Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  126 29326
Jeg har lest at det blir stadig mer og mer populert å gå på skraphauger og hente gratis deler/scrap-metal for å bygge opp og lage forskjellige "ola-biler" med motor. Kanskje dette hadde vært et moro prosjekt for dere? Lage en olabil med noe type motor, ifra gratis greier på skraphaugen? Lakker den, og få den til å se dritkul ut. Høres moro ut, kunne tenkt meg å gjøre det selv også.. hehe
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Joa, Olabil hadde vert kult det men i og med at jeg bor i et bygge felt med grinete naboer blir drømmen noe dempet... :-/
Det er vel ikke verre enn å finne en stille motor, evt. kun kjøre den i rushtiden, eller ikke i nabolaget i det hele tatt.
Det metalldetektor forslaget hørtes ikke so dumt ut. Regner med at folk finner litt av hvert interessant med en sånn.
Kroppsbygging, det tar nok av tid.
det finnes jo mange intressange substanser du kan dyrke Sopp, Cannabis osv..
Sitat av Auphoric Vis innlegg
det finnes jo mange intressange substanser du kan dyrke Sopp, Cannabis osv..
Vis hele sitatet...
Som ung tenåring som fortsatt bor hjemme hos sin mor?
Treningsstudio
gaming (dota2)
svømming
filme pranks
snowboard
lese bøker
dyrke (vanlige) planter fra frø
breaking
mer gaming
Sitat av luri Vis innlegg
vil anbefale skating stoort!

du har for det første et stort og hyggelig miljø! det er ikke organisert så du kan bare gjøre akkurat som du vil(du må oppføre deg såklart) det er ingen trener, bare andre hyggelige skatere som kan lære deg mye. er ikke så altfor billig, i første omgang vil et komplett brett koste ca 1600 kroner for ordentlig kvalitet, så vil du kun bruke ca 700 kroner på ny plate hver 1-2 måned, nye hjul noe i mellom 2-4 månder som vil koste 300-400 kroner og trucksa kan du holde på i ca 1 år og de koster bare 500 kroner. mange røyker weed, og er veldig imøtekommende! det er alltid mulig og klare nye triks og du vil få mye adrenalin, bra mosjon og trenging så lenge du husker og tøye ut
Vis hele sitatet...
Hyggelig miljø? hvergang jeg ser forbi på skatebanen er det altid noen som slåss .
Sitat av ChipsyDipsy Vis innlegg
Hyggelig miljø? hvergang jeg ser forbi på skatebanen er det altid noen som slåss .
Vis hele sitatet...
Da mistenker jeg at det er noe med miljøet generelt på stedet du holder til.
I den lokale skateparken her i området er det masse folk i alle aldre så lenge det er bart på bakken. Har aldri sett noe bråk der.
Sitat av Pagle Vis innlegg
Det metalldetektor forslaget hørtes ikke so dumt ut. Regner med at folk finner litt av hvert interessant med en sånn.
Vis hele sitatet...
Sånn jeg har forstått det er det snakk om mange timer med leting før man i det hele tatt finner noe som helst.
Jeg selv lette etter en hobby, mest fordi jeg satt 7,5 time på jobb med PC, og så gaming 3-5 timer hjemme.
Fant ut at bueskyting er tingen. Er visstnok en hobby som flere tar pause fra i perioder, men ofte går tilbake til.
Prisen du bruker på sporten varierer veldig med hvor mye du er interessert i å bruke.
Man lærer kroppskontroll bra, og synet mitt har bedret seg litt, etter mange timer med mysing foran skjermen.
Verdt å prøve ut!
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Som ung tenåring som fortsatt bor hjemme hos sin mor?
Vis hele sitatet...
Ikke det at min drøm er å bli "drug junkie" men når jeg sitter her på freak og kjeder meg ser jeg ofte innom trip raporter. tenker at neste år sy skal jeg nok gå på sopp tur, tenker nok at de er borte nå? Er problematisk å gjøre det hjemme i hus men det er en kjempe fin skog oppe bak huset
Metalldetektor er kult, og har du tilgang til en plass der mange folk ferdes der det er løs grunn (les:ikke asfalt, men badeplasser, festplasser,parker osv), så har du et perfekt utgangspunkt! Min far og jeg kjøpte en MineLab metakkdetektor for noen år siden, og har funnet veldig mye rart rundt omkring. Vinterhalvåret kan gi litt utfordringer mtp. frost i bakken, men ellers knall. Anbefales!

Å kjøpe billige biler med få feil, for så å fikse de og selge bilen til dobbel/tredobbel pris, er god butikk, og artig hobby å drive med

Trening er også en god hobby. Se at en blir større, sterkere, raskere osv gir motivasjon, samtidig som det gir god helse
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Paragliding, verdens beste hobby!!
Gå/kjør opp til start, legg ut utstyret, dra opp skjermen, løp, og du svever!
Fly og nyt naturen fra oven på en fri og unik måte!
Anbefales
Urban exploring kan også være interessant
Les om peak oil teorien på nettet, se masse dokumentarer om emnet, og bruk det som et utgangspunkt for å redde verden. og irriter vennene dine. Livet ditt vil aldri bli det samme etter at du lærerer om det, og du kan bruke masse tid på det.
Akvarium kan passe inn i de rammene du skriver i første post. Men da kreves det også en del tålmodighet. Men absolutt en flott hobby! Ang. prislapp på akvariehobby kommer helt ann på hva du gjør det til, da man har mange DIY-muligheter.
Kjekk, levende hobby som varer så lenge du gidder

DIY er også en fin hobby

Har selv hatt lyst å lage meg et microbryggeri å brygge mitt eget øl. Men siden jeg ikke kan drikke alkohol så er det ikke vits, men kanskje det kan være noe for deg?

Mange rare hobbyer man kan bedrive, når man først tenker etter..
Hva med aksjehandel? Virkelig spennendes!! Kjøp deg en bok om det og les litt på nettet om forskjellige teknikker og hva som er lurt! Fin måte å få deg litt ekstra penger på også! Har selv holdt på med det, tjente alt ifra 300 til 2000 ekstra i måneden!
Bygge PC er jo morsomt. Det mange som tenker at det å sette sammen alle komponentene er vanskelig og at det er bedre å la komplett f.eks gjøre det er bedre. Men det er faktisk ganske enkelt. Jeg har lært hvordan man gjør det bare ved å se litt på YouTube. Er ikke mange kablene som skal på plass før det fungerer :P Det som kan være litt vrient er vannskjøling som ikke er lukket. Jeg tenker på de med pumpe som du må rense og bytte kjølevesken av og til. Men overall, bygge PC for andre kan gi fortjeneste. Reklamere kan du jo kanskje gjøre på en nettside, eller poste på facebook :P Du kunne jo også få satt opp en egen nettside. Domene koster ikke så mye (10 - 15 $ i året). Du sier du ikke vil blande deg inn i koding og den slags, da går det også å spørre noen som kan det, eller så er det jo noen nettsider som setter opp dette automatisk for deg. Håper dette hjalp litt om PC bygge emnet
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kom plutselig på noe, flipping! Altså med balisongs ("butterfly knives"). Veldig gøy, men ulovlig med slike i Norge, med mindre de er trainers uten knivegg eller lignende. Om du trenger info på kjøp av slike osv er det bare å si ifra
▼ ... noen uker senere ... ▼
Brygg ØL da vettu. Da får du noe og bryne deg på, i tillegg til å spare penger i lengden hvis kvaliteten er god, og du drikker øl. Kan også selges til venner og bekjente

howtobrew.com
Anbefaler Geocaching!
http://www.geocaching.com/
Mer info? Google it!

Dersom du har en smarttlf med GPS, kan du bruke denne til å finne frem. Ellers i senere tid om du gidder, kan du kjøpe en dedikert turgps til 1-2 lapper.
- Det er begrenset hvor mange man kan finne på vinteren, men det avhenger litt av hvor man bor.
Drive generelt med underholdning tar jo mye tid (filmer, serier, bøker, spill, musikk) er jævlig digg Bare chille med en film etter en lang dag.
Så kan du begynne å trene, det er nok den sunneste hobbien du kan ha.
Når du føler deg i godt humør, bruk tiden til å lær deg noe fornuftig. Se på en dokumentar om verdensrommet, eller lær litt om fysikk/matte. Veldig morsomt og interessant når du kommer inn i det!

Disse er mer generelle. Din "egen" hobby er vanskelig å si, det spørst hva du liker. Idrett, musikk, vitenskap? du kan jo begynne å spille fotball på nærmeste klubb, begynne å spille piano, fruity loops, bilderedigering, drive med kjemi, bygge modellfly. Mulighetene er endesløse Lykke til!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Paragliding, verdens beste hobby!!
Gå/kjør opp til start, legg ut utstyret, dra opp skjermen, løp, og du svever!
Fly og nyt naturen fra oven på en fri og unik måte!
Anbefales
Vis hele sitatet...
Støtter opp under denne - her har du muligheten til å kombinere det å fly med frihetsfølelse, terapi og adrenalinkick.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av nightLook Vis innlegg
Støtter opp under denne - her har du muligheten til å kombinere det å fly med frihetsfølelse, terapi og adrenalinkick.
Vis hele sitatet...
Flyr du? Trur ikke det er mange piloter her inne.. :-)
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Flyr du? Trur ikke det er mange piloter her inne.. :-)
Vis hele sitatet...
Fortsatt PP2, fullførte kurs i høst. Har kjøpt meg en Nova Ion 2 og har planer om å bruke helgene fremover i skitrekkene på Voss(bor i Bergen).
Nei, prøvde å lage en tråd for å se om det var noen andre PG-piloter her, men var 0 respons.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Morro! Er PP2 selv, mangler bare småturer så bli jeg PP3.
Har en flott Ion2 selv, super vinge!
Lagde en PG tråd jeg og, men lite som skjedde ja..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vet du ikke ville ha programmering, men nevner dette med tanke på hvis andre er interresert:

http://www.youtube.com/user/thenewbo...ow=grid&view=1

Super smart kar som lager tutorials på masse rart, og gjør det samtidig veldig enkelt å forstå.

Programmering
Kjemi
Hvordan bygge en PC
Adobe premiere
osv

Kan også nevne at dirking kanskje er en hobby du hadde syntes var morsom?
http://dx.com/p/advanced-9-piece-set-lock-picks-16417
Sitat av Sinken Vis innlegg
Kan legge til at snø ikke er lagd av metall, så om du har noe litt varmere enn en genser er ikke dette noe problem.
Vis hele sitatet...
ja men i norge er det vel litt vansklig fordi, når det er kaldt er jorden har og ofte snø som gjør dette veldig vansklig (har prøvd)
Som sagt, selv om det er kaldt kan detektoren fortsatt finne metal.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Brygge øl ! Koster ikke all verden, pluss at du sitter med x-antall liter me godsaker !
www.norbrygg.no Et bra forum med mange engasjerte bryggere, og plenty nybegynner tråder.
Sitat av peinein Vis innlegg
Brygge øl ! Koster ikke all verden, pluss at du sitter med x-antall liter me godsaker !
www.norbrygg.no Et bra forum med mange engasjerte bryggere, og plenty nybegynner tråder.
Vis hele sitatet...
så var sikkert greia med og finne seg en hobby at men kommer seg litt ut og blant folk.
ikke å rottne bort i kjelleren og bli alkoholiker


paragliding? har veldig lyst til å starte med dette selv, når pengene strekker til!
Sitat av koalafant Vis innlegg
så var sikkert greia med og finne seg en hobby at men kommer seg litt ut og blant folk.
ikke å rottne bort i kjelleren og bli alkoholiker


paragliding? har veldig lyst til å starte med dette selv, når pengene strekker til!
Vis hele sitatet...
Du har ingen anelse om hvor mange som kommer å skal smake på brygget. Ølbrygging er supersosialt sånn sett.

Jeg støtter forslaget om ølbrygging. Det er masse rom for utvikling. Det er gøy å holde på med. Man får litervis med herlig drikke, sett at man liker øl, og gjør det ordentlig.
Ølbrygging er jo en fin hobby, men tar jo ikke så lang tid. Det er klart at man blir sittende noen timer når man først brygger og blander, men så må man jo vente i mange uker før det er klart, og i denne tiden har man jo ingenting å finne på.

Det er forøvrig utrolig mange flotte hobbyer der ute, og det er nesten best å prøve seg litt frem på de forskjellige. Finn noen lokale klubber som driver med et eller annet og spør om du kan være med på en klubbkveld for å se hvordan det er. Da finner du fort noe som er interessant og en klubb med mange interessante folk.
Amerikansk fotball.
Lær deg å grille! http://www.youtube.com/watch?v=p8QONw_x5jo

Eller lær deg å lage mat generelt, alt for mange som ikke kan å lage mat. Lærer du det kan du imponere mange, pluss jenter, pluss du slipper å spise kjedelig mat.
Vist du ikke bor helt vekk fra folk. Så vil jeg anbefale klatring mosjon og mye moro sosialt og godt miljø er hvertfall det her. Koster ikke så mye heller litt førstegangs investering i sele og sko.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Ølbrygging er jo en fin hobby, men tar jo ikke så lang tid. Det er klart at man blir sittende noen timer når man først brygger og blander, men så må man jo vente i mange uker før det er klart, og i denne tiden har man jo ingenting å finne på.

Det er forøvrig utrolig mange flotte hobbyer der ute, og det er nesten best å prøve seg litt frem på de forskjellige. Finn noen lokale klubber som driver med et eller annet og spør om du kan være med på en klubbkveld for å se hvordan det er. Da finner du fort noe som er interessant og en klubb med mange interessante folk.
Vis hele sitatet...
Det er ingen lov om at man kan ha kun ett brygg stående vettu ;-)
Vi bruker mye tid på å planlegge neste brygg. Finne ut av enklere måter å f.eks vaske flasker, smartere måter å styre gjæringstemp. osv. Det er mye mer ved ølbrygging en kun å røre noe greier sammen og la det stå.
Har ikke bladd gjennom 5 sider og lest, så mulig det er nevnt før.
Kjøp deg vekter, eller ett medlemskap på et gym og begynn å trene Begynte selv å trene for 1,5 år siden, og har det veldig gøy med det, flere ganger i uken. Sett deg mål, fokuser på dette og ikke la noe stå i veien for deg.
Brukt tid på å bare prøve deg fram med vektene på starten, bli kjent med både øvelsene, vektene og kroppen din. Du kommer til å føle deg utslitt etter en økt, men det vil være verdt det.
Lykke til med letingen etter en hobby
Bodybuilding!
Så er du klar for sommeren, og ingen tørr å bråke med deg!

ops: Så ikke at andre hadde sagt det fra før, men anbefaler å gå på en gym. Morsomt å se deg selv bli større og sterkere. veldig motiverende.
Sist endret av Snuskongen; 13. februar 2013 kl. 09:27.
Sitat av Snuskongen Vis innlegg
Bodybuilding!
Så er du klar for sommeren, og ingen tørr å bråke med deg!

ops: Så ikke at andre hadde sagt det fra før, men anbefaler å gå på en gym. Morsomt å se deg selv bli større og sterkere. veldig motiverende.
Vis hele sitatet...
Enig! Men om motivasjonen er lik din, er ikke det spesielt heldig for samfunnet. "Jeg trener fordi da blir jeg så stor og biff at ingen mådderføkker tør å føkke med meg!"
Dykking eller jakt, disse hobbyene kan virke dyre, og det er i og for seg riktig. Men er bare oppstarten som er dyr, etter dette styrer du kostnadene selv.
vet ikke vor gammel du er men da jeg var ung kjøt jeg måker og duer med luftgæver.
jeg og en kompis spiste en due en gang, faen ikke godt men og skyte dem er gøy som faen!!
eller smelle sneballer på biler og løpe. sprenge postkasser ogsånn!!
kanskje hasje vis du liker slikt men skal ikke anbefale fr mye siden det er ikke gratis nei
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Kjetil den barske, veldig barsk oppførsel!
Du virker som en dritunge!
Har du vurdert DIY-RC? Altså lage noe radiostyrt og lek med det? :P

Å lage et quadrokoper trenger ikke å være så dyrt. Mye morro for pengene! Google det
Sitat av KjetilDenBarske Vis innlegg
vet ikke vor gammel du er men da jeg var ung kjøt jeg måker og duer med luftgæver.
jeg og en kompis spiste en due en gang, faen ikke godt men og skyte dem er gøy som faen!!
eller smelle sneballer på biler og løpe. sprenge postkasser ogsånn!!
kanskje hasje vis du liker slikt men skal ikke anbefale fr mye siden det er ikke gratis nei
Vis hele sitatet...
vel, hobby og pøbel er to vidt forskjellige ting....
Mekanisk? Bygg deg en bil, og start med motorsport