Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 958
Hei, beklager hvis dette er et veldig dumt spørsmål, men på en Windows 7 PC, er det vanlig at "tilatt fjernhjelpstilkoblinger" er på? jeg sjekket idag, og så den var huket på. er det noen som har vært på PCen min å skrudd den på? hvordan kan jeg vite om noen har fulgt med på PCen min? :O
takker for svar, jeg har lett på google, både på engelsk og norsk, finner ingen svar

Er det ingen som vet? jeg er klar over at det kan være et veldig dumt spørsmål for folk som har peiling på PCer, men jeg er desverre helt grønn når det kommer til sånt. klarer seriøst ikke å finne noe på internett. står bare hvordan man skrur det på, men aldri om det er på "by defult" eller hvordan man kan vite om noen har brukt denne funksjonen på PCen før.

hvis ikke, kan ikke noen være så snill å sjekke på PCen sin, med Windows 7? Datamaskin -> Egenskaper -> ekterne instillinger -> og se om "Tilat Fjernhjelptilkoblinger til denne datamaskin" er på eller av.
Sist endret av DrOctagon; 30. september 2013 kl. 16:30.
Fjern hjelp er vel det samme som "Eksternt skrivebord" aka "Remote Desktop"(RDP).

Vet ikke om dette er standard eller ikke, men tviler på at du har blitt "overvåket". Mest sannsynlig vil også din bruker bli kastet ut når noen logger på med RDP. En "vanlig hjemme-installasjon" tillater kun én session å være aktiv.
Fjernhjelp og Remote Desktop er to forskjellige tjenester.
Fjernhjelp brukes når en person vil ha hjelp utenifra, mens Remote Desktop lar deg logge inn og fjernstyre f.eks servere.
Ved bruk av Remote Desktop kaster man ut allerede påloggede brukere, mens fjernhjelp kjøres simultant - akkurat som TeamViewer.

Godta fjernhjelpforespørsler er skrudd av som default, men det at den er på har ingen ting å si. Du vil uansett få en forespørsel opp på skjermen om en person skulle finne på å "hjelpe" deg. Om du mot formodning skulle godta denne forespørselen vil det være ganske tydelig på maskinen din at du ikke er alene - blant annet et chattevindu og et enkelt konfig-panel vil bli synlig.
Fjernhjelp funksjonen er også knyttet opp mot windowslive \ msn chatte klienten via den "spør om hjelp" funksjonen de hadde engang i tia...

veit ikke om dette fortsatt er reelt da jeg ikke har brukt de på noen år
Tusen takk for svar! ja var noen som viste meg sin skjerm på skype, kanskje det er derfor den var på? Takker igjenn!