Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3837
Hei alle julefreeaks..

Reiser på nyåret en mnd til Thailand..
Har aldri så langt borte før og sist jeg var utenlands var jeg i amsterdam for noen år tilbake så dette blir en helt ny opplevelse for meg..

Lager tråden i håp om og få gode tips ang alt som har med thailand og gjøre.
Jeg skal være der en mnd og har ca tusen kr pr dag..
Hva burde man se og oppleve ? hva burde jeg absolutte styre unna ?

Kom gjerne med egne historier og opplevelser...

Blir der i hele januar så om det er noen freakerer som skal nedover så si ifra er meg og fire andre kamerater så blir en helvetes tur..

Samtidig vill jeg ønske alle på forumet her en god jul og et godt nytt år
Få med dere ping-pong show, det er nok det viktigste.. god jul og god tur!!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av bamse Vis innlegg
Få med dere ping-pong show, det er nok det viktigste.. god jul og god tur!!
Vis hele sitatet...
Hva faen er det?
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hva faen er det?
Vis hele sitatet...
Ikke akkurat det det høres ut som
http://en.wikipedia.org/wiki/Ping_pong_show

Det er altså et show hvor du får se kvinner holde fast og skyte objekter ut av vaginaen sin.
Som regel med ping-pong baller. Jævlig stilig imo.
Sist endret av Juicekongen; 24. desember 2012 kl. 03:31.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg lover deg, prøv parasailing, koster bare 1200 baht, og er en sykt fet opplevelse!

Pass deg for å leie jetski btw, de prøver ofte å si at du har skadet vannscooteren, ta bilder av den før du kjører.

Ellers kan du reise og se på kjempe buddah statuen!
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Carmex Vis innlegg
Jeg lover deg, prøv parasailing, koster bare 1200 baht, og er en sykt fet opplevelse!

Pass deg for å leie jetski btw, de prøver ofte å si at du har skadet vannscooteren, ta bilder av den før du kjører.

Ellers kan du reise og se på kjempe buddah statuen!
Vis hele sitatet...
Paraseiling er skumle saker, gjorde det for en 4 år siden, og paret som skulle gjøre det etter oss fikk lina krysset med noen andre som også var ute, de styrta i vannet og begge druknet...
Sitat av Zyke Vis innlegg
Paraseiling er skumle saker, gjorde det for en 4 år siden, og paret som skulle gjøre det etter oss fikk lina krysset med noen andre som også var ute, de styrta i vannet og begge druknet...
Vis hele sitatet...

Høres ut som rein løgn - skjønner ikke hvorfor de skulle slutte å flyte selv om linene var krysset?
Hvor i Thailand skal du være? Jeg håper for din del at du unngår turistfellene og horestrøkene. Det er ikke et vakkert syn, spesielt ikke i et land med så mye annet å by på.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av random67489 Vis innlegg
Høres ut som rein løgn - skjønner ikke hvorfor de skulle slutte å flyte selv om linene var krysset?
Vis hele sitatet...
Linene krysses, de dras under vann. Forøvrig utrolig mange parasailing ulykker hvor mange har druknet, sjekk google før du avblåser alt som løgn.
Trådstarter
Ping show står på lista, hehe

Deezire : første plass er krabi, deretter videre til shangmai og evt kambodsja,vietnam. har en plan om og dra hvor feelingen tar oss...

Er veldig heldig, en av mine bestevenner som jeg reiser sammen med har bodd i thailand så han er veldig rutta så han kjenner til de fleste fellene
De værste strøkene som i pattaya f.eks har jeg ingen interesse av og se ellr være i..

Jungel, øyhopping og ting som er verdt og oppleve er detjeg er ute etter, samtidig som og treffe nye mennesker..
Hatt noen ganske kjipe år bak meg og ting begynner og lysne så dette blir en new opening for meg så denne turen går ut på ting som går utpå mer enn gogo bars i pattaya hvis dere skjønner hva jeg mener..
Linker like gjerne til Den store reise tråden jeg.
Der har iallefall jeg skrevet litt om Thailand så kanskje kan komme til nytte, så håper jeg du deler opplevelsen med med Freaks etter ditt opphold
Sitat av vato Vis innlegg
første plass er krabi, deretter videre til shangmai og evt kambodsja,vietnam. har en plan om og dra hvor feelingen tar oss...
Vis hele sitatet...
Kambodsja trenger du visum til.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Ikke akkurat det det høres ut som
http://en.wikipedia.org/wiki/Ping_pong_show

Det er altså et show hvor du får se kvinner holde fast og skyte objekter ut av vaginaen sin.
Som regel med ping-pong baller. Jævlig stilig imo.
Vis hele sitatet...
stillig? du mener vel nasty?
Sitat av nikita Vis innlegg
Kambodsja trenger du visum til.
Vis hele sitatet...
du får visum på grensen hvis du vil
Ping pong show er forbudt i Thailand, og burde og skal ikke støttes av turister! Dette er jenter som blir utnyttet på det groveste og nær sagt alle barer og undergrunnsklubber som tilbyr slike show drives av mafia'n. Disse klubbene blir også raidet regelmessig av politi, og det kan bli svært dyrt for turister som blir tatt på slike show.
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Fiks deg noe billig thai-weed og nyt det en vakker dag i jungelen!
Trådstarter
Hehe..Har faktisk hørt det samme frankenweenie...

Thai weed og jungel tur er åsså lagt til i listen..gleder så insane til og bevege meg rdunt i jungelen..
Er natur fanatiker og elsker og være ute i dyp skog så ser masse fram til jungelturer og div..Håper på og kunne få sett noe ville dyr som f.eks en cobra..

Kameraten min så en kongecobra når han var der sist og han sa det var noe av det meste majestetiske vesenet han hadde sett i sin tid..
Kongekobra er majestiske ja, men lynraske og svært farlige. For oss som bor i Thailand er skorpioner og hårete edderkopper noe man feier unna med hånda, men når det gjelder kongekobra så har alle thaier enormt med respekt og holder seg lang unna.

Ikke så lenge siden jeg hadde en kobra i bakhagen, på vei mot hengekøya som datteren min sov i. Jeg har fire hunder av typen Thai Ridgeback som har som jobb å holde slanger unna av huset og hagen. De klarte å lokke slangen vekk fra hengekøya, mens jeg hentet riflen og blåste huet av jævelskapet.

Suppa ble god i hvertfall :-)
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Frankenweenie Vis innlegg
Ping pong show er forbudt i Thailand, og burde og skal ikke støttes av turister! Dette er jenter som blir utnyttet på det groveste og nær sagt alle barer og undergrunnsklubber som tilbyr slike show drives av mafia'n. Disse klubbene blir også raidet regelmessig av politi, og det kan bli svært dyrt for turister som blir tatt på slike show.
Vis hele sitatet...
Er det? For i gata 200m fra meg er hele bangla road fylt med folk som skilter med dette, politiet går rett forbi.
Trådstarter
Sitat av Frankenweenie Vis innlegg
Kongekobra er majestiske ja, men lynraske og svært farlige. For oss som bor i Thailand er skorpioner og hårete edderkopper noe man feier unna med hånda, men når det gjelder kongekobra så har alle thaier enormt med respekt og holder seg lang unna.

Ikke så lenge siden jeg hadde en kobra i bakhagen, på vei mot hengekøya som datteren min sov i. Jeg har fire hunder av typen Thai Ridgeback som har som jobb å holde slanger unna av huset og hagen. De klarte å lokke slangen vekk fra hengekøya, mens jeg hentet riflen og blåste huet av jævelskapet.

Suppa ble god i hvertfall :-)
Vis hele sitatet...

Det er sån jeg har forstått det og, folk har enormt med respekt og holder seg unna så godt som mulig...
Aff fyfaen. Det kunne gått virkelig ille, bra du hadde bikkjene med deg og ei børse ståendes..sånn jeg har forstått det på vennen min som har bodd der er det vanlig at de fleste har et gevær stående innenfor døra klar til enhver tid pgr av nettopp dette..

Kan jeg spørre om hvor du holder til ?

mvh vato
Lokalt politi gjør sjeldent eller aldri noe med hverken prostitusjon (som også er forbudt i Thailand), ping pong show, åpningstider og null alkoholsalg på helligdager. De er som regel kjøpt og betalt av mafia eller lokale bareiere. Men rett som det er kommer spesialpoliti fra Bangkok på besøk og da er ingen kjære mor.

Min svigerinne som tidligere drev bar i Pattaya ble bøtelagt med 200.000 thb og baren ble stengt i 2 uker, fordi en av damene danset på bardisken. Lokalt politi ble betalt 50.000 thb per mnd. så de gjorde aldri noe, men det hjelper så lite når Bangkok politiet kommer.

Men i undergrunnsklubber som tilbyr f. eks. ping pong show er det mafian som styrer. Lokalt politi driter i hva som skjer innenfor veggene. På disse stedene er det lett for en naiv turist å gå på en skikkelig smell. For en stund tilbake ble det funnet en farang hengt fra en bro i Bangkok. Eller hodet hang i kjettingen, resten av kroppen havnet i elva. Det ble spekulert i om han hadde rotet seg bort i mafian, da han hadde blitt observert tidligere i uken mens han kranglet med en narkoselger.

Sitat av vato Vis innlegg
Kan jeg spørre om hvor du holder til ?

mvh vato
Vis hele sitatet...
Jeg har en liten condo i Bangkok hvor jeg jobber, samt et hus i Banglamung (nabobyen til Pattaya) og et hus i Det Udom.

Verdens herligste land å bo i, så lenge man lærer og følger thai kultur og væremåte.
Jeg bare lurer, en bot. Er det mye i norske kroner for f.eks parkeringsbot?
Jeg tror jeg aldri har fått parkeringsbot, men sånn generelt sett: jo hvitere du er, jo dyrere blir boten.
TS, siden det virer som du skal noe av den samme turen som vi tok (thailand-kamodia og tilbake) så annbefaler jeg Koh Mak! det er en liten "øde" øy. Den er fylt med stonere og backpackere
Trådstarter
såpass ja frankenweenie...Har hørt mye rart om mye rart der hehe...Men da får man være litt obs..Som sagt er opplevelse av kultur,nye mennesker og natur og vann førstepriene framfor de mest slugubre stedene i mørkeste strøkene..

Ja har lest litt rundt kjemikaliex og lest mye godt om koh mak ?
virker som et utrolig chillern sted, lett og få tak i mary jane der ? Har hørt så jevlig mye forskjellig om og skaffe weed i thailand så jeg har lagt tankn og gjøre noe som helst fra meg i fare for og gå på en smell
Sitat av vato Vis innlegg
såpass ja frankenweenie...Har hørt mye rart om mye rart der hehe...Men da får man være litt obs..Som sagt er opplevelse av kultur,nye mennesker og natur og vann førstepriene framfor de mest slugubre stedene i mørkeste strøkene..

Ja har lest litt rundt kjemikaliex og lest mye godt om koh mak ?
virker som et utrolig chillern sted, lett og få tak i mary jane der ? Har hørt så jevlig mye forskjellig om og skaffe weed i thailand så jeg har lagt tankn og gjøre noe som helst fra meg i fare for og gå på en smell
Vis hele sitatet...
Har ikke vært der på noen år, og ikke røyker jeg heller

Men når jeg var der satt det fjerne turister og lokale rundt på hotellet.
Eieren(?) satt også å spilte sanger om kvelden, Bob Marley og egenkomponerte sanger, uten å kunne teksten eller decent engelsk
Og det sto askebeger på alle bordene, men når han røyket hjemmerullet kastet han dem alltid under "terassen"

Virket som det var veldig enkelt å skaffe, selv med de strenge lovene. Annbefaler hotellet på det sterkeste, fine Bungalows(?) med hengekøyer og strand ~10m fra hytta. Nå får jeg lyst til å dra tilbake
Vi bodde da på Gorilla Hut

Dette var hotellet
Det er jo da også forskjellige prisklasser på forskjellige rom

Ser også at de har fått endel dårlige reviews, det er vansklig for meg å skjønne, kanskje de hadde lite flaks når de fikk hytte?
**Er nå rundt 4år siden jeg var der, så kan hende det har forandret seg**
Sist endret av KjemikalieX; 24. desember 2012 kl. 16:49.
Trådstarter
Okei i see

Hørtes ut som et behagelig sted..Har blitt skrivd opp på lista så får jeg se om vi får tiden til og stikke innom..
Ser jo helt fantastastisk ut så burde prøves ut
Ta deg en tur til wikitravel og les deg opp på Thailand, de har mange lover og regler som virker litt spesielle for oss hvite ("farang"). Du kan på ingen måte stole på at politiet er der for deg hvis noe skulle skje, så ha alt av papirer, penger og pass med deg til enhver tid.

Når det kommer til hotell og leilighet så ville jeg bare booket et greit hotell et par dager, så tatt turen litt rundt for å se hva som er. Vi gikk på en smell og endte opp med å leie to leiligheter i Bangkok fordi den første vi fikk var elendig i forhold til det vi fant der nede. Hvis dere skal bo et sted over en lengre periode er det langt billigere med en leilighet enn hotell, fint hvis dere vil ha en "base" å reise ut fra til f.eks. Krabi (har hørt mye dårlig om det) og andre steder.
Jeg foreslår som Deezire å reise rundt, vi gjorde det følgende

Før vi dro bestilte vi hotell i Bangkok i 2 dager, så fant vi en internetcafe, planla hvor vi skulle neste dag, og bestilte hotell for den natten og muligens neste. Så gjorde vi det sånn hele tiden, dagen før gikk vi på en internettcafe og fant ett hotell som så ok ut dit vi skulle, og dro dit.

Vi var der nede i 5uker, så vi reiste blandt annet innom Kambodsja og forskjellige deler av Thailand
Sitat av Deezire Vis innlegg
Du kan på ingen måte stole på at politiet er der for deg hvis noe skulle skje, så ha alt av papirer, penger og pass med deg til enhver tid.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om jeg er enig i at dette er lurt. Jeg har alltid pleid å ha med en kopi av passet og maks ~tusen kroner i cash på meg; med passet og resten av pengene låst inne i en hotellsafe.

Er utrolig dumt om man mister / blir frastjålet alle penger og pass. Hva gjør man da egentlig?
Sitat av Frankenweenie Vis innlegg
Ping pong show er forbudt i Thailand, og burde og skal ikke støttes av turister! Dette er jenter som blir utnyttet på det groveste og nær sagt alle barer og undergrunnsklubber som tilbyr slike show drives av mafia'n. Disse klubbene blir også raidet regelmessig av politi, og det kan bli svært dyrt for turister som blir tatt på slike show.
Vis hele sitatet...
alle jentene der jobber frivillig
Sitat av moonunit Vis innlegg
alle jentene der jobber frivillig
Vis hele sitatet...
Du vet ikke om alle jentene jobber frivelig.
Sitat av moonunit Vis innlegg
alle jentene der jobber frivillig
Vis hele sitatet...
DET kan jeg garantere at de ikke gjør!

Jeg har jobbet tett i tilknytning til det miljøet i mange år, og er det noe jeg vet så er det at mafian er store innen traficking med jenter fra Laos, Burma og Kambodsja. Og de benyttes hovedsaklig på ping pong og live show på undergrunnsklubber.

Å i det hele tatt tro at jentene gjør dette frivillig er faen meg så naivt og idiotisk som det går an å få blitt.
Sitat av Frankenweenie Vis innlegg
Å i det hele tatt tro at jentene gjør dette frivillig er faen meg så naivt og idiotisk som det går an å få blitt.
Vis hele sitatet...
Nå er det engang sånn at mennesker gjør hva de kan for å (over)leve.
Du finner heller ikke mange (i Thailand) som tigger frivillig.. Eller barnearbeidere, hvor mange av dem synes dette er gøy?
Kan til og med hende at elementer i mafiaen kunne tenkt seg noe annet å holde på med også..
De har jo ikke NAV der borte (antageligvis derfor mange kommer hit til Norge..)!
Men det er vel ikke dette TS ønsker å lese om, så beklager off topic!

God tur TS, misunner deg!
Sitat av P-freak Vis innlegg
Fiks deg noe billig thai-weed og nyt det en vakker dag i jungelen!
Vis hele sitatet...
Med de lovene som er i Thailand angående weed så anbefaller jeg ikke å røre dop mens man er der nede.
Det kan fort bli jævela kjedelig om man blir tatt.
Sist endret av Bombasa; 25. desember 2012 kl. 22:52.
Sitat av El-Zorro Vis innlegg
Jeg vet ikke om jeg er enig i at dette er lurt. Jeg har alltid pleid å ha med en kopi av passet og maks ~tusen kroner i cash på meg; med passet og resten av pengene låst inne i en hotellsafe.

Er utrolig dumt om man mister / blir frastjålet alle penger og pass. Hva gjør man da egentlig?
Vis hele sitatet...
Du skal alltid klare å komme deg ut av landet uten pass hvis det blir frastjålet, det er værre å bli tatt i en razzia lik det Frankenweenie beskriver; hvor de samler opp samtlige folk på en nattklubb e.l. Hvis du da ikke har pass på deg (hjelper ikke med kopi e.l.) så blir du sittende på glattcelle i et par dager mens UD finner nødvendige papirer for deg, og trolig satt på et fly hjem. I Thailand så skal du teknisk sett aldri gå uten pass, men på dagtid og på typiske turistplasser så burde det gå fint uten eller bare med kopi. Lokalt politi vil du nok ikke merke stort til. Men reglene i Thailand er at du til enhver tid skal ha pass på deg.

http://wikitravel.org/en/Thailand#Passport
Jeg vil anbefalle deg å se noen dokumentarer fra youtube før du reiser.

F.eks "Big trouble in tourist Thailand"

http://www.youtube.com/watch?v=yofo2zW5J_8
Sist endret av Amatøren; 26. desember 2012 kl. 15:55.