Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 8981
Jeg kom til å sjekke innom den forrige tråden jeg lagde, som handlet om coop sin garanti på matvarer, og frisket opp hukommelsen på dette området. Så kom jeg til å fundere på diverse måter å få litt ekstra for pengene i andre butikker. Men, lurte på om dere hadde noen artige innspill?

Ideen er som følger:
Målet er rett og slett å få mer for pengene, 2 pils for prisen av 1 osv.

Om man går på butikken og kjøper seg en kasse med pils, dvs. med kassa, ikke bare 4 six-packs, og betaler som vanlig for denne og tar med kvittering. Utenfor står en kompis eller to og venter med poser. Når du kommer ut legger du de 4 six-packene med pils i posene, går inn igjen og fyller opp kassa på nytt med 4 six-packs. Så tar du med deg en pakke med nudler eller annen mat og går til kassa. Når du kommer fram sier du at du nettopp kjøpte kassa med pils og viser kvitteringen. Dermed betaler du for maten du henta og har fått 8 six-packs for prisen av 4. Vil kassereren tro deg? Vil de stusse på det?
Evt. kan man jo gå på en butikk og kjøpe kassa og få kvittering, og stikke innom en annen butikk og vise kvittering på at du kjøpte pilsen like nedi gata for 10 min siden.

Det kan jo fort bli problematisk hvis noen av kundene eller de ansatte i butikken legger merke til det.

Men, er det "plausible" som de sier i Mythbusters? I teorien? :P Noen som jobber i butikk, eller kjenner noen som gjør det, som har vært borti noe lignende?

Hadde vært artig å få et par innspill i dette. Hodet mitt liker å tenke på slike ting.. ^^
det burde jo virke, men det er skikkelig ufint!
Sitat av Sjokobolle Vis innlegg
2 pils for prisen av 1 osv.
Vis hele sitatet...
så klart det funker ; ) men øllet blir ikke billigere... du stjeler det på en utpekulert/frekk måte bare : P

+ at du kan få konsekvenser
Sist endret av Irulan; 23. januar 2009 kl. 15:06.
Sitat av tuxe Vis innlegg
+ at du kan få konsekvenser
Vis hele sitatet...
Verst tenkelige scenario er jo at du faktisk må betale for pilsen du kommer ut med andre gangen.
Jeg ser også at det er en ufin måte å stjele på.. Men liker å vinkle det slik at det er en måte å "bruke kvitteringssystemet"... :P høres snillere ut..
En annen måte å snike til seg litt øl på er legge to dyre bokser i midten når du handler en sixpack med boksøl. Altså kjøpe 4 tuborg med 2 guinness gjemt mellom boksene og pappen. Da slår de i kassen som regel inn 6 av den billige typen øl. Alle som har handlet boksøl burde skjønne hvordan det kan gjøres.
Sitat av Mith Vis innlegg
En annen måte å snike til seg litt øl på er legge to dyre bokser i midten når du handler en sixpack med boksøl. Altså kjøpe 4 tuborg med 2 guinness gjemt mellom boksene og pappen. Da slår de i kassen som regel inn 6 av den billige typen øl. Alle som har handlet boksøl burde skjønne hvordan det kan gjøres.
Vis hele sitatet...
Vil jo bare legge til at butikken ikke kan ta deg for svindel/tyveri heller (med mindre de har bevis av at DU bytter om pilsen. Blir du tatt blånekter du bare og sier at det sikkert er noen tullinger som har vært før deg og gjort "ugjærningene" og stiller deg helt utenforstående av det som har skjedd.
Sist endret av Clr; 23. januar 2009 kl. 15:42.
Jeg har jobbet i butikk, og jeg ville blitt skeptisk vist noen kom bærende på ei kasse øl på nytt gjennom kassa, selv med kvittering. Det virker ikke logisk å fære rundt å dra på den, især vist du bare skulle kjøpe en pakke med nudler. Gjennom mine fire år, så har jeg iallefall ikke opplevd at folk springer frem og tilbake mellom kassene med noe såpass stort og tungt.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Sitat av plohg Vis innlegg
Verst tenkelige scenario er jo at du faktisk må betale for pilsen du kommer ut med andre gangen.
Vis hele sitatet...
Verst tenkelige scenario er vel at du blir tatt for tyveri.
hvordan skal du få inn kassa i butikken igjen uten å bli merka?:P De fleste butikker har jo kassa systemet ved ingangen til butikken. Og hvem i allverdens land og rike går ut i bilen for å så komme på att de har glemt å kjøpe noe uten å legge fra seg kassa i bilen!

Det er heller bedere å runde hjørne, tømme kassa, smugle den inn på en måte også si att du tror du har mista mobilen din i butikken hvis de skulle lure når du går igjenom kasse som ingen ting har skjedd. spørr de kan du bare vise kvitering.
Da vi var små pleide vi å stjele ølfat som stod ute på baksiden av utesteder og pante de, i hvert fall. Er en god del i pant på sånne.
En gammel klassekamerat hadde et genialt "svindle triks". Når er det gjerne sånn, i butikker at du skjærer brødet selv i en maskin. Min gamle klassekamerat tok et brød til 4kr (billigbørd på Kiwi, firstprice) så tok han et brød til 15kr. satt det til 15kr i posen til 4kr. så er det bare å kvitte seg med billigbrødet å gikk til kassen

Coop har vel en kvalitetsgaranti, sier du eks at ølet var ødelagt/feil proudsert eller hva det måtte være, skal du få pengene dobbelt tilbake.
Sist endret av mo3; 23. januar 2009 kl. 16:56.
Sitat av Vangen Vis innlegg
Jeg har jobbet i butikk, og jeg ville blitt skeptisk vist noen kom bærende på ei kasse øl på nytt gjennom kassa, selv med kvittering. Det virker ikke logisk å fære rundt å dra på den, især vist du bare skulle kjøpe en pakke med nudler. Gjennom mine fire år, så har jeg iallefall ikke opplevd at folk springer frem og tilbake mellom kassene med noe såpass stort og tungt.
Vis hele sitatet...
Men si du hadde møtt på en noldus som gjorde dette.
Hva skulle du gjort?

Hadde du stoppet han og anklaget han for stjeling?

Sitat av mo3 Vis innlegg
En gammel klassekamerat hadde et genialt "svindle triks". Når er det gjerne sånn, i butikker at du skjærer brødet selv i en maskin. Min gamle klassekamerat tok et brød til 4kr (billigbørd på Kiwi, firstprice) så tok han et brød til 15kr. satt det til 15kr i posen til 4kr. så er det bare å kvitte seg med billigbrødet å gikk til kassen
Vis hele sitatet...
Haha, genialt.
Sist endret av SkillThatSkill; 23. januar 2009 kl. 16:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Vangen Vis innlegg
Jeg har jobbet i butikk, og jeg ville blitt skeptisk vist noen kom bærende på ei kasse øl på nytt gjennom kassa, selv med kvittering. Det virker ikke logisk å fære rundt å dra på den, især vist du bare skulle kjøpe en pakke med nudler. Gjennom mine fire år, så har jeg iallefall ikke opplevd at folk springer frem og tilbake mellom kassene med noe såpass stort og tungt.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det har funket bedre om han hadde kjøpt feks ob, eller noe annet anti-mensen utstyr, å sagt at dama ringte deg når du var på tur ut.
Ingen tørr å ikke kjøpe mensbleier/ob, om man har ei blødende sur menskjerring hjemme.
Hvem i alle dager begynner å preke om at hun hjemme har mensen til fyren i kassa?
Hvem i alle dager gidder faktisk å stjele en pakke tamponger, når du allerede må kjøpe en pakke for at det skal funke?
Sitat av Wilhelmsen Vis innlegg
Hvem i alle dager gidder faktisk å stjele en pakke tamponger, når du allerede må kjøpe en pakke for at det skal funke?
Vis hele sitatet...
Har du lest postene? De vil bruke O.B'en til å ha en unnskyldning for å komme tilbake.
Hvis du handler i store kvanta er det som regel ikke noe problem å snike med seg noe. Sett at du f.x kjøper 12 sixpack med pils; m.a.o. du sier du har 12 sixpacks, men egentlig har du 15. Bare et eksempel som pleier å funke. Uten at jeg selv gidder å senke så dypt for noen få kroner.
kjedelig streiting
En ting du også kan prøve er å ta en kasse med lettøl, og så fylle den med vanlig pils og la en eller 2 sixpack med lettøl stå igjen. Som regel pleier kun kassadama og slå in 1 sixpack x 4 på kassa. Er du heldig da, så sitter du med 18 vanlige øl som kosta deg 5 kr flaska. Du bør dog passe på at korkene er ganske like på de forskjellige six packene.. Prøvde det en gang selv, men det var en dust i kassa som ikke trodde det var lov og kjøpe lettøl etter kl åtte.
Med mindre personen bak kassa er totalt lobotomert kan jeg ikke tenke meg til at noen vil falle for dette. Jeg har sittet bak kassa i noen år, og de fleste triksene lærer man seg ganske raskt.

Dersom noen hadde gjort dette hadde jeg mest sannsynlig fått noen til å sjekke kameraene for å finne ut av om den ble brunget med inn i butikken eller ei. Det går raskt, og er en enkel prosedyre for å forhindre at noen faktisk klarer å stjele ei kasse med øl.

Beklager, men jeg har overhodet ingen tro på denne taktikken.

Edit; dessuten, å kalle dette for å "bruke kvitteringssystemet" er det dummeste jeg noen sinne har hørt. Det er ikke noe annet enn tyveri uansett hvordan du vrir og vender på det.
Sist endret av Glykose; 23. januar 2009 kl. 19:19.
kjedelig streiting
Det enkleste funker dog best. Sleng en ølkasse på gulvet og skyv den med beina mens du kjøper noe smått. Men de fleste butikkene har jo fått speil nå.
Jeg lærte en bra måte å få to pils for ei av min bror, med veldig liten sjanse for å bli tatt. Den lyder som følger:

1: Kjøp en kasse pils.
2: Drikk opp alle ølflaskene.
3: Spar på de tomme ølflaskene.
4: Se på holdbarhetsdatoen på flaskene.
5: Vent til alle tomflaskene er "utgått".
6: Kjøp en ny kasse med pils rett før en helg(ikke nødvendigvis, men det er enklest da)
7: Ta med kassen med de tomme og utgåtte flaskene til butikken du handlet dem i, etter helga.
8: Si til kassereren at du kjøpte kassen før helga, at de som drakk av pilsa ble dårlige, dere så på datoen at de var gått ut, vis kvitteringen.
9: Du får en ny kasse øl siden du kjøpte de da de var utgått.

I dette eksempelet er det egentlig 3 kasser for 2, men hvis du gjør det flere ganger med den nye kassen blir det 2 for 1

Sitat av Mith Vis innlegg
En annen måte å snike til seg litt øl på er legge to dyre bokser i midten når du handler en sixpack med boksøl. Altså kjøpe 4 tuborg med 2 guinness gjemt mellom boksene og pappen. Da slår de i kassen som regel inn 6 av den billige typen øl. Alle som har handlet boksøl burde skjønne hvordan det kan gjøres.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset 8D

Er vel rundtomkring 80% av prisen på ei øl som forsvinner til stats-kassa, så moralistiske innlegg i denne tråden bør forbys
Og pengen staten får inn går ikke tilbake til folket? Tror du at øl-avgiften går i lommen til Kristin Halvorsen? Jeg skal ikke begynne og krangle om avgiftspolitikk, men det argumentet der henger ikke på greip i det hele tatt.
letteste er å stikke i en butikk uten kamera i, ta med en kompis og en sekk
Stuka rundt sånn på sommeren, og tok_mange_6pack med halvlitere ila sommeren
i teorien ville det jo gå, i praksis er det 50/50 for å lykkes, blir du tadt blir du tadt
huske nu å stjel samme øllet som du har kjøpt (sånn at kviteringen stemmer overens) og hvem springer egentlig inn på en annen butikk å med en hel kasse øl og kjøpe noe som du har kommet med eksempel på en pakke nudler^^,
de fleste normale menneskene hadde vell latt kassen bli igjen i bilen etc_

Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Jeg lærte en bra måte å få to pils for ei av min bror, med veldig liten sjanse for å bli tatt. Den lyder som følger:

1: Kjøp en kasse pils.
2: Drikk opp alle ølflaskene.
3: Spar på de tomme ølflaskene.
4: Se på holdbarhetsdatoen på flaskene.
5: Vent til alle tomflaskene er "utgått".
6: Kjøp en ny kasse med pils rett før en helg(ikke nødvendigvis, men det er enklest da)
7: Ta med kassen med de tomme og utgåtte flaskene til butikken du handlet dem i, etter helga.
8: Si til kassereren at du kjøpte kassen før helga, at de som drakk av pilsa ble dårlige, dere så på datoen at de var gått ut, vis kvitteringen.
9: Du får en ny kasse øl siden du kjøpte de da de var utgått.

I dette eksempelet er det egentlig 3 kasser for 2, men hvis du gjør det flere ganger med den nye kassen blir det 2 for 1

Vis hele sitatet...
i utgangspunktet en god ide men trur butikken kommer til å rynke litt på nesen da de sjekker resten av partiet med øllet de har i butikken som viser seg å ikke være gått ut på dato, og tenker rart at en kasse øl er gått ut på dato mens ikke resten av partiet, er du heldig sitter du hjemme og pilser før de gidder å sjekke
Sist endret av Gitchen; 26. januar 2009 kl. 06:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
står ikke tidspunktet på når det ble kjøpt på lappen a? da går det dårlig hvis kassadama ser der isåfall
Sitat av goggen 2 Vis innlegg
står ikke tidspunktet på når det ble kjøpt på lappen a? da går det dårlig hvis kassadama ser der isåfall
Vis hele sitatet...
6: Kjøp en ny kasse med pils rett før en helg(ikke nødvendigvis, men det er enklest da)
7: Ta med kassen med de tomme og utgåtte flaskene til butikken du handlet dem i, etter helga.
8: Si til kassereren at du kjøpte kassen før helga, at de som drakk av pilsa ble dårlige, dere så på datoen at de var gått ut, vis kvitteringen.
Vel, jeg har jobbet i butikk før, og har i flere tilfeller lagt merke til at drikkevarer av "må være eldre enn 18 for å kunne kjøpe" Ofte er overvåket med kamera. Noen har tilogmed som blant annet der hvor jeg jobbet overvåkning som den personen som sitter i kassa kan se på hele tiden. Og dere kan noen ganger bli overrasket over at det faktisk er aktiv overvåking noen steder. Noen butikker viser mer interesse for å tyverisikre seg selv, mens andre ikke. Det er faktisk så enkelt som å koble opp en aktiv video overførsel fra kamera til en 4-6-8 delt monitor (altså, 4-8 skjermbilder i ett) som
går live. Dette er meget effektivt.

Jeg selv som bare jobbet i ett halv år så mye rart, kall meg gjerne rar, men når ingen sto og handlet noe eller noen i det heletatt var nær kassa på en seinkveld eller noe (butikken jeg jobbet ved hadde åpent til 11) kunne jeg fort finne ut at det er gøy å se hvordan folk ter seg når de tror de er alene. Noen putta ting i lomma som de sa når jeg spurte om de ikke hadde tenkt å betale for at "nei, dæven, denj glæmt æ!" eller lignende. Butikken jeg jobbet på var desverre jævlig stor til å bare ha fire kamera som var aktive, så, fikk med meg noe, og andre ting ikke.

Ungdom er faen meg rå på tyveri, har sett og hørt om folk som har stjelt med seg f.eks 2 baguetter + 2 brus i en helt vanlig jakke, ikke engang en stor jakke. Det er farlig enkelt om du er en sulten mann, og du kan som personen nevnt, dersom du f.eks er under 18 år, bli dømt til samfunnstjeneste til en viss sum, ofte er denne summen mye verre enn hva enn verdien på eventuelle varer du skulle prøve å lure med deg ut skulle måtte være.

Dropp det folk! Mye kulere om dere klarer å brygge deres eget øl, om dere ikke har kjennskap til noen som kan bøffe for dere, smugle for dere eller lignende. ofte mye billigere + gøyere med øl som er av nye og spennende merker SKål!
Sist endret av frevev; 27. januar 2009 kl. 22:29.
Sitat av Clr Vis innlegg
Vil jo bare legge til at butikken ikke kan ta deg for svindel/tyveri heller (med mindre de har bevis av at DU bytter om pilsen. Blir du tatt blånekter du bare og sier at det sikkert er noen tullinger som har vært før deg og gjort "ugjærningene" og stiller deg helt utenforstående av det som har skjedd.
Vis hele sitatet...
En annen versjon av pris-bytte-trikset. Vel, de fleste har overvåket ølavdelingen sin pga høy risk for bøff der. Er altså ikke verre enn å finne deg på kameraet og slik har du blitt tatt for bøff.

Samme som de som tar 99,- lappen fra en billig tskjorte og setter på en dyr genser på Cubus. Så krever de å få genseren til 99 kr. Når betjeningen sier det er feil, vil de ikke ha den. Her er det også krav om å måtte bevise at det var de som prøvde å kjøpe til den prisen som byttet lappene. Heldigvis får fler og fler klesbutikker overvåkning, så vil ikke anbefale folk å gjøre slikt!
Jeg jobber selv i en butikk av det mindre slaget, men allikevel sparer de ikke på overvåkning, f.eks med oss er det 2 kamera som filmer kun alkohol-disken, samt at det er like overvåket rundt andre steder av "interesse" for ungdom og "fattige".

Har også opplevd hvor mye en ungdom kunne stjele, gikk forbi en butikk i Bergen, der en ungdom (Så ikke noe mer ut som 15 år), tok en six-pack med pils av det dyrere slaget og en 4-pack Smirnoff Ice ut av jakka si (!).

Og det var heller ikke noen stor jakke, det er sykt hvor god teknikk de fleste ungdom får for å stjele, istedet for å få en jobb og tjene penger på ærlig vis.
det du også kan gjøre som jeg har gjort et par ganger i mine yngre dager. Vis du bare skal ha en brus eller noe så åpner du den i butikken, drikker litt av den, kjøper noe annet billig dritt også når du kommer til kassa så sier du bare at du kjøpte brusen et annet sted før... funka på meg ørten ganger og dem har aldrig spurt om noe kvitering, som riktig nok er sløvt av de i kassa!
Har selv sitti i kassa en del og tatt en haug med folk som prøver å snike med seg ting som de har gjemt i andre varer...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er sykt hvor mye ungdom får med seg, selv har jeg 100% rent mel i posen- Noen kompiser tok en gang med seg en tom fotballbag ( de gikk seff i fotballklær) og fylte den med 4 sixpack + 8 rusbrus... kjøpte no småting og stakk.. En annen ffikk med seg følgende i jakka: 2 snickers, to nutrilett, 3 pizzaboller og 2 cola.

ikke bra.. !
Sitat av plohg Vis innlegg
Verst tenkelige scenario er jo at du faktisk må betale for pilsen du kommer ut med andre gangen.
Vis hele sitatet...
Verst tenkelig scenario er å bli tatt for svindelforsøk. Det er værre enn tyveri på rullebladet.

Har selv tatt noen i å gjøre dette. Når man har IQ under en normal standard tenker man ikke på at butikkene er veldig godt overvåket og at noen faktisk kan sitte å observere alt sammen.
Skremmende nok virker dette veldig greit og enkelt:

Gå inn i butikken, ta deg en kasse øl, og GÅ rett ut igjen... Ta det helt med ro, se rett frem, gå helt vanlig. Tro meg, det funker
Sitat av tafsern Vis innlegg
Skremmende nok virker dette veldig greit og enkelt:

Gå inn i butikken, ta deg en kasse øl, og GÅ rett ut igjen... Ta det helt med ro, se rett frem, gå helt vanlig. Tro meg, det funker
Vis hele sitatet...
Hehe, ja det funker. Gjorde noe lignende på tryvann. Gikk rett inn der hvor de steker pizza, hentet en stk. stor pizza og gikk rett ut igjen, de stirret litt rart på meg siden jeg var den eneste der inne med rød russebukse men det var ingen som sa noe. Wee gratis pizza

Her er det også vanskelig å bli tatt når du først er ute igjen, hvem skal de etterlyse, han i den røde buksa?
Sist endret av campod; 11. februar 2009 kl. 10:37.
Sitat av Mith Vis innlegg
En annen måte å snike til seg litt øl på er legge to dyre bokser i midten når du handler en sixpack med boksøl. Altså kjøpe 4 tuborg med 2 guinness gjemt mellom boksene og pappen. Da slår de i kassen som regel inn 6 av den billige typen øl. Alle som har handlet boksøl burde skjønne hvordan det kan gjøres.
Vis hele sitatet...
Problemet her er vel at Guinness boxen er på o,44 og
vanlig Tuborg box er på o,5
Sitat av tafsern Vis innlegg
Skremmende nok virker dette veldig greit og enkelt:

Gå inn i butikken, ta deg en kasse øl, og GÅ rett ut igjen... Ta det helt med ro, se rett frem, gå helt vanlig. Tro meg, det funker
Vis hele sitatet...
Hvorfor funker det tror du? Selv fatter jeg det ikke.

Hva kan man si hvis man blir stoppa da egentlig?
Sist endret av Defqon; 11. februar 2009 kl. 13:47.
Sitat av campod Vis innlegg
Hehe, ja det funker. Gjorde noe lignende på tryvann. Gikk rett inn der hvor de steker pizza, hentet en stk. stor pizza og gikk rett ut igjen, de stirret litt rart på meg siden jeg var den eneste der inne med rød russebukse men det var ingen som sa noe. Wee gratis pizza

Her er det også vanskelig å bli tatt når du først er ute igjen, hvem skal de etterlyse, han i den røde buksa?
Vis hele sitatet...
Etterlyser nok han tjukke som går rundt med en pizzaeske og gomler i seg
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det funket ikke for disse to iallefall

http://www.nettavisen.no/innenriks/i...cle2557796.ece
Men.. coop har jo allerede et system hvor du kan drikke øllen å si du ikke likte den å få ny, helt lovlig.. å hvorfor gjøre seg til kjeltring når de har et lovlig system?

Men jeg har god tro på at dette kan funke mange plasser.. er mange som sitter i kassen som er for umotiverte til å legge merke til slikt ..
Sitat av murloc Vis innlegg
Men.. coop har jo allerede et system hvor du kan drikke øllen å si du ikke likte den å få ny, helt lovlig.. å hvorfor gjøre seg til kjeltring når de har et lovlig system?
Vis hele sitatet...
Fungerer dette enda? Ble ikke det endret til å kun gjelde *matvarer*?
Sitat av thomasw Vis innlegg
Fungerer dette enda? Ble ikke det endret til å kun gjelde *matvarer*?
Vis hele sitatet...
En avis i nærheten tror jeg det var som brukte det på ØL, for å sjekke om garantien funket.

Så ja det funker.
Sitat av murloc Vis innlegg
Men.. coop har jo allerede et system hvor du kan drikke øllen å si du ikke likte den å få ny, helt lovlig.. å hvorfor gjøre seg til kjeltring når de har et lovlig system?
Vis hele sitatet...
Hah, kom på noe morsomt jeg gjorde på coop en gang. Kjøpte to bokser burn gikk til kassa og betalte for dem, stod fortsatt rett ved kassa drakk opp begge boksene på 30-40 sekunder og sa til fyren i kassa. "nei dissa likte jeg ikke få tilbake penga" :P

Fyren ble dritsur, men han kunne jo ikke nekte meg heller
Sitat av Nopros Vis innlegg
Hah, kom på noe morsomt jeg gjorde på coop en gang. Kjøpte to bokser burn gikk til kassa og betalte for dem, stod fortsatt rett ved kassa drakk opp begge boksene på 30-40 sekunder og sa til fyren i kassa. "nei dissa likte jeg ikke få tilbake penga" :P

Fyren ble dritsur, men han kunne jo ikke nekte meg heller
Vis hele sitatet...

og det funka ? haha, påtide å dra å spise gratis
▼ ... over en uke senere ... ▼
Prøvde det med to Guinness inni en six-pack med Tuborg her på fredag
funka glatt
blir ikke siste gang
Husker jeg så en kar som hadde en veldig sniken og lur måte å handle billigere øl på. Jeg gikk nedover gata og forbi Kiwi da jeg ser en mann kommer styrtenes ut av butikken, med to six-pack boks-øl i favnen. Jeg fikk med engang assosiasjoner til actionfilmer hvor man ser helten løper med ett eller annet han skal redde i armene, for å komme seg unna en eksplosjon.

Han må ha vært fryktelig tørst
Sist endret av gulunderstrek; 15. mars 2009 kl. 19:16.
Et tips til 2-stk dyrere pils i en billigere six-pack er å legge dem helt fremst og vende den bort fra folka i kassa. Blir du tatt virker er det ikke værre å si enn at du glemte å si ifra. Har du først lagt dem i midten og blir tatt har du litt mindre du skulle ha sagt siden det ser ut som du har gjemt dem.

Eneste problemet er at Guinness og det amerikanske piss-øllet er mindre enn tuborg osv, men de fleste tar tak på begge sider av 6-packen når de skanner, så pleier ikke være et problem.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
En ting du også kan prøve er å ta en kasse med lettøl, og så fylle den med vanlig pils og la en eller 2 sixpack med lettøl stå igjen. Som regel pleier kun kassadama og slå in 1 sixpack x 4 på kassa. Er du heldig da, så sitter du med 18 vanlige øl som kosta deg 5 kr flaska. Du bør dog passe på at korkene er ganske like på de forskjellige six packene.. Prøvde det en gang selv, men det var en dust i kassa som ikke trodde det var lov og kjøpe lettøl etter kl åtte.
Vis hele sitatet...
Da hadde vell seidel vært nokså perfekt da..^^ De er HELT like.. Borsett fra en stripe med skrift midt på flaska.

Er det lov å kjøte lettøl etter åtte..? :P
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Er det lov å kjøte lettøl etter åtte..? :P
Vis hele sitatet...
Ja, det er lov å kjøpe og selge lettøl etter åtte, men butikken har og lov å ha sine egne regler om at de ikke gjør det. Vet om et sånt tilfelle. Kanskje de har den praksisen for å ikke gå i fellen og selge øl som lettøl ? De kan trossalt miste retten til å selge øl skatteklasse d om de presterer å gjøre det etter åtte.