Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 6539
Hei, lenge siden sist. Har vært ivrig på pepperkverna siste året, siste halvår da hele livet så ut til å gå til helvete, tenkte jeg det kunne gå til helvete på første klasse. For meg som har pepper som absolutt favorittstoff, falt valget seg naturlig. Nå er det bråstopp. Har halvveis rettet opp ryggen og skal nå bevise at jeg har det overfor diverse offentlige instanser. Et par dommer venter, samt skraping for barnevernet som har argusøyne hitover (med rette). Barn og daglig inntak av stoff hører ikke sammen. Basta! Jeg er dønn skamfull for hva jeg har utsatt femåringen min for og skal ta det igjen og være stødig og klok mamma resten av barndommen hennes.

Men jeg tilgir meg selv. Livet har vært rockey, til tider umenneskelig tøft. Noen ganger er man nødt til å ty til mentale smertestillende midler.

Jeg lurer på om noen har erfaring med blå hender samtidig med krampelignende følelser i og rundt hjerteregionen? Jeg har samtidig med pepper gått på Lamictal (antiepelektikum) og et antipsykotikum (Zeldox) som kan virke uheldig på hjerterytmen. Men nå mot slutten av pulverhekskarrieren tok det fullstendig av. Hjertet stoppet, startet, dunket svakt og sterkt etter eget forgodtbefinnende. Hendene var konstant blå i forskjellige valører siste måneden og det virket som om surstoffopptaket var elendig. På alle tester sa de (forskjellige leger) at alt var fint. Den eneste som har reagert er psykiateren min som har henvist meg til kardiolog og tatt meg av Zeldox med umiddelbar virkning. Det etter å ha tatt blodtrykk og lyttet.

Mitt siste pepperdryss endte gråtende i sengen en hel natt med ubeskrivelige brystsmerter, blå hender og ave maria. Jeg skjønner at grensene er nådd, at jeg ikke kan krydre tilværelsen til de grader lenger, men lurer altså på om noen har kjennskap til lignende reaksjoner på lignende cocktail.

Til info har jeg denne runden gått på amfetamin hver dag ca et år. Zeldox i drøyt 8 mnd, Lamictal 6 mnd. Sistnevnte er jeg nødt til å fortsette med da det er mot en psykisk lidelse jeg har hatt siden 15-års alderen (bipolar affektiv lidelse)
Forandringer i hudfarve får vi fordi blodet går vekk fra huden og lemmene og legger seg rundt viktige organer og hjernen isteden, Hvit eller blå-aktig hud kan mann få med mye pepper, Hvis legene sier alt er bra, er det nok det, Ikke noe stoff er det så lett å innbille seg at forferdelige ting kommer til å skje med en, når en først får et sånt oppheng, og hvis man ligger og kjenner på hjertet hele tiden, vil det gå litt spesielt pga nervene. Prøy å slapp av på pepper, eller slutt med pepper hvis du ikke klarer å slutte med de tankene,
Du har fem-årig sønn? Da må du velge mellom sønnen og pepperet.
Sist endret av Drøggs; 7. januar 2008 kl. 07:56.
Sitat av Drøggs
Du har fem-årig sønn? Da må du velge mellom sønnen og pepperet.
Vis hele sitatet...
Som sagt, det er bråstopp, valget er såre enkelt. Finnes ingen bedre rus enn brølene til en fem år gammel jente i full fart ned akebakken. Tror ikke jeg kjenner en eneste narkoman som har opprettholdt familie-/jobbliv på sikt. Hvorfor skulle jeg være annerledes?

De fysiske symptomene har vært ytterst reelle, jeg vet hva panikkangst er, også peppernoia, dette er annerledes, noe en kompis her inne kan bekrefte. Det ble vel for mange ting for kroppen å forholde seg til på en gang. For mange medisiner, substanser som virket motsatt på samme område.

Nå venter jeg i spenning på sinnets og kroppens reaksjoner. Jeg har sluttet med et heavy antipsykotikum, halvert dosen mot min bipolare lidelse og kuttet ut pepper etter et års daglig bruk. Alt i en smell. Tenk om jeg blir normal?
Det blir du. ROM ble ikke bygget på en dag vettu. Selv brukte jeg et og halvt år på å bli kvitt pepper suget. Så normal blir du. Bare ta tiden til hjelp , og ri ut de verste stormene som kommer til å komme etter kuttet med det drittstoffet. Ønsker deg all lykke til på veien. Finn motiverendes faktorer som gjør det lettere for deg. Hvis du leiter jeg vet du finner..
Sitat av Cajsa
De fysiske symptomene har vært ytterst reelle, jeg vet hva panikkangst er, også peppernoia, dette er annerledes, noe en kompis her inne kan bekrefte.
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte blå hud, og fremtredende blodårer samt ugjevnt blodtrykk (målt med proff maskin). Hjertestopp osv. lar seg vanskelig verifisere.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Cajsa, gi oss raport om hvordan det går da?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det går bra, jeg har overlevd er pussig runde i livet. Pepperlivet er rart, jeg kunne skrevet en roman om det. Jeg nøyer meg med å si at det er en brutal verden vi lever i. Alle sammen.
Godt å høre det går bra åssen er det med abstinenser og slikt? Er de fæle?
Sitat av Gromstad2
Godt å høre det går bra åssen er det med abstinenser og slikt? Er de fæle?
Vis hele sitatet...
Det er vell ikke så vanlig og få abstinenser etter speedbruk, men heller litt twist på psyken. Folk blir ofte sinnsyk og psykotisk, eller depresiv og suicidal. Nå sier jeg ikke at akkurat dette skjer med alle, alle opplever det forskjellig.

Hvis ikke ordet abstinenser brukes som både fysiske og psykiske plager. Jeg tenker fysisk ubehag når jeg hører ordet abstinenser, som kommer av f.eks stort pille- eller heroinbruk.
har bare et spørsmål er vel ikke det mest sakelige, men sakelig
hva skader hjertet mest amfetamin eller kokain?
jeg står fast på cola'n men mange mener pepperen
mr.kilmister: det kommer vell an på bruksmønster og livsstil også, det bruker som oftest og variere stort fra kokainmissbruker til speedfreak.
En jeg kjente da jeg jobbet som vekter et sted på Tøyen drev og ble kvitt denne typen misbruk. Han mente det var store abstinenser spes psykisk. For han hjalp det å få noe annet å henge seg opp i. For hans del ble det trening. Veldig hyggelig fyr faktisk (det var stort sett alle narkomane der borte). Mye lettere å ha med å gjøre enn vanlige folk.
Anyways, henge seg opp i noe annet enn stoffet, noe sunt, var hans tips! Lykke til videre