Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1198
Lurer på om det er noen som er fan av post-rock her i gården?

Her snakker vi alt fra vakre, nydelig band som Explosion in the sky som mer doom/sludge baserte band som Cult of Luna og ISIS.
Her kan vi dele våre favoritter og diskutere rundt denne fantastiske formen for musikk. Mange føler at dette er ganske krevende musikk å like siden det er mye og ta inn. Kan si meg en smule enig der men igjen, når du knekker den koden er denne musikken ufattelig vakker, rørende, inspirerende og stemningsfull!

Kan selv begynne med og anbefale albumet "Eternal Kingdom" av det svenske bandet Cult of Luna! Ufattelig bra plate og ikke så vanskelig og "tappe" inn i hvis du er ny for denne type musikk!

Håper og finne flere fans til denne type musikk!
Anbefaler Godspeed you! Black emperor, Spesielt "Antennas to heaven" har fått en spesiell plass i min Spotify liste
Godspeed var jo de store innovatørene innen post-rock når de begynte. Jeg elsker Godspeed og alle deres sideprosjekter, spesielt A Silver Mt. Zion. Vil anbefale å høre albumet This is hour punk-rock av A Silver Mt. Zion. Kraftige saker
Jeg anbefaler tyske The Ocean sitt andre album "Precambrian". Men styr unna første halvdel av skiva.... Ser du skrev Post-Rock, men når du selv nevner Cult of Luna, regner jeg The Ocean er noe du også kan høre på

Callisto (finsk)
Tool (noen post-elementer her og der..)
Intronaut (kanskje ikke veldig post, men fortsatt bra) Any Port (elendig lyd :/ )

Jo, og Cyclamen!!
Sist endret av sondrebot; 28. mars 2012 kl. 11:21.
Sitat av sondrebot Vis innlegg
Jeg anbefaler tyske The Ocean sitt andre album "Precambrian". Men styr unna første halvdel av skiva.... Ser du skrev Post-Rock, men når du selv nevner Cult of Luna, regner jeg The Ocean er noe du også kan høre på

Callisto (finsk)
Tool (noen post-elementer her og der..)
Intronaut (kanskje ikke veldig post, men fortsatt bra) Any Port (elendig lyd :/ )

Jo, og Cyclamen!!
Vis hele sitatet...
The Ocean "Collective" som de het en gang i tiden er ingen fremmed for meg nei! Fant dem helt tilfeldig på youtube og ble ganske så fort hektet.
Jeg er veldig glad i post-rock!
Sjekk ut denne her!
http://www.youtube.com/watch?v=r4Ahq-WgpTI

Hør også gjerne på resten av albumet, og sjekk ut hammock.
Postgirobygget?
Vet ikke hva post rock er, men jeg syntes stadig jeg ser sjangere jeg har hørt om før, men med "post" foran.
Jeg likte Salvatore, eller, noen låter hvertfall. Ifølge musikkbiblioteket på telefonen er det post rock
Kan anbefale mitt all-time favorittalbum, All of a sudden I miss everyone av Explosions in the Sky! Hvor da den beste sangen må være The Birth and Death of the Day, uten tvil

Kan også anbefale Alcest (som har en liten black metal-ish twist) og 65daysofstatic!

65dos - http://m.youtube.com/watch?v=qGyL0TKXIY4
Alcest - http://m.youtube.com/watch?v=uTM9x-fEMwo

Post-rock er kremen av musikk!
Sitat av LowRider Vis innlegg
Postgirobygget?
Vis hele sitatet...
Håper du tuller ?! Haha...

Anyroads, dette bande glemte jeg helt!
Amia Venera Landscape - Marasm

En slags blanding av Death Metal og Post Metal.. Ikke særlig lett å beskrive det med få ord :P Har dog veldig høy rating på Sputnik Music om det betyr noe for deg :P
Sitat av sondrebot Vis innlegg
Håper du tuller ?! Haha...

Anyroads, dette bande glemte jeg helt!
Amia Venera Landscape - Marasm

En slags blanding av Death Metal og Post Metal.. Ikke særlig lett å beskrive det med få ord :P Har dog veldig høy rating på Sputnik Music om det betyr noe for deg :P
Vis hele sitatet...
Aaaaaaah fantastisk! De trommene kan fremkalle orgasme på meg nårsomhelst!
Kan vel likesågodt anbefale Les Diskrets i samme slengen. Fantastisk musikk i samme gate som Alcest
De slapp også nylig ut et nytt album som jeg selv mener er noe av de bedre de har sluppet!

http://m.youtube.com/watch?v=uHdnqo3PTtM
Tror Pelican er et band for deg (tenker da hovedsakelig fordi du nevnte Cult Of Luna og ISIS). Instrumentalt post-metal band fra Chicago.

Her er et lite utvalg av låter:

March Into The Sea (episk stykke på 20 minutter. Anbefaler å høre hele greia om du har tid!)
Mammoth
Forecast For Today
Drought
Sist endret av King Ink; 28. mars 2012 kl. 23:27.
Kroppsfunksjoner
NoiseMerchant's Avatar
Mogwai og Slint er jo klassikere innenfor sjangeren. Den klassiske crescendo post-rocken har for meg alltid skyldt MYYYYYYE til Sonic Youth. Spesielt Daydream Nation. 65daysofstatic, God Is An Astronaut, pg.lost og Sigur Rós er jo også rimelig søte saker.
Sist endret av NoiseMerchant; 31. mars 2012 kl. 00:05.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Rosetta vil du definitivt like!