Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2388
Noen som vet om nettsteder som selger kabelsko?
Har funnet 110 stk kabelsko hos Biltema til 69 kr men lurer på om det finnes steder hvor jeg får kabelsko billigere?

Noen som har tips? Antall er ikke så nøye. Trenger egentlig bare noen kabelsko for å spleise ledningene til den nye bilradioen min.
Anonym bruker
"Flygende Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du bare skal ha noe få stk spiller det da noen rolle om de koster kr 69.- eller kr 59.-?
Hvor mye er du ute etter å spare egentlig ?
Er jo ikke store innkjøpt du skal gjøre
Har ikke god råd så 20 kr f.eks. spiller stor rolle for meg.
Anonym bruker
"Flygende Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eneste da kunne være Clas Ohlson ellers om du bestiller fra nettet må du jo betale for frakt i tillegg
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anonym bruker
"Flygende Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Under kr. 6.-?
Og da har du tatt med frakt?
Det er vel litt vesentlig når du går ut med en pris.
Www.jula.no har mange 10pk til 24,90
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Under kr. 6.-?
Og da har du tatt med frakt?
Det er vel litt vesentlig når du går ut med en pris.
Vis hele sitatet...
Ja, detter er med frakt. 0.69US $ eller 5.29,-NOK.
Litt rart å spare noen tiere når du har kjøpt ny bilstereo. Om du ikke har noe i mot å vente i 3-4 uker kan du handle på eBay, da får du flere for en brøkdel av prisen. Du har krympetang?
Er det til bil? Da kan du kanskje gå på et bilverksted og kjøpe (få?) et par billig.
Sist endret av ivar_oslo; 18. februar 2018 kl. 15:36. Grunn: Staveleif
Ja det er for å spleise ledningene mellom den nye bilradioen min. Kontaktene fra bilen passet ikke med bilradioen så må kutte dem og spleise dem. Trenger kanskje 10 stk, litt usikker på hvor mange ledninger som måtte spleises.

Regner med det er vanlige skjøteklemmer jeg trenger?
https://www.jula.no/catalog/bil-og-g...lemmer-604222/
Kabelsko er et herk, og har lett for å feile. Billigste og absolutt beste måten å skjøte to ledninger sammen er ved å lodde, uten tvil. Dette sikrer en god forbindelse og god mekanisk sikring av ledningen.

Her er en kjapp innføring i hvordan du gjør det: https://www.youtube.com/watch?v=Q9G9gaokqvM

Hvis jeg må bruke kabelsko (Til kontakter, batteri, eller andre koblinger), så velger jeg å bruke kabelsko uten isolasjon (plastikk) som jeg først klemmer på, for så å tilføre loddetinn i området der kabelen og kabelskoen har kontakt. Han fyren på videoen bruker loddetinn med flux, men etter mange års erfaring i lodding så har jeg lært at ekstra flux er gull når det kommer til en perfekt lodding. Smør på flux før du varmer opp loddepunktet, dette renser lederan i kabelen ytterligere, og sørger for at loddetinnet fester seg effektivt til lederan.
Du trenger riktig skjøtehylse (eller "butt connector") som passer til tverrsnittet på stereoen. Er det til ISO-kabelen bak stereoen er det små ledninger og like greit å lodde som 0xFF sier. Er det større tversnitt foretrekker jeg krympehylser om du har en god tang som ikke lar deg slippe før kabelen er riktig innfestet.