Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2570
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Ok, som trådnavnet tilsier så har jeg lyst på litt hjelp (eller flaming).

Lighteren min er syk.


Dette er lighteren når den er oppe og i gang:



Den har to skruer på undersiden til å bytte flint og fylle på bensin.


Det er en skrue bak tennknappen som jeg tror hele tenningsmekanismen er festet med, men siden lighteren har affeksjonsverdi så vil jeg ikke bare skru ut, kle på den sombrero og kalle den for "Bubbles" liksom, uten å være sikker på at det er det den vil.

Slik ser skruen ut (i dårlig oppløsning og lys)


Slik ser vekefestet ut


Om du leser dette: takk for at du sjekket ut tråden min
Sist endret av CaptainP; 17. mars 2013 kl. 01:28.
En god og lang ferie tror jeg den trenger, kanskje et cruise, eller en permanent tur til en bortgjemt gård på landet, hvor den kan være fri og leke med andre lightere.
går det ikke ann å skru ut selve vekefestet?
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Trådstarter
Nei, loddet fast. Takk for svar forresten.

Keitete å dytte det ned gjennom festet forresten, derfor jeg spør, siden De av en eller annen grunn har laget litt "flaskehals" i vekefestet. Kanskje for å forlenge levetiden til veken eller at det har noe med bensinabsorbering å gjøre, mest sannsynlig fordi "Hvorfor ikke, jeg har ikke noe bedre å gjøre med jobben min som industriell del-designer for personlige mekaniske antenningsapparater-markedet enn å irritere mennesker som liker å vedlikeholde sine personlige mekaniske antenningsapparater. Jeg hater livet mitt, jobben min, konen min, det ustimulerende middeklasse livet mitt generellt sett. I kveld skal jeg se på hardpronografi og skamme meg"

Uansett frustrerende, men jeg leste at en lighter som er nogenlunde lik min -i allefall i følge min tolkning av beskrivelsen personen gav i en tråd begravd blandt en av de dobbeltsiffrede sidene på google-resultatet mitt, og dermed for alltid fortapt i eteren.- hadde veketilgang gjennom samme hull som man fyller bensin, men at man måtte fjerne vatten for å komme til den. Dette viste seg å ikke stemme etter mye møysommelig pirking, bannskap og tapt tro på Jesus.
Så om du eier en identisk lighter, og befinner deg i en identisk situasjon og har vært innom samme tråd (noe jeg tviler sterkt på siden den er i drageland. Jeg var langt ute liksom, forbi 12. Seriøst.) værsågod for advarselen.
"Øko-Terrorist"
Den skruen bak tennknappen er nok det som fester selve lighteren til "kassen" rundt, skrur du ut den, vil du nok få ut hele mekanismen i ett stykke, og se vatt/bomull inni, hvis du drar ut denne vatten skal det være mulig å bytte/justere veken, akkurat som på en Zippo, bare at her er kassen skrudd fast og du kan ikke bare dra den ut.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Trådstarter
Høres fornuftig ut, skal teste det ut imorgen.
Beklager OT men det første bildet der tok meg virkelig på senga. Og jeg ligger faktisk på senga nå.