Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 4121
poenget mitt er at vold avler vold. Så hvis politiet begynner med våpen vil de kriminelle øke sin bevæpning tilsvarende(d.v.s være bedre bevæpna enn politiet).

Forresten så frykter jeg også den kulen i foten hvis jeg prøver å flykte med hasj som vetlus sa, spesielt hvis jeg selv er ubevæpna og politiet synes det er morsomt å demonstrere den nye makta si med skytevåpen.
Sist endret av L0rdMeL; 6. april 2003 kl. 18:05.
Opprinnelig postet av Carlo
Såvidt jeg vet er straffen for å ha en brukerdose på seg, altså mindre enn 5 g, noe slikt som 500 kroner. Mindre enn alt av papirarbeid, rapporter, ol. er verdt. Jeg syntes pengene hadde vært bedre prioritert om politiet heller jaktet på dealere, smuglere, ol. syntes ikke du bensoon?
Vis hele sitatet...
Nja, kan ikke bare drive med de store tingene heller.. Mange starter med hasj, og det utvikler seg videre..

Er selvsagt enig i at man må få tatt bakmennene, og at man bør bruke mest ressurser på det, men for at et forbud mot bruk av hasj skal være effektivt, må man vise at man faktisk kan bli tatt, og at det får følger.
Villa bare si at æ hate MP!!!! PIkk tryner med "Litt makt"
Uten politi hadde hele verden gått til helvete!
Folk hadde rana og denga løs på hverandre hele tida, og prøv å hold en pølsebu, en sjappe eller for ikke å snakke om en BANK oppegående i mer enn 1 dag uten politi. Penger som folk må betale i bøter er jævlig surt for dem, men da har de som regel gjort noe galt! Politiet er da for faen meg folk det og! Jeg har hatt politi hos meg og ransaka huset mitt etter tjuvegods etter at jeg ble tatt på skolen med lærerns nøkler som jeg hadde hatt i 2 år.. Masse ting hadde blitt tatt, og sånt sett var det jævlig kjipt, for jeg hadde ikke tatt noe.. Men synes det var greit fordet, for avhøring osv gikk veldig greit, og jeg fikk ikkenoe stress i det hele tatt, ikke bøter, ikke prikk, ingenting, for de trodde på meg at jeg ikke hadde tatt noe. Ble litt nervøse når de gikk inn på PCen min da, for det hadde vært noe programvare som var tatt fra skolen, og jeg hadde fra bunn og grunn ALT piratkopiert på dataen min :P OS, programmer, spill.. ALT, og masse porr Men de lette ikke etter det, og de slo ikke ned på det heller, selv om de så at jeg hadde en brent CD ved tastaturet som det stod "Windows 2000 norsk pro" og en CD key på.. Jeg har nå lært at jeg IKKE skal ta nøkler fra folk hehe.. Men å bli stansa har mange blitt, og blitt spurt spørsmål uten noen synlig grunn fra DIN side. Men er det sååå jævlig da???? De bruker bare et par minutter av tida di på å spørre om ting og tang før de stikker... So? Jeg mener at uten politi hadde alt gått i dass!
veldig enig med TheVidarMan
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av TheVidarMan
Men å bli stansa har mange blitt, og blitt spurt spørsmål uten noen synlig grunn fra DIN side. Men er det sååå jævlig da???? De bruker bare et par minutter av tida di på å spørre om ting og tang før de stikker... So? Jeg mener at uten politi hadde alt gått i dass!
Vis hele sitatet...
Nåja, et par minutter.. De greier jo å trekke det ut i timesvis. Men uansett mener jeg ikke at vi ikke burde ha snut, men snuten burde skjerpe seg 5 hakk.
Opprinnelig postet av z0py3r
Men uansett mener jeg ikke at vi ikke burde ha snut, men snuten burde skjerpe seg 5 hakk.
Vis hele sitatet...
Ja, irriterende at de faktisk arresterer deg når du gjør noe galt hva?

....
Better than thou.
Opprinnelig postet av Bensoon
Nja, kan ikke bare drive med de store tingene heller.. Mange starter med hasj, og det utvikler seg videre..

Er selvsagt enig i at man må få tatt bakmennene, og at man bør bruke mest ressurser på det, men for at et forbud mot bruk av hasj skal være effektivt, må man vise at man faktisk kan bli tatt, og at det får følger.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder hasj er det nesten et sånn "røyker du ikke i trynet vårt skal vi ikke ta deg"-innstilling som er den offisielle politikken til politiet såvidt jeg vet. Er jo forslag om å avkriminalisere det nå og da. Slik som i bla. UK og Nederland. (Hvor det faktisk er lovlig.)

Opprinnelig postet av Bensoon
Ja, irriterende at de faktisk arresterer deg når du gjør noe galt hva?

....
Vis hele sitatet...
Les hva han skriver da, han sier at vi må ha politi, men at de må skjerpe seg.
Opprinnelig postet av Carlo
Les hva han skriver da, han sier at vi må ha politi, men at de må skjerpe seg.
Vis hele sitatet...
Ja vet, de må skjerpe seg.. arrestere folk og prøve så godt de kan å gjøre jobben sin, det går jo ikke ann!
Better than thou.
Men det er ikke det det er snakk om her, det er snakk om overdrivelsene som skjer hele tiden. Kverrulante tosk.
Opprinnelig postet av Carlo
Kverrulante tosk.
Vis hele sitatet...
Fint du klarer å holde deg til saken
Opprinnelig postet av Bensoon
Ja vet, de må skjerpe seg.. arrestere folk og prøve så godt de kan å gjøre jobben sin, det går jo ikke ann!
Vis hele sitatet...
Ehh...du er dum.
Det er ikke jobben deres å slenge deg i bakken å legge deg i jern, fordi di kanskje, muligens hadde tenkt på å kanskje vurdere å tenke på hvor moro det hadde vært å rane den gamle dama som gikk forbi for 10 min siden. +at du hadde på deg bukser som var 2 nr for store, og tilfeldigvis var litt fyllesjuk.

Jeg personlig har veldig mye i mot politiet. Eller det vil si, de som leker politi. Ikke de som prøver å løse drap og sånn, etterforskere med andre ord, men jeg misliker sterk den purken som cruiser rundt i sentrum i den beintøffe `97 mondeoen med orange og blå klistremerker på siden og tror han eier byen.
Om så noen ble drept på panseret hans kunne det ikke falle ham inn å lee ræva si ut av bilen, men hvis han tilfeldigvis ser et moped med en passasjer for mye, nei da er det helvete på jord!

All respect til sandefjordspolitiet!!

Spesielt er jeg glad i purken som mener at 22 mnd utsettelse på lappen, 22 mnd inndragelse av mopedførerbevis, 5.000 spenn i bot, 21 dagers betinget fengsel og to års prøvetid IKKE er dobbelstraff. Yeah! Glad i deg og!
Var jo sagt for å provosere, for jeg blir utrolig provosert over folk som hater politiet.. det er LATTERLIG, grow up

Selvsagt gjør de endel feil, men man kan ikke hate de, det er for dumt
Opprinnelig postet av Bensoon
Var jo sagt for å provosere, for jeg blir utrolig provosert over folk som hater politiet.. det er LATTERLIG, grow up

Selvsagt gjør de endel feil, men man kan ikke hate de, det er for dumt
Vis hele sitatet...
Skaffe seg et liv? Eh..Ja!
Ville bare si at forde om enkelte av dere som har venner/eller selv blitt"slengt i bakken" og lagt i jern uten grunn, at ja, det finnes råtne epler. men dette betyr da vell ikke at alt politi er ondt. Det er akkurat som å kalle leger idioter fordi en lege en gang i tiden har drept mange pasienter o.l

blaZin^: ingen grunn til å hate "gatepurken" fordi om noen av de la deg i bakken uten grunn. Hvis politiet ikke hadde passet på i gatene, hadde det vært mye mer vold, ran av f.eks gamle damer, offentlig urinering og andre kriminelle forseelser

Purken er ( i de fleste tilfeller) IKKE skurken, og er av tingene Norge har som fungerer bra.
Opprinnelig postet av AppendiX
Ville bare si at forde om enkelte av dere som har venner/eller selv blitt"slengt i bakken" og lagt i jern uten grunn, at ja, det finnes råtne epler. men dette betyr da vell ikke at alt politi er ondt. Det er akkurat som å kalle leger idioter fordi en lege en gang i tiden har drept mange pasienter o.l

blaZin^: ingen grunn til å hate "gatepurken" fordi om noen av de la deg i bakken uten grunn. Hvis politiet ikke hadde passet på i gatene, hadde det vært mye mer vold, ran av f.eks gamle damer, offentlig urinering og andre kriminelle forseelser

Purken er ( i de fleste tilfeller) IKKE skurken, og er av tingene Norge har som fungerer bra.
Vis hele sitatet...
Godt det er noen som har fornuften i behold
Men dere misforsto meg. "purken er skurken" var der egentlig bare som en catchy overskrift. selvsagt er jeg ingen anarkist, det er ingen som har sagt noe om at vi ikke trenger politi. Det jeg sier er at de burde forsøke å late som at de gjør en bra jobb. Blazin sa det best, hadde noen blitt drept på panseret til bilen hans, hadde han ikke leet ræva si ut av den. De e r aldri ute av bilene. De opprettholder ikke ro og orden på noen systematisk måte, de bare cruiser rundt og tar tilfeldige lovbrytere, og da helst en bagatellmessig hendelse, og når de endelig kommer hjem til TV'n sin, så tror jeg de i bunn og grunn, personlig, gir en lang fly-bæsj i hvorvidt de gjorde en god jobb eller ikke.

Dessuten er ikke hasj-policyen til politiet akkurat slik som du fremstiller den, carlo, en en av vennene mine fra ungdomsskolen ble tatt med 0.5 gram, og fikk et forelegg på 3000. En annen kamerat av meg satt inne i et hus (mao. ikke foran trynet på purken), og vips ble døren sparket inn. Dette kan jeg forstå, da, her gikk det mye rart inn og ut. men allikevel, kameraten min hadde 3 gram på seg, og han fikk 5000 i forelegg. Så de er ikke glade i deg
Tror faktisk Politimenn/damer er mer engasjert i jobben sin enn mange andre arbeidstakere..
Grunnen til at politmenn/kvinner blir polit er jo et ønske om å opprettholde lov og orden. og politiet er OFTE ute av bilene sine, selv om du, blazin, ikke ser det!
Opprinnelig postet av AppendiX
Grunnen til at politmenn/kvinner blir polit er jo et ønske om å opprettholde lov og orden. og politiet er OFTE ute av bilene sine, selv om du, blazin, ikke ser det!
Vis hele sitatet...
Jada, de er de sikkert. Men det er på tv-rommet inne på politikammeret.
Kanskje hvis de brukte 1.5% av tiden de sløser vekk på ingenting, på å kanskje lære seg å bruke en datamaskin/word, så kanskje avhør o.l. hadde gått litt fortere!

Det er veldig frustrerende å gjenta samme historien 3 ganger fordi dusten har glemt hva du har sagt før han får skrevet det. Pekefingermetoden er kanskje ikke den mest effektive?
Umulig å diskutere med de umulige.
Det finnes politifolk som kan med word og andre "avanserte" data programmer, selv om akkurat du har en traumatisk opplevelse med dette.
Det jeg prøver å si er at du kan ikke dømme hele den norske politistyrken ut fra enkeltpersoners dårlige opplevelser.
Tror veldig mange nordmenn er fornøyd med politiet selv om det finnes dårlige hendelser!

Haec satis sunt dicta nobis!
Opprinnelig postet av AppendiX
Umulig å diskutere med de umulige.
Det finnes politifolk som kan med word og andre "avanserte" data programmer, selv om akkurat du har en traumatisk opplevelse med dette.
Det jeg prøver å si er at du kan ikke dømme hele den norske politistyrken ut fra enkeltpersoners dårlige opplevelser.
Tror veldig mange nordmenn er fornøyd med politiet selv om det finnes dårlige hendelser!

Haec satis sunt dicta nobis!
Vis hele sitatet...
Ta det med ro. Jeg er enigi at det er slemt å slå alle under en kam. Selvfølgelig finnes det flotte politifolk i landet, men det finnes alt for mange som lar "makta" gå til hodet på dem.
Opprinnelig postet av XyleneAddict
De e r aldri ute av bilene. De opprettholder ikke ro og orden på noen systematisk måte, de bare cruiser rundt og tar tilfeldige lovbrytere, og da helst en bagatellmessig hendelse, og når de endelig kommer hjem til TV'n sin, så tror jeg de i bunn og grunn, personlig, gir en lang fly-bæsj i hvorvidt de gjorde en god jobb eller ikke.
Vis hele sitatet...
bare fordi du fikk den råner rompa de dratt inn fordi du var litt uvårn, betyr ikke ikke det at du bare kan dømme hele norges politi korps ned i helvete! Alle som er over 16 år og ikke tagger skjønner at du bare er ute etter å tømme "hatete" ditt, og det blir patetisk å starte en saklig diskusjon på grunnlag av det! Slutt og klag og tenk deg om neste gang du ser en mondeo med blå lys; tror du alle som sitter i den bilen arresterer hva som helst BARE for å komme hjem til grilla kylling og hotell caesar???!
Opprinnelig postet av na1t
Alle som er over 16 år og ikke tagger skjønner at du bare er ute etter å tømme "hatete" ditt
Vis hele sitatet...
Satse på at "hatet" forsvinner med alderen, tror det er litt "kult" for de som er under 16 og tagger å hate politiet..
Narkomane: Hasj og andre narkotiske midler er ulovlige i norsk lov så for farken ikke kom å klag når politiet tar deg pga hasj.
Opprinnelig postet av na1t
Alle som er over 16 år og ikke tagger skjønner at du bare er ute etter å tømme "hatete" ditt,
Vis hele sitatet...
Na1t. Ikke si dette til noen, men jeg er under 16(blir 16 i år) og forstår at han er ute etter å tømme "hatet" sitt. å dømme ut fra alder er ikke akkurat smart det heller, med tanke på at det finnes smartere 15-åringer enn 25-åringer.
Du skulle heller skrevet at f.eks folk med litt allmen kunnskap i hodet forstår det!

Ikke alle under 16 er dum!
Tipex: Alt som er ulovlig trenger ikke nødvendigvis å være moralsk forkastelig, mens mye som er lovlig er det.

Poenget er at røyker du hasj etc. er det noe som angår deg, og du skader absolutt ingen andre. Det er derfor totalt meningsløst å legge en kar i jern fordi han har på seg et par gram til eget forbruk.
Bubben: Det er uansett ulovlig. Og politiet har i oppgave å opprettholde loven, så ikke skyld på politiet. Skyld i så fall på politikerene og rettsystemet som vedtar lovene.
Opprinnelig postet av AppendiX
med tanke på at det finnes smartere 15-åringer enn 25-åringer

Ikke alle under 16 er dum!
Vis hele sitatet...
Definer smart?

En på 25 har uansett mer livserfaring enn en på 15 feks, samme hvor mye IQ 15-åringen har..
Tja, jeg vet om flere personer hvor det ikke er tilfelle bensoon.
bennsoon: ikke at alle utsagnene min helt bokstavlig,slenger ofte bare med leppa..