Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  854 359980
Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
Hvis pakken/brevet blir stoppet i tollen og jeg får et brev ang resept, skal man bare unngå å svare hvis man ikke har resept, eller må jeg ringe og komme med en dum unnskyldning til hvorfor jeg bestilte det?
Vis hele sitatet...
Du kan godt unnlate å svare, men da returneres pakken til avsender eller destrueres (hvis ikke annet er spesifisert i bre elelr per telefon). Det enkleteer vel bare å svare som sant er, at du ikke har resept, eventuelt høre med legen om h*n vil skrive ut en.
Støtter de som sier at "når du er borte, er du borte". Røyker du tilstrekkelig 5X blir du like borte som om du skulle ha røyka 20X. Mht. mengde, det er vel ingen fasit på akkurat det. Dessuten vil jeg si at man det "ideelt sett" skal holde med ett trekk. Når virkningen kicker inn er du rett og slett ute av fysisk stand til å mekketrekke igjen. Tro meg. Alt kan skje. Jeg har blitt sugd inn i sofaen i 100km/t, kjent alle molekylene i kroppen, blitt til vann, mønster og murstein, sett indianere poppe opp bak ryggen til kompiser. Alle reagerer for øvrig svært forskjellig. Det er UMULIG å være helt forberedt på hva Salvia vil bringe akkurat _deg_. Uansett hvor mange triprapporter du måtte ha lest, eller hvor forberedt du tror du er :-p Men uansett, ikke vær redd. Tippe kan man ikke. Ja, det er griseintenst når det først står på som "verst", men denne varer alt fra 2-10 minutter - altså svært kort tid i forhold til andre psykedelia. Spør du meg er det litt ripoff å kjøpe knalldyr 50X når du får samme turen på 15X. Borte er borte. Og det er en helt FANTSTISK opplevelse. Det er ikke skremmende, for du har på det påvirkede tidspunktet ingen konsept om hva redsel faktisk ER.

En annen liten ting: for min del finner jeg Salvia såpass "mettende" etter en skikkelig heisatur at det er ikke akkurat det jeg er mest sugen på å ta igjen med det første. Mettende, så det trenger virkelig tid til å fordøyes! Noen som kjenner seg igjen?

men jo, vis respekt. Kan nok oppfattes som rimelig ubehagelig i feil setting - ingen partydrug akkurat
Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
Tenkte jeg skulle bestille salvia neste uke fra en nettside som sender diskré pakker. Men lurer fortsatt på hva som er det værste som kan skje med bestillingen? Politiet ringer foreldrene mine? Sånn jeg har forstått det, enten får du pakken, eller så blir du spurt om resept og pakken blir sendt tilbake. Stemmer dette? Vil de ringe det nummeret jeg har registrert på brukeren på nettbutikken? Ikke kjekt hvis foreldrene mine hadde fått den telefonen fra tollerne.
Vis hele sitatet...
Kanskje holde slike spørsmål til den store tolltråden, så slipper det å bli som sist?
Er det noen andre som får en ekstrem "prikkefølelse" på lave doser? Som en million nåler stikkes inn i kroppen, bare på en behagelig måte. Det hørtes sikkert utrolig dumt og selvmotsigende ut, men har dere opplevd det så vet dere helt sikkert hva jeg mener.
Sitat av domingo Vis innlegg
Støtter de som sier at "når du er borte, er du borte". Røyker du tilstrekkelig 5X blir du like borte som om du skulle ha røyka 20X. Mht. mengde, det er vel ingen fasit på akkurat det. Dessuten vil jeg si at man det "ideelt sett" skal holde med ett trekk. Når virkningen kicker inn er du rett og slett ute av fysisk stand til å mekketrekke igjen. Tro meg. Alt kan skje. Jeg har blitt sugd inn i sofaen i 100km/t, kjent alle molekylene i kroppen, blitt til vann, mønster og murstein, sett indianere poppe opp bak ryggen til kompiser. Alle reagerer for øvrig svært forskjellig. Det er UMULIG å være helt forberedt på hva Salvia vil bringe akkurat _deg_. Uansett hvor mange triprapporter du måtte ha lest, eller hvor forberedt du tror du er :-p Men uansett, ikke vær redd. Tippe kan man ikke. Ja, det er griseintenst når det først står på som "verst", men denne varer alt fra 2-10 minutter - altså svært kort tid i forhold til andre psykedelia. Spør du meg er det litt ripoff å kjøpe knalldyr 50X når du får samme turen på 15X. Borte er borte. Og det er en helt FANTSTISK opplevelse. Det er ikke skremmende, for du har på det påvirkede tidspunktet ingen konsept om hva redsel faktisk ER.

En annen liten ting: for min del finner jeg Salvia såpass "mettende" etter en skikkelig heisatur at det er ikke akkurat det jeg er mest sugen på å ta igjen med det første. Mettende, så det trenger virkelig tid til å fordøyes! Noen som kjenner seg igjen?

men jo, vis respekt. Kan nok oppfattes som rimelig ubehagelig i feil setting - ingen partydrug akkurat
Vis hele sitatet...
Har fått mer og mer den at jeg ligger unna salvia'en etter en tripp. Jeg har vært heldig nok til å lære respekt for planten før jeg fikk en bad trip, og det er jeg glad for.

Nå gjør jeg salvia en gang hver 2.-3. Måned, men hadde en periode der jeg kunne gjøre noen doser hver helg, ofte mange. Det var sjukt, mne husker nesten ingen av trippene fordi alt bare gled sammen etter jeg hadde hatt 3 tripper etterhverandre og jeg bare lurte på hva som foregikk. Dette var mestring av å mekke bong mens jeg var halvveis borte i salvia rus der jeg var objekter i rommet og slikt, men det gikk på et eller anna vis (og en del søling i prosessen så klart).
Sitat av domingo Vis innlegg
Det er ikke skremmende, for du har på det påvirkede tidspunktet ingen konsept om hva redsel faktisk ER.
Vis hele sitatet...
For mange er nettopp dette, å miste kontakten med sin egen virkelighet og bevissthet, være veldig skremmende. Personlig synes jeg kraftige salviatripper er svært skremmende, opprivende og ubehagelig, men jeg ser absolutt en verdi i disse opplevlesene allikevel.
"You had six billion, four hundred and thirty-two thousand incarnations as lower forms of life before you got to be a human being, and then, you got two hundred thousand incarnations as a human being, before you can grab that brass ring in the center, and can say--as I'm telling you right now--I can be anything this time around..." --Timothy Leary ♥

Jeg har konvertert til mange absurde ting på salvia-tripp... alt fra en blyant til diverse dyr, til ubeskrivelige objekter... Følelsen av å være i ett med alt er veldig sterk hos meg ofte når jeg røyker salvia, kanskje det er meningen man skal få et innblikk, en følelse og forståelse?
Nå har jeg bestilt 1 gram med 20x. Etter hva jeg har lest, er 1/20 g av dette, en sterk dose. Men hvordan er det mulig å få røyket dette? Det blir en så liten andel, at det sikkert forsvinner ned i røret. Skal man "tynne" det ut med noe, slik at man får større volum?
Jeg har alltid brukt og røyke 0,1-0,2g med 20x i ett trekk.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Jeg har alltid brukt og røyke 0,1-0,2g med 20x i ett trekk.
Vis hele sitatet...
Hvordan trip pleier du å få ut av det? Det der burde vel være nok i masse vis for å bli heeelt fjern?
Sitat av posco Vis innlegg
Nå har jeg bestilt 1 gram med 20x. Etter hva jeg har lest, er 1/20 g av dette, en sterk dose. Men hvordan er det mulig å få røyket dette? Det blir en så liten andel, at det sikkert forsvinner ned i røret. Skal man "tynne" det ut med noe, slik at man får større volum?
Vis hele sitatet...
Noen som kan svare på det her?
Sitat av posco Vis innlegg
Noen som kan svare på det her?
Vis hele sitatet...
Man må bruke en finmasket pipebrønn, værre er det ikke. Eventuelt kan man blande ut med annen urt.
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Fikk da endelig mine 3 gram i posten, skal prøve senere i dag. Men såvidt jeg har forstått er det bare å putte oppi en liten dose og tenne på som man gjør når man ellers bruker bonge? Greier liksom ikke se for meg en så liten dose brenne noe godt og lage nok røyk.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Man må bruke en finmasket pipebrønn, værre er det ikke. Eventuelt kan man blande ut med annen urt.
Vis hele sitatet...
ok, jeg har en del salvia blader. Kanskje jeg bare kan male opp de litt, også blande det ut med det?
Sitat av posco Vis innlegg
ok, jeg har en del salvia blader. Kanskje jeg bare kan male opp de litt, også blande det ut med det?
Vis hele sitatet...
Det kan du absolutt gjøre, men husk at den totale mengden virkestoff da blir større, selv om du "tynner ut" ekstrakten.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det kan du absolutt gjøre, men husk at den totale mengden virkestoff da blir større, selv om du "tynner ut" ekstrakten.
Vis hele sitatet...
Joda, men salviabladene er vel ganske svake, slik jeg har forstått det. Prøvde å tygge et par og ha de under tunga. Kjente ikke noe særlig av det.
Prøvde salvia i helga (50x).

Veit ikke om jeg fikk full effekt. - Tok 3-4 hits fra bongen. De to første trekkene kjente jeg bare at jeg ble fjern, som weed. I det siste trekket tenkte jeg at jeg måtte ha i en del, og putta oppi 0,7g i bongen.

Holdt inne i ca 30 sec.. Så kjente jeg at alt gikk rundt, og etterhvert en rar følelse av at tyngdekraften dro meg nedover rundt meg selv på en måte. Pupillene mine ble utrolig store, og kunne nesten ikke se fargen rundt, kun svarte øyer. Ble helt desorientert over hvem dør som førte ut av rommet osv, selv om jeg har vært der 1000 ganger før.

- Så ikkeno utenom det vanlige (ingen hallunisasjon etc.)

- Skal prøve igjen snart. Bør jeg prøve å ta enda mer oppi? Typ mer enn 1 gram? (1,5)?

- Vil ikke overdosere på dette, derfor lurer jeg på om jeg har fått full effekt. Kan alle se ting om de tar mye nok?
Sist endret av Jazzy Fizzle; 2. mars 2011 kl. 14:00.
Høres ut som det er noe feil med salvian din. 0.7g 50x er fryktelig mye. Sikker på at ikke var blader?
Sitat av Jazzy Fizzle Vis innlegg
Prøvde salvia i helga (50x).

Veit ikke om jeg fikk full effekt. - Tok 3-4 hits fra bongen. De to første trekkene kjente jeg bare at jeg ble fjern, som weed. I det siste trekket tenkte jeg at jeg måtte ha i en del, og putta oppi 0,7g i bongen.

Holdt inne i ca 30 sec.. Så kjente jeg at alt gikk rundt, og etterhvert en rar følelse av at tyngdekraften dro meg nedover rundt meg selv på en måte. Pupillene mine ble utrolig store, og kunne nesten ikke se fargen rundt, kun svarte øyer. Ble helt desorientert over hvem dør som førte ut av rommet osv, selv om jeg har vært der 1000 ganger før.

- Så ikkeno utenom det vanlige (ingen hallunisasjon etc.)

- Skal prøve igjen snart. Bør jeg prøve å ta enda mer oppi? Typ mer enn 1 gram? (1,5)?

- Vil ikke overdosere på dette, derfor lurer jeg på om jeg har fått full effekt. Kan alle se ting om de tar mye nok?
Vis hele sitatet...
Salvia må hos mange personer brukes flere ganger før man får full funk. Effektene blir sterkere og sterkere for hver gang til noen. Men 0,7 g 50x høres ekstremt mye ut. Prøv en gang til med 0,3 g, hvis du ikke får funk av det, er det salvian din det er noe gærent med.
Sitat av Omnibenevolence Vis innlegg
Prøv en gang til med 0,3 g, hvis du ikke får funk av det, er det salvian din det er noe gærent med.
Vis hele sitatet...
Det kan også være andre ting, som røykemetode/røykeredskap. Jeg har opplevd ekstrem forskjell på effekt med forskjellige røykeredskaper. Jeg mistenker også at det er en eller flere ukjente faktorer som sterkt påvirker slaviarusen ettersom den ofte varierer så ekstremt fra gang til gang og person til person.
Sitat av Omnibenevolence Vis innlegg
Salvia må hos mange personer brukes flere ganger før man får full funk. Effektene blir sterkere og sterkere for hver gang til noen. Men 0,7 g 50x høres ekstremt mye ut. Prøv en gang til med 0,3 g, hvis du ikke får funk av det, er det salvian din det er noe gærent med.
Vis hele sitatet...
Høres rart ut, jeg har opplevd det motsatte, røyka salvia noen ganger på rad og fikk effekt, men etter det så virket det bare svakt, fikk ikke noe tripp, bare en kilende følelse i kroppen.
Men hvis man ikke får noe effekt når man røyker første gangen. Skal man bare vente 5 min elno og prøve igjen? Eller må man vente noen dager for å få effekt?
Sitat av posco Vis innlegg
Men hvis man ikke får noe effekt når man røyker første gangen. Skal man bare vente 5 min elno og prøve igjen? Eller må man vente noen dager for å få effekt?
Vis hele sitatet...
Salvia er ikke kjent for å bygge opp en toleranse slik at du må vente i dagevis, nei.
Sitat av posco Vis innlegg
Men hvis man ikke får noe effekt når man røyker første gangen. Skal man bare vente 5 min elno og prøve igjen? Eller må man vente noen dager for å få effekt?
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke får effekt, så kan det være veldig lurt å skjekke om du faktisk gjør det riktig. Skjekk bongen/pipa eller hva du driver med, se om alt er som det skal og prøv en gang til. Kanskje med en litt sterkere dose. Så det er bare å prøve med en gang.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Er det noen andre som får en ekstrem "prikkefølelse" på lave doser? Som en million nåler stikkes inn i kroppen, bare på en behagelig måte. Det hørtes sikkert utrolig dumt og selvmotsigende ut, men har dere opplevd det så vet dere helt sikkert hva jeg mener.
Vis hele sitatet...
Jepp, opplevd på omtrent 7 av 10 røykesesjoner jeg har hatt. Som om hele kroppen har sovnet av, slik som kan skje med armer og ben. Tror det er klærne du har på deg som gjør det. Du kjenner stoffet i _mye_ større grad så signalene blir mye sterkere.
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Vi var 5 stk som prøvde i går, med 20x. Jeg og en annen fikk en ganske syk trip, mens de andre ikke fikk noen veldig sterk effekt. Vi brukte 0.1, noe som etter det jeg har lest er en ganske stor dose?

Hva er grunnen til at det ikke ble noe større effekt? Røykte med vannbong og brukte aluminiumfolie (hvis det har noe å si). Synes også det var ganske vanskelig å holde inne røyken i 30 sek, siden man måtte ta all røyken i ett trekk?
Nå har jeg og to kompiser røyket opp 1g med 50x salvia (det var nok ikke 50x) og kan konstantere med at rusen/tripen var veldig forvirrende og noe ubehagelig.

Vi satte oss ned i kjelleren min og fyret opp bongen. Vi begynte med veldig små trekk, men fant ut at det ikke funket noe særlig, merket bare en slags varm, prikkende følelse i kroppen. Så vi økte doseringen, og jeg tok et par trekk, holdt begge inne i ca 30 sekunder. Det tok ikke lang tid før jeg merket at noe ikke stemte, jeg ble veldig desorientert og greide ikke å formulere setninger samme hvor hardt jeg prøvde. Etter dette er jeg ikke sikker på om jeg hallusinerte, men jeg husker at jeg trodde at jeg kunne gå gjennom veggen bak meg, jeg sa til kompisene at jeg var "veldig flink til å gå ut bakveien".

Jeg hadde også en sterk følelse av å henge på en kant, og tror også jeg så en mann som fylte bensin, som ble irritert når jeg prøvde å kommunisere med han. Men igjen, det er veldig uklart, og jeg fikk definitivt ingen klare visuelle hallusinasjoner (andre dimensjoner, alver, dverger osv). Dette var på mange måter det jeg hadde lyst til å oppleve, men det jeg fikk var en veldig udefinerbar rus som faktisk var ganske ubehagelig, siden jeg ikke skjønte hva som skjedde.

Tror ikke jeg kommer til å prøve salvia igjen, selv om jeg sitter med en liten tanke om at jeg ikke fikk utnyttet dens fulle potensiale.

Kommentarer til dette? Gjorde jeg noe feil? Eller er dette bare salviaens kjennemerke, at man aldri vet hva man får?
Det var nok garantert ikke 50x vi røyka nei.
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Sitat av Boxiom Vis innlegg
Vi var 5 stk som prøvde i går, med 20x. Jeg og en annen fikk en ganske syk trip, mens de andre ikke fikk noen veldig sterk effekt. Vi brukte 0.1, noe som etter det jeg har lest er en ganske stor dose?

Hva er grunnen til at det ikke ble noe større effekt? Røykte med vannbong og brukte aluminiumfolie (hvis det har noe å si). Synes også det var ganske vanskelig å holde inne røyken i 30 sek, siden man måtte ta all røyken i ett trekk?
Vis hele sitatet...

Noen som vet noe om dette? Er litt usikker på om det ble gjort riktig. Skal man kun legge oppi nok salvia til ett trekk? Det var dette vi gjorde, og etter vi lagde røyk i bongen slapp vi hullet og trakk inn. Men da hadde vi jo allerede trukket inn for å lage røyken, og å holde pusten i 30 sek etter dette var vanskelig. Kan jo ikke lage røyk, puste ut dette, og så ta trekket? Da mister man jo nesten all røyken.
Sitat av Boxiom Vis innlegg
Noen som vet noe om dette? Er litt usikker på om det ble gjort riktig. Skal man kun legge oppi nok salvia til ett trekk? Det var dette vi gjorde, og etter vi lagde røyk i bongen slapp vi hullet og trakk inn. Men da hadde vi jo allerede trukket inn for å lage røyken, og å holde pusten i 30 sek etter dette var vanskelig. Kan jo ikke lage røyk, puste ut dette, og så ta trekket? Da mister man jo nesten all røyken.
Vis hele sitatet...
Få nok røyk inn i bongen, hold hånden over der du trekker. Ta ett skikkelig godt pust før du trekker inn røyken.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
var innom noen en gang som brukte litt salvia i skraptrekkene , for å få bedre smak. noen som har vert borti dette?

var også innom en kar som hadde et slags toppskudd av salvia men han brukte det kun for røkelse. får man noe effekt av toppskudde ? er ikke sikker om det var toppskudd var iallefall c.a 15-20 cm lang c.a 2 cm bred. var også hard. vanskelig å forklare helt men om noen har vert borti dette før kjønner de nokk hva jeg mener.
Sist endret av thesmokey; 21. mai 2011 kl. 21:19.
Sitat av thesmokey Vis innlegg
var også innom en kar som hadde et slags toppskudd av salvia men han brukte det kun for røkelse. får man noe effekt av toppskudde ? er ikke sikker om det var toppskudd var iallefall c.a 15-20 cm lang c.a 2 cm bred. var også hard. vanskelig å forklare helt men om noen har vert borti dette før kjønn de nokk hva jeg mener.
Vis hele sitatet...
Tipper det var salvie. Ikke det samme som salvia. Er en form for røkelse. Brukes endel innefor new-age kulturen til å "rense" rom osv.
Sitat av KreaDep Vis innlegg
Tipper det var salvie. Ikke det samme som salvia. Er en form for røkelse. Brukes endel innefor new-age kulturen til å "rense" rom osv.
Vis hele sitatet...
ja du har sikkert rett der

Sitat av KreaDep Vis innlegg
Tipper det var salvie. Ikke det samme som salvia. Er en form for røkelse. Brukes endel innefor new-age kulturen til å "rense" rom osv.
Vis hele sitatet...
ja du har sikkert rett der
Sitat av KreaDep Vis innlegg
Tipper det var salvie. Ikke det samme som salvia. Er en form for røkelse. Brukes endel innefor new-age kulturen til å "rense" rom osv.
Vis hele sitatet...
hvit salvie heter det, og det kan ikke brukes i en rus sammenheng. Men det renser rommet og skaper god energi i rommet om du er alternativ i trossamenheng

Hvit salvie

Og det er nok salvie officinalis vennen din lagde god smak i bongen med Denne urten brukes i kulinare sammenhenger (Matlaging :P) og som urtemedisin. Den har en fin eukalyptus lignende smak (I min mening)

Salvie officinalis
▼ ... over en uke senere ... ▼
Altså, jeg sliter med litt sosial angst til tider, og har så sykt lyst til å prøve salvie. Jeg har faktisk hørt at salvie har hjulpet mange med å fjerne angst, noe som høres litt rart siden det er såpass heavy. Grunnlaget til at jeg har lyst til å teste det er ikke bare for å fjerne angsten, men det høres utrolig spennende ut. Det eneste jeg er redd for er konsekvensene av det. Er redd for å bli psykotisk av

Mhv Organ
Vil gjerne kommentere på forholdet mellom angst og psykedelika. De fleste vil nok si at selvmedisinering er en dårlig idé i utgangspunktet, og jeg er for så vidt enig da det kan føre med seg uønskede virkninger. Du er ikke garantert en dårlig opplevelse selv om du sliter litt psykisk, men det er nok litt sjansespill i forhold til om du skulle vært helt frisk og angstfri. Jeg har selv noe erfaring med psykedelika og jeg sliter med ganske kraftig sosial angst, men jeg synes faktisk at jeg har blitt bedre etter noen LSD-turer. Vanskelig å forklare for noen utenforstående hva dette dreier seg om, men det er som om man får et nytt perspektiv på ting under turen, som man kan ta med seg og integrere i dagliglivet. Det er ikke som om man skrur på en bryter og vips så er man angstfri, det er noe man bevisst må jobbe med i etterkant av selve opplevelsen. Dette er i alle fall min erfaring med diverse stoffer.
Diverse psykadelika har blitt brukt som medisin av urbefolkninger i århundrer, men felles for disse er at de har en sjaman eller medisinmann som guider deg gjennom turen og hjelper deg med å få en nyttig og hjelpsom tur. Uten en slik tripsitter med et minimum av erfaring tror jeg ikke du stiller spesielt sterkt for å bli kvitt psykiske problemer. Salvia slår meg også som et dårlig egnet stoff til dette da det kommer så voldsomt og er over ganske raskt. Blir vell mer sjokk og kaos enn orden.
hei , jeg å en kompis røyket salvia i går. 5x fikk 0 effekt vi røyket ganske mye! c.a 0.25 gram hver noe som skal være en ganske sterk dose. begge kjente ingenting. hva kan dette komme av?
Sitat av thesmokey Vis innlegg
hei , jeg å en kompis røyket salvia i går. 5x fikk 0 effekt vi røyket ganske mye! c.a 0.25 gram hver noe som skal være en ganske sterk dose. begge kjente ingenting. hva kan dette komme av?
Vis hele sitatet...
Dere gjorde det på denne måten her?
http://wiki.answers.com/Q/How_do_you_smoke_salvia

Om det er tilfellet så er det bare å hive resten av stashet i søpla, evt. kjøpe 10x.
vi holdt det ganske lenge nede 10-13 sekunder. røyket på en tom ølboks. men har lest litt i tråden nå, så at det var noen effektene ikke kom til før de hadde prøvd det et par ganger? skal også sies at vi fyrte med vanlig esso lighter. bestillte fra salviamonster noen som har erfaring med den?
Sist endret av thesmokey; 12. juni 2011 kl. 17:52.
Røyka 20x med en kompis på pipe, ca. 0,1g på deling.
Fikk ingen annen effekt enn at jeg følte meg sliten og tung i hodet og kroppen, pluss at jeg ble veldig sliten av å prate.
Sitat av Cheesy Vis innlegg
Røyka 20x med en kompis på pipe, ca. 0,1g på deling.
Fikk ingen annen effekt enn at jeg følte meg sliten og tung i hodet og kroppen, pluss at jeg ble veldig sliten av å prate.
Vis hele sitatet...
var det første gangen ? første gangen fikk jeg 0 funk , prøvde igjen i går fikk en litn bodyhigh , buzz og tankene fløyt ganske mye. kompisen min opplevde det samme , men virket som han fikk en litt sterkere rus dog for han begynte å snakke om at han var en drage å at han måtte til flyet.

edit: prøv igjen så funker det sikkert
Er da ikke verre enn å ta ett trekk til?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Første gangen jeg testa Salvia (bare tørka blader) så fikk jeg nesten NULL effekt. Etter det testa jeg 5x ekstrakt som jeg fikk kun lette effekter av, men etter dette virker det som toleransen har blitt mindre. Jeg får ganske grei effekt av blader nå, nesten det samme som jeg fikk av 5x ekstrakt første gangen. Har ikke prøvd noe sterkere enn 5x ekstrakt heller, men har prøvd salvia minst et titalls ganger, og føler ikke noe særlig stort "ubehag" ved å bruke det, kanskje fordi jeg bruker lette doser.
Sitat av AlphaOmega Vis innlegg
Første gangen jeg testa Salvia (bare tørka blader) så fikk jeg nesten NULL effekt. Etter det testa jeg 5x ekstrakt som jeg fikk kun lette effekter av, men etter dette virker det som toleransen har blitt mindre. Jeg får ganske grei effekt av blader nå, nesten det samme som jeg fikk av 5x ekstrakt første gangen. Har ikke prøvd noe sterkere enn 5x ekstrakt heller, men har prøvd salvia minst et titalls ganger, og føler ikke noe særlig stort "ubehag" ved å bruke det, kanskje fordi jeg bruker lette doser.
Vis hele sitatet...
Ja, små doser salvia (spesielt ved sublingualt inntak) kan være veldig behagelig. Store doser (spesielt sterke ekstrakter, røyket) kan være svært ubehagelig (dog spennende og lærerikt)!
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Ja, små doser salvia (spesielt ved sublingualt inntak) kan være veldig behagelig. Store doser (spesielt sterke ekstrakter, røyket) kan være svært ubehagelig (dog spennende og lærerikt)!
Vis hele sitatet...
Føler derimot at jeg med "høye" doser 5x så har jeg oppnådd tilstander som har vært veldig, interessante. Har opplevd veldig dårlige ting med salvia som badtrip, men ikke så ille at det stopper meg fra å prøve igjen noen uker etterpå igjen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har lest i noen døgn nå om saliva divinorum, men ikke funnet så mye på det området jeg ønsker å vite mer. Alle ser ut til å bruke dette som et rusmiddel, eller underholdningsmiddel.
Det jeg søker er erfaring fra vokse(30+) som bruker dette i fornuftige doseringer for å oppnå indre ro, forståelse, respekt og lære seg selv bedre å kjenne.
Har eksprementert med stort sett alt som finnes av stoffer i ungdommen, men har ikke brukt noe sterkere enn cannabis på over 15 år. Når det er sagt så har jeg røyket hver dag i 3-4 år. Dette har jeg gjort for å slutte på alle medikamentene jeg gikk på, og ville dempe smertene etter flere prolapser med noe som var mer naturlig.

Så kan noen med lignende erfaring fortelle meg om dette er en urt for meg?
Er dette noe som kan inntas med lave doser under daglig meditering?
Jeg bryr meg ikke om jeg blir ruset, men det er ikke det som er målet her.
Og så til slutt, dersom dette er noe for meg, hvordan blir det med tanke på å kombinere med cannabis i forhold til meditering. Vil salviaen få en annen effekt utenom varigheten?
Når man skal ta hensyn til x effekten, er den konstant?
Dersom jeg bruker 0,1 på 5x, vil det si at 0,05 på 10x er akkuratt samme dose?

Har og les at x effekten fra 30 og oppover er litt oppskrutt, og at folk får stort sett samme effekt av 10x som på de som er høyere. Stemmer dette?
Sitat av Ammit Vis innlegg
Har lest i noen døgn nå om saliva divinorum, men ikke funnet så mye på det området jeg ønsker å vite mer. Alle ser ut til å bruke dette som et rusmiddel, eller underholdningsmiddel.
Det jeg søker er erfaring fra vokse(30+) som bruker dette i fornuftige doseringer for å oppnå indre ro, forståelse, respekt og lære seg selv bedre å kjenne.
Har eksprementert med stort sett alt som finnes av stoffer i ungdommen, men har ikke brukt noe sterkere enn cannabis på over 15 år. Når det er sagt så har jeg røyket hver dag i 3-4 år. Dette har jeg gjort for å slutte på alle medikamentene jeg gikk på, og ville dempe smertene etter flere prolapser med noe som var mer naturlig.

Så kan noen med lignende erfaring fortelle meg om dette er en urt for meg?
Er dette noe som kan inntas med lave doser under daglig meditering?
Jeg bryr meg ikke om jeg blir ruset, men det er ikke det som er målet her.
Og så til slutt, dersom dette er noe for meg, hvordan blir det med tanke på å kombinere med cannabis i forhold til meditering. Vil salviaen få en annen effekt utenom varigheten?
Vis hele sitatet...
Første gang jeg prøvde salvia røyket jeg en medium stor dose, og det tok alt for av etter min smak. Var ikke helt forberedt på å det å faktisk miste bevisstheten inn i en annen dimmensjon. Det ble bare med den ene gangen, men nå har jeg igjen latt meg friste etter endel lesing og ferske triperfaringer. Man blir sulten på enda et møte med underbevisstheten, og det viste seg at salvia kunne være en følgelsesvenn. Jeg prøvde halvparten av den forige dosen jeg tok. først 0.5, så mer etterhvert. Jeg har lyst til å gjøre meg kjent med stoffet før jeg går helt inception med det Dette viste seg å være langt mer behagelig. Jeg fikk ingen CEVs denne gangen, men en slags feberlignende forståelse av hva som er virkelig og hva som ikke er det. Den tar tak i hele kroppen din og senker deg inn i en sansebasert drømmeverden. Jeg sto på trappene av denne verdenen. Afterglowen var nydelig, nesten som på sopp. Jeg kunne tenke klarere og mer fokusert. Hadde ikke noe hastverk, ble god og avslappet i kroppen. Hvis du skal prøve salvia, gjør deg godt kjent med alt du kan forvente. Og slipp taket!
Det er kanskje ikke påvist noen skadevirkning enda. Men som alt annet (hasj, alkohol etc) kan salvia introdusere deg til depersonalisering/deralisering. Dette er da ikke en direkte "skade" men er rene helvete fordeom (snakker av erfaring). Et par eksempler på salvia-introduert DP/DR --> http://www.dpselfhelp.com/forum/inde...ia-induced-dp/ og http://www.dpselfhelp.com/forum/inde...ello-everyone/.

Synes det bare er greit å få sagt (skrevet) det, INGEN rusmidler er ufarlige. Er kanskje allerede sagt allerede i tråden (har selvfølgelig ikke lest alle sidene).