Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1220
Hei, leser og hører overalt i forbindelse med heroinavhengighet, at en stadig må øke dosene for å oppnå rus pga. tolleranseutvikling. Når en er avhengig av stoffet etter enn tids bruk og må ha det, bare for å i det hele tatt føle seg "frisk" eller oppegående, tolker jeg det dit hen at også her må doser økes(?)

Mitt store spørsmål er da, hvordan gjøre dem det i Sveits, Danmark m.f hvor
heroin gis av staten? Satt på spissen, får dem etter x år tilkjørt og levert en hel palle på fredag, for å overleve helgen??
Man starter ikke med og bruke ett skudd, for så og ende opp med og sette 100 skudd til dagen.
En øker toleranse, men det stopper (mer eller mindre helt) etter en viss tid.
Problemet er det at Heroinister stort sett ikke er millionærer, og når de setter skudd vil de naturligvis prøve og få høyest mulig rus, men samtidig overleve slik at de kan ta ett nytt skudd og få rusen igjen.
Problemet kommer da med at det ikke er ett kontrollert salg, og man vet aldri hvilken kvalitet man får.
Så den stander heroinen Per tok i går kan ikke sammenliknes med denne god shiten han har fått i dag. Men dette vet jo selvsagt ikke Per da (naturligvis) alle dealere sier at deres vare er best for og selge mer.

Visst man ser på den Sveitsiske versjonen der tunge brukere kan gå og få ett skudd og to til dagen vil det alltid være en vare der ''kassereren'' vet hva kvaliteten er, og det er kvalifisert helsepersonale til stede.
Så det vil ikke bli satt overdoser (Og om noe skulle skje er det helsepersonal tilstede), brukerne får mulighet til og sette sprøyta i ett trygt, varmt og godt miljø og man får heroinen, sprøytespisser og det dårlige by bildet vekk ifra gata.

Innser at svaret mitt går litt over hva du spurte om, men blir så frustrert over folk som vil sende syke folk i fengsel istedenfor og behandle de med respekt og hjelpe de mot ett bedre liv. Ikke det at du gjorde det altså, men kanskje noen som leser gjør det.
Sist endret av Klistermerke123; 24. januar 2013 kl. 06:01.
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Man starter ikke med og bruke ett skudd, for så og ende opp med og sette 100 skudd til dagen.
En øker toleranse, men det stopper (mer eller mindre helt) etter en viss tid.
Problemet er det at Heroinister stort sett ikke er millionærer, og når de setter skudd vil de naturligvis prøve og få høyest mulig rus, men samtidig overleve slik at de kan ta ett nytt skudd og få rusen igjen.
Problemet kommer da med at det ikke er ett kontrollert salg, og man vet aldri hvilken kvalitet man får.
Så den stander heroinen Per tok i går kan ikke sammenliknes med denne god shiten han har fått i dag. Men dette vet jo selvsagt ikke Per da (naturligvis) alle dealere sier at deres vare er best for og selge mer.

Visst man ser på den Sveitsiske versjonen der tunge brukere kan gå og få ett skudd og to til dagen vil det alltid være en vare der ''kassereren'' vet hva kvaliteten er, og det er kvalifisert helsepersonale til stede.
Så det vil ikke bli satt overdoser (Og om noe skulle skje er det helsepersonal tilstede), brukerne får mulighet til og sette sprøyta i ett trygt, varmt og godt miljø og man får heroinen, sprøytespisser og det dårlige by bildet vekk ifra gata.

Innser at svaret mitt går litt over hva du spurte om, men blir så frustrert over folk som vil sende syke folk i fengsel istedenfor og behandle de med respekt og hjelpe de mot ett bedre liv. Ikke det at du gjorde det altså, men kanskje noen som leser gjør det.
Vis hele sitatet...

"En øker toleranse, men det stopper (mer eller mindre helt) etter en viss tid."
Det er egentlig av den oppfattning jeg har vært og ment.
Men i Norge, når det kommer til benzo f.eks som jeg hadde ekstremt stor nytte av ifm. søvnvansker, får man hele tiden disse to kjente argumentene slengt i fleisen:
"Det er vanedannende" og "Det nedsetter kognitive evner" Og spesielt blir det tilført til første argumentet, at man må ha mer og mer for å få effekt.
For all del, er minus at man må være avhengig av noe som helst, men når det er slik som for meg, forandret livet mitt som natt og dag, og holdt meg stabil på 1,5-2 mg over ett par år, kun brukt til det de var laget for, er det fordømt irriterende med disse argumentene.
Vi kunne si det samme om masse annet, f.eks diabetiker som er avhengige av å ha insulin, personer med hjerteproblemer osv. Der virker det som det er mye mer akseptert å være "avhengig" av et medikament. Flere med hjerte problemer kunne sikkert ha like god nytte av mosjon, endre kosthold etc. (Vet det er mange ulike typer hjerteproblemer)

Men men, en får vel prøve å gjøre det beste ut av det, bruke det nest beste løsning og håpe ting bedrer seg over tid.