Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2333
Ja, snart er det russetid og jeg har noen spørsmål angående det. Jeg røyker ofte litt hasj, og har også tenkt å gjøre dette i russetiden. Det jeg lurte på i den anledning er hvilke rutiner politiet har i forhold til russen. Går de rundt med hunder på russetreff eller mindre arrangementer? Eller bryr de seg ikke i det hele tatt? Hva er eventuelt sjansen for å bli tatt av politiet om man skulle ha en femmer i russebuksa i ny og ne?

Er også åpen for å høre hvilke andre rutiner politet har i russetiden om noen sitter på litt informasjon. Takk.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Såvidt jeg vet sjekker de busser rimelig tilfeldig; det kan hende du blir sjekka, og det kan hende politiet driter i deg.

Det kan i alle fall være lurt å gjemme det rundt omkring på bussen, selvfølgelig bare om dine busskamerater er med på det, i tilfelle du skulle være så heldig at eventuelle politimenn ikke finner det.

Ved enkelte arrangementer kan det være regelstridig å bringe (alkoholholdig) drikke inn på området, og politiet kan i så fall sjekke dere for drikke og i praksis hive dere ut av bussen.

Det lureste er selvfølgelig å røyke før du drar steder eller evt å bruke hasj i mat/drikke.
Jeg _tror_ ikke det er noen spesiell tradisjon for å analysere matvarer fra rusebusser.
Jeg var russ i fjor og vi hadde aldri besøk av politiet på vår buss.. Hørte ikke om andre busser som fikk besøk heller.
På russekåringene er det politi og på treffene er det politi. (Tryvann, Stavanger, Lillehammer osv.)
Var russ i 04 og vet ikke hvordan sikkerhetstiltakene har utviklet seg på treffene osv, men det var aldri noe problem å ta med shit inn på tryvann f. eks.
Første gang vi kom inn der hadde jeg en røykpakke full av cityjays, så det garantert ville være vanskelig å se. Men de kroppsvisiterer deg vel inn på endel treff, så en klump løst i lomma er nok en dårlig ide.
Jeg var russ i '05, og hadde ingen problemer med politi. Bilen vår ble aldri stoppet i trafikken, eller gjennomsøkt på arrangementer. Så heller aldri noen bikkjer på arrangementene.

Jeg ble kasta i kasjotten da jeg var på Tusenfryd, men da hadde jeg heldigvis ingenting på meg.
Sist endret av Dr. Robert; 15. mars 2009 kl. 07:48.
Hva gjorde du da Dr. Robert? :P
hadde med en god del pot til kongeparken husker jeg, var absolutt ikke noe stress. Fikk med 1 liter med absolute vodka inn også, glassflaske er ikke lov.

så jeg opplevde vertfall at de ikke var så strenge på det, eller sjekka bilen bra da
Vi fløy rundt med stesolid, kryssere og hasj på stavanger i fjor. Gikk alltid fint dette, husker ikke å ha sett noe særlig politi.

En liten plass bortafor bilen vår som vi sov i, var det noen fra stavanger som hadde rigga opp et par partytelt med benker inni. Gikk forbi her en dag jeg skulle skjekke ut litt. Så sånn 20meter i fra teltet deres at der røyka de bøtte i all offentlighet. Tenkte jeg skulle tilbringe litt tid med dem, så vandret bort og fikk prøve bøtta selv.

Ble tilbudt noe pepper den ene kvelden og. Det var faktisk mer dop enn jeg hadde regnet med å komme over.
Gleder meg virkelig til russetida jeg også og hva er vel en mer perfekt perriode til å nyte seg en blås enn nettopp dette? Alle er dritings hele tiden og de færreste ser forskjellen på en skakk og en drita person.

Håper på flere svar hvis noen har kjiipe erfaringer, triks de vil dele osv.
Trådstarter
5 5
Takker for all informasjon, da regner jeg med at det blir en del feite i mai
Det var ikke bare massevis av politi, men også bikkjer på mange av russetreffene jeg var på i 2007. Ble litt røyking på meg men det var som regel utenfor området.
Hvordan er lovverket hvis en hund markerer på deg og du ikke har noe som helst på deg? Kan du bli taua inn for det? Noen konsekvenser? Russebuksa har jo plass til deg meste og den skal jo liksom ikke vaskes.

Noen som har peil?
Dette har kanskje ikke så mye med topic å gjøre, men russetreffet i Kongeparken er ikke i Stavanger. Det er på Ålgård i Gjesdal kommune. Nærmeste by er Sandnes. Stavanger ligger 15km nord for Sandnes.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Var russ 06, Selv om jeg aldri røykte selv så var endel medruss som gjorde det.
Var nesten aldri politi på treffene våres. Og de som var der kom p.g.a andre ting som bråk og litt knuffing

Sitat av Clr Vis innlegg
Dette har kanskje ikke så mye med topic å gjøre, men russetreffet i Kongeparken er ikke i Stavanger. Det er på Ålgård i Gjesdal kommune. Nærmeste by er Sandnes. Stavanger ligger 15km nord for Sandnes.
Vis hele sitatet...
Jeg var i Kongeparken. Og de aller aller fleste nevnte dette som russetreffet i Stavanger eller Russetreffet i kongeparken .. Selv om det ikke er helt korrekt så er det det folk flest sier ...

Sier du russetreffet i Stavanger så skjønner alle hva du mener
Sist endret av Bombasa; 16. mars 2009 kl. 19:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
5 5
Om en hund fatter interesse av deg, men du ikke har noe på deg så kan de vel ikke gjøre noe mer enn å undersøke lommene dine og slik? Er jo bare si at man har kommet borti mange forskjellige typer folk i russetida, og at noen av dem sikkert har røyka i nærheten av deg. Den unnskyldningen fungerer sikkert bra
Hvis du blir markert av ei narkobikkje-
- Ser du fjern ut, blir du tatt med (høyst sansynlig)
- Har du noe på deg blir tatt med. Garantert.

Ellers har de virkelig ikke noe de skulle sagt, en hvilken som helst unskyldning fungerer. Da de ikke har resurrser til å sjekke alibi. Sammen med at de sansynligvis ikke gidder.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Bump..

Hvordan er kontrollen for å slippe inn på tryvann og stavanger? Blir vans og russebiler stopper i like stor grad som busser? Eller det totalt random? Er det bikkjer ved inn/utgangene?

Er det eventuelt mulig å gjemme noe utenfor gjerdet og så snike det inn sneire på kvelden natta? Eller samarbeide med noen og være en på utsiden av gjerdet en på innsiden som tar imot?
Snut er og blir snut, uansett om du har pådeg rød bukse og sitter i en rød buss
Dvs, du kan ha flaks og stå og pisse bak en poltibil drita full og de som sitter inni bryr seg ikke fordi du er russ, og du kan gå med en øl i hånda på vei til t-banen til tryvann, og du får ølen din helt ut og tilsnakk.. kanskje mange snut blir litt mer "liberale" i russetiden, men pass på for mange av dem er også drittlei av drita ungdommer som sjangler rundt ,knuser flasker og spiller høy dunkemusikk til alle døgnets tider

jeg solgte både mornings og knips på tryvannstreffene de 2 årene jeg var russ, og jeg blei aldri tatt.. men vi både så og hørte om busser som hadde hatt besøk av onkel med hund..
er vel bare å holde en lav profil, og gjemme ting godt når du skal inn på feks tryvann.. det de hovedsaklig ser etter er glassflasker og våpen når du blir ransaket i inngangen, så det er jo bare å stashe det i boksern feks..