Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 21089
Sitat av Pelle21 Vis innlegg
Noen som vet om bussjåførene (grønne busser) utenfor sone1 (Oslo) sjekker om du har billett for flere soner enn 1 sone? Er bildet det samme om du har billett for 1, 2 og 3 soner?
Vis hele sitatet...
Det kommer an på. Jeg har ved flere anledninger sett folk gå på bussen med sone 1-billett og så bli kastet av når de forsøker å sitte på forbi siste holdeplass i sone 1. Men jeg har selv en håndfull ganger gått på i sone 2 med gyldig billett for sone 1 og 2, og så sittet på til sone 3 (som billetten min ikke dekker). Der har jeg aldri opplevd spørsmål, men jeg gjør det svært sjeldent. Motsatt vei har jeg ikke prøvd, men jeg tror bussene ikke registrerer billetten som gyldig hvis den ikke dekker den sonen du går på i. Generelt virker det som om sjåførene blir blidere og slackere jo lenger ut av Oslo du kommer...
Synes buss i oslo er bedre enn utenfor, alltid tatt den gratis i byen men utenfor så tar de alltid cash.
Sist endret av Slæsken; 8. januar 2016 kl. 16:16.
Takk for svar. Planen er å bruke Ruter's BillettApp og kjøpe månedskort for sone 1 i den. Jeg bor i sone 3. Gå på bussen på morran vise billettappen med dagens bilde og kjøre inn til Oslo. Jeg har allerede i flere måneder kjøpt månedskort for 3 soner i BillettAppen og bussene utafor Oslo har ikke noe problem med dette. Så derfor lurer jeg hvis det ikke er bestemte bilder for hver sone så kan jeg like gjerne ha månedskort for 1 sone. Kontroll på disse grønne bussene har jeg aldri opplevd. Kun sjåføren som sjekker jeg har "dagens bilde" i appen ved påstigning.
Sist endret av Pelle21; 8. januar 2016 kl. 16:23.
Vet ikke hvordan det er i resten av landet men her i Bergen er det bare å gå av bussen når det kommer vektere på.. Har ikke betalt for bussen og tatt den daglig problemfritt i 3 år.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av En deling Vis innlegg
Vet ikke hvordan det er i resten av landet men her i Bergen er det bare å gå av bussen når det kommer vektere på.. Har ikke betalt for bussen og tatt den daglig problemfritt i 3 år.
Vis hele sitatet...
Nope, det er det ikkje nødvendigvis. Har sett relativt mange tilfeller der dei holder deg tilbake inntil du har vist gyldig billett.
Sitat av Pelle21 Vis innlegg
Takk for svar. Planen er å bruke Ruter's BillettApp og kjøpe månedskort for sone 1 i den. Jeg bor i sone 3. Gå på bussen på morran vise billettappen med dagens bilde og kjøre inn til Oslo. Jeg har allerede i flere måneder kjøpt månedskort for 3 soner i BillettAppen og bussene utafor Oslo har ikke noe problem med dette. Så derfor lurer jeg hvis det ikke er bestemte bilder for hver sone så kan jeg like gjerne ha månedskort for 1 sone. Kontroll på disse grønne bussene har jeg aldri opplevd. Kun sjåføren som sjekker jeg har "dagens bilde" i appen ved påstigning.
Vis hele sitatet...
Ja, det funker nok på blinde kontrollører som ikke klarer å lese "Gyldig i sone 1" rett over knappen til dagens bilde
Sist endret av Saerdna; 9. januar 2016 kl. 02:17.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Si du ikke har ID, si du vil ha bot, oppgi en fiendes personalia (navn, adr. fødselsdato. - tror ikke du trenger alle 11 siffer engang)

Eventuelt oppgi egen personalia men skriv signaturen med feil hånd eller noe. Du får bot i posten og du kan klage på den. Sist jeg gjorde det måtte jeg signere 3 ganger på et hvitt ark og vise de til saksbehandlerne hos Ruter. Deretter trakk de boten men nå er det mulig jeg er på en "watchlist" slik at hvis jeg prøver meg på dette igjen, holder de meg igjen pga. frykt for id-tyveri.
Tildligere funket det fett å bare vente med å betale via appen i Bergen. Ser man kontroll, trykk betal. Det var snakk om at det skulle legges inn forsinkelse i appen slik at dette ikke skulle være mulig å gjøre lengre.