Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  162 17910
Touch er en knakende god serie som nesten aldri blir nevnt her inne.
Ellers er White Collar verdt å sjekke ut om du ikke har gjort det, men den har vel blitt ganske kjent i det siste..

Jeg ser mest komedie men ikke så mye ukjent som jeg kommer på hvertfall. Hva med norske komedieserier? Dag, Nav, Tett På Tre, Ut I Vår Hage osv? Mye bra på den fronten.
Band of brothers.
Spartacus.
Lost, Kansje? Likte ikke den så veldig men så noen med min Broder.
Dexter
CSI
Bones
Har ikke lest igjennom alt så vet ikje om disse er nevnt, men Harpers Island og American Horror Story er to serier jeg likte veldig godt
Har ikke lest hele tråden så vet ikke om den er nevnt, men i det siste har jeg so er ganske kresen på serier sett Heroes.
www.imdb.com/title/tt0813715/
Av Anime så vil jeg gjerne anbefale ''Elfen Lied'' som må være noe med det beste jeg har sett innen anime.
''Clannad'' og ''Clannad after story'' er også veldig bra.

Utenfor Anime som kanskje kan være av interesse vil jeg si The Mentalist er utrolig bra, og for alle dere som ikke har sett det burde dere se ihvertfall første episode.
http://selvstendigearbeidere.no/wp-content/uploads/2010/08/sol.jpgsidan
Sist endret av Lacertosus; 12. november 2012 kl. 01:45.
Hung:

Handler om en godt voksen mann med stor pikk som begynner som prostituert for rike fruer.
Her er en serie jeg ikke har sett bli anbefalt på denne siden før.

Den heter da altså Farscape.
Sist endret av TinnSoldat; 12. november 2012 kl. 02:16.
OZ. Serie som omhandler livet i amerikansk fengsel. Blant de beste seriene jeg har sett. Ellers så har man x-files og twin peaks. Slår aldri feil!
Bradypus variegatus
Sloth's Avatar
Nå har jeg ikke tittet gjennom alle postene så jeg vet ikke om denne serien er nevnt allerede.

Men jeg vil uansett anbefale Peep Show (http://www.imdb.com/title/tt0387764/)

Kort sagt handler det om to til en viss grad dysfunksjonelle ungkarer i slutten av 20-åra. Ganske genialt skrevet, og jeg føler hver episode har det lille ekstra. Serien er forøvrig britisk, så hvis du er glad i britisk humor er det en must-watch.
Serien er laggd slik at du alltid ser verden fra perspektivet til en av karakterene, så det blir med en gang mye mer personlig, om du kan beskrive en serie slik.
Peep show er genialt! En av de to seriene jeg virkelig elsker!
Den andre er også fra UK, Misfits. Anbefales på det varmeste, ihvertfall de to første sesongene.
Har du noen ganger sett L5?

Science fiction
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Jericho
10char
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/f/f9/Prisoner_sm.jpg/225px-Prisoner_sm.jpg
Koselig med peis er fin
10 or less items er en helt kurant serie du burde ta en titt på det om du ikke har sett det før.
Sitat av Lyra Vis innlegg
Hva med Doctor Who?
Vis hele sitatet...
Anbefales! Akkurat ferdig med sesong 5 og holder på med sesong 6. Knallserie med mye spenning!
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Woha.
Denne tråden tok av mer enn forventet.
Heldigvis har jeg sett lite anbefalinger av Friends, Dexter og whatnot av de mest kjente og sette; noe som var poenget.
Godt å se at det finnes personer som har noen skjulte skatter. Jeg brukte noe av gårsdagen på å se et par episoder av noen av disse og jo; det er et par med potensiale. Kjempeflott. Har vel fram til jul nå ihvertfall
Hvilke har du sett, og hvorfor likte du dem?
Sitat av CaptainP Vis innlegg
Hvilke har du sett, og hvorfor likte du dem?
Vis hele sitatet...
Ble jeg også spent på!
Wonders of the Universe - elsker denne serien
Hawkings Grand Design -
Prophets Of Science Fiction -
Terra Nova -

Litt snevert kanskje, men det er sikkert noe som passer deg.
Anbefaler:
Rules of Engagement.
Castle.
30 Rock.
Friday night lights.
Falling skies.
Fringe.
Hornblower! Handler om en mann som begynner å jobbe på seilbåt, og går vidre og vidre oppover i rangene. Gikk på NRK før
War at home, Alle elsker raymond (Klassiker)!

That 70's show, men regner med du har sett den.
Surface har sett et par episoder virker kewl synd at det bare er en sesong :/
http://cdon.no/film/surface_-_den_ko...disc)-14754986
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av CaptainP Vis innlegg
Hvilke har du sett, og hvorfor likte du dem?
Vis hele sitatet...
Black Books var kul. Bra quotes og kult konsept. Jeg har også et softspot for drittsekket. Har bare sett en episode, men virker lovende. Britisk humor ftw

Misfits virker også bra. Så lenge de klarer å unngå de katastrofale feilene Heroes gjorde så kommer jeg nok til å fortsette å se denne.

Parks and Recreation, nesten spot on. Karakterene er såpass far-out at det blir moro. Når man i tillegg slipper den typiske amerikanske sitcom-humoren for hver setning, men heller får servert litt twistede quotes innemellom så blir det bra. Den er ikke helt på topp, men kan hende den kommer seg.

Og så var det et par av animene som virker lovende. Jeg husker ikke hvilke da jeg er på jobb atm, men det finnes gull i tegneserieland også.
Her er et par:
The Inbetweeners
The Legend of Korra
Avatar: The Last Airbender
Star Trek: The Next Generation
Fullmetal Alchemist
Begynte med en ny serie i går. Kun kommet ut 7 episoder så langt, og jeg lå oppe til langt på natt for å se de ferdig.

Handler basically om at ingen elektronikk virker lenger. Det er noe for seg selv av det jeg har sett, men skal jeg prøve å forklare det blir det litt som walking dead, bare uten zombier (men fremdeles action).

Serien heter Revolution.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Og så var det et par av animene som virker lovende. Jeg husker ikke hvilke da jeg er på jobb atm, men det finnes gull i tegneserieland også.
Vis hele sitatet...
Da kan jeg komme med noen gulleg utifra det jeg har sett

Seriøse serier:
-Black Lagoon (S2, S3
-Death Note
-Claymore
-Gundam SEED (Destiny)
-Sword Art Online (serien holder på fortsatt)
-Black Rock Shooter (er bare en film men, er verdt å nevne)
-Beelzebub (er en seriøs komedie, så denne passer forsåvidt under begge)


Ellevill komedie:
-Azumanga
-Dokuro-chan (S2)
-Yuru Yuri (S2)
Jeg ser at vi liker og misliker mye av det samme. Jeg hiver meg på Band of Brothers, og slenger med enda en miniserie som jeg ikke kan se har blitt nevnt!

Steven Spielberg presents: Taken http://www.imdb.com/title/tt0289830/
Jeg syns dette var en veldig bra, og gjerne litt utradisjonell sci-fi serie.

Fin tråd, har plukket med meg noen tips for mørketiden vi har foran oss.

Totalt
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Det er kommet inn alt for mange innlegg til at jeg gidder å kommentere alle anbefalte serier.
Jeg hadde en plan om å teste alle serier som kom inn og rangere disse, men etter 7 sider så er ikke dette et prosjekt jeg orker å ta på meg.
Igjen, veldig mye bra som er kommet inn. Noe har jeg sett, noe har jeg null interesse av å se(ulike grunner, men som regel fordi jeg ikke har samme referanse på hva som er bra/dårlig som 16åringer, no offence) og noe igjen gleder jeg meg til å se.

Fint å se at andre også finner tråden nyttig
Jeg regner med at det er fler som ikke synes That 70's Show er dritt festlig og da kan man jo finne noe annet her.
Dead like me,Legend of the seeker og Vampire diaries. Alle tre er serier du må se litt av før du begynner å like det... VD er vel ganske kjent men tror ikke jeg så den i tråden.
Hijack!

Sitat av takZa Vis innlegg
Serien heter Revolution.
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Gleder meg til å se Pilot!
Btw, episode 8 kom ut i natt
Mine favorittserier er Prison Break og Breaking Bad, bare som eksempler på min smak. Elsker filmer og serier om all slags skurkestreker, så likte også:


Hustle (Blanding av The real hustle og Oceans-filmene. Fiksjon. IMDb: 8.2)
Masterminds (Store kupp begått i virkeligheten, dokumentar. IMDb: 6.9)
The real hustle (Kjente svindlertriks utfør i "skjult kamera"-versjon. IMDb: 8.3)

Er jo alltid vittig å se dumme folk bli busta på "Cops": "Officer, I swear to God that ain't mine!"
Sist endret av EnPoseBananer; 13. november 2012 kl. 21:37.
Vil man bare le litt av stereotyper er også The PJs å anbefale.
Life on mars kan anbefales på det sterkeste: http://www.imdb.com/title/tt0478942/
Hadde aldri hørt om den før jeg fikk den som julegave for noen år tilbake, storkoste meg gjennom hele serien
Dollhouse
Anbefaler denne serien.
En serie jeg aldrig selv har sett blitt anbefalt før:
Packed To The Rafters - Denne synes jeg er bra og fortjener litt oppmerksomhet
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har du sett The League?
Fant denne perlen akkurat, pløyde igjennom de 3.8 sesongene som har kommet ut, herlig serie
Taco er awesome.
En litt gammel og undervurdert serie med navn "Oz" er veldig bra! Tar sted i et Amerikansk fengsel

Litt McGyver-style
Disse har du sikkrty ikke sett:
Lexx Corny sci-fi komedie\parodi. Ser ganske billig ut, men er virkelig trippy til tider. Uforutsigbart!
Total Recall: 2070 politiserie delvis basert på Total Recall filmen. Cyberpunk?
Earth: Final Conflict Romvesner kommer til jorda, men de er veldig mye mer utvikla enn menneskene og har tvilsomme motiver. Fra skaperen av Star Trek
90s scifi ftw!
Sist endret av Bothrops; 11. desember 2012 kl. 20:58.
heroes er jo fett, de få episodene av weed wars er interessante om du bryr deg om sånt.
One Tree Hill, gi det en sjanse. Det forandret livet mitt på noen punkter, helt fantastisk serie.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
http://www.imdb.com/title/tt0421357/Sett FullMetal Alchemist?
Sitat av moret Vis innlegg
trailerpark boys - dårlig.
Vis hele sitatet...

Jeg tror du er dum.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Jeg tror du er dum.
Vis hele sitatet...
Ahh, mennesker som ser på at andre som dumme fordi de ikke har samme opplevelser innen tv serier <33

"Jeg tror du er dum om du ikke liker syltetøy på brunost, for det elsker jeg."
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Jeg tror du er dum.
Vis hele sitatet...
Om du liker serien; flott for deg: for min del blir humoren for barnslig og jeg finner det ikke underholdende med slike serier i det hele tatt.
Synes det også er ganske drastisk å mene noe om hvor smart jeg er ut ifra hvilke serier jeg liker. Selv om du synes serien er flott så tror ikke jeg du er dum av den grunn, måten du ordlegger deg på forum derimot...
Blue mountain state
Community
Fleksnes
Mot i brøstet