Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  106 13406
Ser litt på South Park etter forelesningene på ettermiddagen da vettu, og så tilfeldigvis denne episoden her om dagen, Episode 16 av sesong 6. Foreldrene til de små guttene prøver å overbevise dem til å aldri prøve hasj ved å mate dem masse løgner om det, men så finner Stan ut av det og prøver å se bløffen dems. Så sier faren dette (som skal være moralpreken den serien alltid har ved slutten av hver episode )

Well, Stan, the truth is.. Marijuana probably isn’t going to make you kill people, and most likely isn’t going to fund terrorists, but, well, son, pot makes you feel fine with being bored, and it’s when you’re bored that you should be learning some new skill, or discovering some new science or being creative. You smoke pot and you may grow up to find out that you aren’t good at anything
Vis hele sitatet...
Hva sier dere til det? Gjør pot det sånn at du synes det er OK å kjede deg, og er i så fall den tiden du bruker på å være høy, tid du ellers ville brukt på å gjøre noe annet, "mer nyttig"?

Eller mener du at hasjen gjør at du presterer bedre i det du allerede driver med?
Sist endret av muffinluv; 1. september 2011 kl. 02:42.
Jeg synes det er værre å kjede seg når man er fjern en når man er edru
Dette stemmer vell til en viss grad oss meg.
Det er jo litt som med religion. Det gjør at man slår seg til ro med ignoranse. Hvorfor gidde å drive forskning når Gud står bak alt uansett? Man blir passivisert og tiltaksløs.

Så får hver enkelt avgjøre om det er bra eller dårlig.
Vel, til en viss grad. Men det varierer, jeg kan godt sitte å kjede meg foran pc'en, eller tv'en og synes det er helt greit, edru. Og det er andre ganger jeg faen ikke orker å sitte stille og MÅ finne på noe, om jeg er høy.
Kommer helt ann på. Weed øker også kreativitet og oppfinnsomhet hos mange
Det eneste negative jeg har merket med cannabis er at korttidshukomelsen har blitt dårligere. Terence Mckenna sa det at når du begynner å røyke finner du ut at du har gjort for mye i livet ditt og dermed lærer du deg å slappe av. Det kan hende at man blir mer passiv, men det er ikke sånn jeg føler det ihvertfall. Men dette varierer jo såklart fra person til person.
Damn, det er så sant så sant. Har røyket i alle år men begynner å bli mer og mer skeptisk, folk glorifiserer det og nekter å innse at det finnes negative sider med det. Ikke kom her og si at dere ikke kjenner noen som har kastet bort ungdommen/utdanning fordi de har stått på stedet vil med hasj i så mange år. Jeg vil alltid røyke en gang i blandt, men synes det er synd å se de som konstant går rundt og er rusa og ikke kommer seg fremover i livet.
Sitat av Cheese Vis innlegg
Damn, det er så sant så sant. Har røyket i alle år men begynner å bli mer og mer skeptisk, folk glorifiserer det og nekter å innse at det finnes negative sider med det. Ikke kom her og si at dere ikke kjenner noen som har kastet bort ungdommen/utdanning fordi de har stått på stedet vil med hasj i så mange år. Jeg vil alltid røyke en gang i blandt, men synes det er synd å se de som konstant går rundt og er rusa og ikke kommer seg fremover i livet.
Vis hele sitatet...
Tror de du prater om hadde stått på stedet hvil uansett. For meg virket det totalt motsatt! Fikk meg til å innse at jeg burde bruke livet mitt til noe, annet enn gaming og skole
Nei, jeg tror ikke det.
Som sagt, detblir greit å kjede seg. Hvorfor skal man da gidde å gjøre noe annet en å røyke?
Sist endret av Cheese; 1. september 2011 kl. 08:33.
Sitat av Cheese Vis innlegg
Nei, jeg tror ikke det.
Som sagt, detblir greit å kjede seg. Hvorfor skal man da gidde å gjøre noe annet en å røyke?
Vis hele sitatet...
Det blir ikke greit å kjede seg, å kjede seg blir enda værre, ihvertfall for min del.

Kanskje statistikk på at weedrøykere ikke gjør det bra i livet hadde vært på sin plass nå
Mariuana har forskjellig effekt på alle, jeg for eksempel blir i et slikt humør at jeg må finne på noe å gjøre. Det ender ofte opp med at jeg rydder, gjør lekser, lager mat, sykler en tur osv.
Dette er ting som jeg ofte ser på som kjedelige i edru tilstand, men når jeg har røyket blir det livsviktige oppdrag.
Jeg lærer masse når jeg røyker.. Ser alltid på youtube videoer om masse shit når jeg er stein

Sånn jeg lærte å gro både sopp og weed (ond sirkel much?)
Or3c: haha samme her! Har også funnet ut at det er digg å trene etter å ha røyket litt. Hvis jeg ikke jeg starter å røyke seint på kvelden, da blir det som regel bare sofa Forøvrig tror jeg det Randy(faren til Stan) sier er et godt poeng og at det kan gjelde for ganske mange.
Jeg føler det er til dels rett. Det er ihvertfall det beste poenget jeg har hørt negativt om cannabis.

Det er jo veldig individuelt, men det er mange ting jeg har lært nesten utelukkende med cannabis i bildet, som korttriks, musikkproduksjon, programmering, fotoredigering osv. Besynderlig nok kun aktiviteter som tillater meg å lene meg tilbake og slappe av mens jeg lærer. Når forbruket øker minsker aktiviteten rundt interessene som krever fysisk arbeid eller bevegelse, som skating, breaking, dansing osv.
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg føler det er til dels rett. Det er ihvertfall det beste poenget jeg har hørt negativt om cannabis.

Det er jo veldig individuelt, men det er mange ting jeg har lært nesten utelukkende med cannabis i bildet, som korttriks, musikkproduksjon, programmering, fotoredigering osv. Besynderlig nok kun aktiviteter som tillater meg å lene meg tilbake og slappe av mens jeg lærer. Når forbruket øker minsker aktiviteten rundt interessene som krever fysisk arbeid eller bevegelse, som skating, breaking, dansing osv.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men jeg antar at lysten for fysisk aktivitiet forsvinner med alderen.. kan ha en sammenheng?
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men jeg antar at lysten for fysisk aktivitiet forsvinner med alderen.. kan ha en sammenheng?
Vis hele sitatet...
Jeg er nok ikke gammel nok til at det skal ha noen fysisk grunn i hvertfall, men selvfølgelig var jeg mer aktiv i tenårene.

Poenget er at jeg merker det veldig godt når jeg tar korte pauser. Spretter rundt på fasader og lyktestolper som en annen bajas.
katie melua har jo innrømmet at hun har røyket hasj når hun har skrevet sanger, og hun er jo ganske flink. så vet ikke helt hvordan marijuana skal dempe kreativiteten.
Vinniefra paperboys også.. han er jo (etter min mening) den beste hip-hop artisten fra norge
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
katie melua har jo innrømmet at hun har røyket hasj når hun har skrevet sanger, og hun er jo ganske flink. så vet ikke helt hvordan marijuana skal dempe kreativiteten.
Vis hele sitatet...

Ikke alle er katie melua.
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
katie melua har jo innrømmet at hun har røyket hasj når hun har skrevet sanger, og hun er jo ganske flink. så vet ikke helt hvordan marijuana skal dempe kreativiteten.
Vis hele sitatet...
For å ikke glemme Beatles og Bob Dylan, som antagelig fikk tak i de mer potente varene.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Vinniefra paperboys også.. han er jo (etter min mening) den beste hip-hop artisten fra norge
Vis hele sitatet...
er nok ikke bare mj den karen koser seg med for å si det sånn...
Eg personleg synes at viss du er smart og kan få til noe i livet, bør du ikke røyke.
Men visst du ikke er noko serleg smart og droppa ut av vidregående, så kan du egentleg bare begynne.
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Eg personleg synes at viss du er smart og kan få til noe i livet, bør du ikke røyke.
Men visst du ikke er noko serleg smart og droppa ut av vidregående, så kan du egentleg bare begynne.
Vis hele sitatet...
Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Du mener med andre ord at man kun blir dummere av hasjrøyking? Som sagt tidligere, alle reagerer forskjellig, og noen kan ha god effekt på hvor "smart" man er, andre kan ha dårligere effekt.
Forsåvidt enig med argumentet, men skulle man følge den logikken på alt burde man bannlyse underholdningsfilmer, -bøker og lignende også.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Vinniefra paperboys også.. han er jo (etter min mening) den beste hip-hop artisten fra norge
Vis hele sitatet...
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
katie melua har jo innrømmet at hun har røyket hasj når hun har skrevet sanger, og hun er jo ganske flink. så vet ikke helt hvordan marijuana skal dempe kreativiteten.
Vis hele sitatet...
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg føler det er til dels rett. Det er ihvertfall det beste poenget jeg har hørt negativt om cannabis.

Det er jo veldig individuelt, men det er mange ting jeg har lært nesten utelukkende med cannabis i bildet, som korttriks, musikkproduksjon, programmering, fotoredigering osv. Besynderlig nok kun aktiviteter som tillater meg å lene meg tilbake og slappe av mens jeg lærer. Når forbruket øker minsker aktiviteten rundt interessene som krever fysisk arbeid eller bevegelse, som skating, breaking, dansing osv.
Vis hele sitatet...
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Jeg lærer masse når jeg røyker.. Ser alltid på youtube videoer om masse shit når jeg er stein

Sånn jeg lærte å gro både sopp og weed (ond sirkel much?)
Vis hele sitatet...
Sitat av Or3c Vis innlegg
Mariuana har forskjellig effekt på alle, jeg for eksempel blir i et slikt humør at jeg må finne på noe å gjøre. Det ender ofte opp med at jeg rydder, gjør lekser, lager mat, sykler en tur osv.
Dette er ting som jeg ofte ser på som kjedelige i edru tilstand, men når jeg har røyket blir det livsviktige oppdrag.
Vis hele sitatet...
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Det blir ikke greit å kjede seg, å kjede seg blir enda værre, ihvertfall for min del.

Kanskje statistikk på at weedrøykere ikke gjør det bra i livet hadde vært på sin plass nå
Vis hele sitatet...
Sitat av Layzi Vis innlegg
Vel, til en viss grad. Men det varierer, jeg kan godt sitte å kjede meg foran pc'en, eller tv'en og synes det er helt greit, edru. Og det er andre ganger jeg faen ikke orker å sitte stille og MÅ finne på noe, om jeg er høy.
Vis hele sitatet...
Sitat av Cookie4Sure Vis innlegg
Jeg synes det er værre å kjede seg når man er fjern en når man er edru
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
Utrolig mange bra svar mot. Enig med mange at det er et av de bedre argumentene jeg også har hørt mot røyking.

Men det er som dere sier artister som selv sier at de røyker hasj når de skriver låter. Katie Mula er en. Lady Gaga er en annen (til Anderson Cooper i et 60 Minutes-intervju i fjor). Jeg tror at de som blir enda mer kreative, allerede har den kreativiteten i seg, men at det de røyker lar det slippe til.

Likte argumentet til Grix også;
skulle man følge den logikken på alt burde man bannlyse underholdningsfilmer, -bøker og lignende også.
Vis hele sitatet...
Sist endret av muffinluv; 1. september 2011 kl. 12:26.
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Eg personleg synes at viss du er smart og kan få til noe i livet, bør du ikke røyke.
Men visst du ikke er noko serleg smart og droppa ut av vidregående, så kan du egentleg bare begynne.
Vis hele sitatet...
Dude.. Tror du har havna i feil forum å komme med dine hjernedøde uttalelser i.. prøv www.dinbaby.com/forum
Sitat av Or3c Vis innlegg
Mariuana har forskjellig effekt på alle, jeg for eksempel blir i et slikt humør at jeg må finne på noe å gjøre. Det ender ofte opp med at jeg rydder, gjør lekser, lager mat, sykler en tur osv.
Dette er ting som jeg ofte ser på som kjedelige i edru tilstand, men når jeg har røyket blir det livsviktige oppdrag.
Vis hele sitatet...
Men husker du noe av leksene du gjør?
Sitat av muffinluv Vis innlegg
Utrolig mange bra svar mot. Enig med mange at det er et av de bedre argumentene jeg også har hørt mot røyking.

Men det er som dere sier artister som selv sier at de røyker hasj når de skriver låter. Katie Mula er en. Lady Gaga er en annen (til Anderson Cooper i et 60 Minutes-intervju i fjor). Jeg tror at de som blir enda mer kreative, allerede har den kreativiteten i seg, men at det de røyker lar det slippe til.

Likte argumentet til Grix også;
Vis hele sitatet...
Synes du det der er bra argumenter? "Noen individer blir kreative når de har røyket, derfor er weed bra".
Sitat av Apedop Vis innlegg
Synes du det der er bra argumenter? "Noen individer blir kreative når de har røyket, derfor er weed bra".
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle det være en negativ ting? Det skader deg ikke på noen måte, samtidig som man blir kreativ.

Eller mener du at "Etter ett trekk er man hekta!!!!!"?
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Hvorfor skulle det være en negativ ting? Det skader deg ikke på noen måte, samtidig som man blir kreativ.
Vis hele sitatet...
Nei, det svarer jo ikke akkurat på hva trådstarteren skrev. Skal det liksom være et motargument? At kreative mennesker fremdeles er kreative etter å ha røyket?


Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Eller mener du at "Etter ett trekk er man hekta!!!!!"?
Vis hele sitatet...
Overhodet ikke.
Sitat av Apedop Vis innlegg
Synes du det der er bra argumenter? "Noen individer blir kreative når de har røyket, derfor er weed bra".
Vis hele sitatet...
Weed har ingen påviste skadelige effekter.. det gjør deg kreativ og der er 100 pluss sider som jeg ikke gidder å ramse opp..

men! derfor er weed bra
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Weed har ingen påviste skadelige effekter.. det gjør deg kreativ og der er 100 pluss sider som jeg ikke gidder å ramse opp..

men! derfor er weed bra
Vis hele sitatet...
Tror du noen kommer til å ta deg seriøst med det der?
Nei på samme måte som jeg ikke tar deg seriøst med dine halvkvælte uttalelser for å vise din missnøye mot weed, så forventer jeg ikke noe tilbake
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Nei på samme måte som jeg ikke tar deg seriøst med dine halvkvælte uttalelser for å vise din missnøye mot weed, så forventer jeg ikke noe tilbake
Vis hele sitatet...
Essa, jeg er ikke misfornøyd med weed. Hva har jeg sagt, da, sånn egentlig? Jeg bare påpekte at ingen har sagt noe fornuftig eller konkret som svar på det TS skrev, for han har faktisk et jævlig godt poeng.

Har ikke sagt noe negativt om weed. Ikke vær så nærtagende nå igjen, stoners.
Hvis du leser min første post. Vil du se at når jeg bedriver selvlære gjennom YT og wiki, fungerer jeg mye bedre og tar til meg informasjonen raskere med et headsett på huet og en jonas i hånda..
Fordi da klarer jeg å stenge verden ute og kun fokusere på det jeg skal lese/se.

For min del er weed en måte å slappe av på, etter en tung dag på jobb. Like mye som det er et prestasjonfremmende middel under selvlære. Hvis jeg har folk rundt meg når jeg skal lære noe nytt så faller jeg bare ut.

Og for å svare TS: Ja weed gjør det gøy å kjede seg.. Men det er i tilegg til mange andre gode egenskaper det har.

Jeg kan gå til legen å få Valium hvis jeg vil.. Da kan du ta deg faen på at jeg koser meg når det ikke skjer noe
Men valium gir meg ingenting annet enn sløvhet.. Så kanskje det burde forbys? ikke vet jeg.. Godt nok nå Apedop?

Og btw.. no hard feeling
Vel, det er uansett utrolig useriøst å påstå at cannabis ikke har påviste skade-effekter.
Sitat av fetter Vis innlegg
Vel, det er uansett utrolig useriøst å påstå at cannabis ikke har påviste skade-effekter.
Vis hele sitatet...
Hvilke påviste skadeeffekter har vi da?
Sitat av Apedop Vis innlegg
Nei, det svarer jo ikke akkurat på hva trådstarteren skrev. Skal det liksom være et motargument? At kreative mennesker fremdeles er kreative etter å ha røyket?
Vis hele sitatet...
Man blir _mer_ kreativ.
Det er faktisk ingen (som jeg har hørt om) som har klart å vise påviste skadelige effekter av cannabis. Det verste noen kan finne på å si er at det er et gate-way drug og at du bare spiraler nedover etter at du har blitt avhengig, og går videre til hardere drugs..

Men opplys meg gjerne
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Hvilke påviste skadeeffekter har vi da?
Vis hele sitatet...
Røyk weed hver dag i fire uker så finner du det ut. Det har jeg gjort.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Hvilke påviste skadeeffekter har vi da?
Vis hele sitatet...
Poenget er at det er billig fanboi-retorikk å skrive det på den måten. Det blir for dumt å holde seg for ørene, si "na-na-na-na" og legge det frem som om det er løsningen på alt.

For det første er jo det å røyke noe i det hele tatt fysisk skadelig, for det andre er det kjent at cannabis kan trigge paranoia og schizofreni hos utsatte personer. Om du noen gang over en lengre periode har røyket mer enn du på individuelt plan takler merker du fort at det har mange negative psykiske effekter.

Sist men ikke minst er det skadelig for legaliseringssaken å i det hele tatt dra det frem, fordi det kun fører til evige diskusjoner rundt hvilke rusmidler som er mer eller mindre skadelig, når det egentlig er hoppende likegyldig hvor skadelig rusmiddelet er i forhold til hva vi oppnår med forbudet.

Jeg er har bare sett meg trøtt på cannabis-entusiaster som skyter seg selv i foten ved å kverulere og vri og vende på saken for å få stoffet til å høres mest mulig harmløst ut, når det er tydelig at det faktisk er et rusmiddel ikke alle bare kan dytte i seg bekymringsløst. Det fører bare til at ingen tar deg seriøst.
Sist endret av fetter; 1. september 2011 kl. 14:59.
Til dere som mener cannabis er ufarlig: Dere tar feil.

http://www.actis.no/no/nyhetsarkiv/N...t.9UFRzM56.ips

Men når alt kommer til alt så er jo livet farlig i seg selv.
Men å si at "cannabis har ingen påviste skader" er jo bare rent pisspreik.
Sitat av Apedop Vis innlegg
Røyk weed hver dag i fire uker så finner du det ut. Det har jeg gjort.
Vis hele sitatet...
Røyk weed fra morgen til kveld hver jævla dag i 1.5 år så kan du prate.. (fordi det har jeg gjort )

Og seff ved det sinnsyke overforbruket jeg hadde der så ble jeg totalt nisse! Og jeg sleit lenge med å komme meg på rett kjøl..

Men som ved alt annet så vil overforbruk skade deg.

Jeg er en ihugga weed tilhenger. Av den enkle grunn at jeg har sett både oppsiden og nedsiden av stoffet. Jeg har smakt alt fra kamelbæsj med potsmak, til kølsvart afghan.. Jeg vet nøyaktig hva det er snakk om.

Men det som irriterer meg er at det finnes så mange der ute som avfeier en god legaliseringsdebatt fordi det er så mye flåsete argumenter som kommer frem.

Og jeg er garantert en av dem som irriterer mest, fordi jeg har alt i huet, men det å få det til å se bra ut på papiret/skjermen er ikke like lett.

Men det kan jeg si, at jeg har lest raporter som sier at weed er skadelig for din mentale (og i noen tilfeller fysiske) helse. Men jeg har lest like mange som sier det motsatte.. Derfor spør jeg igjen..

Finnes det et konkret svar på om weed er skadelig?

GrønnUgle var litt ninja med en forskningraport der

Utdrag fra raporten GrønnUgle postet

Sammanfattning av kapitel 5
Cannabismissbruk kan övergå till cannabisberoende (dependence) som
karakteriseras av tre av följande sju kriterier:
1. Tolerans (missbrukaren behöver successivt ökad mängd för att
erhålla samma effekt).
2. Om tillförseln avbryts uppkommer abstinensbesvär.
3. Cannabis används ofta i större mängd eller i en längre period än
som avsågs.
4. Det finns en varaktig önskan om eller upprepade försök att avbryta
cannabisberoendet.
5. Mycket tid ägnas åt att försöka få tag i cannabis, nyttja det och
återhämta sig från berusningen.
6. Viktiga sociala aktiviteter, yrkes- eller fritidsaktiviteter överges
eller minskas.
7. Bruket fortsätter trots att sociala problem, fysiska eller psykiska
besvär fördjupas.


Till beroendet är alltså kopplat ett abstinenssyndrom som vid försök att
sluta yttrar sig i abstinenssymtom. Symtomen kommer efter 1–2 dygn, når
en topp efter 2–4 dagar och klingar av på 2–3 veckor.
Vanliga symtom är rastlöshet, ilska, irritabilitet, minskad aptit/viktnedgång,
nervositet/ångest och sömnsvårigheter.
Andelen användare/missbrukare av cannabis som blir beroende har i
olika undersökningar visat sig växla betydligt men är genomsnittligt förvånansvärt
hög. Av personer som röker någon gång utvecklar 10 procent
under någon period i livet beroende.
Den cannabisberoende har svårigheter att sluta med preparatet, en förhöjd
risk att drabbas av skadeeffekter av cannabisrökningen men också en
förhöjd risk att gå över till andra illegala droger.

I fare for å gjøre det fetter ikke likte, kjører jeg på..

Den listen på 7 punkt der, kan du ta hvilket som helst rusmiddel og sette inn i stedet for cannabis.. Det eneste det beviser er at det er en viss avhengighet ved det.
Men til forskjell fra mange andre rusmidler. Er ikke abstidensene like kraftige. Og lettere å bryte ut av.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Røyk weed fra morgen til kveld hver jævla dag i 1.5 år så kan du prate.. (fordi det har jeg gjort )

Og seff ved det sinnsyke overforbruket jeg hadde der så ble jeg totalt nisse! Og jeg sleit lenge med å komme meg på rett kjøl..

Men som ved alt annet så vil overforbruk skade deg.

Jeg er en ihugga weed tilhenger. Av den enkle grunn at jeg har sett både oppsiden og nedsiden av stoffet. Jeg har smakt alt fra kamelbæsj med potsmak, til kølsvart afghan.. Jeg vet nøyaktig hva det er snakk om.

Men det som irriterer meg er at det finnes så mange der ute som avfeier en god legaliseringsdebatt fordi det er så mye flåsete argumenter som kommer frem.

Og jeg er garantert en av dem som irriterer mest, fordi jeg har alt i huet, men det å få det til å se bra ut på papiret/skjermen er ikke like lett.

Men det kan jeg si, at jeg har lest raporter som sier at weed er skadelig for din mentale (og i noen tilfeller fysiske) helse. Men jeg har lest like mange som sier det motsatte.. Derfor spør jeg igjen..

Finnes det et konkret svar på om weed er skadelig?

GrønnUgle var litt ninja med en forskningraport der
Vis hele sitatet...
Hvis du tror den som har røyka mest har mest rett, så okei. Jeg har dyrket weed, røyket weed hver dag på bong, vaporizer, piper og joints, og spist mye weed. Hadde på et tidspunkt over 500 gram weed liggende i et skap, som jeg ikke engang visste hva jeg skulle gjøre med. Har jeg mest rett nå?

Det skadet meg. Jeg hadde vanskeligere for å finne ord, konstruere setninger, konsentrere meg, takle sosiale situasjoner mm. Etter jeg slutta ble jeg mye mer tolerant ovenfor venner og foreldre, fikk økt motivasjon for skole og trening og forbedret sosialt liv generelt. Mye mindre angst. Jeg husker drømmer. Jeg gidder å gjøre husarbeid. Ja, det er forskjell på bruk og misbruk. Men det jeg egentlig vil frem til er at denne cannabisforherligelsen til deg og dine meningsfeller kan være jævlig skadelig for folk, fordi mange tror cannabis er like lite skadelig som det du påstår. Og da er det utrolig lett å miste respekten for stoffet. Hadde vært mye mindre misbruk hvis ikke alle hadde gått rundt og snakket om hvor ufarlig det er.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Røyk weed fra morgen til kveld hver jævla dag i 1.5 år så kan du prate.. (fordi det har jeg gjort )
Vis hele sitatet...
Legg på 5 år så har du meg. Uansett helt uvesentlig i en debatt da vi alle reagerer forskjellig og har forskjellige måter å takle bruket/misbruket på.

Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Og seff ved det sinnsyke overforbruket jeg hadde der så ble jeg totalt nisse! Og jeg sleit lenge med å komme meg på rett kjøl..

Men som ved alt annet så vil overforbruk skade deg.
Vis hele sitatet...
Og fortsatt benytter du retorikk av typen "det finnes ingen påviste skadeeffekter"? Er ikke det ganske selvmotsigende?

Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Men det kan jeg si, at jeg har lest raporter som sier at weed er skadelig for din mentale (og i noen tilfeller fysiske) helse. Men jeg har lest like mange som sier det motsatte.. Derfor spør jeg igjen..

Finnes det et konkret svar på om weed er skadelig?
Vis hele sitatet...
Ro ro til fiskeskjær:

Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Weed har ingen påviste skadelige effekter.. det gjør deg kreativ og der er 100 pluss sider som jeg ikke gidder å ramse opp..

men! derfor er weed bra
Vis hele sitatet...
Sist endret av fetter; 1. september 2011 kl. 15:45.
Sitat av Apedop Vis innlegg
Hvis du tror den som har røyka mest har mest rett, så okei. Jeg har dyrket weed, røyket weed hver dag på bong, vaporizer, piper og joints, og spist mye weed. Hadde på et tidspunkt over 500 gram weed liggende i et skap, som jeg ikke engang visste hva jeg skulle gjøre med. Har jeg mest rett nå? [/b]
Vis hele sitatet...

Tror vi må fortsette denne i skrytetråden

Nei seriøst. Det var du som dro frem at du hadde røyk 4 uker i strekk..

Og du sier det samme som jeg sier, at et overforbruk vil ødelegge huet ditt.

Men et overforbruk av alkohol vil ødelegge flere vitale organer i tillegg til huet..
Et overforbruk av MC'D burgere vil føkke opp fysikken din og tette blodårer.

Weed hadde ikke vært et "problem" hvis det ble solgt i ordnede former til folk over 18 og var tilstrekkelig opplyst om div. skadevirkninger.

Problemet nå er at 15åringer sitter å røyker shit på sølvfolie under ei bru, Fordi det er ulovlig. Eller enda verre den trenden jeg ser med JHW-XX som blir kjøpt over en lav sko fordi det er jo ikke cannabis... Ser dere ikke hva dette forbudet gjør?

Sitat av fetter Vis innlegg
Og fortsatt benytter du retorikk av typen "det finnes ingen påviste skadeeffekter"? Er ikke det ganske selvmotsigende?
Vis hele sitatet...
Jeg anser ikke selvpåført avhengighet som en skadelig effekt.. Når jeg roet ned på røykinga så var jeg akkurat som før. Helsa er fin og jeg kan fortsatt alfabetet og jeg har ingen planer om å henge meg de nærmeste dagene.

Jeg syntes "skadeeffektene" er overdrevne i forhold til mye annet.

Men som du sa tidligere i debatten, så blir det bare masse frem og tilbake om hvilket rusmiddel som er værst
Det var du som diskrediterte mine innspill fordi du har røyka mer.


Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Røyk weed fra morgen til kveld hver jævla dag i 1.5 år så kan du prate.. (fordi det har jeg gjort )
Vis hele sitatet...
Sitat av Apedop Vis innlegg
Det var du som diskrediterte mine innspill fordi du har røyka mer.
Vis hele sitatet...
I fare for at dette ender opp i ren skittkasting gir jeg meg etter denne..

Men grunnen til at jeg diskrediterte deg var fordi du la det frem som "ohhh se 4 uker lizzm!"

Men som sagt jeg gir meg i denne tråden

Peace!
Sist endret av Dr. fungitumb; 1. september 2011 kl. 15:56.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
I fare for at dette ender opp i ren skittkasting gir jeg meg etter denne..

Men grunnen til at jeg diskrediterte deg var fordi du la det frem som "ohhh se 4 uker lizzm!"

Men som sagt jeg gir meg i denne tråden

Peace!
Vis hele sitatet...
Fordi 4 uker er den del, og jeg prøvde å poengtere at det ikke er bra for ens psykiske helse å røyke mye.