Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1889
Tittelen sier vel det meste,i første innloggingsfase på nettbanken min kommer det opp "run this application?) når jeg har tastet inn personnr mitt. men rett etter jeg trykker run kommer den opp igjen .

først etter andre gangs trykk kommer spm om engangskode ? tenker da at det er en lik side som kommer på en annens maskin som gjør at den spør 2 ganger. (har ikke pleid gjøre det før) jeg droppet da hele innloggingen å gjorde det fra en annen maskin. der ble det ikke spurt 2 ganger

noen som har greie på slikt ?
Takker for svar
Hvis du har muligheten til det, ville jeg anbefalt deg å bytte til BankID på mobil, og fjerne Java fra maskinen i samme slengen (eller fjern i det minste browser-pluginen om du har bruk for Java Runtime Environment).
Sjekk om SSL sertifikatet nettbanken din bruker stemmer. Hvis det ikke gjør det bør du garantert skygge banen.
malwarebytes fant en kjekk liten kar som heter :trojan.agent.frz noen som kjenner til denne svinepelsen ? bør jeg bytte alt av passord og kan jeg stole på at det forsvinner av malawarwbytes eller må det sterkere lut til ?
Vet værtfall at du bør slå av internettet mens du har virusscan, for ellers produserer det bare nye når du sletter den ene.
Jeg får også den meldingen 2 ganger når jeg prøver å logge på nettbank.

Jeg tror bankid starter en ekstra java app inne i java'en igjen så dette er normalt.
Tror det spør etter tillatelse fra nettbanken din, deretter bankID.
Jeg må også trykke 2 ganger. Det har jeg måttet lenge nå, og det spiller ikke noen rolle hvilken maskin jeg bruker det til.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg må også trykke 2 ganger. Det har jeg måttet lenge nå, og det spiller ikke noen rolle hvilken maskin jeg bruker det til.
Vis hele sitatet...
kan godt være at jeg har huket av "ikke spør senere" på den andre maskinen og at den derfor bare dukket opp 1 gang. det kom ihvertfall noe godt ut av det. herr Trojaner fikk levert oppsigelsen sin idag
Når jeg logger inn på nettbanken fra Linux får jeg samme problemet. Java-appen må godkjennes flere ganger. Mulig det er et problem med integrasjonen av Java i Linux.
Sitat av Maaarud37 Vis innlegg
Vet værtfall at du bør slå av internettet mens du har virusscan, for ellers produserer det bare nye når du sletter den ene.
Vis hele sitatet...
Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? Har personlig aldri hørt om dette..
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? Har personlig aldri hørt om dette..
Vis hele sitatet...
Njesh, det er en vanlig teknikk for persistence at man har flere moduler av viruset som i seg selv ikke er ondsinnet men som har som oppgave i å sørge for at viruset blir erstattet om det skulle bli fjernet. Disse programmene henter ofte siste version av viruset via web men det er heller ikke uvanlig at det backer up viruset i en kryptert container den legger på disken i tilfelle den ikke skulle nå ut på nettet.

Virus og antivirus er som våpenkappløpet mellom soviet og usa under kalde krigen. Det kommer nye versjoner av begge som overgår hverandre, sørg for å ha et relativt nytt AV med de siste definisjonene, sørg for å ikke vær komplett idiot som trykker på alt og kjører HARDCORE.XXX.GRANNIES.POOLSIDE.mpeg.exe og sørg for å oppdatere OS og div programmer som java og adobe reader etc.

Folk som fortsatt bruker windows xp... skjerpings.
Problemet er at banken dere bruker ikke har signert loaderen til BankID-appleten.
Med Java 1.7_21 kom det ekstra varsling på usignert kode.
Helt normalt at det kommer to ganger ved innlogging til nettbank.
Først er det banken sin applet som kjøres, du kan se nettadressen den lastes inn fra (f.eks https://dinbank.no/detectorapplet.jar)
Deretter kommer BankID fra EVRY som også kjøres fra en annen sikker nettside.

Du kan begynne å bli redd hvis BankID lastes fra "http://not.a.scam.ru", men da er det banken som er utsatt for datasnoking.