Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 20909
"18-åring døde ikke av GHB" - Det ser ut til at han som strøyk med for et par uker siden døde av "Bromo-Dragonfly, et stoff jeg ikke har hørt om før. Noen som har erfaringer med dette?
Sist endret av Nichotin; 9. mars 2007 kl. 18:43. Grunn: Endret topic for å oppklare
skulle akkurat til å poste om det her selv, er ikke bare noe sprøyt politiet/journalisten syntes hørtes tøft ut da?
Ja, men det var ikke noe sjokk. Doseringen her er utrolig vanskelig. Det er snakk om et stoff som måles i 500-1000ug, og man må være utrolig nøyaktig med målingen.
Jeg visste det var et RC. Vel, det er et hallusinogen, virkningen er (så vidt jeg vet) ikke alt for ulik de fleste andre hallusinogener, som 2c-e og 2c-t-2 (som jeg tror blir de nærmeste). Egentlig veldig interessant stoff, men synd at folk som ham skal pusle med ting han ikke har greie på.

EDIT: http://www.erowid.org/chemicals/brom...ragonfly.shtml
Sist endret av Gest; 9. mars 2007 kl. 13:13.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Dette er et stoff som går under betegnelsen "Reasearch Chemical". Det er ingen tvil om at det finnes ukjente farer ved å innta RCer.

Her finner dere nFFs RC-tråd.

edit: Gest var endel kjappere og hadde mer å si, ja. ( ._.)
Sist endret av Mullah; 9. mars 2007 kl. 13:16.
Dæven stoffet var jo lagd i 1998. Det var nytt altså
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Ifølge VG var det metamfetamin de trodde det var, og ikke GHB.
De trodde alt mulig rart, men alt sånt kan man finne ut i løpet av kun kort tid, med midnre det er skikkelig ukjent. Ergo etter to uker konkluderte jeg med at det var et RC, ulikt avisene. Men nok av skrytinga mi

Men dette er trist, for det er aldri gøy å se folk fiele i avrusning. Synd de måtte ty til noe så ukjent og vanskelig.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av z0p
Ifølge VG var det metamfetamin de trodde det var, og ikke GHB.
Vis hele sitatet...
Å fremstille metamfetamin er jo en ganske stor prosess som stinker og krever forholdsvis mye utstyr.
Hvordan VG tror at noen kan få satt igang et sånt prosjekt på en institusjon fatter jeg ikke. Media må slutte å finne på ting.
Tror ikke de har greid å lage Bromo Dragonfly heller. Om det er det han døde av har han høyst sannsynlig bestilt fra nettet.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Svært interessant. Trist at disse institusjonsbarna ødlegger på denne måten, ser for meg en flom av nye forbud som følge av dette.

Har noen kjennskap til andre RC-induserte dødsfall i Norge?
Er det ikke dette det typisk finnes _to_ kjente, store batcher av? Uten å vite hvilken du har fra er dosering særdeles vanskelig...
Irriterer meg litt over noen folk her inne som dømmer de som driter seg ut en gang til og ikke ha peiling. Første gang du prøvte et stoff: hadde du virkelig peiling da? Nei.

Vi driter oss ut alle, men ikke lat som du er verdensmester Det blir enda tåpeligere.
Noen som er smarte nok til å gjøre litt research før man prøver seg på noe.
Sitat av Svends
Irriterer meg litt over noen folk her inne som dømmer de som driter seg ut en gang til og ikke ha peiling. Første gang du prøvte et stoff: hadde du virkelig peiling da? Nei.

Vi driter oss ut alle, men ikke lat som du er verdensmester Det blir enda tåpeligere.
Vis hele sitatet...
Har i hvert fall lite for seg når duden en død. Stakkar. Tenker på alle gangene jeg selv har vært ung og dristig. Har jo bestandig gått greit. Det jeg skulle ønske alle her inne og ellers har i tankene (og nå kommer pekefingeren til sjørevermamma), er at stort sett all dop er farlig. Det er det og det skal man huske på før man dytter det i seg. Du vet ikke om du har hjerteproblemer før du etter alt for mye speed en helg bare dør eller kommer på sykehus. Du vet ikke om du er av de som blir psykotiske av hasj.

Rusmidler ekødder med virkelighetsoppfatningen vår. Det er jo det som er deilig (friminutt fra livet). Det er bare så fort gjort å foretrekke rus fremfor nykter og glemme at det er nykter som er virkelighet.

Har registrert at det er en del yngre folk her og jeg klarer ikke å la være å anmode om at dere er forskiktige. Først da, med måtehold, kan rusmidler bli et morsomt avbrekk og ikke omvendt, at nykter blir et skremmende og vondt avbrekk.
Jeg har hatt kontakt med den personen som er anklaga for uaktsomt, og de skjøt stoffet. Recipe for disaster! Og nei, dette stoffet er ikke noe dårlig hjemmebrygg.

Ikke gå rundt og tro at bromo-dragonfly er enormt farlig bare fordi noen har klart å drepe seg på det. Her var det snakk om ekstremt uvettig bruk.
Sist endret av Nichotin; 9. mars 2007 kl. 18:17.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Kan også være verdt å nevne at det ble, i følge Nichotin, bestillt på nettet - ikke produsert på gutterommet.

Svends: Føkk ju. Det handler ikke litt om å gjøre "småfeil" eller være "verdensmester", men om å ta de nødvendige forhåndsreglene for å bruke disse stoffene som potensielt kan være livsfarlige. Faen heller... Folk DØR pga. uvettig bruk.

Edit: Whops, fikk ikke med meg at Nichotin nevnte at det ikke var hjemmebrygget :-/
Sist endret av Tias; 9. mars 2007 kl. 19:02.
Er vel registrert 1! overdosedødsfall på LSD.. Det var ved å skyte 2-300mg LSD (Bruker trodde det var amfetamin/methamf.)

Ingen som ikke var der vet helt sikkert hva som har skjedd, men med tanke på hvor lite du trenger av Bromo Dragonfly for å bli tura vil jeg tro at man her har skutt en dose som er ekstremt mange ganger større enn det man trenger. (Lykke til med å lage et skudd med under 1000ug i...
Tias: I Norge hadde vi, inntil Februar, ikke hatt noen dødsfall i Norge. Vi har hatt overdoser og lignende men ingen dødsfall.

Nå blir vel RCer mindre undergrunns og kommer mer frem i lyset, kan jeg tenke meg, et dødsfall pleier å vekke mennesker som vil ha det vekk. Dermed får vi vel en oppdatering på narkotikalista, kan jeg tenke meg. Kan se for meg at avisene nå snart skyter fram med enda en "troverdig" påtand som "Ungdommer kaster i seg mer dop enn noensinne! Betiller farlig narkotika fra nettet!" og tror at dette gjør at flere holder seg unna. Hvis man veit hva man gjør tviler jeg på at mye kan gå -så- galt med Bromo Dragonfly, som med det meste annet. Det er som folk her sier, med måte er ikke narkotika så ille som media gjerne skal ha det til.
Det er helt ufattelig åssen dagen politik fungerer, og mange synes det fungerer bra.
*Blir så provosert!!!*
Er nokk ikke lenge før man blir kastet i et rettsystem pga man ruser seg på noe annet enn alkohol... Noe som sjenerelt sett skjer i dag, men man har enda noen alternativer...

1dødsfall= media=overdrivelse,journalister som faen ikke har peiling eller gjort skikkelig research skriver mange vridde sannheter og en side av saken=folk blir redde og forestiller seg at alle som bruker noe annet rusmiddel dreper,stjeler og flipper i hode = forbudt = mange havner i et helvetes rettsystem uten å ha gjort noe annet en å prøve en alternativ rus + prikk i rullebladet.
Forbudet er diskriminerende, på en måte ansvars fraskrivelse, lite effektivt ''koster noe enormt'', krenkende, skaper mange stoffrelaterte problemer som egentlig er et produkt fra selve regelverket som på mange måter blir vridd om til et rent stoffrelatert problem, skader mer enn det hjelper sjenerelt sett på mange måter...

HEHE.
I realiteten så er det litt mer komplisert. Måtte bare få ut noe frustrasjon. Så seriøsiteten er som så.

*Trøtt og sliten sneip som sliter med askebegeret...*

EDIT; Uansett så er det ikke hyggelig med dødsfall uansett hva det enn nå er, men stoffreltaterte dødsfall spesielt narkotika får noe så innihampens oppmerksomhet i media.
Sist endret av sneipen; 10. mars 2007 kl. 00:50.
Sneipen: Jeg er helt enig med deg og har opplevd rikelig med frustrasjon over samme emne, men jeg tror ikke samfunnet generelt er ansvarsbesvisst nok. Det er tusen fjortiser som ville rusa seg sønder og sammen dersom det brått med legalisert. Men å begynne i det små som å gi ordentlig info i skolen og media ville jo vært hyggelig
Nå blir dette litt OT, men jeg sier som jeg har sagt før. Staten har en fantastisk posisjon til å kunne spre ordentlig info om drugs. Dette gjør de ikke. Istedet nevner de få av de positive sidene og blåser opp de negative. Dette fører da til at ungdom som evt. prøver dop, skjønner de at staten har pratet 90% piss, og mister mye av tilliten. Mange av de som tester ender opp med et glorifisert forhold til dop. Dette er ikke bra. Det er tross alt snakk om rusmidler. Mange av de som ikke prøver dop får et veldig negativt syn på alle substanser klassifisert som narkotika, og de menneske som evt. skulle være så "dumme" å prøve dem.

For å sitere meg selv: Nothing of itself is good or evil; only the manner of its use makes it so.
Enig med dere begge.

Er enig med dere der. Men som jeg sa; I realiteten så er det litt mer komplisert.
Man må og tenke litt på at når man er fjortisk så tror man at man er ''voksen'' og man vil prøve å løsrive seg fra foreldre. Jeg sier heller ikke at 14isser er dumme, langt ifra. Men man gjør lettere dumme handlinger, og man tenker mindre over konsekvenser.
Vi har alle vært 14år, men som åra går så glemmer vi ut hvordan vi tenkte når vi var 14år og mer, for all del en 20åring kan sikkert oppføre seg mer uansvarlig enn en person på 14. Jeg bruker bare 14is begrepet pga jeg prøver å gjøre posten så kort så mulig så jeg kan legge meg.

Man kan og si at når man er i en såpass ung alder der man begynner å bli ''voksen'' så er man smart nokk til å skille ut informasjon, og man er utrulig påvirkelig for mye av det man lærer. Slik som det er i dag så er alle narkotiske stoffer + alkohol og nikotin den store stygge ulven. Det er det man oftest lærer på skole, eller ivertfall det bildet skolen vil elevene skal ha i hode. Rus i seg selv er nokså negativt i dagens samunn, men forskjellen er bare at feks alkohol-rusen er akseptert. Det er ikke det andre, som feks hasj.
Men til poenget, når man prater om narkotika i helhet uansett hva det skulle gjelde så blir det mindre troverdig. Noe som er nokså naturlig når det ikke stemmer, man kan ikke ta alle stoffer utenom alkohol og andre lovlige stoffer som et. For meg virker det som mange fortsatt tror at all narkotika er avhengighetskapende, og skikkelig bad shit uansett hva det måtte gjelde og det eneste rusmiddelet man kan bruke og samtidig leve et normalt liv er alkohol osv.
Da mister myndighetene all troverdighet, og man gir sjenerelt faen.
Viss man og hadde legealisert eller avkriminalisert narkotika så kunne det blitt foretatt en del forandringer. Informasjon kunne blitt sakelig og i det minste sann. Aldersgrenser som begrenser bruken til personer under 18 år. Når det gjelder helse så tror jeg det er mange gevinster å hente, feks bruke penger på tilbud til folk som trenger det istedenfor å presse dem gjennom et rettsystem, man kan begrense den uvitenheten ov fordommene man har i dag og folk greier kanskje å forholde seg til at ikke alle liker å drikke hver helg. OG MYE MER.
Og en legalisering har ikke bare positive effekt, og man vil støte på mange utfordringer, men jeg tror det ville stabilisert seg over en tid. Ivertfall til alt det oppstyret det ville skapt
hadde gått over.
Men nå MÅ eg sove. Egentlig usikker på om jeg skulle sende inn dette innlegget, men jeg har nå skrevet såpass mye at jeg synes det er litt bortkastet å slette det. Jeg orker ikke å se over eller redigere for øyeblikket, så det får dere bare tåle. =P

GO NATT!!!!!!
Sist endret av sneipen; 10. mars 2007 kl. 02:07.
Jeg føler ikke at det er det rette stoffet og skyte, leste på dagbladet at det var en miks av amfetamin og hallusinigener, og at rusen kunne vare oppe til 3 døgn, høres ikke fett ut!
selvmord: I de foregående postene har vi nettopp diskutert hvilken liten tiltro det norske folk bør ha til media og stat når det kommer til sånne ting. Bare fordi -én- døde ved å injisere stoffet, og antagelig på et meget høyt dosenivå, betyr ikke det at stoffet i seg selv ikke kan væe et bra stoff. Media kan antagelig -ingenting- om det stoffet, enda mindre enn oss, og hvorfor skal jeg tro på en instans som skriver bare løgn uansett? Hvordan effekten er er vel vanskelig å si før man har prøvd det, men gjør som avisene du, og uttal deg om noe som du ikke har greie på.. You go, liksom.

EDIT: Men de har jo rett i at man på høye doser kan holde det gående i tre døgn, det glemte jeg å nevne.
Sist endret av Gest; 10. mars 2007 kl. 11:53.
Sitat av selvmord
Jeg føler ikke at det er det rette stoffet og skyte, leste på dagbladet at det var en miks av amfetamin og hallusinigener, og at rusen kunne vare oppe til 3 døgn, høres ikke fett ut!
Vis hele sitatet...
Bromo-DragonFLY har det kjemiske navnet Bromo-benzodifuranyl-isopropylamine eller
(1-(8-bromobenzo[1,2-b;4,5-b']difuran-
4-yl)-2-aminopropane

Dette stoffet har ingenting med amfetamin å gjøre bare fordi det evt. måtte være sentralstimulerende.
Sist endret av Nichotin; 10. mars 2007 kl. 14:57.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Unskyld meg for at jeg sier dette. Men hvis guttene var klar over hvilket stoff de puttet i seg må de ha vært spik spenna gærne i topplokket. En hver skapning med evnen til å legge sammen 2 + 2 bør skjønne at man ikke trøkker sånt.

Altså, har ikke erfaring på området selv. Men etter det jeg leser er RC's veldig lite forsket på, man vet ikke alle virkninger hverken på kort eller lang sikt. Og det dreier seg om temmelig små doser for en akseptabel effekt her om jeg har forstått det riktig?

Nei disse gutta her burde tatt seg selv i nakken og gitt seg selv en kraftig smekk over fingrene, før de i det hele tatt streifet innom tanken på å skyte det der.

Jeg vil referere til DonVitos tråd 2c-i solgt som speed! når jeg sier at det må være helt for jævlig å få for mye av sånt som de gutta trøkka i seg.

Muligens kan han som døde ha hatt en lignende opplevelse som DonVito forteller om i tråden sin. Forskjellen var at DonVito ikke inntok dette med viten og vilje, og han var heldig og overlevde. 18 åringen visste tydelighvis hva han putta i seg. Han våkna heller ikke.
Sist endret av iDark; 20. mars 2007 kl. 11:00.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg er helt enig med deg dark, og dette er grunnen til endel av advarslene i Den store Research Chemicals tråden.

Det virker som det var et idiotisk innslag av 'stormannsgalskap', jeg tviler på at de fullt ut forsto risikoene involvert.
Research Chemicals inneholder en viss risiko, men nå vil jeg igjen påpeke at dette var ekstremt uvettig bruk! Men det betyr jo ikke at alle RCer er like uvettig å bruke ved korrekt dosering og på en anbefalt måte (stort sett oralt/nasalt). Disse gutta skjønte jo tydeligvis minimalt av hva det innebar å skyte det.

Vel kan det virke avskrekkende, men til RCenes forsvar, alle er ikke like farlige. Med det påpekt, vil jeg være veldig enig med deg, Dark.
Jeg må få påpeke at jeg med posten min ikke mente å si at RC's er så mye mer farlig eller risikofylt enn andre stoffer.

Jeg mener rett og slett at guttene burde tenke litt logisk

Spekulerer litt rundt hvorfor guttene kan ha vært ville nok i hodet til å i det hele tatt vurdere å skyte dette her.

Det jeg har kommet frem til er at enten så har de ikke skjønt et halvt mikrogram av hva de holdt på med.

Eller så har de på ett ellerannet grunnlag fått tilegnet seg en tankegang som tilsier at de ikke bryr seg om noen ting, dette være både verden, virkeligheten, kropp og sjel, og sist men ikke minst evt. pårørende.
Sitat av Dark
Jeg mener rett og slett at guttene burde tenke litt logisk
Vis hele sitatet...
Jeg mener at folk bør slutte å være idioter, men det blir dessverre bare ønsketenkning. Folk tror enten de overlever alt eller så tar de ikke forhåndsregler når det kommer til dosering. 2C-I er en helt annen liga enn Bromo-DragonFLY, så situasjonen kan nok ikke helt sammenliknes med DonVitos elleville ferd.

Sitat av Dark
Spekulerer litt rundt hvorfor guttene kan ha vært ville nok i hodet til å i det hele tatt vurdere å skyte dette her.
Vis hele sitatet...
Tja, de var institusjonsbarn, og har mest sannsynlig blitt glade i det enorme kicket sprøyta gir. Selv har jeg testet 2c-t-2, 2c-t-21, 2c-b, 2c-e, methylone og DiPT, og har enda til gode å dø. Nå har jeg riktignok aldri skutt noen av disse, og det har jeg ingen videre planer om heller.
Sist endret av Nichotin; 20. mars 2007 kl. 12:07.
Bromo-DragonFLY- blir ulovlig i sverige 1.mai. Det kan sammenlignes med syre og er kun litt mindre potent.
Det varer også 2-3X lengre enn LSD..

Og siden dette nå blir ulovlig i sverige selges det BILLIG
så også det t det selges med 50% avslag, men det bryr jeg meg fint lite om ettersom det virker i 2-3 døgn. Personlig synes jeg en lsd-rus er mer enn lang nok, og det er godt å få slappet litt av etter 12 timer i lalaland. 2-3 døgn og sikkert heftig rus, kansje ikke like behagelig lett å kontrollere som lsd heller. Og den formelen skremmer meg og litt må jeg si. Og ifølge doseringen må det vel være det stoffet som er nærmest lsd i potenthet, men varer 4-6 ganger lenger. hmm...
De som har prøvd Bromo-DragonFLY sier jo at effekten er MYE mildere enn LSD, og nesten ingen mind fuck. Hvertfall det jeg fikk ut av trip rapporter.
plutonium: Bromo DragonFLY varer ikke 2-3døgn. Det varer 12-24timer.
I butikken jeg så bromo-D., solgte de grammet i pulverform i tillegg til "lapper". Med en lapp vil det bli mye lettere å måle opp en dosering og den inneholdt ifølge leverandøren 1000mcg.

Har dessuten aldri bestilt ifra sverige. Hørt mye snusk om de, skeptisk!

Tipper de gutta hadde bestilt pulver og det å veie opp opptil 200mcg når det er 1.000 000 i grammet! da tror jeg heller en utrent kid i matte bør ligge unna. Og psykedelika generelt. Hvertfall ALDRI sette noe sånt med sprøyte....
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Gest
Sneipen: Jeg er helt enig med deg og har opplevd rikelig med frustrasjon over samme emne, men jeg tror ikke samfunnet generelt er ansvarsbesvisst nok. Det er tusen fjortiser som ville rusa seg sønder og sammen dersom det brått med legalisert. Men å begynne i det små som å gi ordentlig info i skolen og media ville jo vært hyggelig
Vis hele sitatet...
Tror nok ikke at det bare er fjortisser som hadde misbrukt stoff om det hadde blitt legalisert...men det er klart de er en utsatt gruppe. Spørsmålet er om narkotika er ett større problem ulovlig eller lovlig. Og det er ikke så godt å si
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Brell
Tror nok ikke at det bare er fjortisser som hadde misbrukt stoff om det hadde blitt legalisert...men det er klart de er en utsatt gruppe. Spørsmålet er om narkotika er ett større problem ulovlig eller lovlig. Og det er ikke så godt å si
Vis hele sitatet...
Det kan snuast på. Ved å legalisere/avkriminialisere det, så kan en lettare føre kontroll, og svarte markedet for narkotika ville forsvinne.

Dersom t.d bare godkjente forhandlere kan selge hasj, slik som det er med alkohol i dag, så vil en ha langt lettare for å handheve aldersgrenser...
Sitat av Brell
Tror nok ikke at det bare er fjortisser som hadde misbrukt stoff om det hadde blitt legalisert...men det er klart de er en utsatt gruppe. Spørsmålet er om narkotika er ett større problem ulovlig eller lovlig. Og det er ikke så godt å si
Vis hele sitatet...
Husk at BR-DFLY faktisk er lov i mange land. Det er allikevel ikke et utbredt stoff, og de folka som først velger å misbruke det hadde garantert funnet noe annet å skade/drepe seg på hvis BR-DFLY ikke var tilgjengelig.
Sitat av Brell
Tror nok ikke at det bare er fjortisser som hadde misbrukt stoff om det hadde blitt legalisert...men det er klart de er en utsatt gruppe. Spørsmålet er om narkotika er ett større problem ulovlig eller lovlig. Og det er ikke så godt å si
Vis hele sitatet...
Vel, jeg vil tro at det ville tatt litt av i begynnelsen men roet seg. Dessuten blir man kvitt søppelet i samfunnet.

Sitat av vidarlo
Det kan snuast på. Ved å legalisere/avkriminialisere det, så kan en lettare føre kontroll, og svarte markedet for narkotika ville forsvinne.

Dersom t.d bare godkjente forhandlere kan selge hasj, slik som det er med alkohol i dag, så vil en ha langt lettare for å handheve aldersgrenser...
Vis hele sitatet...
Svartemarkedet vil nok ikke forsvinne (bare se på kjøp/salg av hjemmebrent sprit rundt omkring i dette ganske land), men det vil nok få en drastisk nedgang. Hvorfor kjøpe halvtvilsom Bromo-Dragonfly av han duden der når jeg kan kjøpe ren Bromo på Rusmiddelmonopolet? Men denne tråden skled veldig offtopic
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Personen som er anklaget for uaksomt drap her, er bestekompisen min, jeg vet akkurat hva som skjedde den kvelden og vil bare klargjøre en gang for alle noen hovedpunkter av hva som skjedde.

-Det skjedde på en ungdomsinstutisjon i trysil.
-Det var ikke GHB eller Methamfetamin.
-Det ble bestillt BROMO-dragonfly fra nettet.(1g)
-Det blei blandet med DMSO som er ett løsemiddel for å få større volum, og derfor også ett bedre utgangspunkt for dosering seinere.
-Han som er anklaga for uaksomt drap, prøvde det først på seg selv og det gikk bra!
-Det var også en tredje person der som også inntok stoffet, hun overlevde også.
-Den mest sannsynlige dødsårsaken, var at når den avdøde skulle fylle opp sprøyta lå det konsentrert veske igjen i bunnen, noe som resulterte i en overdose.

Detta her burde være en liten oppvekker til alle som driver med rus, vit hva du driver med!

Om noen har noen andre spørsmål ang. denne saken er det bare å sende en melding, men identiteten til til noen av de involverte forblir anonymt.

Vil bare at fakta i denna saken kommer ordentlig fram siden det oppstår så mange dumme rykter som desverre igjen går utover kompisen min som sliter nok fra før av.
Greit å få avklart saker og ting...
Men, hvorfor trengte dere så mye som 1gram?
Og hva slags vekt brukte dere til å veie opp dosene?

Og sist men ikke minst; Hvordan kom dere på tanken å skyte dette stoffet?
Var dere i det hele tatt klar over hvor små dosene egentlig er, og når det i tillegg skal skytes,- Russisk rullett på farlig høyt nivå!
Når man bestiller RCer over nett pleier man som oftest (eller må som oftest) kjøpe i store kvanta. De delte forhåpentligvis ikke 1g, isåfall er det helt på jordet da en antatt vanlig dose ligger under milligrammet.
Han som stod for omtrent alt, han som nå er anklaga for uaksomt drap, leste veldig mye om detta før han bestillte det hjem i posten. han regnet ut blandingsforholdet det blir mellom 1g bromo og 1liter DMSO, så regner man ut hvor mange ml som behøves for å få en brukerdose.
Det fungere jo på 2 av de 3, så han har jo ikke bomma helt. Men som jeg skrev tidligere ble det høy konsentrasjon av BR-drafly i bunn av flaska og han siste som skøyt fikk en alt for sterk dose. Han som lagde detta var jo på det tidspunktet også helt på trynet og komme ikke på noen måte ha forhindret detta i å skje. desverre...

Hvorfor de valgte å skyte det er jeg ikke sikker på. Planen var hele tiden og dryppe det på sukkerbiter og spise det. Men jeg regner med at det har en sammenheng med at kompisen min på det tidspunktet skøyt mye amfetamin og var vant til å skyte det meste fra 2c-b, knips, sprit, vin, piller, ja omtrent alt.
så å innta noe oralt stod nok ikke i tankene hans engang, selv om jeg anbefalte han å ikke gjøre det.
jeg prata med dem samme kvelden som ulykken skjedde og kompisen min var helt på trynet rusa, men hadde det bra, da hadde enda ikke den andre personen prøvd detta, så jeg skjønner jo at han sikkert følte at detta var tryggt. Utrolig trist når sånnt som det skjer...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
http://www.nettavisen.no/innenriks/article1761037.ece

Hoi, enda en artikkel. Sendte denne mailen til forfatteren (sakset irrelevante biter):
Hei, Kjetil

Satt og leste denne artikkelen om bromo-dragonfly, som du har skrevet:
http://www.nettavisen.no/innenriks/article1761037.ece

Jeg siterer: "Narkotikastatistikk for 2007 står det at bromo-dragonfly har blitt beslaglagt to ganger: 1 gram i Hedmark (som tilsvarer 5 rusdoser) og 0,6 gram i Bodø (som tilsvarer 3 rusdoser)."

Hvis disse personene har konsumert 200 milligram er det kanskje ikke så rart de har dødd. Til opplysning er den egentlige doseringen på bromo-dragonfly på rundt 1000 mikrogram, som tilsvarer 1 milligram. Kilde:
http://www.erowid.org/chemicals/brom...fly_dose.shtml

Hovedsakelig er faren med bromo-dragonfly den svært lave doseringen. Den er altså for lav til å kunne måles med standard måleutstyr folk har hjemme, og mange har opplevd uhell fordi de har fått den siste slumpen med bromo-dragonfly oppløst i væske (som har vært mer konsentrert). Var dette som skjedde sist bromo-dragonfly-dødsfall, der institusjonsbarn hadde satt stoffet med sprøyte. Stoffet er ikke på narkotikalisten, men er ulovlig allikevel på grunn av derivatloven som forbyr stoffer som likner de på narkotikalisten. I Sverige er stoffet regnet som helsefarlig vare og er ikke lov å selge.
Vis hele sitatet...
Men også i Norge har det sjeldne dopet krevd menneskeliv. I Kripos sin Narkotikastatistikk for 2007 står det at bromo-dragonfly har blitt beslaglagt to ganger: 1 gram i Hedmark (som tilsvarer 5 rusdoser) og 0,6 gram i Bodø (som tilsvarer 3 rusdoser).
Vis hele sitatet...
For en elendig research, hvor i all verden tar han det fra..?
Jeg må bare få kommentere med at jeg spyr av journalistikken i Norge. Hvor jævlig ignorante går det an å bli?
Sitat av Latterlig dårlig journalist
På sykehuset hadde «jeg brølt som hu kjerringa i Exorcisten. Rett fra magen, som om jeg var besatt av noe, og holdt på å bli drept. I min virkelighet var det jo akkurat det som skjedde.» skriver personen som avslutter innlegget med at han ennå sliter med angst etter den svært dårlige turen.
Vis hele sitatet...
Ligner ikke dette litt på DonVitos 3257364x overdose på 2C-I? Såvidt jeg har forstått det er bromo-dragonfly visuelt likt LSD med mye mindre mindfuck og lignende varighet.
Hvis man inntar doser på slike størrelser som denne artikkelen våser om (200mg) så må man nok regne med en del mer mindfuck enn normalt. Om man i det hele tatt overlever..
Klart det, jeg regnet dog med at det var så feilinformert som over hodet mulig og at de antydet at dette var normalt for brukerdoser.
han har vel basert informasjonen sin på de nevnte overdosene kan jeg tenke meg, og uten videre bare gått utifra at det er helt normalt å ta 200 ganger mer enn anbefalt dosering..
Sitat av Rottegift
Jeg må bare få kommentere med at jeg spyr av journalistikken i Norge. Hvor jævlig ignorante går det an å bli?
Ligner ikke dette litt på DonVitos 3257364x overdose på 2C-I? Såvidt jeg har forstått det er bromo-dragonfly visuelt likt LSD med mye mindre mindfuck og lignende varighet.
Vis hele sitatet...
Stussa over det jeg og, men gadd ikke sjekke før du faktisk sa det. Er jo faen meg tatt rett ut av rapporten til Don Vito. Good work Kjetil! Sensasjonsjournalistikk på sitt beste.