Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1418
Noen som har sett denne?

Jeg så den akkurat, og jeg må virkelig si at den åpnet mine øyne. Den viser konkrete bevis på at vi/usa ikke har vært på månen. Helt utrolig vil jeg nå si. Enkelte av bevisene som legges fram blir bare rett og slett av vist av NASA.

Bare for å nevne noen av dem:

1.

Flere av bildene som legges fram har flere lyskilder. Mens på månen finnes det bare en lys kilde (sola). Og det kunne ikke komme fra noe annet sted siden de ikke hadde med seg noe lys ut dit.

2.

Ikke noe krater / merker etter rakket motorene, heller ikke noe støv og drit på landings kapslen på bildene.

3.

I kamerane de brukte så er det noen kryss som blir med i bildene uansett. Dermed ville alt de tok bilder av være bak disse. Men dette stemmer ikke, enkelte objekter er foran! Noe som tyder på tukling med bildene.

4.

Det finnes noen radioaktive felt mellom jorden og månen. Disse dro amerikanerene rett gjenom, uten å bli påvirket på noen som helst måte. De hadde heller ikke noen form for beskytelse. Mens noen koreanere som bare kom i nærheten av dette felte, ble syke. Mistet hår, utslett osv.

Hvis dere ikke har sette denne, så må dere se den! Det er helt sjukt.
Det er vel ikke egentlig snakk om konkrete bevis for at mennesker aldri har vært på månen her... Som de sier på begynnelsen av programmet: "The theories expressed are not the only possible interpretation." Her finner du et annet syn på det hele... Men det er uansett et ineressant programm.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Har den jeg ja...den eier!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
enda ett resultat av amerikanernes eksperimenter på egne innbyggere i tidligere år som nå kommer og slår dem i bakhodet, amerikanerne er ikke riktig navla i hodet.

har sett denne jeg og, og må si at jeg blir like overbevist av denne som jeg blir av å se kristen propaganda som viser frem bevis for at jesus har levd
er med deg på den nso. Helt ufattelig at alt man gjør skal andre prøve å motbevise på en eller annen måte...
Opprinnelig postet av HeavyD
Noen som har sett denne?

Jeg så den akkurat, og jeg må virkelig si at den åpnet mine øyne. Den viser konkrete bevis på at vi/usa ikke har vært på månen. Helt utrolig vil jeg nå si. Enkelte av bevisene som legges fram blir bare rett og slett av vist av NASA.

Bare for å nevne noen av dem:

1.

Flere av bildene som legges fram har flere lyskilder. Mens på månen finnes det bare en lys kilde (sola). Og det kunne ikke komme fra noe annet sted siden de ikke hadde med seg noe lys ut dit.

2.

Ikke noe krater / merker etter rakket motorene, heller ikke noe støv og drit på landings kapslen på bildene.

3.

I kamerane de brukte så er det noen kryss som blir med i bildene uansett. Dermed ville alt de tok bilder av være bak disse. Men dette stemmer ikke, enkelte objekter er foran! Noe som tyder på tukling med bildene.

4.

Det finnes noen radioaktive felt mellom jorden og månen. Disse dro amerikanerene rett gjenom, uten å bli påvirket på noen som helst måte. De hadde heller ikke noen form for beskytelse. Mens noen koreanere som bare kom i nærheten av dette felte, ble syke. Mistet hår, utslett osv.

Hvis dere ikke har sette denne, så må dere se den! Det er helt sjukt.
Vis hele sitatet...
Alt dette kan leses på badastronomy linken som flere har posta, men siden jeg vet hvor late mange er så svarer jeg allikevel på disse punktene.

1. Sola er kanskje eneste lyskilde, men måneoverflaten har en enestående evne til å reflektere lys. En fullmåne kan jo lyse opp jorda ganske godt om natta jo!

2. Hvem har sagt at rakettmotorene må lage et stort krater? Husk at tyngdekraften er mye mindre på månen enn på jorda. Når det gjelder støvet osv, så blir det litt annerledes når det ikke er luft. Hvis du tråkker i støv på månen så slenges det opp, men det er _ingenting_ som får det støvet til å skifte bane og falle tilbake på skoen din igjen. Da må det luft til.

3. Du vet tydeligvis ikke hvordan et kamera fungerer. Det er noe som heter overeksponering.

4. Det feltet det er snakk om er ikke skadelig i korte perioder.

I tillegg så har du det latterlige argumenter med at skyggene ikke er parallelle. Hvis du tror det er bevis på at noe er feil så vet du ikke hvordan perspektiv fungerer.

Men det aller beste argumentet synes jeg. Det er at russerne _ikke_ sa at det var juks. De ville ha alt å vinne på å avsløre det, men de var ikke i tvil om at amerikanerne hadde vært på månen. Og hvis det virkelig er så enkelt å avsløre det så burde iallfall russerne ha klart det.

Og en annen ting. Amerikanerne er dumme, men ikke dumme nok til å arrangere dette og så gjøre _så_ mange åpenbare feil.
Opprinnelig postet av voktern
er med deg på den nso. Helt ufattelig at alt man gjør skal andre prøve å motbevise på en eller annen måte...
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe galt å være litt skeptisk og prøve å motbevise ting. Det må jo til sånn at ingen farer med juks. Det er bare at ingen av argumentene her holder mål.
Trådstarter
Jeg personlig tror ikke at usa har vært det oppe. Hvorfor har ikke f.eks. russland, eller noen andre i det heletatt vært der? Hvorfor har usa "slutta" med å dra til månen?

Men vi vill jo få svar når den sateliten som skal bli sendt til månen for å ta bilder. Da vil vi få det enedlige svaret.
Opprinnelig postet av HeavyD
Jeg personlig tror ikke at usa har vært det oppe. Hvorfor har ikke f.eks. russland, eller noen andre i det heletatt vært der? Hvorfor har usa "slutta" med å dra til månen?

Men vi vill jo få svar når den sateliten som skal bli sendt til månen for å ta bilder. Da vil vi få det enedlige svaret.
Vis hele sitatet...
Å dra til månen hadde ikke så mye vitenskaplig verdi. Det var mer prestisje å dra dit før russerne. I tillegg så har NASA fått kutta budsjettet sitt en del. Jeg er ikke sikker på hvorfor russerne ikke dro dit etterpå. Men det har nok noe med at de hadde mange problemer med rakettene sine, i tillegg til at det å dra til månen ikke var så stort etter at amerikanerne hadde vært der.

Kina har forresten planer om å dra til månen om ikke så lenge. At ikke en eneste regjering tviler på at amerikanerne allerede har vært der synes jeg er en temmelig god indikasjon på at det er sant.

Hvis du vil ha et definitivt bevis (som det finnes mange nok av) på at amerikanerne virkelig har vært der så kan du jo se på videoklippene av at de går i månestøvet. Du ser at månestøvet gå i perfekte parabelbaner når det slynges opp. Dette er bare mulig i vakum, og til og med med dagens teknologi er det vanskelig å lage et så stort vakum på jorda.

Det ville også være svært vanskelig å forfalske det med datidens teknologi. Til og med hvis noen skulle ha forfalska det nå så hadde nok eksperter avslørt det ganske så raskt.
Trådstarter
Men som sagt, jeg venter på konkrete bilde bevis på at landings modulen står på månen. Men det vil jo alltid være noen som ikke tror det.
Opprinnelig postet av GreyWanderer
Hvem har sagt at rakettmotorene må lage et stort krater? Husk at tyngdekraften er mye mindre på månen enn på jorda. Når det gjelder støvet osv, så blir det litt annerledes når det ikke er luft. Hvis du tråkker i støv på månen så slenges det opp, men det er _ingenting_ som får det støvet til å skifte bane og falle tilbake på skoen din igjen. Da må det luft til.
[/b]
Vis hele sitatet...
Her tar du litt feil, det er noe som får støvet til å forandre bane; tygdekraften! Støvet går i en bane som de aller fleste skolestudenter greier å regne ut..

Og rakketmotorene lager nødvedigvis ikke noe krater, men vil blåse opp noe støv ol...

Til dere andre: tenk dette skjedde for nesten 40 år siden. Teknologien var veldig mye dårligere, fargefjernsynet var bare så vidt kommet osv. I dag kunne det kanskje vert fake hele turen, men for førti år siden nei? og hva skulle det tjene til å forfalske noe slikt? brukt så mye penger på en liten film... Og de sendte jo faktisk raketter opp, så hvorfor skulle ikke de greid å lande på månen?
Opprinnelig postet av wwwking
Her tar du litt feil, det er noe som får støvet til å forandre bane; tygdekraften! Støvet går i en bane som de aller fleste skolestudenter greier å regne ut..

Og rakketmotorene lager nødvedigvis ikke noe krater, men vil blåse opp noe støv ol...
Vis hele sitatet...
Tyngdekraften er årsaken til at det blir en parabelbane istedenfor en rett bane. Poenget er at det ikke er noe som får støvkornet til å forandre bane og fly tilbake oppå skoen din.

For en mer fullstendig forklaring om det med krateret så quoter jeg BadAstromony:

Bad: In the pictures taken of the lunar lander by the astronauts, the TV show continues, there is no blast crater. A rocket capable of landing on the Moon should have burned out a huge crater on the surface, yet there is nothing there.

Good: When someone driving a car pulls into a parking spot, do they do it at 100 kilometers per hour? Of course not. They slow down first, easing off the accelerator. The astronauts did the same thing. Sure, the rocket on the lander was capable of 10,000 pounds of thrust, but they had a throttle. They fired the rocket hard to deorbit and slow enough to land on the Moon, but they didn't need to thrust that hard as they approached the lunar surface; they throttled down to about 3000 pounds of thrust.

Now here comes a little bit of math: the engine nozzle was about 54 inches across (from the Encyclopaedia Astronautica), which means it had an area of 2300 square inches. That in turn means that the thrust generated a pressure of only about 1.5 pounds per square inch! That's not a lot of pressure. Moreover, in a vacuum, the exhaust from a rocket spreads out very rapidly. On Earth, the air in our atmosphere constrains the thrust of a rocket into a narrow column, which is why you get long flames and columns of smoke from the back of a rocket. In a vacuum, no air means the exhaust spreads out even more, lowering the pressure. That's why there's no blast crater! Three thousand pounds of thrust sounds like a lot, but it was so spread out it was actually rather gentle.

Note added December 6, 2001: Originally in this section I said that the engines also cut off early, before the moment of touchdown, to prevent dust from getting blown around and disturbing the astronauts' view of the surface. This was an incorrect assertion; it was known that dust would blow around before the missions were launched, and steps were taken to make sure the astronauts knew their height above the surface. Anyway, the incorrect section has been removed.
Vis hele sitatet...
I like turtles
Skyfex's Avatar
Disse såkalte "bevisene" på at dette var fake er så dårlige, at jeg hvis det hadde vært en fake, så hadde nok NASA plantet disse for å gjøre filmen helt korrekt. Jeg tror nok alle de matematikerne og fysikerne Nasa har hadde greid å regne ut om det hadde kommet et krater eller ikke, og hvordan lyset ville være.

En annen ting, folk har sittet og sett frame for frame av Ringenes herre og the matrix for å finne feil. De har funnet flere hundre feil så vidt jeg kan huske. Jeg vedder på at månelandingsfilmene har vært nøyere studert, spesielt av russerne.. og dette er alt de har funnet?

Jeg forstår også hvorfor ingen reiser til månen lenger. Det har mistet sin verdi. Hvis vi vil undersøke månene sender vi en sonde, og det er ikke lenger interresant for folket om noen lander på månen, hadde noen landet på mars derimot

I've made my point. Månelandingen var ekte, det er latterlig å diskutere om det var det eller ikke..
Opprinnelig postet av HeavyD
1.

Flere av bildene som legges fram har flere lyskilder. Mens på månen finnes det bare en lys kilde (sola). Og det kunne ikke komme fra noe annet sted siden de ikke hadde med seg noe lys ut dit.
Vis hele sitatet...
Er ikke jorda en lyskilde også da? Akkurat som månen er for jorda bare i en sterkere grad...?
King of Spooning
Acidous's Avatar
Opprinnelig postet av RipZ
Er ikke jorda en lyskilde også da? Akkurat som månen er for jorda bare i en sterkere grad...?
Vis hele sitatet...
Lyset blir vel reflektert fra jorda og til månen, på samme måte som lyset blir reflektert fra månen og til jorda... Det er jo derfor det ser ut som månen lyser om natten...