Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1988
Hei,


Jeg og et par kompiser har lyst til å gjøre noe i sommerferien, og vi tenker på en roadtrip eller noe lignende her i landet. Vi bor i Oslo- området og har tilgang på bil. Det vi leter etter er steder med litt fres i, da steder det er lov å drikke og kose seg litt. Vi er vel åpen for alt som er egentlig (også åpen for camping hvis det er et sted det garantert er litt mer futt enn babysklia på hunderfossen).


Setter stor pris på seriøse forslag, erfaringer og opplevelser som kan påvirke vårt valg litt party, alkohol og damer er store +++
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Alt rundt Trønderlag. Syke mennesker når det kommer til fester og alkohol. Absolutt verdt å ha på listen sin!
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Alt rundt Trønderlag. Syke mennesker når det kommer til fester og alkohol. Absolutt verdt å ha på listen sin!
Vis hele sitatet...
Second that. Bodd der i 2 år, kommer helt sikkert til å flytte tilbake senere! Kjempe flotte mennesker nordover, jeg ville også kjørt enda lengre enn Trøndelag.. Se naturen i Nord-Norge!
Nordland! Eidsfjord i Norland må du bare se, kjøre langs kysten(rundt froskeland og motsatt vei), gjerne leie deg en båt for å fiske også. Ellers annbefaler jeg å kjøre Sortland - Stokmarknes rundt, fantastisk kjøretur. Vesterålen er ett paradis. Jeg synes du også burde bare kjøre rundt i Vesterålen, er så mange fine steder. Jeg husker ikke halvparten av navnet på de fine stedene, så derfor kan jeg ikke hjelpe deg der.

Synes også Mo i Rana er fint, ikke selve byen men rundt kysten og elvene. Perfekt sted å fiske etter laks og ørret også.

Har du lyst å feste annbefaler jeg dog Bergen og Stavanger, og det er bra i Trondheim og byene rundt.

Hvaler i Fredrikstad er også nydelig på sommeren.
Har selv en stor kjærlighet til Voss. Der tilbys det masse forskjellig innen ekstremsport om det er av interesse. Feks. para-bungy -> http://www.youtube.com/watch?v=KFAMhaxmDmQ
Disse aktivitetene trekker til seg en mengde interesante og frie sjeler fra verdens kriker og korker som lever livet uten stress og mas.

Hvordan festingen er vet jeg ikke da det ligger nederst på listen av mine interesser, men går utifra at det er som andre bygder.

Anbefaler å ta en tur!
Reis nordover, Nordlendinger er herlige folk!

Voss kan jeg tenke meg også er fett, står på lista mi over destinasjoner jeg skal til i Norge
Lofoten, nuff said
Noen spesiell grunn til at dere ikke vil reise til Sverige? Det hadde jeg gjort, umiddelbart. Billig, billig, billig!
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Alt rundt Trønderlag. Syke mennesker når det kommer til fester og alkohol. Absolutt verdt å ha på listen sin!
Vis hele sitatet...
Yup, bare å komme det!
Drammen helt klart.. Råeste byen i Norge (og verden)

Men helt seriøst.. Dra på fjellet hvis du vil møte turister. Dra på sjøen hvis du vil møte rike nordmenn. Bygda hvis du vil møte den typiske sjenerte nordmann.
Nord-Norge er der de feteste folka i Norge holder til. Jeg har lite erfaring med de, men jeg veit de er generelt sett mye kulere å enn en standard østlending. Likte Bergen godt, mye fine jenter i Stavanger, bleh. umulig å si hvor man skal dra. Om du skal på roadtrip får du ta en skikkelig roadtrip, å prøve litt av alt.
Nord-Norge er fantastisk! Tenker da på naturopplevelser og plasser å se. Festing fikk jeg ikke noe spesielt inntrykk av ettersom jeg var der med mamma og pappa...
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Er mye fint å se rundt om i Trønderlag og Nord-Norge.

Bor selv i Nord-Norge og må si at vi har bra mye å by på her, bor i et lite tettsted utenfor Mo i Rana, her har vi en utrolig fin elv for laksefiske som er åpen nå i sommer, flere fine daler med mye å se og ikke minst Røssvatnet, Norges nest største innsjø hvor det er kort vei til Okstindane, Nord-Norges høyeste fjell som absolutt er verdt å se.

Om du ikke er så interessert i naturen, kan du alltids dra innom forskjellige camping-plasser i rundt om landet, mye godtfolk å møte der, og som noen har nevnt over ser jeg ikke grunnen til å ikke dra til Sverige, mye billig mat, masse camping-plasser med mye fest og moro, er også endel festivaler som pågår rundt om i Sverige nå, absolutt verdt å vurdere!
Kjør E6 fra Bergen også helt til Kirkenes samt at dere tar masse utstikkere for å sjekke ut ting osv.
Tror man skal lete lenge etter noen E6 i Bergen.
Trådstarter
12 0
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Noen spesiell grunn til at dere ikke vil reise til Sverige? Det hadde jeg gjort, umiddelbart. Billig, billig, billig!
Vis hele sitatet...
Sverige er også et alternativ, helt klart. Hvor eventuelt er det verdt å dra?


Sånn som situasjonen ser ut nå er det Trønderlag som er mest aktuelt for øyeblikket


Takk for mange fine forslag her. Fortsett med det
Reis til Nordland, men hold deg langt unna en liten plass som heter Mo I Rana.
Sitat av awt Vis innlegg
Tror man skal lete lenge etter noen E6 i Bergen.
Vis hele sitatet...
Hvor er det E6 starter da? Tenkte kanskje litt for mye på hurtigruta nå(?)
Det er mange turer man kan ta om man skal reise på ferie i Norge. Selv har jeg et godt inntrykk av Møre og Romsdal samt Trøndelag. Kan ha noe med at jeg elsker kysten. Å kjøre over Trollstigvegen ( http://no.wikipedia.org/wiki/Trollstigvegen) er en opplevelse for seg selv, og kan anbefales. (Dog ikke om du har høydeskrekk). Etterpå kan du kanskje ta turen til hva denne nettsiden omtaler som "Kystperlen Molde": http://feriereise.com/ferireise-til-kystperlen-molde/

Etter å ha tatt en natt på seilet, så kan du ta en tur til Atlanterhavsveien.

Hva er du egentlig på utkikk etter? Fjord og fjell eller fest og fyll?
Sitat av Settoz Vis innlegg
Hvor er det E6 starter da? Tenkte kanskje litt for mye på hurtigruta nå(?)
Vis hele sitatet...
Den starter vel igrunn i Malmø, Sverige, men for vår del begynner den ved svenskegrensa fra Svinesund.
Bodø anbefales.