Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1808
Hei!

Jeg var for noen uker siden ute med noen venner og stoppet en krangel mellom en gutt og ei jente. Kort og godt så tok jeg tak i kragen til gutten som skulle til å slå ei dame, og det endte med at han og 3 kompiser jumpet meg.

Det resulterer i legesjekk og legereninger for 1500 kroner. Jeg er student og dette er et kraftig kutt i mitt budsjett, nå altså matbudsjettet mitt.

Jeg har reiseforsikring igjennom Gjensidige og lurte på om dette er utgifter de kan dekke?

Har forresten anmeldt saken og jeg er ikke varig skadet på noen måter.
Har du lest vilkårene som er knyttet til reiseforsikringen din? De ligger sikkert tilgjengelig på nett.

Generelt vil jeg tro at utgifter knyttet til overfall/ran er dekket av reiseforsikring såfremt forholdet er politianmeldt.
Det står:

Utgifter ved sykdom og skade

Utgifter for sykehus/lege for et ubegrenset beløp, hjemtransport, tilkallelse og mer

Men er jo snakk om utgifter da jeg har gått inn aktivt for å avslutte en konflikt. Men på en annen side så ville jeg aldri trodd at 3 kompiser synes det var greit han skulle slå dama, men med en gang jeg tar tak i kraven for å få han med ut så skulle de gå helt bananas..
Søk i vilkårene etter "overfall"

Vil tro det er relatert til ran.

Det enkleste for deg å gjøre er å melde inn skaden elektronisk til Gjensidige. Skriv i din forklaring at du ble overfalt da su skulle gå imellom en krangel. Sålenge du ikke var en aktiv part eller bidro til at gjerningsmannen slo deg vil jeg tro at du kan få dine utgifter dekket
Sitat av Falcon1975 Vis innlegg
Søk i vilkårene etter "overfall"

Vil tro det er relatert til ran.

Det enkleste for deg å gjøre er å melde inn skaden elektronisk til Gjensidige. Skriv i din forklaring at du ble overfalt da su skulle gå imellom en krangel. Sålenge du ikke var en aktiv part eller bidro til at gjerningsmannen slo deg vil jeg tro at du kan få dine utgifter dekket
Vis hele sitatet...
Okei, jeg har sendt inn en henvendelse nå angående dette og venter på svar, takk
Søk voldsoffererstatning.