Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2550
Hei.. etter my eom og men har jeg satt sammen følgende.
Setter pris på deres vurdering, da jeg er ny i dette...

Hardcore gaming. Inget annet.

Kabinet
Hovedkort
Prossesor
CPU Kjøler
RAM
C Disk
Ekstra HDD

Beklager.. jeg finner ikke lettere måte å lege dette frem på. Men dere vil få opp link, med rimligst pris.. samt all info om de der.

Jeg vurderte I7 5- serien.. men da må jeg ha 2tusen kr dyrer hovedkort.. så noen sa 47 seriern er best for gaming..

Vurderinger ?


TAKK!

åja.. så lurer jeg på.. hva slags strømadapter trenger jeg her ? 550w ? 750w ? hakke peiling.
Sist endret av Skrueløs; 24. juli 2015 kl. 16:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sett alt i en Prisjakt liste, det er den enkleste måten å dele handlelister på. Gi oss et budsjett så skal vi hjelpe deg.

Til spilling har du sjelden utbytte av en i7 i forhold til mere penger mot skjermkort. Strømforsyningskalkulator HER.
Trådstarter
72 4
http://www.prisjakt.no/product.php?p=2782217&

Funker denne linken... eller kommer ikke listen opp ? Litt vrient det der.. -.-
Den viser ikke til en produktliste, bruk knappene nest øverst i listevinduet til høyre og gi oss linken dit.

Her er noen av mine eksempellister;
15K: http://www.prisjakt.no/list.php?l=180557&view=c
(du kan eventuelt bytte ut 980 med 970, da blir den på 12k).
10K: http://www.prisjakt.no/list.php?l=144043&view=c
7K: http://www.prisjakt.no/list.php?l=181873&view=c
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Listen funker ikke, får kun opp HK.

Ang koponentene, så er i7 ikke vits, som Fekillx nevner, med mindre du trenger hyperthreading, til fks rendering av video og lignende.
For å være ærlig ser jeg heller ikke vitsen i Dominator-brikkene, ja, de ser ganske kule ut, men de er overpriset.
Du får raskere brikker til lavere pris, fks Crucial BallistiX, eller HyperX Fury som er ganske gode kandidater.

Hvilket skjermkort har du tenkt på?
Trådstarter
72 4
Kjenner jeg begynner å bli meget frustrert. Må du være medlem for å kunne kopiere en link til listen man lager på prisjakt? Hvis ikke.. vær så vennlig og forklar det til meg... som om du forklarer det til en 11 åring.

GTX 970 STRIX var tanken

Budsjett... 14-18k. RAM brikkene.. helt i orden.
Trådstarter
72 4
Jeg tok printscreen, og la det som vedlegg her. Håper det funker. Der står alt jeg hadde planer om å ta.. men er vel raskere å bare trykke på linkene jeg la ut tidligere.. egentlig..



: )
Trådstarter
72 4
http://www.prisjakt.no/list.php?l=195127&view=c#footer

Funker linken nå ?!

Tingen er.. at jeg tenker 980 bare vil være dyrt fordi det kan være det enkelt og greit. 970 drar alle spil idag, mer enn nok... så hvorfor legge på 4tusen til for en 7-15% forbedring? Hovedkortet jeg har valgt her, håper jeg er bra nok til å kunne nyttes et par år fremover ? Den tar SLI ? Eneste jeg vurderer er X99 da den kan ha 64gb Ram.. ikke at det er nødvendig nå.. men ja.. da slipper jeg å kjøpe nytt hovedkort om noen år =)

Når det gjaldt RAM, (vet jeg skrev lit om det isted), så leste jeg at jo raskere jo bedre samt at de som kosta litt mer holder seg kjøligere... altså de gjøre en langt bedre jobb. Det blir uansett 2stk 8GB (min). Ikke mindre, og ikke delt opp i 4gb brikker. 16gb holder i bøtter per nå =) Så er det bare å hive inn en 8'r til senere evt.

ssd og hdd mener jeg er et flott valg. Kan ikke se helt behovet for noe mer/mindre. ssd 250 er good nok til å dekke hoved spill/programmer.. resten av spillene man ikke like ofte tar opp legges på HDD, samt alt anna skrot =)

24'' skjerm.. ikke legg noe særlig jobb i den. Det holder for meg, og prisen er ok på den som er.

Men... spørsmålet rettes mye mer mot, Prossessor, Grafikk Kort, Hovedkort. Jeg liker liksom ikke det, at jeg kan hive på en tusing eller to.. så får jeg noe som varer veldig mye lenger, og kan oppgraderes mye mer!

Slik som : Asus X99-A <-- Har jo mer plass? er vel bedre nn ROG ?


Æsj... hjelp.


i5 vs i7 har jeg aldri helt forstått. i7 er jo bedre? tror jeg får lese mer på det i morgen.


Takk for alt til nå
Sist endret av Skrueløs; 25. juli 2015 kl. 00:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
a. Hold deg til i5, den yter like bra når du spiller. Beste i5 er 4690, med "K" er for overklokking.

b. Velg et billigere hovedkort som ASUS sin z97 serie. Disse har alle funksjonene du trenger.

c. Du får like mye utelse med billligere minne. Er du bekymret for temperaturen kan du eventuelt gå for en prosessorkjøler som blåser over RAM-brikkene, eventuelt kan du skaffe en egen enhet som gjør det. Husk kompatibilitet i høyden, hvis du velger en luftkjøler.

Når det kommer til å legge i mere penger for å få oppgraderingsmuligheter så er det kun et par komponenter dette gjelder:

z97 serien til ASUS har to PCI-e plasser for to skjermkort. Kjører du flere enn dette taper du bare ytelse, da er det bedre å kjøpe ett nytt skjermkort og selge det gamle. Ytelse skalerer ikke veldig bra i SLI/CfX. I tillegg så kommer det vanligvis en ny serie hovedkort med tilhørende ny socket sammen med ny prosessorserie. Da er ikke det gamle kompatibelt. (Ikke at prosessorer blir særlig fort utdatert uansett).

Strømforsyning, kabinett, prosessorkjøler og gjerne minne (Vi har jo fått DDR4 nå, men DDR3 kommer til å være tilgjengelig på hovedkort en god stundt til) er komponenter man ikke trenger å bytte ut hvis man velger riktig. Det samme gjelder utstyr som tastatur/mus/skjerm/høyttalere:

Velg en kvalitetsstrømforsyning som er modulær. Gode fabrikanter er Seasonic, disse fabrikerer strømforsyninger for mange andre, eks. XFX (Alle XFX strømforsyninger er Seasonic OEM). Men ikke velg for stor strømforsyning, de er mest effektive ved rundt 50-70% load. Mere eller mindre enn det og de bruker mere strøm under omformingen.

Velger du ett stilrent kabinett kan du ha det for alltid. Jeg er mere fan av M-ATX enn ATX siden de har nesten de samme oppgraderingsmulighetene som ATX men tar mindre plass. Kabinettet du ser på er stort for ett ATX kabinett, og kan fort bli slitsomt å drasse rundt på hvis du drar til venner/LAN. Da er ett lett M-ATX kabinett bedre.

Ferdig vannkjøling yter greit men har jo flere punkter hvor det kan oppstå feil. I gjenngjeld er de enklere å montere. Pumpen på noen lukkede vannkjølere støyer, de er jo veldig små i motsetning til de i egne looper. Luftkjølere kan kjøle like bra og er gjerne stillere, men tar jo opp mere plass i kabinettet. Noctua er jo en trygg fabrikant, de sender deg til og med gratis monteringsfester i fremtiden hvis du trenger det til en ny prosessorserie.

Tastatur kan man ha evig hvis man velger riktig. Mekaniske tastaturer kan man gjerne skrive raskere på, og de har en mere konsistent følelse. De finnnes også flere versjon av tastene, noen til skriving, spilling eller en kombinasjon. For eksempel Cherry MX Red eller MX Black til spilling. Mekaniske tastaturer ligger fra 600 til et par tusen kroner. Men tastene er gjerne de samme, så du betaler bare for funksjoner som lys/medietaster etc.

Skjermen hadde jeg lagt mere penger i. Du sier du bare skal bedrive "hardcore gaming" da hadde jeg sette etter en skjerm med høy oppdateringsfrekvens (altså 120, 144 hz etc). Disse gir bedre flyt i spill. Du kan eventuelt også kjøpe en med Freesync (AMD skjermkort) eller gSync (nVidia skjermkort), disse gir deg høy oppdateringsfrekvens, men du unngår tearing (en effekt på skjermen) hvis FPSen din ikke holder seg over 120/144Hz. Du får en slik skjerm for 4000 og oppover.
Trådstarter
72 4
Med andre ord, linken jeg la ut sist til Prisjakt, den funket ?


Tusen takk for informasjonen. Jeg er ikke helt i vater med i5 vs i7. Rent spill messig, hvorfor vil en i7 være dårligere? Det vil jo være aktuelt å drive med musikk, litt film redigering, men overhode ikke på nivå med proff. Det jeg vil frem til.. er at jeg betaler litt ekstra, hvis det er slik at i7 er bedre. Jeg går ingeniør linja.. og det vil være mulig at jeg ønsker at makinen skal ta litt tunge programmer.. hvis det er slik at i5 holder igjen.. mens i7 tar imot.. så går jeg for en i7. Igjen.. jeg kan ikke dette. Men hvor mye sparer jeg egentlig på i5 ?

Kabinettet jeg valgte, valgte jeg basert på størrelsen. Der den skal stå, har det mer enn plassen til det. Den var romslig, og har fått veldig god kritikk for sin planløsning. Håndtaket er et pluss, men samtidig... jeg kommer til å kanskje ha lan.. 2 ganger i året tops =) og den vil være holdt hjemme hos meg ^^,

Når det gjelder hovedkortet, så virket det som om at du anbefaler å droppe SLI/CFX kort ? Jeg trodde CFX/SLI betydde at du kan ha begge delere.. altså SLI, men også et enkelt grafikkort (CFX) men.. antar at CFX da står for noe helt annet ^^.

Jeg skal gå for 1 grafikkkort, og det vil bli STRIX GTX 970 høyst sannsynelig.. da jeg ikke vil ut med 4tusen til for 980... Hovedkortet jeg MÅ ha for det, må også kunne ha trådløst nettverkskort (som opptas PSI? slot gjør det ikke?).. Så må hovedkortet helst ha et bra integret lydkort... hvis ikke må jeg ha en SLOT for det også!

RAM kan jeg forstå.. men nå har jeg 16GB RAM på ASUS G75vw min... og jeg er happy med å ha lit RAM. Billig... og som du sier.. det sitter der lenge.. trenger ikke å bytte ut dem på en stund.

Skjerm, ok jeg skal vurdere det sterkt. Jeg har 120hz på min g75 laptop.. det er behagelig ja.

Powersupplie! Ok, så med andre ord... har jeg behov for (fiktivt tall) 5-7W. så bør jeg ha noe som holder 10W...

Tastatur blir uten tvil mekanisk, og ikke noe med en hæv av knapper. Et stilrent tastatur som funker greit. Jeg kan Hotkey selv.. trenger ikke en egen "åpne opp backpack" knapp ^^,

Takk for anbefalingene så langt!


Om noe, så ønsker jeg dermed din hjelp mot Hovedkort og valget mellom i5 vs i7. Resten er nok kake. For du er vel enig i dette med at GTX980 er jo flaggship per dags dato... om noen mndr så vil det komme en ny en.. osv osv.. og 970 som koster under halve prisen dekker jo alt av spill nå.. og fremover en hel god stund ^^.




Håper jeg ikke virker kranglete, for det er ikke det jeg ønsker. Vil bare være sikker å¨at jeg velger rett. =)

TAKK
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Med dagens priser sparer du ca 1200 ved å kjøpe i5 kontra i7.

Du nevner i førstepost, hardcore gaming, ingenting annet, da er valget klart en i5, da så og si ingen spill støtter hyperthreading, og i single-core programmer vil du oppleve dårligere ytelse med HT på, men det kan jo bare skrus av.

Så sånt sett er det ikke et dårlig valg, men til gaming, så får du mer valuta for pengene dersom du går for en i5, og du kan heller bruke 1200,- ekstra på skjermkort, der merker du ytelsen.
Dersom du skal drive endel med 3d modellering, rendering osv, så kan i7 være en fordel.

SLI er multigpu-løsningen fra Nvidia, CFX er AMD sin
Ikke for å gjøre forrvirrelsen komplett her, men ett par punkter jeg må nevne. De fleste som har kjøpt seg Z97 og 4690k/4790k kunne like så greit kjøpt seg b85 hovedkort og 4790k. 95%? av de som tenker å kjøre 2 skjermkort ved en senere anledning dropper dette. Nettopp fordi at de selger det gamle skjermkortet sitt og kjøper det nye som har kommet på markedet i stedet. Prisforskjellen på 4790k og 4690k er i dag på 900kr, og ved å kjøpe B85 og 4790k i stedet for Z97 og 4690k får en jo bedre ytelse?, (sett bort fra: hardcore gaming, ingenting annet), til så å si samme pris, blir noen få hundre mer for 4790k.

Gtx 980 er ikke noe flaggskip. En har både 980 ti og Titan x som er over.
Trådstarter
72 4
ok ok ok, vent litt. Så det du sier er.. at jeg kan like greit kjøp b85, da det ikke er noen poeng med z97 ? Basert på at jeg holder meg til ett grafikk kort?

Jeg ser at den tar 32GB RAM DDR3: DDR4 er jo noe jeg kan legge inn i de nyere hovedkortene.. men igjen.. jeg vet jo ikke hvor mye bedre DDR4 vil være.. om det vil være noe poeng. Så leste jeg at jo bedre hovedkort, jo bedre ms ? :S pga ethernett?? Dette skjønte jeg lite av.. men altså skal jeg spille online osv.. så vil det være lurt med en bra hovedkort ? unnskyld meg ^^ ?

Men jeg kan falle til ro med i5.. men grafikkort.. synes dere at 970 er litt lavt ?

forresten så finner jeg ikkr 4790k for i5 ? Bare for i7

NY PRISJAKT LISTE


Hvordan ser dette ut da ? Jeg får litt intrykk av at jeg kjører en toyotacorola men med en Ferrari motor ^^, Eller vil det setup'et jeg har linket til her funke ?

dette er kanskje litt komisk.. men dvd/RW leser Dette har jeg ikke tenkt på ^^, er vel et must... noen tanker der? Eller kan jeg bare ta fra min eldgamle.. og hive den inn.. har ei fra 2005 elns.
Sist endret av Skrueløs; 25. juli 2015 kl. 21:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette vil fungere, men du vil ikke få utnyttet skjermkortet med en skjerm på 1080p 60hz. Hva med ett litt billigere skjermkort og en skjerm med gSync/Freesync og høyere oppløsning? Dumt med 200 FPS i spill når skjermen viser 60.

Jeg hadde nok valgt et Fury X og en Acer XG270HU. Fin balanse av oppløsning/størrelse og grafisk detalj med det skjermkortet.
Sist endret av Fekillix; 25. juli 2015 kl. 22:36.
Trådstarter
72 4
Altså.. ja, du sier jo definitivt noe der Fekillix... ingen vits å kjøpe noe så kraftig, hvis man ikke får utnyttet det.. men er du så sikker på at det er tilfellet her da ? Med skjermen jeg nå har lagt til.. så vil Fps droppe under 45 med et gtx970 kort (uavhengig av skjerm egentlig).. etter alle benchmarks tester jeg har sett.. sånn er det bare. Spillverdig, men... om ett år eller to.. så er det ikke gøy lenger. Derimot med 980 TI... (som forøvrig dunker ut TITAN X... av en eller annen veldig rar grunn... på nesten samtlige tester jeg har lest og sett på ! :S ) så vil ikke det bli et problem fremover. Den vil alltid yte GODT over hva øyet kan registrere... og dermed være... helmaks ?

Du ville forresten heller valgt Fury X istedenfor 980 ti ? Pga prisen ?
Sist endret av Skrueløs; 26. juli 2015 kl. 00:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Foretrekker ideen om en åpen standard som er gratis å bruke (AMD Freesync) mot en lukket standard som krever en spesiell brikke (nVidia gSync). Pluss at jeg føler at det er lurt å legge pengene hos AMD, hvis vi vil ha konkurranse i markedet fremover.
Trådstarter
72 4
Jeg kan se at AMD er en form for underdog her ja... men dessverre så ønsker jeg ikke å betale ut av nesa, og så er det ikke top of the popps heller. Hva mener du med lukket standard? Altså... Apple Vs Android 2010 ? Jeg ser greia.. men jeg håper du også skjønner hvorfor jeg ikke er så gira heller. Så hvis det er argumentet, så sier jeg pass.

Jeg husker før.. hvor AMD var the shitt. Det tapte seg.. nå henter de seg vel tilbake.. men ikke helt enda.


Så hva slags brikke må jeg kjøpe hvis jeg skal ha GTX ? nVidia Gsync brikke ? Og dette er for hva da.. ? Gitt at jeg har en skjerm som den jeg linket til tidligere, 60hz altså.

Takk Fekillix! Setter pris på Tiden du bruker på meg her. Og dere andre også!!
X99 og Gtx 970 er det jeg ville handlet.
gSync er en teknologi som skjermen må leveres med, og man må betale lisensering til nVidia. Det er derfor gSync skjermer gjerne er noe dyrere enn Freesync skjermer. Noen gamle skjermer som kom før gSync ble tilgjengelig har plass til gSync modulet (solgt av nVidia).

Freesync er innebygget i den nyeste DisplayPort standarden. Den koster ikke noe å bruke og er åpen (det betyr at nVidia kan velge og adoptere den også). Dette betyr at eldre skjermermer (med riktig standard etc) kan få ny firmware og fungere med Freesync.
Trådstarter
72 4
Sitat av sweem Vis innlegg
Ikke for å gjøre forrvirrelsen komplett her, men ett par punkter jeg må nevne. De fleste som har kjøpt seg Z97 og 4690k/4790k kunne like så greit kjøpt seg b85 hovedkort og 4790k. 95%? av de som tenker å kjøre 2 skjermkort ved en senere anledning dropper dette. Nettopp fordi at de selger det gamle skjermkortet sitt og kjøper det nye som har kommet på markedet i stedet. Prisforskjellen på 4790k og 4690k er i dag på 900kr, og ved å kjøpe B85 og 4790k i stedet for Z97 og 4690k får en jo bedre ytelse?, (sett bort fra: hardcore gaming, ingenting annet), til så å si samme pris, blir noen få hundre mer for 4790k.

Gtx 980 er ikke noe flaggskip. En har både 980 ti og Titan x som er over.
Vis hele sitatet...
Hæ ? Hvorfor x99 nå :S Tenker du.. fordi da vil hovedkortet vare lenge med hensyn på oppgraderinger senere av grafikkkort.. samt bedre RAM ?

Så heller spare på grafikkkort per dags dato ?

Copy på Gsync delen. Nå vil jo ikke Tears være et problem med det klassen jeg går for å kjøpe, så er gsync noen vits egentlig.

Takk
Sist endret av Skrueløs; 26. juli 2015 kl. 15:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Alt etter budsjett. Er ikke noe nytt at jeg anbefaler, og selv ville kjøpt X99 hvis kostnaden på maskinen er 15.000kr+
Hvorfor ikke?
Trådstarter
72 4
Joda... sant det.

Altså.. hva ser jeg etter i Hovedkortet.

1. Jeg ønsker at det skal kunne nyttes til neste oppgradering (om noen år) av grafikkort. I mitt tilfelle med 980 ti, som betyr at det blir en stund til neste bytte.

2. RAM må det ha plass til en del.. men 32GB generelt er jo mye mer enn man trenger... men samtidig, 16gb DDR4 hadde vært artig. (Slipper jeg å tenke på det om noen år)

3. SLI/CFX? SINGLE? Hvor mange PSI slots trenger jeg ?
- Det er her jeg NÅ sitter fast.. jeg vet ikke helt hva de er. Altså.. jeg ser IKKE for meg å bruke dobble grafikkort.. ser ikke helt poenget med det heller. Jeg skal ha 1 skjerm.. jeg skal spille 1 spill om gangen, og ikke ha noe rendering 3Dprogramm oppe samtidig... Så ETT grafikkort må holde.
- Men jeg vil helst at den integrerte lyden er god fra før av, slik at jeg slipper nytt lydkort.
- Så vil jeg ha plass til nettverkskort (må ha trådløst pga madammen..)

Når det står at det er 3xPSI slots ? Hva betyr det.. (trengs vel egentlig ikke forklaring.. da jeg har sagt hva jeg er ute etter med hovedkortet, og om du har en anbefaling).


Med dette sagt, så vil jeg jo tro at x99 har alt jeg trenger, og mye.. mer ? Virker som den vil vare ut en god stund, og vil ta imot det nye grafikkkortet som ikke eksisterer pdd (om noen år) ?

Hvis noen av dere mener at jeg kan kjøpe et langt rimeligere kort, og fortsatt kunne smelle inn et bedre grafikkkort om noen år (enn 980 TI), så gjerne skyt ut !


Takk!
Sist endret av Skrueløs; 27. juli 2015 kl. 13:36.
Selv ville jeg ha kjøpt noe slikt.

https://www.komplett.no/asus-x99-aus...2011-3/839628#
https://www.komplett.no/intel-core-i...a2011-3/822371
http://www.prisjakt.no/product.php?p=3063874
Ett gtx 970 kort og en cpu kjøler av noe slag

Bytt ut skjermkortet når det trengs
Sist endret av sweem; 27. juli 2015 kl. 13:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
72 4
Sitat av sweem Vis innlegg
Selv ville jeg ha kjøpt noe slikt.

https://www.komplett.no/asus-x99-aus...2011-3/839628#
https://www.komplett.no/intel-core-i...a2011-3/822371
http://www.prisjakt.no/product.php?p=3063874
Ett gtx 970 kort og en cpu kjøler av noe slag

Bytt ut skjermkortet når det trengs
Vis hele sitatet...
Ok, så den i7 der, er best. punktum ? For spilling, for alt ? for jeg kan se for meg det du sier. satse på topp HK og topp prosessor, og så heller bytte ut 970 om 2 år.
For da er det strengt tatt ingenting som trengs å byttes utt bortsett ffra Ggrafikkort ... etterhvert.
Det er flere spill som trives med raskere minne og flere kjerner på cpu. Kan ikke huske at jeg har sett ddr2 i en middels god spillmaskin i dag heller. Samme diskusjonen var om minnet da ddr3 kom ut, ang ddr2/ddr3.

På en annen side er vel også ddr3 dyrere enn ddr4
Sist endret av sweem; 27. juli 2015 kl. 22:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
72 4
Alright:

Da har jeg satt sammen to komplette maskiner++.
Det som gjør at jeg er veldig usikker, er det nye Pascall systemet (tar over for Haswell) i 2016, så Volta systemet en gang i 2018-19...Pascall kommer til å være 10x raskere enn dagens toppmodeller. Det er ikke en uppgrade, det viser seg å være banebrytende.. noe nytt. Som å gå fra svart-hvit tv til fargeskjerm.. oppvaskkost til oppvaskmaskin.

Det har tatt dem flere å, og nå nærmer de seg dette (2016).
Så dermed, blir det litt teit å kjøpe topp utstyr idag.. som kommer til å ikke være kompatibelt med PASCAL oppgraderingen... Dermed ønsker jeg å ta hensyn til dette ved kjøpet jeg SKAL gjennomføre nå i August.

Dermed lurer jeg på om det lønner seg med x99 og ddr4, og i7 5930k, da dette er dagens topp komponenter, og vil tror jeg `? ta imot PASCAL komponenten. Dermed kutter jeg ned på grafikken til 970.. for å spare peng, samt vente til 2016.

x99-ddr4-970


Her så har jeg gått for i5, b85 hk, 980ti. Det virker kanskje dumt ? Jeg bare Tenker det at... siden man må nesten bytte ut dt meste for å kunne ta imot PASCAL.. så vil mange ikke gidde dette i 2016.. dermed vil prisen på 980ti ligge på ca det samme som idag. Selv om noe banebrytende dukker opp.. fordi.. man må kjøpe så mye nytt!

b85-ddr3-980ti

Prismessig er de begge ca det samme.. dermed er ikke prisen relevant lenger der, men komponentene, hvor lenge de vil yte bra osv.
Jeg lener mer mot den første. Da vil jeg ha alt tipp topp.. og 970 er jo knall, og vil være bra en stund fremover.. Håper bare PASCAL GPU vil passe til HK jeg har valgt osv ?


Noen kommentarer ? Og om ikke om det... er det noe dere reagerer på på listene ? Power supply... ram.. kjøler(vann) ? kanskje velge Olje? I dont know. Hva med prossessorene jeg har valgt på de to..



Tusen takk for alt så langt. Dere har virkelig lært meg mye..! Jeg har gitt informasjonen videre til to andre som skal kjøpe, så dere hjelper ikke bare meg her
Sist endret av Skrueløs; 30. juli 2015 kl. 13:31.