Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2008
Hei freaks!

Skal begynne på VG3 studiespesialierende til høsten, og tenker meg å studere med en gang etterpå.

Målet er bachelor/master innen ingeniørfag som vil skaffe meg jobb i oljebransjen.

Grunnen til at jeg ikke vil til USA er fordi det virker mer spenndende å reise til andre land, føler en god del reiser til USA. Ikke noe vondt ment mot USA, feel free til å motbevise påstanden min og si hvorfor jeg skal studere i USA.

Det jeg egentlig lurer på er om noen har tips/erfaringer til studier eller skoler i et engelskspråklig land/skole som vil hjelpe meg til å få jobb innen oljebransjen.

Til opplysning gikk jeg ut med snitt på 5,5 i VG2, men regner med å lande på 5,1-5,4 i VG3, uten å ha regnet med de 3,5 ekstrapoengene jeg får for realfag. Hadde R1, Fysikk 1, Kjemi 1 og Int. Engelsk i VG2, fortsetter med R2 og Fysikk 2.

EDIT: Spiller håndball nå (1.div og 3.div), er ikke noe krav, men hadde vært kult å fortsette med det, kult om noen hadde gjort dette mens de studerte!

Ser fram til mange spennende tips og erfaringer
Sist endret av JRK; 21. juli 2014 kl. 22:12.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du burde sjekke ut Robert Gordon University i Aberdeen: http://www.rgu.ac.uk/ og Heriot Watt University i Edinburg: http://www.postgraduate.hw.ac.uk/pro...as-technology/

Håper dette hjelper!
mange som studerer i australia med goood grunn. Hvis de har skolen du trenger der nede hadde det vært mitt førstevalg. australis er ett nydelig land
Australia har mye petroleumsvirksomhet og. Vær obs på hvilket uni du velger dog - er store kvalitetsforskjeller, og det vet norske arbeidsgivere. Canada er også et godt alternativ mange avskriver.