Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 41776
Hei!

Jeg og en kompis elsker ting som har med det paranormale og den andre siden og gjøre. Prøver oss med kameraer evp'er and so on. Hittil har vi bare vært i kjelleren hans og skal til lier en tur i morra. Noen som har forslag? Bor i asker/oslo og kan godt kjøre en time. Hoteller, forlatte hus, bunkere og andre steder hvor det er sagt at det spøker. Gjerne sleng med litt historie

Håper på masse svar

..........
Steins kalkbrenneri.
Var der en gang med en noen slike folk som påstod at de hadde slike sanser.

Eller hva med Nes kirke ruiner.
Men muligens det eneste du blir redd av der er 40år gamle karer som flyger rundt i kapper og er speiderledere.
Vi skvatt da som faen når dem kom bak oss ha ha ha.
WTF liksom he he he
Shit...har dere vært nede i kjelleren til kompisen din? The other side!!!
Sjekk www.paranormal.no

De skal ha en oversikt over hjemsøkte plasser i Norge. (Det er også et forum der.)

Her er forresten oversikten tror jeg. http://www.paranormal.no/forum/phpbb...forum.php?f=73
Sist endret av Bruskork1; 30. januar 2011 kl. 14:32.
Dette burde du vite om. Lier Sykehus.
Trådstarter
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Shit...har dere vært nede i kjelleren til kompisen din? The other side!!!
Vis hele sitatet...
fuck off! vi fikk faktisk noen ganske skremmende evp'er...de var ganske hostile så vi skal ikke ned dit mer:s
Sitat av Mattiti Vis innlegg
fuck off! vi fikk faktisk noen ganske skremmende evp'er...de var ganske hostile så vi skal ikke ned dit mer:s
Vis hele sitatet...
Sett for mye på åndenesmakt?
Herregården i Larvik? Mange som sier at det er uvennlige energier osv der("Herren" går igjen, tror jeg)

Det er hvis du gidder å kjøre litt da
Du trenger ikke reise lenger en til ditt eget hode, god tur!
Trådstarter
Jeg trenger ikke masse frekke svar. Jeg lar dere tro på hva dere vil og dere lar meg tro hva jeg vil. Jeg mener bare det er for enkelt at det bare er oss. Intelligente svar og hendelser på request er nok for meg. Takk epleguttten....kan være jeg tar meg en tur
Kl 2130 i kveld så er det Åndenes makt episode 6 på tv Norge
Er det fra sånne serier dere har fått litt mye inspirasjon fra eller ?
Sist endret av UrbanFreak86; 30. januar 2011 kl. 16:59.
Ja men så gi faen i å være så frekk.
De spør etter plasser det er verdt å besøke der det er uforklarlige ting som skjer, ikke hvor dum eller søkt dette er.
Og det er det faktisk ikke.
goodluck...
Sist endret av brgz; 30. januar 2011 kl. 17:06.
Kjelstraumen Vertshus i Austrheim utenfor Bergen
The Merciful One
mr5050's Avatar
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Herregården i Larvik? Mange som sier at det er uvennlige energier osv der("Herren" går igjen, tror jeg)

Det er hvis du gidder å kjøre litt da
Vis hele sitatet...
du kommer jo ikke inn i herregården uten og bryte deg inn og det er jo ikke akkurat mye og se på i parken heller
Sitat av Mattiti Vis innlegg
Intelligente svar og hendelser
Vis hele sitatet...
Vanskelig i et sånt tema.
Quoted by "Spøkeguiden" ifra www.Paranormal.no


Huseby gård i Skedsmo
det er en dame i en hvit krinolinekjole som visstnok skal gå igjen i hocedbygningen. det har vært flere artikler om det, f eks i hjemmet og lokalavisen her. husker ikke mer detaljert av hva som skjer der desverre, men det er mye inofrmasjon å finne i artikkelen i hjemmet, dersom noen klarer å finne den igjen.
chupacabra16

Glittre klinikken i Nittedal
I lege boligen skal det visst være en del uro. Alle som har flyttet inn der for å leie har flyttet ut igjen etter kort tid. Dette er et utleiehus og derfor vanskelig og oppsøke. Men verdt et besøk. Glittre klinikken var et sykehus for tuberkelose pasienter og det sier selv at mange har forlatt vår verden der.
fotballdommer

Gjestgiveriet i Oslo
Er enten en dame eller mann (husker ikke akkurat nå) som går igjen der fra gammelt av .
Hvis dem som jobber der ikke ordner bordene kvelden før, så kommer dem tilbake til ett eneste rot dagen etter.
Leste det først, også spurte jeg eieren. Som kunne bekrefte det.
Er visst i 2.etasje.
Nettin

Verskgata på Bærums verk
Norges elste spise sted spøker det. Det er en telefon som ringer på Et tidspunkt hver eneste natt. Åndenes makt var der for og få bort det spøkelse, men det lykktes ikke. Men etter at de var der ble det stille. Så det kan hende spøkelse har dratt
Nikkode

Farseggen
Dette er et friluftslivområde som nå brukes til å gå deilige turer og pilgrimsferden går over Farseggen. På Farseggen ligger det et gammelt hus. Det ser helt nedslitt ut nå, og det har vel blitt brukt til soveplass for narkomane om sommern. Jul i svingen blei spilt inn i det huset for vel 2 år sia. Det sies at det går igjen ei gammel dame der. Jeg har vært der mange ganger, men aldri turt og gått inn. Det har stått to hus der en gang. Men er det noen som veit litt mer enn meg, skriv til meg og mer på detta innlegget.
frosty

Trandumskogen (Jessheim)
Folk ble skutt og henrettet her under krigen, noen måtte garve sin egen grav for så å bli skutt. noen ble levende begravd. Man kan fortsatt se kulehull i noen trær der folk har blitt drept. Gravne ligger litt spredt rundt i skogen... Her er det en spessiel atmosfære, vært der selv. Dro dit med 3 andre en natt, og da hørte vi noen litt rare lyder. Typen min har sett en skikkelise der en gang. Ta en tur da vel

Prestegårdsstallen ved Skedsmokirke
Stallen er over 200 år gammel, det spøker en familie der som ble stengt inn i kjellerene fra 2 verdens krig som er rett under greip rommet.
Alle hestene som står i den innerste boksen til høyre, blir \"gale\" (farlig for mennesker, får skader, gjør unormale ting, løper ut av boksen og flere hester har dødd i den boksen)
Festus er en hest som spøker i hele stallen sammen med en jente, Kari Hafel.
På høyrommet spøker Kai og hundene hans.
Flisrommet : tre prester som hang seg.
utedoen : en ** som spøker der.
møkkakjelleren : en hvit hest.
ridebanen : En hest m/ rytter som trener sprang, du hører galopp med et lite opphold(over hinderet) og smell i bommer, riving av hinder osv.
Beitet : over 50 kuer ble skutt og drept her + en hest som løper rundt der når du forer ute.
Stallen er nedlagt, det er virkelig verdt å ta et beøk hit, man ser og hører masse merkelige og uforklarlige saker her.
HAr selv ridd og jobbet her i 6 år, sett utrolig mye rart, mer enn det jeg har skrevet over.



Akershus festning i Oslo
Så en mann sittende på gulvet i en fangecelle i kjelleren der under en skoletur for 20 år siden.Guiden trodde meg heldigvis,hun hadde hørt lignende episoder før.


Ljøgothauen ved Jessheim/Sand
Er du like ved vannet ved slaget 00:00 så sies det atte du kan se den gammle viking kongen som blei gravlagt der, husker ikke helt navnet hans. men han og de 2 gullhestene han blei gravlagt med skal ri over vannet. sies det

Eidsvollbygningen
Det har blitt oppdaget at Carsten Anker og en av tjenestepikene hans vandrer fortsatt rundt i Eidsvollbygdningen....vet ikke om dette er sant,men det snakkes mye om det ihvertfall...
Harrygirl

Prestegårdsstallen - Skedsmokirke - Skedsmokorset
Det sies at stallen er over 200 år gammel, flere ting at jo hendt der, kan ikke nevne alt, men kan jo si at flere personer har hørt lyder der både om natten og om dagtid, selv presoner somegentlig ikke tror på slikt!! Hesta har gått amok flere ganger uten at noe har vært der, feks. ting vi ikke kan se, for det sies jo at hester og alle andre dyr kan se og høre ting som vi ikke kan, de kan lukte redsel før det kommer!! Jeg vil vite mer om Prestegårdsstallens historier, vil du lese mer om PS?? Let etter historien Prestegårdsstallen på hjemsøkte steder, gjenferd og ånder siden
Innsendt av Jerker

Sinsen Skole
noen jeg kjenner gikk en kveld opp til Sinsen Skole ,det var en lørdagskveld .De satt iskolegården der da det plutselig blev tent lys i noen av vinduene. Et merkelig blått lys fortalte de meg.Skolen blev brukt til sykehus under siste krig av tyskerene,og de gamle sykesengene står fortsatt lagret i kjelleren på skolen.Det skjedde nok mye rart der på den tiden og det skulle vært artig og vite litt om det.

Spøkelse på Karihaugen.
Da vi bodde på Karihaugen for mange år siden skulle min eldste sønn gå fra en venn som bodde et lite stykke fra oss.det var et lite skogkratt akurat der, og plutselig er det en sim legger hånden på skulderen hans . Han snur seg. og ser rett inn i ansiktet til en person som ser ut til og være en soldat i en gammeldags uniform. Svenskene hadde en skanse der under en krig på 1700 hundre tallet.og det kan da synes som det kan ha vært en av de soldatene ikke har fåttfred etter at han mest sansynlig døde der. Han var vettskremt da han kom hjem,så at han hadde sett noe,det er helt sikkert.Han gikk aldrig den veien senere,selv om det var en snarvei til kameraten hans.


Løren SFO.
Ser det er skrevet et innlegg om Løren sfo som var den første
Løren SFO er den første Løren skole bygget påpå 1800tallet. og er altså ikke en gammel gård. Jeg har gått på den skolen ,og den gangenbodde overlæreren i annen etage, og så var det skoletannlege og en helsesøster i første.Dette var tidlig på 50 tallet.Så jeg tror kanskje at vedkommene blander to forskjelige . det nye tilbygget var ferdig da jeg begynte på skolen det i 1949.så den gamle skolen blev altså brukt til overlærer bolig.


Drøbak kirke(tror jeg)
jeg vet ikke om dette er sant, men jeg har hørt at i drøbak kirke, så var det noen barn på klassetur, og så skulle læreren bare snakke litt med en av de som jobbet der. Da hun kom tilbake, så var en av barna borte. Barnet hadde gått opp en trapp, og sa at han hadde fulgt etter fløytemusikk bortover gangen. Plutselig hadde han stoppet og begynt å banke på veggen. Da læreren kom opp så hun at han sto der å banket på veggen i en spesiell takt om igjen hele tiden. Senere husket han ingen ting av hva som hadde skjedd.


bussterminalen i oslo
Jeg hadde gått av bussen og skulle møte en venn,han var forsinket så jeg satte meg på en trapp ved narvesen mot en nettcafe,der spilleautomatene sto,jeg begynte å føle meg svimmel og etter noen minutter ble jeg mer og mer svimmel,så begynte jeg å se folk kledd i klærr fra gamledager kanskje 1800 tallet eller no,og heste vogner ,det var som om jeg var tilbake i tiden,så kom han jeg skulle møte, han fikk ikke kontakt med meg med en gang han måtte riste i meg flere ganger,jeg satt der i ca 20 min og var helt borte...og hver gang jeg tar rulletrappen opp og tar samme veien føler jeg meg svimmel, det har flere venner av meg merket også, så noe må det være, det jeg opplevde var litt uforklarelig, så jeg lurer på hva som var der før i tiden,det var ikke noe negativt ,men ekkelt.. er en spesiell atmosfære der..


Holt skolen i Rælingen
Folk har sett gardiner går fram og tilbake på den gamle skolen,Og at er det er altid kaldt der når de går inn, men når de går ut blir det varmere-
Innsendt av chris

frogner skole i sørum
det spøker på frogner skole i sørum. det er en jente gjen som sier at hu går igjen på skolen vår alle jentene har set henne å vi blir kald når vi ser henne i speile å vær gan vi skal på do så skriker vi .vi må gå to å to.alle guttene ler når vi sier det til dem .at vi har sett henne.


Akershus/Oslo
eg kan raportere om merkelige paranormale hendelser ved Soterud hytta i Lommedalen... dette hendte: jeg og kusina mi gikk innover for å overnatte et sted innenfor Tverrelva. det var en fredags kveld, vi slutta sent på skolen og hadde ikke planlagt denne turen før 35 minutter før vi gikk... klokka var omtrent 1.00 da vi ankom stedet vi skulle sove. vi tenkte vi skulle gå en tur og gikk for å se på Soterud hytta. når vi nærmer oss sier kusina mi at det er noen i hytta som ser på henne. jeg kunne ikke se noen ting å spurte hvor \"personen\" var. hun pekte å der så jeg noe av det ekleste og skumleste jeg noen gang har sett. det var en eld-gammel mann med et sykt fjes, bare hårtuster på hodet og et rep rundt nakken. vi skrek så høyt at var er sikker på at man kunne høre det ned til Lommedalen skole omtrent. vi løp og løp og løp. kom oss inn i teltet og satt og snakket om det hele natta. senere fikk jeg høre en historie om en gammel mann som hadde rømt etter å ha drept broren sin. han kunne ikke leve med dette så han hang seg i en av bjelkene der inne. jeg fikk høre historien av en gammel mann for noen år siden og tror fortsatt på den
--Lommedalsgutt--


Låven (ungdomsklubb) i Prinsdal - Søndre Nordstrand
En del av de som jobber der og noen som har vært der mener å ha sett en jente krysse gulvet i \"danserommet\". Hun går mot den siden av rommet der det er speil og blir bort. I tillegg har folk hørt lyder nede der det er toaletter, dører som åpnes og lukkes. Noen av dem som jobbet der syntes det var spennende siden flere hadde opplevd det samme, og undersøkte historien til stede. Låven, som er en gammel låve, tilhørte en gård som lå der. Huset ligger rett ved siden av, i tillegg er det blitt bygget en barnehage der nå, er usikker på om det er noen av byggene der som har stått der hele tiden. Det hun fant da hun leste om stedet var at en familie bodde der, de hadde en datter og det hadde også damen som tjeneste gjorde der. En dag skulle datteren til de som eide gården gå inn i låven der kuene og grisene stod. Etter en stund lurte de andre på hvor det ble av henne, da gikk den andre piken inn i låven for å se etter henne. Om jeg ikke husker helt feil, ble det da hørt et skrik. Foreldrene skyndte seg inn i låven, der lå begge jentene uten klær og hadde tydeligvis blitt stukket ned flere ganger. Begge var døde, men ingen andre var i låven. Disse jentene var da i 13års alderen, og ingen fant ut av hva som hadde skjedd dem.


slemdal skole
det er en dame som heter nanna som hat hatt privatskole på slemdal skole som bled revet i 1993! i jente garderoben er det gymbagger som faller ned og neste gang vi går ditt er den tydelig hvis oppe igjen!
og dørere som låser seg av seg selv og skygger som går forbi hele tiden.


Rånåsfoss
Jeg vet ikke hva det er, men jeg har bodd her i 4 år, og det skjer så mye uforklarelig i huset vårt, naboene ser andre inne hos oss, og er uvelle når dem kommer inn. Dem sier dem må hvile når dem kommer hjem. Men det skjer ting rundt hele området her,naboene merker også ting hjemme. Så hvis noen kan fortelle meg hva som var i området her før 1700- tallet, for det er så langt tilbake jeg har fått lest, så hadde det vært kjempefint


Hauketo Ungdomsskole
Nederst i byggningen så er det en smal gang til venstre i denne døra er det en liten vindu. I det vinduet kan du se en dame som lider ,hun gråter og skriker. Jeg og 4 andre så det og aldri etter det har vi gått ned der. En annen sted er jentetoalettet der må du gå alene for å høre en kvinne si er det mer såpe i boksen din. Tro meg dere kommer aldri til å gå igjen alene. (Ta en Tur diit)


Sandaker Vidregående Skole
I tredje etasje har jeg sett en dame kledd i gammeldagse klær hun lustet seg rundt i klasserommene og i gangene. Da hun plutselig mistet skoen sin i trappene og ba meg gi den til henne mens hun gråt og snufset. når jeg rørte ved skoen forsvant henne og det blåste i rommet skoen var åsså borte.
The Merciful One
mr5050's Avatar
da er det isåfall mer action og sjekke trøkket på den såkalte hemmlige kirkegården til familien archer bak larvik kirke
Etc.

Ski,Langhus Vevelstad Gammle Ungdomsskole
setter du deg innenfor inngangsdøra i det ubrukte bygget og sier ut md passe høy stemme hører du det er ett piano i auditoriumet/kinosalen som starter og spille mosart musikk av seg selv uten noen andre i bygget jeg og fire venner gjorde det vi blei vetskremte. Ta deg en tur da vel

Prestegårds Stallen på Skedmokorset.
Jeg så at det var et lite innlegg her om denne stallen. Jeg vil si at det mye som foregår der, særlig om natten. Jeg har selv ridd der i mange år før dette ble lagd for et par år siden, og har sovet der en del ganger for å passe på hestene. Det er ikke mye koselig å være her om natten, men det er likevel også litt spennende. De som synes slike ånder og lyder er spennende burde virkelig prøvee å komme seg inn i denne stallen.

Nannestad
Der står det en høy smal stein midt ute i åkeren på en gård som heter Vigstein. Stenen blir også kaldt Vigstein. Det er mange historier rundt denne steinen. For, hver gang noen har forsøkt å flytte på den, har gården blitt rammet av ulykker.
Det har brent, hester og kyr har død, det sies at det går igjen mennesker i hovedbygningen, men det vet jeg ikke sikkert selv. Man skal også kunne gå å ta rundt denne stenen for å bli fruktbar. Det finnes sikkert noen som vet om historiene er skrevet ned.
Hilsen Solsikka (Beate)

Bærums Verk
Merkelige ting som skjer i Administrasjonsbygget for kjøpesenteret i Verksgata. Telefonene ringer hver natt til faste tider, tar du den ringer det på neste kontor osv. Folk har hørt skritt, banking på dører etc.
shellsås

Nes Kirkeruiner
Her finnes en kirke som begynte å brenne for lenge siden, av et tordenvær. Bare steinvegger og alter står igjen. Det er utrolig fin natur rundt denne ruinen, som å komme til et helt annet land, eller hobbittun. Man får en merkelig følelse av å gå der. Her skal visstnok en prest gå igjen. Navnet er Finckenhagen, og graven er der like fin. Anbefaler en tur hit! Ta av E6 ved Kløfta. Kjør RV2 mot Kongsvinger, og ta til høyre ved skiltet \"Nes Kirkeruiner\" rett etter Vormsund.
MaritAa


Gamle Hvam Museum
Gammel storgård på opprinnelig plass. På Hvam har det vært drevet jordbruk i mer enn 1.500 år.Harmonisk og vakkert gårdstun med svalgangsbygning fra 1728
og en stor låve. Det er her det sies å spøke.
MaritAa

Eidsvoldsbygningen.
Det er jo kjent at godeste Karsten Anker fortsatt er å merke, pluss en av tjenestejentene fra den tiden.
B-Kirstin


Kankedalen / riksvei 120 mot nannestad
Det sies at det spøker der. På 1900-tallet en gang så syklet en postmann på veien mot Nannestad. Han ble tatt av et leierskred. Ingen fant han igjen.
*Ninja*

Kasjotten hotell
en god venn av mg sin tante og onkel eier kasjotten, og han sier at oppe på loftet er dt innmurte dører som dt visstnok ligger skjelletter bak, og at dt spøker veldig der. en venninde har vært der og hu fikk anfall
Jonette


Akershus festning, Oslo
Det spøker visstnok i det ene tårnet og i kjelleren på Akershus festning. Har ikke sett noe selv, men det er kanskje verdt det å ta en titt?
Taimi


Løren SFO i Oslo
Det går en historie om at en mann har hengt seg på loftet, på det gamle huset som en gang har vært en stor og mektig gård.

Heggedal Hovedgård, Heggedal
Det går igjen en Oberst Hagemann. Han var sjef for Det Askerske Infantericompagnie og levde et utsvevende festliv som førte han til konkurs. For å bøte på dette prøvde han å få giftet bort døtrene sine, men pga manglende utseende gikk ikke dette. Fremdeles hører man Oberst Hagemann stønne og bære seg.
abrj


Dikemark
Dikemark var jernverk fra 1648 og fram til starten av 1800 tallet. Her var det masse folk som jobbet med sagbruk å støpe ovner osv. Fremdeles henger det igjen energier fra denne driften. Rundt ca 1900\\1930 kjøpte Oslo Kommune området og bygde ”sinnssyke-asyl” der. Disse bygningene står enda og er i delvis bruk, selv om sykehuset er i ferd med å legges ned. Når man går rundt på området er det masse energier, og det går historier om at det spøker i flere av byggene.
Like ved Dikemark Sykehus ble det bygd to private hus til to velstående pasienter, foreldrene ville ikke at de skulle bo på en avdeling. I det ene huset går hun ene pasienten igjen, hun river ned bilder og så videre.
abrj

Eidsvoll Bygdetun
I Eidsvoll kommune har de ett bygdetun, ett hus med stabur, låve og uthus har stått der hele tiden, altså en husmannsplass som ikke er flytt dit men bygd der. Det er Klokkerenga bygningen. Huset har 2 etasjer. I første etasje er det ett vindu til kjøkkenet på framsiden, der kan du se tydelig at gardinene begveger seg, det ser ut til at noen står på innsiden og titter ut. Hvis du ser litt til i vinduet ser du en mannskikkelse. Også er det ett vindu over det vinduet som er av farget glass. Hvis du ser på det nøye får du ett uhyggelig syn. Ikke å anbefale.. Men verdt å reise dit å undersøke klokkerenga bygningen, masse energi der!!!


Finstad området på Lørenskog
Rundt området på finstad går det igjen slaver fra fortiden. jeg har flere ganger sett en mann gå rundt med kjettinger hjemme hos meg. ser ut som han kommer fra middelalderen om jeg skal dømme ved klærne hans.
pusahh

Oslo,Prinsensgt- krysset Øvre Slottsgt
Ligger et gammelt apotek der.Siste årene pub/kafe.Skifter eiere/navn (\"Resepten\",\"Pice of cake\") hele tiden da ingen klarer drive der.Ned trappen mot toalettene:Energivegg.Oppe:To damer (en ung,en gammel)som går igjen.Medisinlageret:Man slipper nødig noen inn der.Hvorfor?Masse energier som passer på hyllene i endeveggen.Den gamle apotekeren vokter plassen sin,sies det.
snowfall


Domkirken i Oslo
Det sies at den gamle klokkeren som bodde i det øverste tårnet går igjen 3 ganger i året; en time etter at kirkepersonellet har stilt klokken til vinter/sommerstid stiller han klokken en halvtime feil, i tillegg viser han seg samme dato og tid som han døde. Men jeg anbefaler ingen å gjemme seg i tårnet når det skjer..
blackmamba


Møller bakken
på gjerdrum i ask er det enn hisorie om at kona til mølleren skal sitte på enn benk med barne sitt og sørge over mannen sinn. Men nå er den benken blitt fjerna, men ho spøker i møller huset ved siden av møller bakken. det var der dei bodde.
ulriktr
Hahahah, i den oversikten i Buskerud, så står det Nordre Modum Ungdomsskole og en rektor som går igjen. Er vel noe av det latterligste jeg har sett. Har da aldri merka noe der når jeg gikk der, selv tidlig på morgenen til langt ut på natta. Har overnatta der, ikke noe overnaturlig. LOL!
Sitat av oppned5 Vis innlegg
Hahahah, i den oversikten i Buskerud, så står det Nordre Modum Ungdomsskole og en rektor som går igjen. Er vel noe av det latterligste jeg har sett. Har da aldri merka noe der når jeg gikk der, selv tidlig på morgenen til langt ut på natta. Har overnatta der, ikke noe overnaturlig. LOL!
Vis hele sitatet...
Det er sant, jeg har sett han
Vell, siden du er så godtroende er jeg sikker på at du klarer å finne et spøkelse uansett hvor du leter.
Sitat av Mattiti Vis innlegg
Jeg trenger ikke masse frekke svar. Jeg lar dere tro på hva dere vil og dere lar meg tro hva jeg vil. Jeg mener bare det er for enkelt at det bare er oss. Intelligente svar og hendelser på request er nok for meg. Takk epleguttten....kan være jeg tar meg en tur
Vis hele sitatet...
Jeg beklager, jeg bare greier ikke ta folk som løper rundt med masse utstyr i evigheter, skvetter av sin egne skygger og aldri greier å skaffe ett fnugg av bevis seriøst.
Trådstarter
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Kl 2130 i kveld så er det Åndenes makt episode 6 på tv Norge
Er det fra sånne serier dere har fått litt mye inspirasjon fra eller ?
Vis hele sitatet...
Har aldri sett på åndenes makt eller det andre greiene.

Og til dere andre Takk for fine svar. Har vært innom paranormal lista men problemet er at mange av disse er steder man må bryte seg inn i. Ikke noe problem det bare det er et gammelt forlatt hus uten alarm som feks lier.
Så dere noen spøkelser eller ?
Jeg skal ikke gjøre narr av ting jeg ikke forstår.

Har du sett dette lille filmklippet.
Bli med på spøkelsesjakt med «Norwegian Ghost Hunters»
http://www.vgtv.no/?id=35970&category=1
«Norwegian Ghost Hunters» - På det ene oppdraget hadde de med seg NI personer. Så blir de overrasket at de plukker opp noen "bankelyder".... Jaja- skikkelig vitenskapelige greier.
Det er vel mest sannsynlig at 1 av de 9 faktisk ga litt faen.
Å faktisk prøvde og lage litt liv.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Herregården i Larvik? Mange som sier at det er uvennlige energier osv der("Herren" går igjen, tror jeg)

Det er hvis du gidder å kjøre litt da
Vis hele sitatet...

har vært der noen ganger, og jeg tror ikke det er sant
The Merciful One
mr5050's Avatar
Sitat av EliteBook Vis innlegg
har vært der noen ganger, og jeg tror ikke det er sant
Vis hele sitatet...
er vel den grå dame som går igjen på herregården!

er jo flere myter om at det skal gå en hemmelig tunnel fra herregården til tollerodden selv om den aldri har blitt funnet
▼ ... noen måneder senere ... ▼
her er et stilig ubebodd spøkelseshus i østfold
Sist endret av skukketrure; 20. april 2011 kl. 15:36.
Hvor i østfold ligger det huset skukketrure? Så ut som en fin plass å fordrive en påskekveld på
Sitat av Gobity Vis innlegg
Hvor i østfold ligger det huset skukketrure? Så ut som en fin plass å fordrive en påskekveld på
Vis hele sitatet...
ca 1 km før du kommer hit http://www.gulesider.no/firma/kj%C3%...s:p10001102533
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja det var et fotoverdig hus. Får prøve å google-map'e meg fram til det...
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Ja det var et fotoverdig hus. Får prøve å google-map'e meg fram til det...
Vis hele sitatet...
er på høyre side når du kommer fra moss
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Herregården i Larvik? Mange som sier at det er uvennlige energier osv der("Herren" går igjen, tror jeg)

Det er hvis du gidder å kjøre litt da
Vis hele sitatet...
Haha, det er sant at det spøker i Herregården, hvorav det faktisk ikke er en herregård, men et grevehus. Det er to spøkelser som går igjen, ene er "piken fra karpedammen" som var dansk og hadde giftet seg med grev Gyldenløve, hun var 17 år da hun falt i karpedammen, det var sagt hun ikke kunne svømme så folk mente hun hadde falt i dammen.

Andre er "den grå dame" som var en som var på besøk på herregården, derav hun enda er det og flytter på møbler fra tid til annen. Det er et bilde av henne i spisesalen, og det er fortalt at bildet hennes følger etter deg, kind of, liksom, øynene hennes følger etter deg når du går forbi bildet hennes.
Kanskje litt OT men når vi først diskutere paranormale saker, så har jeg et spørsmål ang evp. Dro for 2 år siden på en privat adresse under en evp jakt, vi prøvde ut evp på 2 steder i 2 forskjellige kommuner.
Vi prøvde oss med kondensator mikrofon tilkoblet gjennom opptaker og hodetelefon, skrude opp kondensen til vi kunne høre oss puste (creapy).

Fikk ingenting! Var dette pga kondensator og ikke dynamisk? Den siste stedet vi dro innom fikk vi ikke napp på kondensator, men på videokamera (smell bak oss) min medfølger ble irritert å kalte mye stygt, klikket rett og slett og etter 1 minutt smalt det ifølge videokamera. Kondensator mikrofon fikk ingenting på lydsporet..

Er evp dynamisk eller strøm?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KaiN Vis innlegg
Fikk ingenting! Var dette pga kondensator og ikke dynamisk? Den siste stedet vi dro innom fikk vi ikke napp på kondensator, men på videokamera (smell bak oss) min medfølger ble irritert å kalte mye stygt, klikket rett og slett og etter 1 minutt smalt det ifølge videokamera. Kondensator mikrofon fikk ingenting på lydsporet..
Vis hele sitatet...
Det er fordi heile opplegget er bullshit. EVP er stortsett snakk om eventuelt inntak av AM radiosendinger, mennesket si evne til å kjenne igjen stemmer der det ikkje er stemmer, og elektronikk si evne til å skape støy.

https://en.wikipedia.org/wiki/Electr...ice_phenomenon
På domkirkeodden i Hamar, hvor det i middelalderen lå en liten by, kloster, festning og en katedral sies det at det er litt aktivitet:

Jeg har hørt historier om at folk har hørt og fornemt ryttere passere i stor fart like ved.
Det ble funnet en sølvfinger i området en gang, som nå er utstilt på hedmarksmuseet. Denne sies å være hjemsøkt. Har blitt stjålet flere ganger, men har blitt levert tilbake av vettskremte tyver...

Det er også et av de gamle bolighusene i området som sier å være hjemsøkt.

Hele stedet, både byen, katedralen, klosteret og festningen ble brent ned og samtlige innbyggere ble drept av svenske soldater i 1567. Etter det lå det øde frem til midten av 1800-tallet
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei.

Troverdig infor masjon til deg som søker det litt utenom det vanlige, håper du liker info og gi meg gjerne en tilbakemelding

Harastølen
Psykiatrisk sykehus
Adresse: 6872 Luster

Lykke til

Hei til deg som søker det litt utenom det vanlige, jeg har info som er svært troverdig, Ett såkalt galehus for folk men viser seg egentlig å nesten væreet tortur hus,

Info følger under

Harastølen
Psykiatrisk sykehus
Adresse: 6872 Luster

Lykke til
Sist endret av Mr_Bunker; 22. desember 2015 kl. 22:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mr_Bunker Vis innlegg
Hei.

Troverdig infor masjon til deg som søker det litt utenom det vanlige, håper du liker info og gi meg gjerne en tilbakemelding

Harastølen
Psykiatrisk sykehus
Adresse: 6872 Luster

Lykke til

Hei til deg som søker det litt utenom det vanlige, jeg har info som er svært troverdig, Ett såkalt galehus for folk men viser seg egentlig å nesten væreet tortur hus,

Info følger under

Harastølen
Psykiatrisk sykehus
Adresse: 6872 Luster

Lykke til
Vis hele sitatet...
Var innom adressene, og her er det absolutt noe som spøker. Begge stedene var helt like
Sist endret av Bothrops; 23. desember 2015 kl. 01:04.
▼ ... noen uker senere ... ▼
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Kan med hånden på hjertet si at jeg aldri noensinne har merket noe unaturlig på noen av de steden jeg har besøkt. Men jeg er vel ikke direkte "åpen" for denslags.
Sitat av Mattiti Vis innlegg
Jeg trenger ikke masse frekke svar. Jeg lar dere tro på hva dere vil og dere lar meg tro hva jeg vil. Jeg mener bare det er for enkelt at det bare er oss. Intelligente svar og hendelser på request er nok for meg. Takk epleguttten....kan være jeg tar meg en tur
Vis hele sitatet...
Det som er enkelt er å bare tilpasse virkeligheten til det man selv ønsker det skal være i sitt eget hode. Det er atskillig mer utfordrende å anstrenge seg for å prøve å se på virkeligheten som den faktisk er.
Sist endret av hemmeligegreier; 11. januar 2016 kl. 22:53.