Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  698 167152
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ser ikke helt grunnen til å bestille dette fra andre siden av kloden, da det finnes land innenfor EØS som også har dette.
Vis hele sitatet...
Takker for kjappe svar!
Har de cough syrup med kodein innenfor EØS, så vil jeg være veldig takknemlig hvis jeg kunne få noe informasjon om hvor eventuelt jeg kunne skaffet dette. (hvis det er lov her på freakforum.)
Jeg vil helst ha det i væske, og ikke i tabletter.

Men et annet problem er at jeg ikke er myndig enda, som da vil si at jeg i tilfelle må betale med noen andre sitt kort.
Hvis da i værste fall jeg blir tatt å blir stilt på avhør, bot e.l. vil det da gå utover den personen som betalte for meg?

Og er dette legemiddlet kodein egentlig så alvorlig?
Har lest litt på denne topicen og flere har jo blitt tatt med hasjfrø uten å få noe problemer.
Sist endret av Dodecha; 6. februar 2009 kl. 21:30. Grunn: fikset på quote
Sitat av Raza Vis innlegg
Og er dette legemiddlet kodein egentlig så alvorlig?
Har lest litt på denne topicen og flere har jo blitt tatt med hasjfrø uten å få noe problemer.
Vis hele sitatet...
Kodein og cannabisfrø er to forskjellige ting. Kodein er et reseptpliktig legemiddel, og det er ikke
lov å bestille dette fra USA, uten resept. Vidre er det et relativt sterktvirkende stoff, med
stort misbruk og avhengighetspotensiale.

Det kan også regnes som et opiumsderivat, og dermed teoretisk sett som narkotika, men jeg
vet ikke hva rettslig praksis er på dette området.

Hvofor vil du ha det i flytende form? Du kan jo bare ekstrahere kodeinet fra pillene uansett..
Er det lovlig å innføre A-preparater som ikke ligger på narkotikalisten?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
§ 3-2. Personlig import
Privatpersoner kan til personlig bruk og uten hinder av § 3-1 første ledd importere:
a) et rimelig kvantum legemidler som tilsvarer høyst ett års forbruk ved innreise fra land i EØS-området
b) et rimelig kvantum legemidler som utgjør høyst tre måneders forbruk ved innreise fra tredjeland
c) ved forsendelse fra EØS-området, i løpet av en tremåneders periode, legemidler som samlet utgjør høyst tre måneders forbruk. Slik import er ikke tillatt for personer under 18 år.
Det må kunne dokumenteres overfor tollvesenet at legemidlene er til personlig bruk og er lovlig ervervet i innkjøpslandet.
Import ved forsendelse fra tredjeland er ikke tillatt.
Statens legemiddelverk kan gjøre unntak fra forbudet mot import ved forsendelse fra tredjeland når særlige grunner knyttet til menneskers eller dyrs liv eller helse taler for det.
Egne bestemmelser gjelder for import av narkotika mv. og legemidler som omfattes av forskrift 30. april 1993 nr. 318 om hva som skal anses som dopingmidler.
Vis hele sitatet...
Loven skiller ikke på a,b og c preparater, dog punktet om dokumentasjon angående personlig er jeg ikke sikker på, ettersom jeg ikke har personlig erfaring med å innføre legemidler.
Sitat av raveonette Vis innlegg
Er det lovlig å innføre A-preparater som ikke ligger på narkotikalisten?
Vis hele sitatet...
"lovlig" er det vel ikke, men har blitt tatt med både Somadril (A-prep) og ketamin (A-prep) mange ganger uten noen noe annet enn ett brev a la det du får når salvia'n din har blitt stoppet i tollen.
Skal merkes at dette var (relativt) små mengder per pakke.
Sist endret av halla; 5. februar 2009 kl. 15:19.
Hey

Skal få tilsendt en hookah fra USA. Vannpipe for de uvitende.
I pakken er det en hookah, kull, og noe alu-foil.
Blir dette stoppet i tollen? Jeg tenker nei, men man vet aldri med nisselandet norge..

Bestilte og tobakk. I en separat forsendelse fra England vel og merke.
Hva er sjansene for at dette blir stoppet?
Vannpipetobakken er jo mindre farlig enn vanlig tobakk, så ser ikke problemet, men regner egentlig med dette blir stoppet..

Har og bestilt noen "legal" herbs fra USA. Ikke legal i Norge, menmen.. Dette er og i en separat forsendelse.

Hva er sjansene for at dette blir stoppet?
VIl du ha sjansene utskrevet i prosent eller brøk?

Pipe og kull går rett gjennom, og antageligvis tobakken også, kommer vel ann på hvor mye det er snakk om. Ulovlige urteblandinger kan naturligvis bli stoppet, men det kommer jo også ann på mengde, hvordan pakken ser ut osv.

Vent og se du..
Ok

Er små mengder, så går vel fint.. Takk for svar!
▼ ... over en uke senere ... ▼
hei jeg bare vil lurte litt på hvilket land som er mest sikrest(minst sjanse for å bli sjekket av tollerne) av disse landene:
pakistan kina india vietnam

jeg trenger ikke svar som har blitt sjekekt i teori og prosent, bare om noen vet NOE om dette hehe


takker for svar, Jayforall10
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
like stor sjangse.
Jeg ombestemte meg, og fant ut at jeg heller burde bestille Salvia fra en britisk side, men denne siden har ikke en sånn ordning som gjør at man kan sende pengene via posten
Man har valget mellom å betale med kreditt kort eller "mail payment".
Jeg blir nødt til å velge mail payment, og hvis jeg har forstått dette riktig så får jeg pakken i posten sammen med en regning? Jeg bor hjemme med foreldrene mine å vil helst ikke at de skal få vite om at jeg har bestilt en rusgivende urt, men hvordan kan jeg få betalt regningen uten at de merker det, og hvordan betaler jeg regningen (jeg er VELDIG grønn på bestilling etc.
Ønsker svar raskest mulig
Cyan
Sist endret av Dodecha; 17. februar 2009 kl. 15:59. Grunn: supplier redigert bort
Hvorfor ikke betale med kredittkort?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hvorfor ikke betale med kredittkort?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke kredittkort
Sist endret av Cyan; 17. februar 2009 kl. 13:28.
Har du ikke et vanlig bankkort med Visa?

Isåfall tenker jeg med en gang; er du gammel nok til å eksperimentere med en såpass
kraftig urt som Sally D?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Har du ikke et vanlig bankkort med Visa?
Vis hele sitatet...
Jeg har et bankkort med Maestro, så ikke ut som om siden aksepterte det. det var hvertfall ikke nevt i FAQen
Sist endret av Cyan; 17. februar 2009 kl. 13:49.
Uavhengig av salvia-bestilling vil jeg anbefale deg å få deg en kontoi Skandiabanken.
De har vunnet mye heder og ære for bukervennlighet og gode tilbud av alle slag. De
ligger på toppen over bankene med best BSU-rente de siste 2-3 årene, de har et
kredittkort som har vunnet tester i finanstidskrifter, de har et bankkort (med VISA)
som er gebyrfritt både ved betaling og uttak og ikke minst god kundeservice.

Uansett, skaff deg et bankkort med VISA og bruk dette. Evt. send dem en mail
og hør om det kortet du har kan brukes. Så lenge du bestiller fra England
er det ikke ulovlig, så det gjør ikke noe om betalingen kan spores til deg
(dette forutsetter at Salvia fortsatt er reseptfritt i England).

Jeg vil også oppfordre deg på det sterkeste til å lese alt om salvia her på forumet
og på erowid, om du ikke alt har gjort det. I tillegg, ha en sitter og utvis generell
forsiktighet. Salvia er meget kraftige saker.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hallo.

Er for øyeblikket i Spania hvor jeg har kjøpt 4 delikate flasker sprit 40%. Så er jeg små redd for at jeg skal bli tatt i tollen, skjer det ofte?
Jeg har aldri " smuglet " alkohol fra utlandet inn i Norge så det blir en ny opplevelse. Jeg har også med meg snus i håndbagasjen men det bryr jeg meg ikke om.

Hva er konsekvensene om jeg blir tatt med dette og er under alderen?


Vet det har vært noen poser om det, men spør direkte om spirten ikke tollen generelt.

Takk for svar .
Sist endret av Apu; 27. februar 2009 kl. 15:50.
tror ikke det skjer så ofte. Gjore dette selv i sommerferien, gikk helt greit. Han andre jeg var med hadde det i en vannflaske. Hans bag ble sjekka og de fant ikke noe da.
Sist endret av yellowpillow; 27. februar 2009 kl. 15:52.
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
tror ikke det skjer så ofte. Gjore dette selv i sommerferien, gikk helt greit. Han andre jeg var med hadde det i en vannflaske. Hans bag ble sjekka og de fant ikke noe da.
Vis hele sitatet...
Gracias, men jeg lurtepå dette med spriten.
Var det sprit du tok inn? Dette er som sagt 40%, du må vel være 20 for å ta det inn?
Jeg var 15, det var en liter med vodka 40%
Sist endret av yellowpillow; 27. februar 2009 kl. 15:57.
Jeg har sikkert tatt fly inn til Norge 50 ganger, og aldri blitt stoppet før. Så risikoen er *rimelig* liten med mindre du ser veldig misstenksom ut (i form av tydelig frykt e.l.).
Hvis du flyr s'å blir du fratatt alt flytende som er i større beholdere enn 100ml, så u må in that case sende det.
Sitat av holy_toy Vis innlegg
Hvis du flyr s'å blir du fratatt alt flytende som er i større beholdere enn 100ml, så u må in that case sende det.
Vis hele sitatet...
Hørt om bagasje? De fjerner ikke alt som er større en 100ml, fra kofferten som er sjekket inn.
Les: så da må du isåfall sende det, riktig nok noen skrive feil og litt engelsk der men.
Sist endret av holy_toy; 27. februar 2009 kl. 17:06. Grunn: skriveleif
Aha, kunne forstås slik at du mente det måtte sendes via post eller lignende.
Beklager isåfall
Vil du være på den sikre siden, kan du bare kjøpe noen grønne sprite flasker og flylle spriten på disse. om de åpner bagasjen din, kommer de ikke til å åpne og smake på "brusen" din...
▼ ... noen uker senere ... ▼
kommer vel ann på om korken er forseglet eller ikke.


men mephedrone er fortsatt lovlig eller?
halla.
jeg skal til Amerika nå i påsken og så lurte jeg bare hva jeg kan vente meg på flyplassen i Amerika ? har hørt at de er ganske syke der borte.. har noen erfaring? er det f.eks noen fare om du har brukt rusmidler nylig? (hunder etc.) og ta med seg snus inn i landet, tror du de kan lage noe oppstyr pga det? til slutt lurer jeg på om det er stor risk for å bli tatt med forskjellige substanser som diverse legal highs osv på hjemreisen ? vokser kokaplanter der hvor jeg skal, men det er vell ikke vits å spekkulere i å ta med seg engang ;p
takker for svar
Sitat av shitfaced dude Vis innlegg
kommer vel ann på om korken er forseglet eller ikke.


men mephedrone er fortsatt lovlig eller?
Vis hele sitatet...
Et kjapt søk i forumet hadde fortalt deg at det er ulovlig å inneha, bruke innføre mephodrone..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Heisann folkens dette er min første post.
Jeg bestillte nylig Melatonin fra england 1mg 720 Capsuels som jeg tror har blitt stoppet i tollen, de ble sendt den 27. mars 2009 og jeg har enda ikke sett noe til de og har heller ikke fått brev frå tollen eller posten.
Men det jeg lurer på kan dette medføre noe straff Bot/Fengsel (er på prøve)?
Uansett takk for svar.
Og jeg må bare beklage bruk av punktum osv, jeg har en seriøs dysleksi
Du kan nok slappe av. Siden england er et eu-land og vi er medem av eøs så kan du innføre 3 måneders forbruk. Bestilte noe fra england 17, det var her 30. Ting tar tid og jeg lurte og på om tollvesenet hadde misforstått noe Aftenposten - artikkel som kan virke beroligende.-
Hva skjer hvis man blir tatt med 20 - 30 ecstasy piller i flytollen?
Hvis man sier man har blitt avhengig og at det er til eget bruk, og man er under 18 funker det vel fetere?
Og hvis man har en ett-års gammelt forelegg på bruk av falsk ID... Noen?

Også, jeg har pipa og weeden min i kofferten jeg har planer om å reise med, og det lukter en del noen ganger. Hvis en politihund stopper meg, men de ikke finner noe i kofferten og jeg forklarer grunnen, kommer de til å ta røntgen og strippe meg og alt da? Klær kommer til å bli så kjedelige og "snille" som vanlig.
Ja ok takk for svar.
Men jeg er jo langt over det 3månders forbruket.
Håper bare jeg ikke får besøk av onkel blå, de kommer alltid så tidlig
Hej. Vad har ni för erfarenhet av tullen mellan norge och sverige i postväg? har nyligen flyttat till Oslo, och har inga bra kontakter här. Men massor i Sverige. Och undrar om det är hård kontroll på brev mellan dessa två länder.

Hoppas jag inte brötit några regler eller att ni har problem med svenskan. :-)
Sist endret av Dodecha; 10. april 2009 kl. 20:17. Grunn: suppliernavn fjernet
"MOM" er nesten bare å glemme (statistisk). Veldig streng kontroll fra de fleste land.
Sitat av halla Vis innlegg
"MOM" er nesten bare å glemme (statistisk). Veldig streng kontroll fra de fleste land.
Vis hele sitatet...

Strängare än i Sverige? De har inte haft några problem alls till Sverige, och det är väldigt bra pakterat. Trippel vakuumförsegling och väldigt tunt paketerat.
Sitat av BongItNow Vis innlegg
Heisann folkens dette er min første post.
Jeg bestillte nylig Melatonin fra england 1mg 720 Capsuels som jeg tror har blitt stoppet i tollen, de ble sendt den 27. mars 2009 og jeg har enda ikke sett noe til de og har heller ikke fått brev frå tollen eller posten.
Men det jeg lurer på kan dette medføre noe straff Bot/Fengsel (er på prøve)?
Uansett takk for svar.
Og jeg må bare beklage bruk av punktum osv, jeg har en seriøs dysleksi
Vis hele sitatet...
Nei du får ikke bot/fengsel. Melatonin er ikke gokjent for markedsføring i Norge. Du trenger "registreringsfritak" for å kjøpe Melatonin i Norge.

Du kan få Registreringsfritak fra fastlegen din.
Er det ulovlig å bestille seg en vannbong i fra everyonedoesit, dvs i fra England, til Norge?
Sitat av Ole KI Vis innlegg
Er det ulovlig å bestille seg en vannbong i fra everyonedoesit, dvs i fra England, til Norge?
Vis hele sitatet...
Nei. Det er ikke ulovlig å bestille piper/bonger til Norge.
Hurra da blir det noen lekne bonger i fra England over påske da ^_^
Men er det muligheter for at tollen tar den?
Sitat av Ole KI Vis innlegg
Hurra da blir det noen lekne bonger i fra England over påske da ^_^
Men er det muligheter for at tollen tar den?
Vis hele sitatet...
Selfølgelig er det en mulighet hvis den koster over 200kr. Eneste som skjer er at du må betale 25% ekstra for varen og eventuelle tollgebyr.
Blev inte riktigt nöjd med mitt svar tidigare. Så jag undrar hur de undersöker paket ifrån utlandet, har de olika nivåer på länder som i Sverige? Där vi har högriskländer där post kollas extra noga t.ex holland, kanada.
Det landet jag hade tänkt prova beställa ifrån är Belgien.
Om paketet är riktigt bra förpackat, så att ingen doft kommer ut borde väl tullen inte hitta paktet, eller? Paketet är lika tjockt som ett brev så det smälter in väldigt bra.

Sen om det väl skulle bli tagit i tullen, borde man inte bara kunna uppge ett annat namn på postboxen, så att ifall det blir beslagtagit blir det ännu svårare att bevisa vem som beställt.
Belgia sier du? husk at nå er du ikke i EU lenger...
Sitat av halla Vis innlegg
Belgia sier du? husk at nå er du ikke i EU lenger...
Vis hele sitatet...
Men om hundarna inte märker av cannabis-doften så borde det inte vara något problem?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av andweas Vis innlegg
Men om hundarna inte märker av cannabis-doften så borde det inte vara något problem?
Vis hele sitatet...
hundene merker lukten uansett hvor godt du pakker det inn.
Sitat av somnium Vis innlegg
hundene merker lukten uansett hvor godt du pakker det inn.
Vis hele sitatet...
Inte om det är väldigt bra paketerat. De vakuum pakkar det 3 gånger för att det ska ta extra lång tid innan luften läcker ut.
Sitat av andweas Vis innlegg
Inte om det är väldigt bra paketerat. De vakuum pakkar det 3 gånger för att det ska ta extra lång tid innan luften läcker ut.
Vis hele sitatet...
Stol på meg de kan lukte det uansett!
Nytter ikke med vacuum seals!
Jo, det nytter så lenge det er pakket rett før det sendes. Luktpartiklene bruker en viss tid på å sige ut gjennom innpakningen, så jo bedre den er pakket og jo mindre tid den ligger innpakket jo større er sjansen for at det skal gå bra.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jo, det nytter så lenge det er pakket rett før det sendes. Luktpartiklene bruker en viss tid på å sige ut gjennom innpakningen, så jo bedre den er pakket og jo mindre tid den ligger innpakket jo større er sjansen for at det skal gå bra.
Vis hele sitatet...
Ja ok jeg er med på den.
Det kan jo også være at de ikke er så forsiktige med å vaske av disse wrapsa med sprit osv osv,
Men mest sannsynlig blir du busta hviss denne pakka / brevet blir sniffa på av hunder....
Snakker av erfaring!
Jeg vet om flere personer som har fått tilsendt cannabis i posten, uten at dette har blitt oppdaget. Imidlertid er det alltid en riskiko involvert, så det kan på ingen måte ses på som en "trygg" metode for å anskaffe seg cannabis.