Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2189
Er selv ikke så dyktig med pc. Så når lisensavtalen til Norman Security Suite gikk ut leverte jeg den til IT-ansvarlig for å legge inn et nytt virusprogram. Men da jeg kom hjem og skrudde på pcen hadde han fornyet lisensavtalen med Norman, og malwarebytes var byttet ut med CCleaner. det jeg lurer på er om Norman er et brukbart virusprogram, og om CCleaner er bedre enn malwarebytes?
På forhånd takk
Vil anbefale deg å lese om hva de ulike programmene er, du er på villspor.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Vil anbefale deg å lese om hva de ulike programmene er, du er på villspor.
Vis hele sitatet...
Skal gjøre det du
Både CCleaner og Malwarebytes er gode på hver sin måte. CCleaner tilbyr funksjonalitet Malwarebytes ikke tilbyr og vise versa. Det er trygt å installere begge disse programmene og kjøre de om hverandre.

Når det gjelder antivirus, så kan du sjekke jevnlige tester på dette nettstedet. Dersom maskinen eies og holdes vedlike av en IT-ansvarlig vil jeg anbefale deg å holde deg til Norman, da IT-tjenesten ofte har synkroniserte oppdateringer og varslinger, så de kan holde kontroll og varsle deg om det blir oppdaget virus etc, som igjen kanskje ikke automatisk er blitt slettet eller satt i karantene.

Norman kommer forresten ut som nummer 16 på den listen over antivirus som gir deg best beskyttelse. Vil anse at dette ikke er dårlig i det hele tatt, selv om det selvfølgelig ikke er helt best heller. Men dette kan fort variere fra kvartal til kvartal.

PS: Husk å ikke installere annen antivirus uten å ha fjernet den eksisterende først.. Det kan skape mye krasj og trøbbel og gi deg et ustabilt og usikkert system.
Sist endret av Qasker; 2. september 2013 kl. 22:16.
Sitat av Qasker Vis innlegg
Både CCleaner og Malwarebytes er gode på hver sin måte. CCleaner tilbyr funksjonalitet Malwarebytes ikke tilbyr og vise versa. Det er trygt å installere begge disse programmene og kjøre de om hverandre.

.
Vis hele sitatet...
Sammenligner du CCleaner med Malwarebytes? Dessuten CCleaner er ikke et antivirusprogram. Hva mener du med "CCleaner tilbyr funksjonalitet" Øhh..
Forteller bare at de tilbyr forskjellig funksjonalitet. CCleaner tilbyr å rydde opp crap, mens Malwarebytes tilbyr søk og slett av malware samt tracers. Derfor jeg skriver at de er gode programmer på hver sin måte
Hvem har forresten sagt at CCleaner er et antivirusprogram? Hvis du faktisk leser det jeg skriver, så ser du at det står "CCleaner tilbyr funksjonalitet Malwarebytes ikke tilbyr og vise versa". Å kutte hele setningen funker dårlig, og du tar det ut av sammenheng.

Men du lever opp til bildet. Goddag mann økseskaft
Sist endret av Qasker; 2. september 2013 kl. 22:44.
Sitat av Zirto Vis innlegg
Sammenligner du CCleaner med Malwarebytes? Dessuten CCleaner er ikke et antivirusprogram. Hva mener du med "CCleaner tilbyr funksjonalitet" Øhh..
Vis hele sitatet...
CCleaner gjør andre ting enn MBAM
Sitat av Qasker Vis innlegg
Forteller bare at de tilbyr forskjellig funksjonalitet. CCleaner tilbyr å rydde opp crap, mens Malwarebytes tilbyr søk og slett av malware samt tracers. Derfor jeg skriver at de er gode programmer på hver sin måte
Hvem har forresten sagt at CCleaner er et antivirusprogram? Hvis du faktisk leser det jeg skriver, så ser du at det står "CCleaner tilbyr funksjonalitet Malwarebytes ikke tilbyr og vise versa". Å kutte hele setningen funker dårlig, og du tar det ut av sammenheng.

Men du lever opp til bildet. Goddag mann økseskaft
Vis hele sitatet...
Det kunne du ha nevnt i innlegget ditt at CCleaner gjør det og det andre. Ellers så er jeg enig med deg.

økseskaft

Sitat av FatMan Vis innlegg
CCleaner gjør andre ting enn MBAM
Vis hele sitatet...
Ja, rydder crap etc, men fjerner ikke virus: Dessuten vet jeg det. Takk for info.
Sitat av Qasker Vis innlegg
Både CCleaner og Malwarebytes er gode på hver sin måte. CCleaner tilbyr funksjonalitet Malwarebytes ikke tilbyr og vise versa. Det er trygt å installere begge disse programmene og kjøre de om hverandre.
Vis hele sitatet...
Men hvis det går fint å kjøre disse kjører greit om hverandre, hvorfor fjernet han Malwarebytes?
Hvis jeg skal gjette vil jeg tro at det er snakk om inkompetanse.
Vist du har nyeste versjonen er dette real time scanning som kan krasje med andre anti virus.
Har du pro-version av MBAM så fungerer denne nesten som antivirus. Dog uten disse nye fancye tingene som egen brannmur og "Auto-Sandboxing".


Med pro får du Real-Time scanning (Filesystem Protection), Execution protection. Website blocking(Fungerer på en måte som en brannmur, Sperrer alle lugubre websider og IPer).
Sitat av darkslayer322 Vis innlegg
Har du pro-version av MBAM så fungerer denne nesten som antivirus. Dog uten disse nye fancye tingene som egen brannmur og "Auto-Sandboxing".


Med pro får du Real-Time scanning (Filesystem Protection), Execution protection. Website blocking(Fungerer på en måte som en brannmur, Sperrer alle lugubre websider og IPer).
Vis hele sitatet...
Har den nyeste gratisversjonen av MBMA, men kan jo hende at han ikke viste hva MBMA var og trodde det var et virusprogram.
Bedriften har sikkert lisensavtale med Norman og CCleaner, og fjernet sikkert derfor MBAM, la inn ny lisens på Norman og la inn CCleaner. De ønsker sikkert at alle i bedriften skal ha det samme antivirus-systemet.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Bedriften har sikkert lisensavtale med Norman og CCleaner, og fjernet sikkert derfor MBAM, la inn ny lisens på Norman og la inn CCleaner. De ønsker sikkert at alle i bedriften skal ha det samme antivirus-systemet.
Vis hele sitatet...
Ja, det ga en del mening.