Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2972
Som tittelen sier vil ikke min Asus ux32vd gi ut lyd i minijack-utgangen. Headsettet dukker heller ikke opp som noe anternaltiv i "avspillingsenheter". Jeg har prøvd å oppdatere driverne og reinstallere alt av drivere som har med lyd å gjøre. Når jeg plugger headsettet i oppdager realtek at headsettet er tilkoblet, men Windows fortsetter å sende lyd ut høytallerne, hvert fall ser det slik ut grafisk, men det kommer ingen lyd ut fra høytallerne når headsettet er tilkoblet.
Det som er rart, er at ALT funker perfekt i Ubuntu. Håper noen har noen tips, eller en fix.
Prøv dette:
  • Plugg inn hodetelefonene
  • Høyreklikk på volumikonet på startmenyen -> Velg 'Avspillingsenheter' ('Playback Devices' på engelsk)
  • Se om hodetelefonene viser her, aktivér dem hvis de ikke er aktivert
  • Sjekk om lyden fungerer nå
  • Hvis ikke, merk hodetelefonene og trykk på 'Set Default'
Trådstarter
11 1
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Prøv dette:
  • Plugg inn hodetelefonene
  • Høyreklikk på volumikonet på startmenyen -> Velg 'Avspillingsenheter' ('Playback Devices' på engelsk)
  • Se om hodetelefonene viser her, aktivér dem hvis de ikke er aktivert
  • Sjekk om lyden fungerer nå
  • Hvis ikke, merk hodetelefonene og trykk på 'Set Default'
Vis hele sitatet...
prøvd denne prosedyren, men hodetelefonene dukker ikke opp, verken som aktivert eller deaktivert... enkelt og greit borte
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Ingenting endres i Windows innstillinger, bruk heller Realtek sound manager.

Får du opp beskjeden fra sound manager at du har koblet den i?
Trådstarter
11 1
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Ingenting endres i Windows innstillinger, bruk heller Realtek sound manager.

Får du opp beskjeden fra sound manager at du har koblet den i?
Vis hele sitatet...
får opp melding om at "En kontakt er blitt koblet til" fra RealTek når jeg plugger inn
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av brorhb Vis innlegg
får opp melding om at "En kontakt er blitt koblet til" fra RealTek når jeg plugger inn
Vis hele sitatet...
Hmm, da burde det fungere.

Du er sikker på at du har på lyd og at headset/headphones fungerer?
Trådstarter
11 1
Har selvsagt lyd på, og headsettet funker fett med telefon og ubuntu (Ubuntu er på samme PC (dualboot)) Alt funker som det skal i Ubuntu
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sjekk at digitallyd ikke er default i realtek manager.
Trådstarter
11 1
http://oi42.tinypic.com/15pmpat.jpg slik ser det ut.... får ikke satt en default. Du ser nede i hjørnet at hodetelefonene er tilkoblet

om jeg avinstallerer RealTek dukker faktisk headsettet opp i lyd behandleren. Men kommer fortsatt ikke lyd http://oi41.tinypic.com/2udxmrc.jpg
Sist endret av brorhb; 29. august 2013 kl. 23:52.
Prøv å høyreklikk og trykk "vis deaktiverte enheter" under lydinstillingene i Windows, og se hva som dukker opp. Kan hende hodetelefonutgangen er deaktivert og skjult.
Trådstarter
11 1
de er ikke deaktivert eller skjult. På det første bilde viser den alle enheter, også deaktiverte og skjulte

okey?! Det siste jeg gjorde i går var å avinstallere RealTek, også logga jeg inn på ubuntudelen, skrudde av pcen som normalt derfra, og boota inn i windows i dag. Nå funker det?! Hvorfor vet jeg ikke, da det ikke ville funke i går, og jeg ikke har endret på noe... Forstå det den som kan
og der funka den ikke igjen.... samme problemet.
Hvis Windows ikke klarer brasene så finnes det USB løsninger av
varierende kvalitet på dx.com og ebay.com

http://www.ebay.com/itm/USB-2-0-Audi...item3cd388313f