Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 6006
Bestillte pipeutstyr fra en Nederlandsk nettbutikk, de valgte av eget initiativ å legge ved 5 autoflower frø som bonus.. uten min viten.
Pakken kom aldri så jeg tror at tollen har stoppet den.

Kan jeg regne med at politiet prøver å skrive ut en bot til meg?
Hva er sjansen for razzia?
Rullebladet mitt er rent bortsett fra en liten bot for cannabis fra over 10 år siden...
Hvis det stemmer at de har lagt ved 5 frø som bonus som du ikke har bedt om, er det bare å legge ved kvitteringen. Ta screenshot av den, slik at den viser den totalte summen av hva du betalte for, og vis så kontoutskriften fra nettbanken.

De kan umulig skrive ut bot til deg da, du er jo ikke skyldig i noe.


Men jeg ville kanskje ryddet hjemmet. I noen distrikter kan politiet være helt diabolske og skal ransake deg for en slik sak, ta pc og alt.

Jeg lurer på hvordan det blir når cannabis er dekriminalisert, det skal hvis skje rimelig snart.

Men vent, hvis de la med 5 autoflower frø, og du ikke viste om dette, og du heller ikke har mottat pakken! hvordan vet du da at de har lagt med 5 autoflower frø "uten din viten"?

Slik kan politiet ta deg, med ren logikk. Så du må for all del ikke si noe om frø. Du" vet jo ikke" hva som er i pakken.
Sist endret av Hans Høyhet; 16. september 2019 kl. 23:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Hvis det stemmer at de har lagt ved 5 frø som bonus som du ikke har bedt om, er det bare å legge ved kvitteringen. Ta screenshot av den, slik at den viser den totalte summen av hva du betalte for, og vis så kontoutskriften fra nettbanken.

De kan umulig skrive ut bot til deg da, du er jo ikke skyldig i noe.


Men jeg ville kanskje ryddet hjemmet. I noen distrikter kan politiet være helt diabolske og skal ransake deg for en slik sak, ta pc og alt.

Jeg lurer på hvordan det blir når cannabis er dekriminalisert, det skal hvis skje rimelig snart.
Vis hele sitatet...

Ja, har heldigvis kvittering.
Har også mail der dem innrømmer å ha lagt ved frø.

Huff, burde vel rydde huset ja. Er så jævla irriterende når man ikke har gjort noe galt.
I verste fall kontakte de som sendte deg frøene uten at du ba om det.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Hvis det stemmer at de har lagt ved 5 frø som bonus som du ikke har bedt om, er det bare å legge ved kvitteringen. Ta screenshot av den, slik at den viser den totalte summen av hva du betalte for, og vis så kontoutskriften fra nettbanken.

De kan umulig skrive ut bot til deg da, du er jo ikke skyldig i noe.


Men jeg ville kanskje ryddet hjemmet. I noen distrikter kan politiet være helt diabolske og skal ransake deg for en slik sak, ta pc og alt.

Jeg lurer på hvordan det blir når cannabis er dekriminalisert, det skal hvis skje rimelig snart.

Men vent, hvis de la med 5 autoflower frø, og du ikke viste om dette, og du heller ikke har mottat pakken! hvordan vet du da at de har lagt med 5 autoflower frø "uten din viten"?

Slik kan politiet ta deg, med ren logikk. Så du må for all del ikke si noe om frø. Du" vet jo ikke" hva som er i pakken.
Vis hele sitatet...
Ikke gjør dette! Du innrømmer bruk. Du har ikke bestilt noe som helst. Ingen bong, ingen frø, ingen pakke fra Nederland. Dette er bare en feil du ikke har kjennskap til.

Du bør ta forhåndsregler for razzia
Sist endret av Kompis87; 17. september 2019 kl. 01:59.
Jeg fikk razzia etter bestilling av frø som ble stoppet i tollen. Jeg hadde en del saker på meg fra før inkl rus. Tror det skal litt til før dem dukker opp på døra di om du ikke har noen historikk hos politiet fra før. Men jeg ville ikke gamblet på at de ikke kommer
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjenner noen som bestilte frl fra NL og fikk bankebesøk av rambukken og massr snut med mp5. Dette var langt nord da, så snuten er mulig noe hissigere der.
Rambukk og MP5 høres jo helt vilt ut.
Bor i en liten by på sørlandet så håper og tror at det ikke blir så ille.
Noen som har peiling på hvor lang tid det ev kan ta før de kommer eller tar kontakt med meg?
Pakken ble sendt for ca 5 uker siden.
De to gangene jeg har hatt besøk av politi, så var det alltid etter minst 2 mnd venting... Kommer veldig an på hvor mye det lokale politiet har å gjøre fra før, men man kan forvente razzia etter noe slikt. Man vet bare ikke når, det det skjer
Cowboyhistorier om mp5 og rambukk trenger du vertfall ikke bekymre deg for hehe. Politiet har jo ikke lov å bevæpne seg for en sånn sak. Heldigvis strenge regler for sånn her i Norge 1
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjenner noen som bestilte frl fra NL og fikk bankebesøk av rambukken og massr snut med mp5. Dette var langt nord da, så snuten er mulig noe hissigere der.
Vis hele sitatet...
Langt nord i USA da, Alaska? Skjer ikke at de kommer med mp5 fordi man har bestilt frø
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjenner noen som bestilte frl fra NL og fikk bankebesøk av rambukken og massr snut med mp5. Dette var langt nord da, så snuten er mulig noe hissigere der.
Vis hele sitatet...
Yeaaah, her er det ugler i posen.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bor på Sørlandet selv, og jo lengre sør, jo mer ressurser føler de seg berettiget på å bruke på deg. Bodde i Trøndelag før, og der har de skjønt at Ressursene er bedre brukt på større fisk enn en bruker. Jo nermere Bibelbeltet du kommer, jo mer tar de det på seg selv som en hellig byrde å ta deg, og de bruker store ressurser på "nobodies" og ser du på strafferammer, så skjerpes de og jo lenger sør du kommer
Har jo selv opplevd at snuten har slått inn døra pga mistanke.

Som regel taes det en vurdering av risikoen med å gå inn til folk. Klart at hvis det er en person som er dømt mye for våpen, vold osv så får nok snuten bevepning selv om det bare er frø. Den gangen.
Hei
Jeg har lignende spørsmål som ts.. Jeg har bestilt frø fra utlandet og er en halv smule bekymret. I utgangspunktet trodde jeg siden jeg bestilte fra var norsk og det var først etter at bestilling og alt var gjennomført at jeg fant ut at de sendte fra utlandet.
Så.. Hvis de blir oppdaget i tollen, skjer det noe da? Så langt jeg har skjønt vil jeg få en bot men jeg vet ikke noe mer. At de kommer hit og slår inn døra mi har jeg vondt for å tro, men jeg tar ikke saken med letthet av en grunn.
Er det noen mulighet for at dette vil gå knirkefritt?
Alle svar mottas med takk. Sånn går det når jeg er grønn, utålmodig og impulsiv.
Sist endret av Sam; 20. september 2019 kl. 12:49. Grunn: Skrivefeil
Sitat av Kompis87 Vis innlegg
Ikke gjør dette! Du innrømmer bruk. Du har ikke bestilt noe som helst. Ingen bong, ingen frø, ingen pakke fra Nederland. Dette er bare en feil du ikke har kjennskap til.

Du bør ta forhåndsregler for razzia
Vis hele sitatet...
Å bestille brukerutstyr er ikke det samme som å innrømme å bruk og det er faktisk helt 100% lovlig å bestille uansett hvor i verden du måtte ønske å bestille det i fra.
Brukerutstyr er ikke ulovlig før etter det har vært i bruk.

Skulle politiet virkelig løpt rundt for å ha razzia hos alle som bestiller brukerutstyr så ville de ikke hatt noe annet å gjøre.
De har heller ikke råd/ressurser nok til å gjøre det.
Fuck, bare siste 3 månedene ville de vært hos meg rundt 10 ganger om det stemte.

Frøene derimot er straffbare, men du visste jo ikke om de.
Så når det gjelder de er det vel bare å spille dum eller forklare hva som faktisk har skjedd, ettersom du også kan bevise at butikken la de ved uten ditt samtykke.
Jævlig lurt å innrømme kjøp av brukerutstyr. Gjør det du
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Å bestille brukerutstyr er ikke det samme som å innrømme å bruk og det er faktisk helt 100% lovlig å bestille uansett hvor i verden du måtte ønske å bestille det i fra.
Brukerutstyr er ikke ulovlig før etter det har vært i bruk.

Skulle politiet virkelig løpt rundt for å ha razzia hos alle som bestiller brukerutstyr så ville de ikke hatt noe annet å gjøre.
De har heller ikke råd/ressurser nok til å gjøre det.
Fuck, bare siste 3 månedene ville de vært hos meg rundt 10 ganger om det stemte.

Frøene derimot er straffbare, men du visste jo ikke om de.
Så når det gjelder de er det vel bare å spille dum eller forklare hva som faktisk har skjedd, ettersom du også kan bevise at butikken la de ved uten ditt samtykke.
Vis hele sitatet...
Takker, syns dette høres veldig fornuftig ut.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
En bekjent bestilte nylig ett eneste frø fra Danmark av en strain som bare inneholder CBD. Frøet ble sendt for over 14 dager siden (diskret og anonymt) og er ikke kommet frem. Noen som har formening om hva han kan forvente seg eller hva han bør gjøre? Det verste av alt er at han ikke røyker eller driver med slikt, men ville prøve CBD mot helseplager.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei jeg bestillte frø fra en Nederlands leverandør tok 5uker
Men da er det vel leverandør som har somlet med å sende. Selve brevet bruker vel ikke over 2 uker, fra Danmark?
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Jeg lurer på hvordan det blir når cannabis er dekriminalisert, det skal hvis skje rimelig snart.
Vis hele sitatet...
Hei kompis.. har du kilder på dette? evt andre som vet noe om det?
Mine frø fra Danmark til årets utegrow ble sendt en tirsdag og kom fredagen. Cash i brev nedover tok derimot 3.5uke. Så begge deler er mulig, enten stoppet eller fortsatt på vei.

Cbd olje er de facto legalisert i Norge nå. Når jeg bestilte fra Spania for et par mnd siden ble pakken stoppet i tollen. Fikk brev om å sende dokumentasjon på vareverdi. Ringte til Posten etter ei uke for å høre hva som skjedde med pakken og han på tlf sa "Dette er jo cbd, er det lov da?" Jada, sa jeg, og noen dager senere fikk jeg hente pakken (med et saftig fortollingsgebyr..)
Sist endret av veidemann; 21. mai 2020 kl. 20:43.
Om CBD olje er "innafor" risikerer en vel likevel "full pakke" for å få frø i posten. Skilles det mellom planter med høyt og lavt THC innhold om onkel politi får snusen i dette? Risikerer han narkodom, rassia, inndraging av førerkort og heile pakka? Hva vil i så fall lønne seg? Spille med åpne kort eller forsøke å nekte på alt?
Sist endret av Raggabazt; 21. mai 2020 kl. 21:24.
Vurderer å dyrke Swiss Dream Rose CBD autos innendørs etterhvert selv om huseier bor i samme hus. Må spare til ei stille vifte, har resten.

CBD-oljen fungerer meget bra på ryggsmertene mine og roer hodet, men er dyr. Betaler 1300kr for 10ml, halvparten er fortolling og moms..
Om purken hadde kommet her og funnet et par hekto slike buds hadde jeg ihvertfall krevd test av thc/cbd innhold. Hva dommen ville blitt for 200g buds med under 0.5 % THC aner jeg ikke, men tror det hadde blitt ei bot max. På trynet om de hadde beslaglagt utstyret og tatt lappen, men man vet aldri med de galningene.
Sist endret av veidemann; 22. mai 2020 kl. 16:23.
Sitat av Behring09 Vis innlegg
Hei kompis.. har du kilder på dette? evt andre som vet noe om det?
Vis hele sitatet...
Det jeg tenkte.. svada
Alle brev/pakker fra utland virker som de tar 1mnd + for tiden, uansett innhold.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Så aldri noe svar på eventuell straff for frø.. Det inneholder jo ikke THC? så hva blir strafferammen for import av frø?
Sitat av Lunar Vis innlegg
Så aldri noe svar på eventuell straff for frø.. Det inneholder jo ikke THC? så hva blir strafferammen for import av frø?
Vis hele sitatet...
frøene får du selvom de blir stoppet, de venter heller et par måneder istedenfor før du får surprise på døra di.. så får dem hekta deg på produksjon, oppbevaring og evt. salg. + ymse om du er uheldig
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Lunar Vis innlegg
Så aldri noe svar på eventuell straff for frø.. Det inneholder jo ikke THC? så hva blir strafferammen for import av frø?
Vis hele sitatet...
Du har rett i at det ikke omfattes av narkotikaforskriften i og med at frøene i seg selv ikke inneholder noen narkotiske stoffer, men av Såvareforskriften §28, angående straffen henvises det til Matloven §28:
Forsettlig eller uaktsom overtredelse av bestemmelser gitt i eller i medhold av denne loven eller vedtak gitt i medhold av loven, straffes med bøter eller fengsel inntil 1 år eller begge deler, såfremt forholdet ikke rammes av strengere straffebestemmelse. Under særlig skjerpende omstendigheter kan fengsel i inntil 2 år anvendes.

Kongen kan i forskrift bestemme at bøtelegging, på stedet eller i ettertid, for overtredelser av nærmere angitt art kan skje ved forenklet forelegg etter faste bøtesatser. I slikt forelegg kan straffebudet og det straffbare forhold betegnes ved stikkord eller på lignende måte.

Forelegg som er skrevet ut på stedet, faller bort dersom det ikke straks vedtas. Er siktede under 18 år, kan det gis en kort frist for vedtagelsen av forelegget. For forelegg som er skrevet ut i ettertid, gjelder straffeprosessloven § 256 nr. 5 tilsvarende. Slikt forelegg faller bort dersom det ikke vedtas innen fristen. Kongen kan gi nærmere forskrifter om fremgangsmåten når forelegget skrives ut i ettertid.

Påtalemyndigheten kan til gunst for siktede oppheve et vedtatt forelegg.

Politimann som ellers ikke har foreleggsmyndighet, kan gis myndighet til å utferdige forenklet forelegg.

Kongen gir nærmere regler om bruk av forenklet forelegg etter denne paragrafen og fastsetter bøtesatser og subsidiær fengselsstraff for de overtredelser som ordningen skal omfatte.
Vis hele sitatet...

Sitat av fuckdapopo Vis innlegg
frøene får du selvom de blir stoppet, de venter heller et par måneder istedenfor før du får surprise på døra di.. så får dem hekta deg på produksjon, oppbevaring og evt. salg. + ymse om du er uheldig
Vis hele sitatet...
Dette kalles politiprovokasjon og er i grunn ulovlig, men med et unntak
om det kan bevises at den ulovlige handlingen hadde blitt utført uten provokasjonen.

Mer kan leses her: Om lov om endringer i straffeprosessloven og straffeloven m v (etterforskningsmetoder m v)
Sist endret av Dodecha; 11. juni 2020 kl. 21:08.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det bygger nok på mediasaker der politiet har gitt informasjon i retning at de har ventet med å slå til mot plantasjer og dyrkeleiligheter, men da har de visst om aktiviteten, og ikke nødvendigvis på frøstadiet. muligens