Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 23868
Hei!

Vet at mange slike tråder eksisterer fra før av, men forsøker meg på en slik en selv, da de tidligere ikke helt har oppfylt min smak.


Dette er mine favoritter per nå:

Breaking Bad
Chuck
Dexter
Elementary
Hung
Orange is the new black
Person of interest
Suits
Weeds
White Collar
Two and a half men
The Big Bang Theory
24
Entourage
How I met your mother
Scrubs
The IT Crowd
The War at home

Og noen til.


Det jeg helst ikke ser på, er serier av typen fiction/fantasy.


Er det noen serier som er å anbefale som er innenfor kategoriene jeg ser på?
Californication og The League er ganske bra saker
Blue mountain state
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
The League
Modern family
Prison break er jo helt fenomenal, muligens litt utenfor de eksemplene dine.
Louie
It's Always Sunny in Philadelphia.
Da var Blue mountain state satt på listen min. Så får man se hvordan den er =)

Californication falt ikke i smak. Heller ikke Anger Menagement eller Prison break.

Modern family er meget bra, glemte å føre den opp på listen!

The League, Louie og IASiP virker ikke som at det er noe jeg ville likt.
Kan anbefale Prison Break
Hva med Shameless da?
Kan aldri få nevnt "The Office" nok. Både US og UK (foretrekker US best selv).

http://www.imdb.com/title/tt0386676/?ref_=nv_sr_1
Hvis du liker Modern Family så er Arrested Development litt likt, er i hvertfall det jeg får assosiasjoner til
Sikkerhetsklarert
Vil anbefale 'Arrow' den er i samme stil som dexter, 24, prison break osv, dvs mye spenning og action, og man _må_ bare se en episode til.

Ellers så har du
Ray Donovan (Nye sopranos?)
Banshee (kriminell kar som tar jobben som sheriff i en småby ved å stjele ID`n til en død sheriff)
Burn Notice (En spion som blir "burnet", han forsøker å finne ut hvem som ville ha han ut.)
Gått igjennom listene på IMDB også nå, uten at det var noen nye / fristende titler der. Føler at man har sett det som er mulig å se i TV-serie verden :/


Men en TV-serie jeg husker fra noen år tilbake, som jeg ikke kommer på tittelen på:

Den omhandler en kvinne (Hvis jeg husker rett) som blir med et sirkus på omreise.

Er det noen som vet hvilken tv-serie dette kan være?
Game of Thrones? Muligens litt fantasy der, men uansett en ufattelig god serie.
Hard Times of RJ Berger
The Inbetweeners
Justified er en god en
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Se først The Corner - Corner Boy Blues // HBO
Kan ses på som en intro til The Wire som er serie i høy klasse!
The Sopranos?
Sist endret av ttj; 9. januar 2014 kl. 02:42.
Doctor Who (Min all-time favorittserie. Sesong en er litt kjedelig til tider og begynner litt rart, men det blir bedre!)
Derek
Archer (Har ikkje sett mykje sjølv, men har hørt at den skal være bra.)
Sherlock (Kjempebra, ny sesong (3) sendes i England nå, kan streames fra BBC Two's nettsider)
Homeland, blitt helt hekta selv
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Gått igjennom listene på IMDB også nå, uten at det var noen nye / fristende titler der. Føler at man har sett det som er mulig å se i TV-serie verden :/


Men en TV-serie jeg husker fra noen år tilbake, som jeg ikke kommer på tittelen på:

Den omhandler en kvinne (Hvis jeg husker rett) som blir med et sirkus på omreise.

Er det noen som vet hvilken tv-serie dette kan være?
Vis hele sitatet...
Carnivale tenker jeg du mener. Dritbra serie forøverig
Time Team: Mye fin og mild humor, vakre britiske landskap og du lærer utrolig mye om arkeologi og historie!

Ellers har BBC lagd en serie som heter Horizon. Dette er dokumentarer om nesten alt mellom himmel og jord, og har en generelt veldig høy standard. NRKs Schrödingers katt har brukt episoder fra Horizon flere ganger, og slengt på norske tekster, kanskje norsk dubbing også.
Sons of Anarchy , Homeland
Gossip Girl!!! Litt utafor, men verdt å sjekke ut.
Sitat av moret Vis innlegg
Carnivale tenker jeg du mener. Dritbra serie forøverig
Vis hele sitatet...
Det var det ja! Letet lenge etter denne serien, synd å se at det bare ble med 2 sesonger :/

KP!


For å oppdatere litt i min leiting etter nye serier:

Blue mountain state: Straks ferdig å se sesong 2, Fet serie
The Blacklist: Hørt denne skal være bra, så gleder meg!
Futurama: Hadde glemt av at det var kommet en siste sesong!
Carnivale: Gammel slager som man endelig har funnet navnet på igjen! Verd å se om jeg husker rett!
Sist endret av Blackkoz; 10. januar 2014 kl. 00:02.
Synes det er veldig trist at ingen har anbefalt "Mad Men" enda.

Blackkoz likte Suits.

Madmen er litt likt, bare ikke finansadvokater, men Reklamekrigen på 50 og 60tallets New York.

http://www.imdb.com/title/tt0804503/?ref_=nv_sr_2

Jon Hamm er jo suveren.
Workaholics, Skins UK, Dads
Sitat av Riverton Vis innlegg
Synes det er veldig trist at ingen har anbefalt "Mad Men" enda.

Blackkoz likte Suits.

Madmen er litt likt, bare ikke finansadvokater, men Reklamekrigen på 50 og 60tallets New York.

http://www.imdb.com/title/tt0804503/?ref_=nv_sr_2

Jon Hamm er jo suveren.
Vis hele sitatet...
Skal sette Mad Men på listen min, så får man se om det er noe som treffer blink, eller om 60talls stemningen blir litt for høy.
Se Banshee og hung!
30 Rock, Trailer Park Boys, Freaks & Geeks
Kan nevne mine topp tre for tiden:
1) The Wire, ingen over.
b) Twin Peaks. Jeg ble født det året den kom ut, men allikevel er det en helt konge serie!
IV) Sons of Anarchy. Nyeste på lista mi, men den er helt sykt bra! Kjempespennende og følelsesmessig berg-og-dalbane.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hei!

Vet at mange slike tråder eksisterer fra før av, men forsøker meg på en slik en selv, da de tidligere ikke helt har oppfylt min smak.


Dette er mine favoritter per nå:

Breaking Bad
Chuck
Dexter
Elementary
Hung
Orange is the new black
Person of interest
Suits
Weeds
White Collar
Two and a half men
The Big Bang Theory
24
Entourage
How I met your mother
Scrubs
The IT Crowd
The War at home

Og noen til.


Det jeg helst ikke ser på, er serier av typen fiction/fantasy.


Er det noen serier som er å anbefale som er innenfor kategoriene jeg ser på?
Vis hele sitatet...
Kopierer svaret mitt fra tidligere TV serie tråd.

Fav American mainstream serie: Breaking Bad
Fav Documentary: Earth (Planeten vår)
Fav Sci fi: Firefly! Battlestar Galactica er også veldig bra.
Fav Horror: American Horror Story
Fav Comedy: S1 og S2 av Arrested Development.
Vil også nevne Community, spesielt en karakter som heter Abed
Fav Fantasy: Game of Thrones.
Fav Crime: Luther <- VELDIG bra serie, anbefales alle usansett sjanger du liker

Ps. siden du liker Person of Interest så regner jeg med du er åpen for fiksjon serier iallefall, selv om det ikke er favoritten.
En maskin som kan se terrorist/Kriminelle handlinger i fremtiden går under dette?
The walking dead er også en veldig bra serie
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hannibal

Da Vincis Demons


Begge er noenlunde nye serier, men likevel veldig underholdende. Sesong 2 for begge begynner rundt mars/april.
Anbefaler The After

Ny serie med bare 1 episode ute.

http://www.imdb.com/title/tt3145422/
Helmer og Sigurdson.
Norsk krim fra 70-80 tallet, veldig inspirert av tyske Derrick, men samtidig litt mer intrikate gåter.
Veldig populært når det gikk og NRK har aldri vist repriser på disse, men nitimemordet kom på DVD for noen år siden.

Nå er de på nett:
http://tv.nrk.no/serie/helmer-og-sig...ng-1/episode-1
House of Cards er en av mine favoritter atm.
The shield, OZ, Sopranos, The blacklist?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skjeeer med at ingen har nevnt the following?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Suits er en god serie.
Ser du har nevnt en del komedie, hva med The League, Blue Mountain State, Its always sunny in Philadelphia, Arrested Development, South Park, Workaholics, Parks and Recreation?
Game of thrones
Planet earth (beste dokumentaren om planeten vår)
Game of thrones
Dexter
Prison break
Lost til sesong 3-4
Breaking bad
Heroes sesong 1-3 (siste sesong blir bare teit)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bringer denne opp igjen. Da min søken etter nye serier fortsetter sin gang.

Dette er en liste over de fleste serier jeg har sett på og er ferdig med:

http://bildr.no/image/eVBQdWU4.jpeg
Sist endret av Blackkoz; 4. januar 2015 kl. 20:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du mangler Shameless på listen din. Sesong 5 begynner om en uke. Helt fantastisk serie, med mørk humor og fantastisk persongalleri. Høyt oppe blant mine favoritter.
Ellers ser jeg mye på Masters of Sex for tiden. Veldig bra serie om en forsker (Dr. Masters) som forsker på seksualitet og samleie i en tid hvor det å tenke på sex som noe annet enn reprodusering er ansett som tabu. Er en serie som går ganske sakte, så om kjapp action er det du er på jakt etter er det kanskje ikke hva du leter etter. Men du får i alle fall sett puppene til Lizzy Caplan.
Har sett på begge seriene, og det var langt unna min form for smak på serie.

Jeg er ute etter underholdning =)
Sist endret av Blackkoz; 4. januar 2015 kl. 20:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg

Jeg er ute etter underholdning =)
Vis hele sitatet...
Og dette er hva jeg anser som underholdning. Men lol, se Flash da. Eller Gotham. Lettfordøyelig superheltstash.
Sist endret av Duckyuck; 4. januar 2015 kl. 20:39.
Beklager min snobbete elitisme, men komiseriene du har sett er bare søppel. Har du f.eks prøvd 30 Rock, Community, Parks and Recreation, Girls, It's always sunny in California eller Episodes? Modern Family er også helt ok de første par sesongene og kanskje New Girl også. Benched er bra hvis man liker hovedpersonen, mange gjør det ikke.
Terra nova og The 100
Sist endret av Uflaks; 4. januar 2015 kl. 20:59.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Bringer denne opp igjen. Da min søken etter nye serier fortsetter sin gang.

Dette er en liste over de fleste serier jeg har sett på og er ferdig med:

(liste)
Vis hele sitatet...
Sherlock, Orphan Black, The Inbetweeners og Homeland så jeg ikke på lista, om du ikke har sett disse er de verdt en titt.
Ny tv-serie på NRK1 om litt: Kl 20.55 Kampen om tungtvannet (1)
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Beklager min snobbete elitisme, men komiseriene du har sett er bare søppel. Har du f.eks prøvd 30 Rock, Community, Parks and Recreation, Girls, It's always sunny in California eller Episodes? Modern Family er også helt ok de første par sesongene og kanskje New Girl også. Benched er bra hvis man liker hovedpersonen, mange gjør det ikke.
Vis hele sitatet...
Philadelphia?
Forøvrig er jeg helt enig. Se komiserier uten latterspor. Da må vitsene være gode for at man skal le, og ikke bare slik at man blir fortalt hvor det skulle være morsomt.