Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 10439
Sitat av stranger Vis innlegg
Selvsagt kan benzoer hjelpe dersom man har samtaler med lege eller psykolog underveis, men at det er løsningen på problemet blir helt feil...
Vis hele sitatet...
bare tull

Det er en medisin,og den brukes regelmessig om du trenger den,har angstprblemer eller depresjoner,jeg får det dagli,50mg sobril uten noe snakk om samtaler og piss,er det kjemisk angst/cdep du har,dvs at du ikke har noen "problemer"å løse/snakke om så er det genetisk,da skal du få medisiner,hadde en kollega som også bruker bla sobril hver dag for å kunne klare å¨gå ut døra


- Dernest har vi de såkalte lettere medikamentene mot angst og spenningstilstander, slik som Valium, Vival, Stesolid, Sobril og andre.

http://www.helsenett.no/index.php?op...=119&Itemid=69

dette er LETTERE medikamenter,samfunnet har virkelig klart å tre nedover folk at dette er noe farlig greier

Dette er LANGT bedre enn cpreparater med masse bivirkninger og shit

og det evige maset om samtaler og psykologer

Har du seriøs ekte angst tør du ikke gå til sånt engang
Sist endret av Cannaman; 14. august 2010 kl. 11:01.
Sitat av downer Vis innlegg
jeg syntes pillenoiaen her til lands er noen hakk over fornuftig
Vis hele sitatet...
Hadde vi bare hatt pillenoa. Folk hiver innpå piller som om det skulle vært smågodt. Godttroende mennesker hører at det er vidunder medisin for alt. Selv stiller jeg meg litt mer skeptisk og informasjonssøkende til hva jeg putter i meg. Blir direkte kvalm av brukere over her som forguder benzoer i hytt og pine.
Sitat av flexx Vis innlegg
Godttroende mennesker hører at det er vidunder medisin.
Vis hele sitatet...
Prøv å se ting fra en annen vinkel enn din egen,for mange mennesker er dette faktisk en vidundermedisin,vi sitter ikke her å skriver side opp og side ned om noe som ikke hadde vært det.

Det virker,det fjerner totalt eller det meste av skikkelig dårlige følelser du åpenbart aldri har hatt mye og sterke nok av,tilstander som gjør at du ikke fungerer vanlig,og det er ingen bivirkninger som i c preparatene,ja du KAN bli avhengi,jeg er avhengi av juice og kaffe

no jævli også
Sist endret av downer; 14. august 2010 kl. 17:16.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Cannaman: Synes du uttaler deg en smule bastant her, har du ekspertisen til å vurdere at samtaleterapi bare er tull?

Når man medikerer vekk angst, behandler du symptomet på en underliggende lidelse, lidelsen vil alltid være der med mindre man identifiserer den og behandler den direkte. I mellomtiden kan pasienten da blir så avhengig av medikamenter at man har gjort vondt værre.

Klart jeg skjønner at når angst er så ille at det påvirker hverdagen så er det en salig befrielse å ta et medikament som får den til å forsvinne, men problemet ender ikke der, det er ikke så lett å bli kvitt angst.

Samfunnet vårt i dag proklamerer at vi skal kunne få alt med liten innsats, og alt skal skje fort.
Dette er ganske motstridig til hvordan vårt biologiske vesen oppererer, medikamenter (da oftest SSRI, SNRI) er bare ment som et supplement til kognitiv oppførselsterapi, medikamenter som benzodiasepiner er ment for pro re nata eller "under omstendighetene", med andre ord: Når en situasjon er så utålelig at man ikke klarer å holde panikken tilbake, ikke for regelmessig bruk.

Det som er synd er at køene er lange for å få psykiatrisk hjelp, noe som vanskeliggjør en allerede skummel situasjon for de som har sosial angst, og da er det selvfølgelig mye enklere å få medikamenter som fjerner symptomene og så drite i å ta kontakt med psykiatere/psykologer.

Jeg regner med at dette ikke er noe som blir tatt godt i mot av de som har funnet trøst i psykofarma, men det er de kalde fakta.
Sist endret av Dodecha; 14. august 2010 kl. 17:32. Grunn: skriveleif
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Cannaman: Synes du uttaler deg en smule bastant her, har du ekspertisen til å vurdere at samtaleterapi bare er tull?

Når man medikerer vekk angst, behandler du symptomet på en underliggende lidelse, lidelsen vil alltid være der med mindre man identifiserer den og behandler den direkte..
Vis hele sitatet...
jeg sier jo men mindre man har problemer å løse o.l

Nei man kan ikke behandle den om nervene er genetisk/kjemi forankret

50% av medisinene er jo for å øke livskvaliteten,ikke for å behandle sykdommen
Sitat av downer Vis innlegg
jeg sier jo men mindre man har problemer å løse o.l

Nei man kan ikke behandle den om nervene er genetisk/kjemi forankret

50% av medisinene er jo for å øke livskvaliteten,ikke for å behandle sykdommen
Vis hele sitatet...
Man tar jo medisinene for å få et avbrekk fra stresset, slik at du/legen kan jobbe med deg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Men å identifisere om tilstanden er et resultat av en sykdom eller traumatiske opplevelser er en leges/psykiaters oppgave: Legemiddelseksjonen på nFF har uten tvil et glorifisert syn på regelmessig bruk av legemidler og hetsing av medisinsk personell, på samme måte som stonere glorifiserer cannabis og hetser autoritetene.
Jeg vil gjerne være med på å presentere et mer balansert syn på denne saken, og bidra til å minske det som ser ut som ukritisk selvdiagnosering og påfølgende selvmedisinering.
Man tar medisinene for å få en bedre hverdag,jeg har vært borti skikkelig antimedikament-leger som forteller at de har benzodiapin-kunder som bruker det 3 ganger dagli hver eneste dag,det er jo sånn det fungerer

Trenger du det så får du det,og da skal du jo gå på det

Når jeg fikk mitt første c preparat,så sier de jo du bestemmer hvor lenge du vil gå på dette,om det er resten av livet eller whatever,alle sier jo det.

Medisin er til for å gjøre hverdagen bedre,det er ikke alle som har noe å "jobbe"med

Det er ikke alle som har blitt missbrukt som barn o.l som kan jobbes med,det meste er genetisk disp,som det stod på helsenett så - Dernest har vi de såkalte lettere medikamentene mot angst og spenningstilstander, slik som Valium, Vival, Stesolid, Sobril og andre

sånn er det
Sist endret av downer; 14. august 2010 kl. 18:06.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
At det finnes leger som ikke følger medisinske rettningslinjer til punkt å prikke er jo aldeles ikke noe nytt, og fordi du kjenner en lege som er slik betyr ikke at vi kan skrive om faglitteraturen som konstanterer det motsatte.

Angst er oftest et resultat av en annen lidelse, foruten fobier som er rene psykologiske problemer, men 60% av de med angstlidelser har også klinisk depresjon: det er en markant overlapping av symptomer og de samme omstendighetene i oppvekst/miljø kan utløse hver lidelse.
Når det kommer til klinisk depresjon har tvillingstudier konkludert med at ja, det finnes gener som predisponerer depresjon, men gener alene vil ikke garantere denne lidelsen, en utløser må være tilstede også.