Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1234
Hva må jeg bruke penger på for og få den laveste prosseror bruken når jeg spiller kraftige spill.. (Mw2 osv..)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Spørsmålet ditt gir ingen mening, og det er ikke nødvendigvis det beste om du har lav utilization på CPU.
Jeg vet selv ikke hvordan jeg skal beskrive det. Men når jeg ser på f.eks: youtube og starter oppgavebehandling.. Og ser på "Prosessorbruk". Så er den på hele 23% avogtil oppi 60%.. Hvordan jeg få denne prosenten myee lavere?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det er normalt at CPU-bruk fluxer ettersom hva du gjør for noe.

Jeg har oppe wow + fem andre programmer + 20 tabs + mail + spotify og noe attåt nå.

Bare ved å se på CPU-grafen min nå i to minutter fluxer den mellom 3% og 60%, men den holder seg aldri over 10% i mer enn 5 sekunder.
Ny, kraftigare prosessor.
Jeg sitter på en bærbar.. Jeg tenker når jeg kjøper pc i deler hos komplett.no.. :P

Hva er forskjellen mellom "Pc i deler - AMD / Intel" ? .. Tenker på og kjøpe DENNE pakken
Sitat av steffsat Vis innlegg
Jeg sitter på en bærbar.. Jeg tenker når jeg kjøper pc i deler hos komplett.no.. :P

Hva er forskjellen mellom "Pc i deler - AMD / Intel" ? .. Tenker på og kjøpe DENNE pakken
Vis hele sitatet...
Forskjellen er at Intel gir kvalitet
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Forskjellen er at Intel gir kvalitet
Vis hele sitatet...
Mens AMD er billigere, og er rettet mer mot vanlig bruk/gaming, og ikke krevende arbeid. =p
Så jeg burde satse på Intel?
@Waffaz
Er ikke noe mer "kvalitet" hos intel enn det er hos AMD. Du minner meg om den typen som kjøper en 2m HDMI kabel til 100.000, da den gir "bedre bilde."

Tilbake til posten:
AMD har noen prisgunstige CPUer i midtsjiktet, hvis du driver med gaming er det kanskje veien å gå. Kommer litt an på, men du trenger ikke store beistet av en CPU i dag til å dra et high end grafikkort.

Kommer bare ann på hvor mye penger du vil svi av.
Sist endret av MikeHunt; 15. august 2010 kl. 15:29.
Sitat av steffsat Vis innlegg
Jeg vet selv ikke hvordan jeg skal beskrive det. Men når jeg ser på f.eks: youtube og starter oppgavebehandling.. Og ser på "Prosessorbruk". Så er den på hele 23% avogtil oppi 60%.. Hvordan jeg få denne prosenten myee lavere?
Vis hele sitatet...
Kjøp et grafikkort med h268-dekoding og installer drivere. Dessuten gjør det jo ikke noe at cpuen brukes, så lenge det ikke går opp mot 100%, da kan du få hakking.
Sitat av steffsat Vis innlegg
Jeg vet selv ikke hvordan jeg skal beskrive det. Men når jeg ser på f.eks: youtube og starter oppgavebehandling.. Og ser på "Prosessorbruk". Så er den på hele 23% avogtil oppi 60%.. Hvordan jeg få denne prosenten myee lavere?
Vis hele sitatet...
Det blir litt som å si, hei jeg bruker 50hk av mine 500hk når jeg kjører på motorveien. Hva kan jeg gjøre for å få bilen til å bruke mindre hk?

En CPU skal bli brukt, så lenge du ikke hakker deg gjennom startmenyen er alt som det skal. Kommer veldig ann på hvor mange faner du har opp ol, men jeg ville ikke oppgradert før det blir nødvendig(evt hakking i spill ol.)

Flaskehalsen er som regel GPUen din, men ser du CPUen være på 100% mens du spiller er det nok der flaskehalsen ligger.
Sist endret av MikeHunt; 15. august 2010 kl. 18:26.