Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 7393
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Hei!

Har oppkjøring i morgen, og regner med at jeg må vise legitimasjon for å kunne kjøre.

Bankkort har jeg ikke atm, og passet gikk ut i september 2012. Er det noe sted jeg kan gå for å få gyldig legitimasjon innen i dag? Kjører opp 08:10 :S

Er litt stressa nå ....
Kanskje fødselsattest går? Eller du kan stikke en tur på politistasjonen å hør med dem om det går an å få et midlertidig bevis eller noe?
Les denne tråden, full av tips: Midlertidig gyldig legitimasjon?
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Les denne tråden, full av tips: Midlertidig gyldig legitimasjon?
Vis hele sitatet...
Takk takk, fikk litt tips jeg kan prøve ut, men han hadde nok litt lenger tid enn meg .. :S
Nødpass, hos politet?
Eventuelt ring biltilsynet/veiveset
Sist endret av FpsDog; 23. april 2014 kl. 10:26.
Funker sikkert med utgått pass. Sjekka aldri dato på min ID når jeg kjørte opp iallefall.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Trådstarter Donor
Skrev forresten feil i første innlegget, har bankkortet. Men for en stund siden tenkte jeg å lage fake legg, men gadd ikke hele veien, så står ikke noe etter 199*.. Mor ringte å sa hun skulle dra og hente fødselsattest hos skatteetaten. Så kan jeg jo prøve å kombinere det med bankkortet hvis de ikke er så nazi på det.. Hun hadde også ringt til biltilsynet, og de hadde visstnok sagt at det skulle gå greit, men vet ikke :S

Får vel bare håpe på det beste

Takk for svar!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Bare å prøve å bruke utgått pass, tror det duger helt fint

De sjekker sjelden dato.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Trådstarter Donor
Kan vel bare ta med meg det jeg har som kan legitimere meg, så får de bare sammenlikne
Jeg har brukt utgått pass flere ganger for å hente ut pakker på posten, og når jeg skulle skaffe nytt bankkort.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Jeg har brukt utgått pass flere ganger for å hente ut pakker på posten, og når jeg skulle skaffe nytt bankkort.
Vis hele sitatet...
Godt mulig noen er litt slække på det, men det er i prinsippet ugyldig når det har gått ut ..
"Øko-Terrorist"
Sitat av Affe Vis innlegg
Godt mulig noen er litt slække på det, men det er i prinsippet ugyldig når det har gått ut ..
Vis hele sitatet...
Tja, de to siste gangene jeg skulle ha nytt pass brukte jeg mitt gamle utgåtte pass til å legitimere meg hos politiet, ikke noe problem.
Sist endret av tr80r; 23. april 2014 kl. 11:29.
Sitat av Affe Vis innlegg
Godt mulig noen er litt slække på det, men det er i prinsippet ugyldig når det har gått ut ..
Vis hele sitatet...
Saken er den at passet ditt fortsatt er gyldig legitimasjon, men ikke gyldig som pass. Dvs. at du ikke kan bruke det til å reise til utlandet, men du kan fint kjøpe pils (eller dokumentere ved oppkjøring) med det, ikke stress med det!

Lykke til på oppkjøringa
Sist endret av olli408; 23. april 2014 kl. 11:33.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Trådstarter Donor
Ja, tar med det jeg har av legitimasjon, så håper jeg det går fint. Takktakk! Håper og "tror" jeg består
Brukte selv utgått pass da jeg skulle ha oppkjøring Har hatt lappen i over 1 år nå ;D *
Lykke til!!
Og det koster deg masse penger hvis de tilfeldigvis sjekker datoen...
Nødpass som nevnt over her.

Edit: Eller ring ned på stasjonen og forklar problemet, spør om du kan få lov til å bruke det utgåtte passet.
Sist endret av SinHazzard; 23. april 2014 kl. 13:14.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Og det koster deg masse penger hvis de tilfeldigvis sjekker datoen...
Nødpass som nevnt over her.

Edit: Eller ring ned på stasjonen og forklar problemet, spør om du kan få lov til å bruke det utgåtte passet.
Vis hele sitatet...
Skal han kjøre opp i Kualalumpur? Passet er utgått, ja! Men en kan fortsatt fint legitimere seg med det, hvis en lett kan gjenkjenne personen på bildet.

Så hvis du er f.eks. 30 år gammel og passet er 22 år gammelt, sliter jeg med å tro det blir akseptert.
Kuala lumpur?

3 500 er nok penger det hvis han ikke får kjøre opp, er ikke noen vits i å ta noen sjangser, ring ned.

Et dokument som er utgått på dato er ikke lenger gyldig, ergo kan de vel nekte han.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Trådstarter Donor
Gikk fint med passet! Bestod også!
Grattis Affe, bruk hodet og ikke mist det samme dagen