Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 6568
Det jeg nå skal fortelle går under hvorfor man ruser seg, og da er dette riktig sted og skrive det jeg har oppleved.

Hvorfor man ruser seg kan være av mange grunner. Noen av grunnene kan være positive mens andre kan være katastrofale.

Man skal ikke ruse seg for å fortrenge en traumatisk opplevelse og tro at alt det vonde blir glemt og alt er som normalt når du,dem eller noen andre er ruset.

Men har man et sundt forhold til rusmidler, har en normal psyke og ingen i din nære slekt har problemer med psyken, så er det hvertfall ikke noe værre å røyke seg en joint, en tur til den psykedeliske eller kanskje en dissosiativ opplevelse enn det er å drikke seg full like mange ganger.

Her snakker jeg om sjeldent bruk og kun når man vet man er klar for det og føler seg klar. Er du usikker så holdt deg unna hvis du tror det er best, men det kan være like bra og hoppe i det. Men som sagt så må man bevisst vite hva man gjør og tenk godt over hvorfor og om du virkelig vil dette nå.

Hadde alle de som ruser seg kunnet gjort dette og ikke ruset seg oftere enn max 5 ganger i løpet av et år, og helst sjeldnere, så tror jeg politikerene ville fått et stort problem med å svare på spørsmål de så inderlig håper de ikke får høre, og det pga. de vet ikke hvordan vi er og skal være.


Dette er ikke fakta og jeg sier ikke at det er riktig heller, men det er en ide som jeg liker og noe av det kan jo stemme.
Og det er selvsagt umulig og gjennomføre dette.

5-10 ganger i løpet av et år tar ingen sjade av, så lenge de vil prøve og hører på hva trip sitter sier, erfaren tripsitter er viktik men ikke nødvendig. Den personen må du kunne stole 110& på, for det er han som sittar som er din trygghet. Man skal føle seg trygg på alt fra type kjemikakie som man velger å sniffe, droppe, legge under tnga eller stikke med nål.
Sistnevnte bør man IKKE gjøre for da ber du om å få et liv som ingen fortjener. Og det å stikke seg i blodårer med sprøyter som kan være brukt av HIV positive er en av de værste tingene som kan, vil og kommer til og skje.

MIN HISTORIE:

Jeg begynte med rus for første gang som 15 åring. Sett bortifra en gang jeg drakk meg full som 13 åring og sniffet negelakkfjerner 1 gang som 12 åring.

Da jeg var 15 år røykte jeg hasj for første gang, og da var det det vi kan kalle normalt bruk eller sjeldent bruk. Men etter 1 medisinskap jeg åpnet av en eller annen grunn (alkohol er IKKE bra) og fant noen PF og IF så raidet jeg alle medisinskapene jeg kom over, og plutselig hadde jeg uante menger med piller. Sobril, Somadril, PF,IF,Vial,Ritalin og Imovane og alle de andre som hadde rød trekant på eskene. Dette hadde jeg klart og skaffet meg på kort tid, kanskje 5-6 dager. Og etter hvert så var det lettere og vurdere hvor sjangsen var størst for de beste og hvor det var mest. Når jeg sitter her og ser tilbake på det, så skjønner jeg hvor komplisert vi mennesker er, For det jeg har gjort har jeg ikke tenkt over, virker som at jeg har handlet op insting, ekker\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\


Jeg har brukt narkotika siden jeg var 15 og det har blitt bare mer og mer og flere og flere forskjellige stoffer.
I begynnelsen røykte jeg hasj kanskje 5 ganger i løpet det første året og knasket alt av piller til jeg så det begynte og gå galt, allerede som 16 åring brukte jeg
piller som "Paralgin Forte" "Ibux Forte" "Somadril" "Vival" "Valium" "ritalin" så og si daglig. Og etter et par måneder så jeg at dette gikk til hellvette om jeg ikke
tok til fornuft og sluttet, noe som ikke skjedde. Men da jeg tok en overdose somadril, og fant ut at jeg hadde dødd hadde jeg tatt bare 2-3 stk flere.
Da sluttet jeg helt, tok med alle pillene (100-130 stk ca.) gikk meg en tur og kastet en og en tablett så langt jeg greide og gikk minst 100m mellom hvert kast helt
til alle var borte.

Det var det eneste fornuftige valget jeg har tatt på minst 7-8 år, men det tok ikke mange timene før jeg løp som en gal og lette etter pillene, hadde det helt
forjævlig og tenkte ikke på annet enn og ruse meg.
Jeg bodde da på en plass hvor jeg heldigvis ikke hadde mulighet for å hverken kjøpe, eller besøke et medisinskap.
De 3 første dagene var som et mildt helvete, jeg fungerte på en måte fysisk, men psyken min trodde jeg måtte ha mer, MÅHA MÅHA.
Jeg raserte alt hvopr jeg bodde og lette over alt, demonterte allemøbler og flyttet på benker og skap. Men det var ikke en pille og finne. FLAKS!
Du har enda ikke fortalt hvorfor du ruset deg..
Sist endret av Juicekongen; 21. oktober 2012 kl. 03:23.
Det virker som om du har mye å snakke om, og det er nok mange her på tråden som gjerne kanskje vil ta en prat, men denne tråden du har laget gir ingen verdens mening. Ingenting henger sammen og det er veldig rotete, skjønner egentlig ikke poenget. Fikk mye forventninger til trådtittel men.

Virker kanskje som om du trenger å snakke med noen om livet generelt, bare å ta kontakt på privat melding om du føler for det :-)
Det begynte med at jeg kom ut av et forhold jeg ikke taklet å avslutte, endte opp med en gi faen holdning i løpet av 1 mnd.
Før det hadde jeg såvidt spist en Ibux.

Dro på meg litt mer psykiske skader enn det jeg hadde fra før, ved ekstrem overbruk av Amfetamin og Ecstacy.
Nå sitter jeg her som alkoholiker, som drikker så og si kun for å ikke tenke noe sælig.

Bruker også hasj ganske jevnlig. Andre rusmidler får jeg somregel servert på sølvfat uten å betale (fordi jeg er så (u)heldig å kjenne folk som ikke taper en krone på å "fore meg" når jeg har behov for det, noe som nå om dagen er ganske sjelden, da jeg har fått ekstrem respekt for illegale rusmidler!

Veit at alkohol ikke er noe bedre enn illegale rusmdler, men jeg har fremdeles aldri fått samme skrekken for alkohol... go figure.. :/
Sist endret av KjellFresh; 21. oktober 2012 kl. 08:44. Grunn: sølte pils
Fikk store forventninger av trådtittel og leste igjennom det hele og fikk liksom aldri vite det.. Skjønner ikke helt hva du vil fram til? Rusvaner vil alltid være veldig individuelt, og det å si at å ruse meg max fem ganger i året er det magiske tallet for at ting ikke går skeis, er for meg bare tull.
Enhver narkis å Oslo S mener nok selv h*n vet hvorfor hun gjør det. Det skremmende er forøvrig hvor mange som også vet at selvmedisinering er til deres eget beste
Jeg vet hvorfor jeg ruser meg! Gjør du?
Vis hele sitatet...
Fordi det er fuckin' awsome!
Som noen nevner så ble tråden ganske rotete her, og endte med å glemme hva jeg egentlig skulle skrive. Men jeg respekterer det du skriver og det virker som du har mye å prate om. Ta kontakt på PM om det er noe

Jeg ruser med noen ganger for å opprettholde god døgnrytme, noen ganger for å kose meg (akkurat som folk kjøper godteri på lørdager), noen ganger for å rømme fra harde dager og noen ganger for å sosialisere meg. Så enkelt er det for meg. Det blir ikke for mye rus og jeg klarer å holde alt under kontroll
Leste historien di. Damn.. blir lett troffet av sånne historier. Men skulle nok tro at mange og gjør det av samme grunn som RealistDrømmer over meg. Jeg har aldri dopet meg bare prøvd, har prøvd muskatt men fant ut av at jeg ikke tok nok. Senere fant jeg ut av hvor dumt det er å ta muskatt så prøvde ikke på det igjen.
Har en trang til å prøve LSD en gang i livet da eller Flein, skulle ha lett bedre tidligere i høst. god tråd!
Ruser meg for det sosiale når det gjelder alkohol. Med hasj gjelder nesten det samme, bare at jeg av og til bruker det for å rømme litt fra hverdagen og hodet mitt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har hatt mange grunner til å ruse meg tidligere. Nå gjør jeg det bare fordi det er digg!

Peppersex f.eks. Ikke mye som slår det.
Sitat av Smeila Vis innlegg
Ruser meg for det sosiale når det gjelder alkohol. Med hasj gjelder nesten det samme, bare at jeg av og til bruker det for å rømme litt fra hverdagen og hodet mitt.
Vis hele sitatet...
Første tegn til missbruk spør du meg.
Visst du ikke klarer dagen uten og rømme fra hodet ditt (Realiteten) er det noe som ikke er som det skal.
Pass ihvertfall på at dette ikke blir en vane og at det ikke skjer for ofte.
For å glemme og for det sosiale. Bare alkohol.
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Første tegn til missbruk spør du meg.
Visst du ikke klarer dagen uten og rømme fra hodet ditt (Realiteten) er det noe som ikke er som det skal.
Pass ihvertfall på at dette ikke blir en vane og at det ikke skjer for ofte.
Vis hele sitatet...
Slapp nå helt av. Om denne personen for eksempel jobber hardt og gleder seg skikkelig til en joint i helgen for å slappe ekstra godt av, skal det ikke være noe skam i det. Jeg klarer ikke nødvendigvis å slappe av på en naturlig måte når jeg egentlig skal det, så da røyker jeg litt for slappe av. Det er noe annet om man røyker flere gram om dagen fordi man har et drittliv uten mening.
Ekspert på påstander
Forskjellige grunner. Bruker det når jeg er lei meg. Bruker det når jeg er glad. Bruker det når jeg vil prate shiit med andre i rusa tilstand. For å flykter fra problemene. For å bruke det som "love joint" på en date med damer som også røyker. Bruker det for å slappe av og sove godt.

Har sikkert minst 100 grunner hvorfor jeg bruker cannabis.

Det har hjulpet meg, men også vært med å ødelegge ting for meg selv pga cannabis.
Alkohol er stort sett for det sosiale, men cannabis bruker jeg både sosialt og "medisinsk", uten å skal skryte på meg for mye skinnhellighet. Både depressive episoder av bipolar lidelse og kroniske idiopatiske nervesmerter får vesentlig mindre utslagskraft i hverdagen med en blås innenbords, men alt med måte.
Sist endret av PairADice; 31. oktober 2012 kl. 01:37.
Uhm, fordi det er gøy.

Sitat av Mozilla Vis innlegg
Første tegn til missbruk spør du meg.
Visst du ikke klarer dagen uten og rømme fra hodet ditt (Realiteten) er det noe som ikke er som det skal.
Pass ihvertfall på at dette ikke blir en vane og at det ikke skjer for ofte.
Vis hele sitatet...
Jeg ''rømmer'' på samme måte fra hverdagen og stresset med å se film eller å leve meg godt inn i et spill. Dritkos å bare sitte der å bruke så få krefter som mulig og oppleve helt andre universeretter en lang dag.

Alle ''rømmer'' fra virkligheten en gang i blant. Om det er gjennom spill, lange gåturer i skogen alene eller med jointen i kjeften og muskken på øret er vel ikkeså relevant, så lenge det normle livet gå fremover. At man ikke skulker jobb/skole for å røyke/spille data.
Bare fordi alkohol er lovlig og rusen du tar er "mindre skadelig" gjør jo ikke rusen noe bedre. Det at alkoholkonsumet er såpass stort som det er, er jo på mange måter et samfunnsproblem. Her i Norge drikker man ikke alkoholen for smakens skyld men for rusens skyld.
Sitat av moret Vis innlegg
Fordi det er fuckin' awsome!
Vis hele sitatet...
Helt enig med Moret!!!!

Plus at jeg føler jeg lærer mer av livet, og blir mer bevisst
Jeg har faktisk brukt rus til å lære om meg selv, andre og verden. Pluss at det gir mange good times, og er chill.
Har også brukt det ett par ganger når jeg har hatt kjærlighetssorg, for å dempe de vonde følelsene, men ikke for at jeg skal glemme det hele og tror at alt blir bra når jeg ikke er rusa lenger. Det får meg til å se det fra flere perspektiver, istedenfor kun den negative tankebanen man lett havner oppi når man er deppa.
Sitat av Nougatti Vis innlegg
Bare fordi alkohol er lovlig og rusen du tar er "mindre skadelig" gjør jo ikke rusen noe bedre. Det at alkoholkonsumet er såpass stort som det er, er jo på mange måter et samfunnsproblem. Her i Norge drikker man ikke alkoholen for smakens skyld men for rusens skyld.
Vis hele sitatet...
I Norge har vi ikke bra nok øl. I Belgia starter jeg med å kose meg med en øl på puben, ender med å gå hjem skitings uten å i det hele tatt ha vært forberedt på det. Det er faktisk ikke tull. Sorry for off-topic
Jeg ruser meg relativt sjeldent! Drikker ikke ofte(max 1 gang i mnd) men er som regel mindre en det! Kan røyke meg ei flis i ny og ned, men har jeg en 10er så er det veldig fort å røyke i et sett helt til det er tomt, men kjøper ikke noe særlig mye akkurat pga av det Mdma er en sosial greie for meg og jeg tar det av og til, kanskje 4 ganger på et år.

Jeg ruser meg fordi jeg syns det er godt at kroppsfølelsen min er noe helt annet en den hverdagen jeg lever til vanlig. Det er veldig intimt sammens med venner, noe jeg liker Mennesker blir mer åpne mot hverandre, alt blir noe nytt hver gang!

og dessuten blir det så utroolig erotisk på MDMA, noe som er veldig tiltrekkende hos meg :P

Men når jeg drikker blir jeg ape, helt ape...liten bygd, veldig flaut
Sist endret av fjellheim; 6. november 2012 kl. 08:31.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Før for og chillen og cruise med alt av folk på downers spess cannabis,,,, Så i helgene amf.koka.ex i mindre mengder kombinert med alkoholen for og ha det litt ekstra fett.

Nå er det kun fordi jeg er avhengi, og selv som en som tar avstand skjer det når jeg sprekker og får tilbakefall og da ender det alltid ganske bæd for ser ingen begrensinger når jeg først sprekker, før kunne jeg holde meg til helgene, men sprekker jeg nå, kjører jeg på med 1,5g amfetamin i ETT pust selvom klokka er 9 på kvelden og jeg skal på jobb dagen etterpå.

Ganske kjipt egentlig...
Sist endret av deGrønne Skoger; 26. desember 2012 kl. 21:51.
Fordi det utvider perspektivet og fordi jeg kan.
Kanskje du skal skrive innlegg når du er edru.