

Utvis generell forsiktighet ved inntak av denne kombinasjonen. Unngå situasjoner du eller ville unngå
ved inntak av kun alkohol eller kun cannabis, som føring av motorkjøretøy etc.
Vis hele sitatet...
er det ikke lurt og røyke først så drikke etter på egentlig? har prøvd denne kombinasjonen flere ganger, første gangen min var faktisk sånn. Hadde drukket hele natta og ble invitert på en nattings, funka veldig dårlig, men jeg kan nok me trygghet si att jeg fikk funk førstegangen. Behagelig var det ikke.

Er heller ikke mange dagene siden jeg pilsa litt, snakk om 2 øl og 2-3 dl sprit. Så røyka jeg det som muligens kan være noe syyk boblings.

Ble liggende en god stund for og si det sånn. En gang drakk jeg og bare 1 øl og paffet, så ble jeg svimmel, kvalm. Og alt pulserte. etter 1 ØL.


Men, kanskje det ikke hadde kicka så jævlig vist jeg paffet deretter drakk?
Er enig i det Apeloff sier om å røyke først for deretter å drikke. All erfaring jeg har gjort meg og det venner har fortalt tilsier at dette er veien å gå. Har sett flere som har drukket en del, for så å ta seg en joint bli utrolige skakke og noen ganger etterfulgt av kvalme.

Mye lettere å styre formen hvis man fyrer først. Drikker man først og så tar seg en bønne er det veldig fort gjort å ha dosert for mye.
Det er jo bare snakk om å kjenne sine egen grense da. Jeg liker å drikke en del før jeg røyker fordi jeg har en tendens til å bli slapp på drikkinga etter jeg har fyra. Jeg hater egentlig alkohol så hvis jeg først skal drikke så MÅ jeg få på.
Hvorfor drikker du alkohol hvis du hater det?
Jeg må si meg uenig med deg, SnippeX. For min del har jeg bare blandet rus av alkohol og pot kun en gang, og dette var en av de bedre gangene jeg har vært med på.

Jeg røyket pot, for senere å drikke. Det ga en veldig behagelig effekt! Overgangen fra pot-beruselsen til alkohol-beruselsen var deilig. Det virket nesten som om pot-rusen ble forlenget av alkoholen. Noe jeg vil anbefale om man benytter seg av slike rusmidler.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hvorfor drikker du alkohol hvis du hater det?
Vis hele sitatet...
Det er egentlig et veldig godt spørsmål. Jeg drikker vanligvis veldig sjeldent, men av og til pleier jeg å drikke for å få med meg ting som nyktre driver med. Er ganske stor påkjenning å tyne seg imellom en fest uten å drikke. Litt må man ofre av og til.
Min mening:

Jeg liker veldig godt å blande alkohol og cannabis. Det er to ruser som er forskjellig på mange måter, men som sammen kan fungere veldig bra hvis man "gjør det riktig". Man finner naturligvis ut hva som passer best for deg etterhvert, men man må nok regne med å prøve og feile et par ganger.

Det jeg har kommet fram til er at jeg drikker rundt 6 øl (varierer) før jeg røyker. Da har jeg bygget opp litt alkoholrus, og sper på med cannabisrus. Jeg vil anta at dette funker best for meg da jeg liker cannabisrusen best av de to, og ønsker dermed at denne rusen skal være den dominerende.

Dog må det sies at de første gangene jeg gjorde dette ble det litt vel kraftig, og det har endt opp med spying ved de første anledningene. Likevel har jeg funnet ut at dette er det beste (for meg) etterhvert.
jeg har blandet hasj og alkohol en del ganger, men den siste gangen jeg prøvde var den beste. da røyka jeg først og så drakk sprit. ble i fin form av det før så drakk jeg først, så røyket jeg, men jeg blir alltid dårlig da:P så fra nå skal jeg røyke litt først drikke
Selv har jeg aldri prøvd noe som helst uten å være ruset på alkohol først, og for meg funker det utmerket. Holder meg unna sprit siden jeg ikke tåler det spesielt godt, men klarer fint 6-8 halvlitere og noen gode trekk sammen på en kveld. For meg blir dette en god rus, og har aldri følt meg dårlig av blandinga.

Drikker alltid før jeg røyker, men hender også at jeg tar meg et par pils etterpå også.

Kommer nok an på personen og toleransen for alkohol og lignende. Er ganske fersk cannabis-bruker, så har vel ikke noe toleranse for det.
Sist endret av Jorge Rivi; 3. mars 2009 kl. 12:05.
"ramlet" over en side som hadde noen greie oppskrifter.. blandt annet en for cannabis vodka
http://www.thestonerscookbook.com/re...cannabis-vodka

håper dette hjelper da
Sitat av Apeloff Vis innlegg
er det ikke lurt og røyke først så drikke etter på egentlig?
Vis hele sitatet...
Ikke etter min erfaring.
Etter min erfaring så kicker det helt over hvis jeg trekker når jeg er overstadig beruset. Men nå liker jeg å tro at mine dager med sanseløs drikking er over. Selv om det kan forekomme.

Derimot å sitte å chille med frender over noen pils og noen trekk er helt i orden. Alkoholen slapper av musklene litt, og hasjen tar seg av hodet Men som nevnt over - alt med måte.
Bradypus variegatus
Sloth's Avatar
Jeg får en heftig og deilig rus om jeg drikker til jeg blir brisen og deretter røyker, Storkoser meg da :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
Røyker mens jeg drikker, men jeh har funnet den perfekte dose for meg med alkohol hvis jeg skal røyke å drikke.
kommer til å få helvete noen ganger før du finner den :P
Har røyket og drukket sammen noen ganger. En gang drakk jeg meg først ganske sanseløs før jeg fyrte en god bønne. Etter den ble alt helt borte. Ikke noe jeg vil anbefale. Alkohol i små mengder sammen med fyrings, derimot, er helt topp

Når jeg drikker og fyrer samtidig pleier jeg å drikke veldig lite. Ofte bare 1-3,4 halvlitere. Rusen kan være veldig heftig, men også meget behagelig. Denne blandingen kan alt i alt ha mange utfall, men det lønner seg å smake litt på cannabisen først. Er greit å være godt innrøyket på gallen/poten når du skal blande med alkohol. Tok en gang et par små glass whisky og noe bra grønt, som ga en meget god rus. Kan ikke huske andre slike opplevelser på cannabis.

Angående rekkefølgen er det sant som mange sier at det ofte er greit å røyke først, for deretter å drikke, og heller fyre mer senere hvis dette skulle være ønskelig. Hvis man er godt innrøyket på cannabisen er det derimot veldig godt at rusen kommer raskt og brer seg over deg, noe du oppnår hvis du først drikker.

Blandingen er forsåvidt ikke å anbefale før førstegangsstonere. Man bør helst ha prøvet hasj eller pot alene noen ganger før man mikser med andre rusmidler, og spesielt alkohol, da det for mange kan bli en overveldende rus med kvalme og ubehag som ofte resulterer i badtrips og oppkast, spesielt med mye alkohol.

Hagr
Sist endret av Jesse_P; 30. mars 2009 kl. 01:18.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vel, jeg sier bare; vær forsiktig. Jeg hadde en usedvanlig kjip opplevelse på hasj + alkohol på Storåsfestivalen ifjor. Startet med 6-7 halvlitere, før jeg røyka 1g+ med halvbra greier. Etter det virka det som om jeg ikke hadde noen begrensninger på hvor mye jeg kunne drikke (eller begrensninger på stupiditet), og drakk eventyrlige mengder sprit. Kvelden fikk en fin slutt med at jeg besvimte på første rad på en Brutal Kuk-konsert, rett forran høyttaleren, og har siden hatt problemer med tinitus. Etter å ha blitt dratt tilbake på campen, naken av en eller annen grunn, dreit jeg meg ut (bokstavelig talt) og måtte tas hånd om av Røde Kors.

Så, mitt protip: LESS IS MORE. Begrens alkoholforbruket til bare noen få enheter om du skal kombinere, for å unngå kjipe bieffekter som f.eks. total mangel på kontroll eller begrensninger.