Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1980
Jeg vil ha øreplugger/headsett som er så lydtett som overhode mulig! Finnes det f.eks høreklokker som er så lydtette som hørselsværn man bruker på arbeidsplasser?
Målet er å høre på fuglesang på tuben i London! 1000 poeng til den som finner et par jeg vil ha.. De må gjerne se litt ålræite ut. Pris kan være opp til 1500,-.
jaG
Produktutvikler
Selv har jeg Sennheiser HD215.
De er ikke spessielt fine å se på, men ganske lydtette.
Disse så ikke så ille ut. Med aktiv støyreduksjon.

Et alternativ er jo å kjøpe seg hørslesvern med jack.
Sist endret av jaG; 27. oktober 2009 kl. 05:21.
kjøp et Koss Porta pro, ta av høytalerene og sett dem inn i et hørselsværn

en kompis av meg gjorde dette for et par år siden. funket fjell!
Sist endret av Slurpeedelic; 27. oktober 2009 kl. 08:08.
Bose kommer med et ny versjon av sitt støydempede headsett nå, søk på prisugiden.
kjøpte klipsch image s4 øreplugger og har vært veldig fornøyd, de er veldig lydisolerende. Bruker de på t banen hver dag og hører aldri noen andre lyder.

Men finnes veldig mange bra øreplugger/headsett, søk litt rundt på div hifi forum eller på internet
Shure er kjent for å lage high end plugger. Vært å sjekke ut.
Koss pluggene - Jeg hører ingenting... Husker ikke hva de heter, kan google litt
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Når det kommer til lydisolering er BOSE tronearving og konge på en gang. Jeg vil anbefale QuietComfort. De er ganske dyre, men verd hver eneste krone.
Anbefaler disse fra BOSE, som du får kjøpt ho eplehuset e.l. eller din lokale bose-shop
Sist endret av marfo; 30. oktober 2009 kl. 14:51.
Sitat av marfo Vis innlegg
Anbefaler disse fra BOSE, som du får kjøpt ho eplehuset e.l. eller din lokale bose-shop
Vis hele sitatet...
Må si meg uenig i denne annbefalingen. Ørepluggene har en løs silikontip som lett faller av (du kan selvsagt lime dem fast). Lyden er rett og slett ikke god nok, samt at de isolerer svært dårlig, og har litt lav lydstyrke.

Jeg hadde et par Philips earbuds før, som jeg desverre ikke kan huske navnet på, men de var utrolig bra, og kostet bare 400,-

Nå har jeg Sennheiser CX 500, og er ikke veldig fornøyd. Jeg hører mest på House, og mellom-lyden er litt dårlig i forhold til det jeg er vant til, men bassen er utrolig dyp, og om du hører mye på hip-hop tror jeg de er midt i blinken. De isolerer lyd utrolig bra, både inn, og ut.
Jeg bruker AKG K340, og de har gått mye ned i pris ser jeg. Jeg ga 799,- for dem, og mener at de absolutt var verdt det.

De stenger ute mye støy og har kjempebra lydkvalitet. Det er utrolig hvor mye detaljer jeg plutselig hørte i musikken da jeg gikk over fra Koss PortaPro til disse, forskjellen var diger.

Et eksempel på hvor mye lyd de stenger ute: Jeg gikk og sendte en melding og hørte på musikk, midt i veien selvfølgelig, med volumet på ca. 40% på en iPod. Jeg hørte en lyd bak meg og snudde meg.

Da fant jeg ut at det var en bil som hadde tutet, og jeg hadde bare såvidt hørt det.

Et annet stort pluss med disse er bassen, det kjennes ut som hodet rister noen ganger.
Kjøp Bose noise-cancelling - http://www.bose.com/controller?url=/...t_15/index.jsp

De er bygget for å ta vekk type støy som du nevner, ved at de sender ut signaler og elektronisk eliminerer støy utenifra. Testa de på gardermoen, blir helt stille, kan lett høre på fuglekvitring på tuben i london.. Var en modell til 2000 ca. og en til 3000 ca.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Selv bruker jeg "Skullcandy Smokin Bud", kommer med mic lik Apple's øreplugger slik at den er optimalizert for iPhone (passer meg fint ihvertfall) Så er det som å ha lydisolering stappa inn i ørene.

Kvaliteten er jeg faktisk ganske usikker på, men for min bruk har jeg ikke hatt noen problemer med de. Dessuten har de syra fett design!