Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  698 167250
vil det bli noe stress om jeg bestiller Ez kit? med toll osv..
Sist endret av mr-martinss; 14. november 2011 kl. 21:28.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
EZ-kit har såvidt meg bekjent aldri blitt stoppet i tollen. Det inneholder ingen legemidler/rusmidler,
Sitat av Dodecha Vis innlegg
EZ-kit har såvidt meg bekjent aldri blitt stoppet i tollen. Det inneholder ingen legemidler/rusmidler,
Vis hele sitatet...
okei takk
Greetings!

Ja, dette blir kanskje litt necro, men en oppdatering er en oppdatering. Sporene ble altså nekta innført. Før noen sier noe: jeg har ikke guts eller ork til å krangle med tollen og legemiddelverket om det; vil ikke havne på noen slags liste. Jeg er kanskje paranoid, men eh. I den siste mailen jeg fikk stod det som følger:

"Legemiddelverket kan ikke gi tillatelse til import av denne pakken med soppsporer fra psilocybeslekten; jf § 14 i forskrift av 30. juni 1978 om narkotika m.v."

Hva tror dere? Svada eller et poeng? Er det verdt å sende et svar der jeg spør om de har grunn til å tro at jeg ville brukt til dyrking? Uten at jeg har noe håp om et positivt utfall fra det..

Tolleren jeg prata med om det var freidig nok til å si at de hadde bestemt seg for å ikke anmelde siden det var snakk om så lite. Som om de ikke hadde anmeldt momentant om det faktisk var ulovlig, hah...

Sporer til mikroskopet får en alltids tak i, men det er litt trist. Satser på bedre hell med sporeringen?

Peace.
Sist endret av gr8finesse; 15. november 2011 kl. 03:29. Grunn: addert & fiksa
Dette er et godt eksemplar på at Tollvesenet i bunn og grunn kan stoppe alle pakker/brev med soppsporer og legal highs.
Sist endret av Oneblo; 15. november 2011 kl. 03:29. Grunn: faen
Sitat av balta Vis innlegg
Hvordan er det når posten har sendt en hentelapp uten noen form for avsenderfirma, utenom posten selv? Kan pakken min ha blitt stoppet, og de har laget en "felle"?
Vis hele sitatet...
Det står ikke alltid avsender på hentelappene fra Posten. Så lenge du har fått denne, er pakka di tollklarert, så det er bare å hente den. Tror neppe Posten bruker ressurser på å sette ut "feller" for kundene sine.
Sitat av gr8finesse Vis innlegg
Greetings!

Ja, dette blir kanskje litt necro, men en oppdatering er en oppdatering. Sporene ble altså nekta innført. Før noen sier noe: jeg har ikke guts eller ork til å krangle med tollen og legemiddelverket om det; vil ikke havne på noen slags liste. Jeg er kanskje paranoid, men eh. I den siste mailen jeg fikk stod det som følger:

"Legemiddelverket kan ikke gi tillatelse til import av denne pakken med soppsporer fra psilocybeslekten; jf § 14 i forskrift av 30. juni 1978 om narkotika m.v."

Hva tror dere? Svada eller et poeng? Er det verdt å sende et svar der jeg spør om de har grunn til å tro at jeg ville brukt til dyrking? Uten at jeg har noe håp om et positivt utfall fra det..

Tolleren jeg prata med om det var freidig nok til å si at de hadde bestemt seg for å ikke anmelde siden det var snakk om så lite. Som om de ikke hadde anmeldt momentant om det faktisk var ulovlig, hah...

Sporer til mikroskopet får en alltids tak i, men det er litt trist. Satser på bedre hell med sporeringen?

Peace.
Vis hele sitatet...
Loven det siktes til sier at det ikke er lov å dyrke planter til fremstilling av narkotika. Uten at jeg er advokat mener jeg at det absolutt ikke betyr at man ikke har lov å importere sporer. Selv om det er ulovlig å stjele, er det ikke ulovlig å kjøpe finlandshette og brekkjern.

Sitat av Siljana6770 Vis innlegg
Det står ikke alltid avsender på hentelappene fra Posten. Så lenge du har fått denne, er pakka di tollklarert, så det er bare å hente den. Tror neppe Posten bruker ressurser på å sette ut "feller" for kundene sine.
Vis hele sitatet...
De kan godt gjøre det dersom de synes det er verdt det. Er uansett ikke Posten som bruker ressurser på det, men poltiet. Har vært flere tilfeller der politiet lurer mottaker til å signere for pakken. Da er det game over.
Sist endret av Grix; 15. november 2011 kl. 17:41.
Jeg lurer på en ting, de online apotekene som oppgir priser i dollar, vil det si at varene sendes fra eks USA? Det står ofte eks Spansk apotek , men prisene er oppgitt i dollar. Det er jo ikke lov å importere medisiner fra land utenfor EØS. Noen som vet noe om dette?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Det kan godt hende disse apotekene har priser i dollar fordi de tilrettelegger for amerikanske kjøpere.

Men vi kan ikke svare for alle onlineapotek, du må nesten selv ta kontakt med de å spørre.
Sitat av Grix Vis innlegg
Loven det siktes til sier at det ikke er lov å dyrke planter til fremstilling av narkotika. Uten at jeg er advokat mener jeg at det absolutt ikke betyr at man ikke har lov å importere sporer. Selv om det er ulovlig å stjele, er det ikke ulovlig å kjøpe finlandshette og brekkjern.



De kan godt gjøre det dersom de synes det er verdt det. Er uansett ikke Posten som bruker ressurser på det, men poltiet. Har vært flere tilfeller der politiet lurer mottaker til å signere for pakken. Da er det game over.
Vis hele sitatet...
Gjør de virkelig det? Men det avhenger kanskje av hva slag stoff pakken inneholder? De vet jo ikke når du henter pakken, så forhåpentlighvis har du fått dytta i deg alt før de kommer hjem til deg...he he..
Sist endret av Dodecha; 15. november 2011 kl. 19:19.
Dersom jeg bestiller noe jwh og cp47,479, kan jeg da risikere å få razzia hjemme om det blir stoppet i tollen?
Stoffene er jo lovlige pr.dags dato. http://www.dagbladet.no/2011/11/11/k...abis/18979867/

Bare spør på hvilket grunnlag de er stoppet, og be de levert snarest.
OK, da bør det gå greit Trodde bare at jeg hadde lest om noen som hadde fått razzia pga spice mens jeg lurket her en gang, så måtte bare spørre før jeg bestillte nå
Hei. Vet noen hva dette betyr? Er det trygt å ringe tollen?

Forsøkt utlevert
Årsak: Ufullstendig adresse 22.11.2011 10:20
Sendingen er ferdig tollbehandlet og overlevert sortering 22.11.2011 08:59 2061 GARDERMOEN
Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret 14.11.2011 17:17 2061 GARDERMOEN
Sendingen er til importvurdering 14.11.2011 12:51 OSLO EMS OFFICE OF EXCHANGE
Sendingen er ankommet mottakerlandet 14.11.2011 12:51 OSLO EMS OFFICE OF EXCHANGE
Sendingen er sendt fra avsenderland 08.11.2011 21:41 SHANGHAI EMS, Kina
Sendingen er innhentet 07.11.2011 19:46 200444, Kina
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Jepp, dette er en veldig komplisert sak Melkesyre, du bør grave deg under jorden fortest mulig før spesialenheten kommer og slår inn døra di.

Fra spøk til alvor: Det betyr faktisk akkurat det som står der: Posten har prøvd å levere pakken ut men har slitt med å finne bopel siden adressen på pakken er ufullstendig/evt har de problemer med å lese den. Ring de og spør hva som er galt med adressen.

Beklager om innlegget mitt fremstår som noe frekt, men det er litt tafatt når det står med klar tekst hva som har hendt pakken din.
Lykke til!
Leste om en med samme melding der han fikk beslaglagt pakken, altså først ferdig tollbehandlet, deretter forsøkt utlevert, for så å bli beslaglagt..
http://freak.no/forum/archive/index.php/t-174882.html
Derfor litt bekymret..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Det må ha vært noe rot fra postens side, om noe er ferdig tollbehandlet betyr det jo akkurat dèt.

Om dette viser seg å være en ny praksis for å "lokke" til seg eierne av pakken vet jeg ikke om jeg skal grine eller le, jeg trodde myndighetene hadde respekt nok for seg selv til å rapportere sannheten i småsaker som det her.

Har selv aldri opplevd denne fremgangsmåten på pakker som har blitt beslaglagt.
Jeg vil tro denne pakken er blitt beslaglagt ja. Har svart 2 ganger nå på ditt spørsmål men MOD har slettet det av en eller annen grunn.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av insertnamehere Vis innlegg
Jeg vil tro denne pakken er blitt beslaglagt ja. Har svart 2 ganger nå på ditt spørsmål men MOD har slettet det av en eller annen grunn.
Vis hele sitatet...
Fordi du bare skrev at pakken hadde blitt beslaglagt, uten noen forklaring eller kilde. Vi er ikke så store tilhengere av korte enlinjersutalelser uten noe bevisgrunnlag.

Har du noe egen erfaring eller kilder å henvise til?
Hvorfor tror du det? Er dette vanlig prosedyre? Isåfall snodigt..
Flere inne på forumet som har fått samme melding etter å bestilt RC utenfor EØS har endt opp med beslaglagt pakke og i et tilfelle avhør og bot.
Ok. Takker for oppklaring.
Sitat av insertnamehere Vis innlegg
Flere inne på forumet som har fått samme melding etter å bestilt RC utenfor EØS har endt opp med beslaglagt pakke og i et tilfelle avhør og bot.
Vis hele sitatet...
Joda, men boten var vel strengt tatt for positiv urinprøve på benzo og cannabis. Kan havne i avhør, men ingen som har vært det har fått bot på grunn av innførsel av jwh, am eller lignende. Så på nyhetene nå en fyr i Nordland som hadde importert flere kilo med "syntetisk hasj" som politimannen kalte det, han sa videre at han mest sannsynlig kom til å gå fri ettersom det var i gråsonen.

@Melkesyre: Gjør som Dodecha sier, ring å hør. Du får mest sannsynlig pakken din.
Sist endret av Scipio; 22. november 2011 kl. 16:08.
Takk for info! Da ringer jeg imorgen og krysser fingrene.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det må ha vært noe rot fra postens side, om noe er ferdig tollbehandlet betyr det jo akkurat dèt.

Om dette viser seg å være en ny praksis for å "lokke" til seg eierne av pakken vet jeg ikke om jeg skal grine eller le, jeg trodde myndighetene hadde respekt nok for seg selv til å rapportere sannheten i småsaker som det her.

Har selv aldri opplevd denne fremgangsmåten på pakker som har blitt beslaglagt.
Vis hele sitatet...
Det behøver ikke bety at det er noe rot. Pakker blir av og til tollholdt på nytt, etter de er klarert. Dette kan også skje hvis pakken er blitt forsøkt levert, men mangler korrekt adresse o.l. UPS ga meg denne informasjonen. Det kan også ta tid før den" slippes ut" igjen. Disse tollerene....
Sitat av Scipio Vis innlegg
han sa videre at han mest sannsynlig kom til å gå fri ettersom det var i gråsonen.
Vis hele sitatet...
Han satt 2 dager i varetekt. Han kan også forvente seg en bot, da han har innført legemiddel til Norge uten resept. Bestiller du større mengder, så kan man forvente seg en bot.

Uansett, legal highs vil bli forbudt i Norge innen kort tid. Har også lest at de har innført forbud mot legal highs i England. Noe dere sikkert vil merke, da en del av dere bestiller fra England.
Sitat av stagg Vis innlegg
Han satt 2 dager i varetekt. Han kan også forvente seg en bot, da han har innført legemiddel til Norge uten resept. Bestiller du større mengder, så kan man forvente seg en bot.

Uansett, legal highs vil bli forbudt i Norge innen kort tid. Har også lest at de har innført forbud mot legal highs i England. Noe dere sikkert vil merke, da en del av dere bestiller fra England.
Vis hele sitatet...
Beklager, det var Storelvdal jeg mente, men kanskje du har hørt noe mer?

Sjøl om det er snakk om syntetisk hasj med en estimert gateverdi på 200 millioner kroner, kan mannen slippe straff.

Årsaken er at det er et syntetisk stoff, som er framstilt kjemisk. Det er ikke på narkotikalista til Statens legemiddelverk, og er da ikke definert som narkotika.

– Problemet er at legemiddelverket ligger etter for å få disse stoffene på lista. Det går lang tid, og i den mellomperioden fra noe blir framstilt og fram til det kommer på lista er det ikke mulig å straffeforfølge. Høyesterett har sagt at vi må følge den lista, og det velger påtalemyndigheten selvfølgelig å gjøre.

– Kommer dere til å frafalle siktelsen?

– Mulig det ikke vil bli definert som en narkotikaforbrytelse, men at det er snakk om innførsel av legemiddel. Det er ikke avklart ennå om det kan defineres som legemiddel.
Vis hele sitatet...
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/h...land/1.7881559

Tv-reportasjen var mer vinklet inn på at han kom til å gå fri enn artikkelen, men det er mest sannsynlig uansett ikke så relevant, da dette beslaget her var rimelig stort. Så om han ikke har bestilt nok til å blande ut 4kg tobakk skal han være rimelig trygg på å slippe unna med bare et avhør. Jeg vil også tro mannen i artikkelen slipper unna, men det blir mine synsinger. Sakene er tapt derimot om det skulle komme til det.

Edit: Ble knapt med stoffer i England en stund etter hva jeg har skjønt etter at 018 ble forbudt, men de blomstret opp igjen når nye stoffer kom. Slik det sikkert vil gjøre igjen.
Sist endret av Scipio; 23. november 2011 kl. 02:50.
Sitat av Melkesyre Vis innlegg
Takk for info! Da ringer jeg imorgen og krysser fingrene.
Vis hele sitatet...
Fikk du snakket med tollen?
Ja. EMS mannen sa at pakkens innehold skulle være dokumenter, men tollen hadde funnet noe annet slik at den var på tollkontroll. Han spurte videre hva pakken inneholdt, og jeg svarte ehh... pvp( Egentlig er det 5g med a-pvp). Han virket i det hele veldig mistenksom, og jeg prøvde å avslutte samtalen ettersom det ble litt ubehagelig og det var litt sånn avhørstemning. Det virket som han hadde mere spørsmål på lager, men jeg sa fort at da er det bare å vente å se hva tollen foretar seg.
Pakkens innehold ble kjøpt via et firma som holder til i San Marino(EU/EØS), men ble vistnok produsert i Kina og sendt derfra uten at jeg visste det før i ettertid. Lurer på om jeg kanskje har en god sak hvis det blir et evt avhør? Den står jo tross alt ikke på n-listen heller, men har skjønt at det er et forskrift som gir tollen rett i å klassifisere tvister som et legemiddel.
Har noen erfaring med noe lignende? Hva skjer nå?
Sitat av Melkesyre Vis innlegg
Lurer på om jeg kanskje har en god sak hvis det blir et evt avhør? Den står jo tross alt ikke på n-listen heller, men har skjønt at det er et forskrift som gir tollen rett i å klassifisere tvister som et legemiddel.
Har noen erfaring med noe lignende? Hva skjer nå?
Vis hele sitatet...
Legemiddelverket (ikke tollverket) kan klassifisere hva det skal være som legemiddel (legemiddelloven kap.2, §2) Blir ikke så ofte benyttet etter hva jeg kjenner til, det skal isåfall et stort parti til for at den skal benyttes.

Kan hende du blir innkalt til avhør, isåfall ville jeg valgt å ikke forklare meg med den grunnen at du mener du ikke har brutt noen lov, det være seg om stoffet ikke står på legemiddellisten.

Står det derimot på listen tror jeg ikke politiet kommer til å vise så stor forståelse for at du trodde det ville bli sendt ifra EU. En liten bot kan du kanskje bli belastet med, men det er ikke veldig sannsynlig. Pakken din er derimot mest sannsynlig tapt om tollen har meldt ifra til politiet.

Jeg ville ringt tollen å hørt om hvorfor pakken din blir holdt igjen og spurt etter spesifikt grunnlag, det er da du som skal stille spørsmålene ettersom det er de som holder igjen pakken din. Har fått utlevert diverse forsendelser ved å spørre etter det litt inngående, men høflig. Tollen har det med å lage sine egne lover, men er du litt frampå så gir de etter, noe de jo må ettersom de skal holde regelverket, sålenge du har det på din side ordner det seg.
Hey freaks, for noen dager siden bestilte jeg 1kg mimosa hostilis root bark. Denne kommer vel til å bli stoppet i tollen siden den kostet over 200,- pakken kommer fra Brazil.
Kommer pakken til og bli tatt i tollen? eller er det fortsatt lov og ta inn mimosa hostilis?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå har jeg lenge tenkt på å bestille Salvia D fra en nettside innenfor EØS(UK) for kun 110kr, det er snakk om 30gr blader.
Så jeg lurer derfor på, hva er verste straff man kan få? Hva er oddsen for å bli tatt?

Takk på forhånd på svar!
Sitat av PurpleMozell Vis innlegg
Nå har jeg lenge tenkt på å bestille Salvia D fra en nettside innenfor EØS(UK) for kun 110kr, det er snakk om 30gr blader.
Så jeg lurer derfor på, hva er verste straff man kan få? Hva er oddsen for å bli tatt?

Takk på forhånd på svar!
Vis hele sitatet...
Ingen straff, pakken blir destruert eller sendt i retur. Vil gjette at det er ca 30% sjanse for at pakken blir stoppet.
Sitat av Grix Vis innlegg
Ingen straff, pakken blir destruert eller sendt i retur. Vil gjette at det er ca 30% sjanse for at pakken blir stoppet.
Vis hele sitatet...

Okey, takk for svar, da tror jeg at jeg bestiller nå snart
Nå som det nærmer seg juletider øker vel brev og pakke mengden inn i landet betraktelig? Antar muligheten til å få ting gjennom tollen kan være litt høyere God Jul
Det vil jeg også tro!
Har hvertfall tenkt tanken selv

God Jul!
Som sagt i denne tråden(http://freak.no/forum/showthread.php?t=105564&page=13) så har jeg enda ikke fått brevet med ca 15 gram god kvalitets grønt som ble lagt i postkassa natt til Torsdag den 1.

Om politiet har snappet den opp, er det noen som kan opplyse meg om hva jeg kan forvente videre og eventuelle tips til hva jeg kan gjøre?

setter stor pris på litt hjelp her
Hvor ble den sendt fra? Jeg har opplevd at ting fra f.eks nederland har tatt opptil 3 uker...

Posten er noe merkverdige greier...
Men i en sånn situasjon forventer jeg meg alltid det verste, for å være på den sikre siden.
Gjem alt av brukerutstyret ditt en stund, og forbered deg på besøk fra onkel.
Mest sannsynelig får du vel et brev i posten der hvor det står at det har kommet cannabis i ditt navn, men det er lurt å være på den sikre siden.
I din situasjon ville jeg heller ikke hatt kompiser sitte stein i leiligheten..

Lykke til
Det var innenlands... A brev
Sitat av Sta Vis innlegg
Det var innenlands... A brev
Vis hele sitatet...
Busted. Hva var/er innholdet i brevet?
litt under 15 gram grønt, har ikke blitt kontaktet av noen enda.
Sitat av Sta Vis innlegg
litt under 15 gram grønt, har ikke blitt kontaktet av noen enda.
Vis hele sitatet...
Var kanskje litt slem sist post.

Hvem vet, kanskje du får deg en ekstra positiv forsinket julegave i år
Får bare håpe, er jo også mulig jeg ble lurt av min venn som sendte det... men tviler
Så og si garantert bullshit. Post er bare lov å åpne om det ser ut som det ikke er pakket forsvarlig(Skal litt til.....), skjeldent at det er narkohunder på noen postterminaler, og hadde politiet stoppet det her adressert til deg, så hadde du nok hørt noe allerede.

Litt vanskelig når du ikke skriver hvor det er sendt fra. Men 5 dager, er ikke umulig at det kan ta i posten, hvertfall ikke om det er sendt fra et mindre sted til et annet mindre sted. Er det i tilleg sendt etter 1530 på innleveringsdag så kan du avskrive den dagen.
Sist endret av et eller annet; 8. desember 2011 kl. 01:54.
Brevet ble sendt fra Oslo området, og ble postet Onsdag 30. brevet blir hentet mellom 1600 og 1800(som da ble Torsdag)
(A brev) pleier ikke å ta en uke. men svaret ditt hjelper på motivasjonen, takk hideout

noen ide om hvordan jeg blir kontaktet av politiet om de har snappet det opp? om de sender brev og jeg drar hjem for julen og ikke ser det før jeg kommer tilbake... hva skjer da?
A-brev er vel strengt tatt ikke noe av de hurtigeste produktene posten har.
La oss si det er sendt fra f.eks....Ski som er 40min utenfor Oslo og det er levert inn etter 1600, så blir det først dagen etterpå sendt til terminalen i oslo, så sortert for videresending. Posten har blitt evig slow i det siste. så om du f.eks bor i Fauske, så kan det fort bruke 2 dager opp til tromsø, så videresendt derifra igjen som tar 1-2 dager. Leggeru til at vi er i desember så kan fort det føre til at ting tar lengre tid og.
Har sendt pakker fra vestlandet til tromsø som har brukt ei uke, og det var smartpost.

Når det er sagt så er det galskap å sende noe sånt uten sporing. Postansatte stjeler som ravner. Så mine penger er på at kompisen din ikke har sendt det(hvem sender noe med såpass verdi uten noe sporing..!?!), eller at noen på posten har stjelt det.

Hva politiet gjør kommer selvsagt ann på hvor du bor, men en rassia hadde jeg forventa om du ikke bor i typ en av storbyene i Norge
Snakket nettopp me en bekjent i posten ang dette. Der sier han at det skal installeres en scanner hos posten der ALL post, både brev og pakker blir scannet for penger, organiske materialer og andre ulovligheter. Stemmer dette? Isåfall en føknings tragedie noen som vet sikkert?
Dersom jeg har fått et brev med JWH-073 og CP47,479 stanset i tollen "Reseptpliktig leggemiddel", hvordan går jeg da fram for å snakke med tollen og få de til å gi meg brevet mest effektivt mulig?
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Dersom jeg har fått et brev med JWH-073 og CP47,479 stanset i tollen "Reseptpliktig leggemiddel", hvordan går jeg da fram for å snakke med tollen og få de til å gi meg brevet mest effektivt mulig?
Vis hele sitatet...
Lykke til med det.