Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1651
Airpcap

Jeg er ingen djevel på data, det er helt klart.

1. Må jeg bruke en spesiell trådløs netverks usb for å bruke Airpcap i cain? ja eller nei?

2. Hvis svaret er nei, vær grei å fortell meg hva jeg kan gjøre.

3. Hvis noen lurte så har jeg vist dette trådløse nettverkskortet i denne maskinen jeg bruker nå: Broadcom NetLink Gigabit Ethernet PCI-kontroller (10/100/1000 NIC)

Takk for alle gode svar, er dette postet feil vær grei å flytt den til riktig sted
1. Ja, enkelte kort er mer egnet enn andre, deriblant kort med atheros, prism0 chiper.
2. Du må ha riktig kort.
3. Det er ingen trådløs kort, det er kabel kort.
Troika's Avatar
Trådstarter
56 2
Alright, skjønner.

Er dette netverkskortet da?
Intel 802.11a/b/g/draft-n, Broadcom 802.11b/g, Bluetooth® 2.1, HP Wireless Assistant, HP EV-DO/HSPA mobil bredbåndsmodul som tillegg (krever tjeneste fra mobilnettverksoperatør)
Sitat av Troika Vis innlegg
Alright, skjønner.

Er dette netverkskortet da?
Intel 802.11a/b/g/draft-n, Broadcom 802.11b/g, Bluetooth® 2.1, HP Wireless Assistant, HP EV-DO/HSPA mobil bredbåndsmodul som tillegg (krever tjeneste fra mobilnettverksoperatør)
Vis hele sitatet...
Jepp, du har BroadCom nettverkskort. Og det er meget dårlig egnet til dette. Til å med Intel 3945 kort, er mer egnet til dette med egen driver.
Sist endret av 0xFF; 9. mai 2011 kl. 22:06.
Troika's Avatar
Trådstarter
56 2
okei, slik jeg forsto det nå så det fungerer dårlig men det fungerer vertfall?

hvis det gjør det, kunne du vært grei å fortellt meg hvordan driver jeg burde nedlaste og kanskje forklare hvordan jeg for brukt den i cain?

Takk for svar foresten
Hva er det du skal da? Ved hjelp av WildPackets drivers, kan du få til monitoring. Men du har ikke sjangs i helvete til å få til injections i windows med det kortet der.
Beklager, det kan jeg ikkje fortelle deg, jeg er en trofast linux bruker og har ingen windows maskiner å prøve på. Men i linux så kan man laste ut den orginale driveren og laste inn ny driver som er egnet får injection som trengs får å cracke WEP/WPA(1/2). Men success raten på broadcom sine kort er så å si > 0%. Jeg vil anbefale deg å bestille ett trådløst USB-kort med atheros chip.
Troika's Avatar
Trådstarter
56 2
Alright gutter. Føler at jeg maser noe inni helvette på dere nå. men dere velger selv om dere vil svare.

Jeg har en trådøøs D-Link Wireles n dualband usb mini adapter dwa-160

håper inderlig denne fungerer... jeg skal bruke det til å cracke wep ja. med hjelp av cain.
Sitat av Troika Vis innlegg
Alright gutter. Føler at jeg maser noe inni helvette på dere nå. men dere velger selv om dere vil svare.

Jeg har en trådøøs D-Link Wireles n dualband usb mini adapter dwa-160

håper inderlig denne fungerer... jeg skal bruke det til å cracke wep ja. med hjelp av cain.
Vis hele sitatet...
Dessverre.
låner litt plass : funker det med realtek rtl8191se ?
Troika's Avatar
Trådstarter
56 2
Vet du om en veldig bra en å anbefale som jeg kan bruke på min bærbare maskin og helst for kjøpt i butikk for eks ekjøp ,datakjeden osv? pris mellom 300 -800
Sitat av Troika Vis innlegg
Vet du om en veldig bra en å anbefale som jeg kan bruke på min bærbare maskin og helst for kjøpt i butikk for eks ekjøp ,datakjeden osv? pris mellom 300 -800
Vis hele sitatet...
Eneste jeg fant i norge når jeg søkte på atheros kort var denne: http://alatest.no/anmeldelser/nettve...123120581,111/

Kan ikkje garantere den fungerer på laptopen din, men jeg har hatt god erfaring med disse kortene fra ubiquiti. http://www.ubnt.com/src. Så du får ta litt egen innsats å leite etter plass man får kjøpt ubiquiti src kort.