Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 16148
Hei,

Jeg pleide å henge med en pua-gruppe før jeg flytta til Oslo. Vi var en gjeng gutter som var veldig interesserte i å snakke om/med jenter og hvordan vi kan ligge med dem osv. Siden jeg flytta har jeg funnet ut at det faktisk var det som interesserte meg mest i livet. Jeg leter derfor etter folk med samme interesser og som ønsker å gå ut fredager/lørdager/andre-tider. Bor veldig sentralt i Oslo så vi kan alltid henge hos meg før vi stikker ut osv. Bortsett fra det sitter jeg mye på dataen (spill/serier/ol).

Om du er like interessert i sånt sleng en pm! Join også om du ikke vet om du er så interessert, men vil ha wingman/gå ut mer. Don't worry det er lav terskel
Hvilket alders-nivå søker du? (Eller mer korrekt, hvor gammel er du?)
Trådstarter
5 1
Jeg er 30. Føler at jeg har noe å lære av folk alt fra 20-50+, så alle aldersgrupper funker for meg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei! Jeg vil gjerne gå ut en da. Bor du i Oslo? Har slitt med å finne en wingman her i byen selv.
Hvor mye drikker du, hvor liker du å dra, hvordan ser du ut?
Er det noen som gjør dette? Jeg kunne kanskje tenke meg å joine. Jeg har vært red pill aware en stund nå og har lest og prøvd ut mye av det. det er magisk hvordan de tingene faktisk fungerer
Har det funka for deg noen gang da?
ja visst. selv om jeg kanskje heller har gått veien om å spørre en jente ut, og fullføre det på date nummer to enn å cold approache jenter på byen. Men det er jo derfor dette hadde vært kult. Ikke så mange som tør å bare gå opp og snakke med jenter. Plutselig er du i et mye mindre selskap. Men du trenger gjerne wingmen eller enda bedre, wingwomen som kan backe deg opp så du ikke bare fremstår som en ensom taper
Kan du fortelle hvordan et pickup foregår?
Oi, her var det en del svar.
Må fortelle litt mer om hva jeg tenker: jeg er overhodet ikke interessert i sånne PUA-greier, jeg vil bare gå ut med noen og snakke med damer. Jeg er ganske sjenert når det gjelder å innlede samtaler, så føler det hjelper å gå ut med noen. Nå har jeg ingen å gjøre det med (eller bare en gal, halvrasistisk venn uten sosiale evner). Jeg er enig med den over som sa at man må ha andre interesser. Møte damer bør aldri være ens hovedinteresse eller hovedmål med å gå ut. Man bør alltid prøve å ha det gøy uansett. Har man det gøy, er det lettere å møte noen.
Men er noen med ut? Jeg bor i Oslo i hvert fall.
Jo om du ønsker å score så ser jeg ikke noe galt i å gå ut på byen med det som hovedmål. Er ikke sikkert det blir fangst den kvelden, men om du spiller korta rett så har du likevel fått snakket med damer som du senere kan dra på på byen med, invitere på date evt tekste for å sjekke stemningen for en booty call. Trenger jo ikke bli slesk og sleip selv om en drar ut for å treffe damer. Litt folkeskikk rekker langt og litt mindre angst for å starte samtale med damer er win.

PUA eller ei, folk sjekket damer på byen lenge før noen snakket om pua. Og da som nå så er det jo de som er litt frempå og som tør snakke med damer og som tør være seg selv eller en bedre versjon av seg selv som vinner. Går du ut og blir sittende i baren, lett nedstemt og full i angst for å snakke med damer du ikke kjenner så er jo eneste sjansen for gevinst at en dame sjekker opp deg, og så heldig er man jo som regel ikke. Altså må man starte med samtalen. Det å være den som viser initiativ og tar kontakt.

Har ikke dybdekunnskap om pua, men det lille jeg vet virker noe merkelig. Slik som å legge ned innsats på å planlegge åpninger, være nedsettende etc. Slik kan helt sikkert virke for noen, men det må jo være veldig lett gjennomskuelig? Har mer tro på å bare være seg selv, dog mer åpen for nye ting og tørre å ta kontakt. Det med wingman kan jo være en god måte å utfordre seg selv på. Få litt konkurranse rundt det å være frempå. Er kanskje lettere å riste av seg angsten om du føler du må bevise noe?
Sist endret av random67489; 30. juli 2018 kl. 09:11.
Ja, jeg tror ikke på å benytte seg av alle mulige slags strategier. Det skaper bare stress og virker unaturlig. Det fungerer sikkert for noen, men jeg kunne i hvert fall aldri ha gjort det.
Grunnen til at jeg vil gå ut og snakke med damer er at det er gøy og at datingapper ikke fungerer spesielt bra for meg.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Jo om du ønsker å score så ser jeg ikke noe galt i å gå ut på byen med det som hovedmål. Er ikke sikkert det blir fangst den kvelden, men om du spiller korta rett så har du likevel fått snakket med damer som du senere kan dra på på byen med, invitere på date evt tekste for å sjekke stemningen for en booty call. Trenger jo ikke bli slesk og sleip selv om en drar ut for å treffe damer. Litt folkeskikk rekker langt og litt mindre angst for å starte samtale med damer er win.

PUA eller ei, folk sjekket damer på byen lenge før noen snakket om pua. Og da som nå så er det jo de som er litt frempå og som tør snakke med damer og som tør være seg selv eller en bedre versjon av seg selv som vinner. Går du ut og blir sittende i baren, lett nedstemt og full i angst for å snakke med damer du ikke kjenner så er jo eneste sjansen for gevinst at en dame sjekker opp deg, og så heldig er man jo som regel ikke. Altså må man starte med samtalen. Det å være den som viser initiativ og tar kontakt.

Har ikke dybdekunnskap om pua, men det lille jeg vet virker noe merkelig. Slik som å legge ned innsats på å planlegge åpninger, være nedsettende etc. Slik kan helt sikkert virke for noen, men det må jo være veldig lett gjennomskuelig? Har mer tro på å bare være seg selv, dog mer åpen for nye ting og tørre å ta kontakt. Det med wingman kan jo være en god måte å utfordre seg selv på. Få litt konkurranse rundt det å være frempå. Er kanskje lettere å riste av seg angsten om du føler du må bevise noe?
Vis hele sitatet...
Innenfor dette er det som regel to leire, de som bruker (det jeg vil kalle) skitne triks som nedsettende kommentarer, legge ann på venninna osv. Men det er også en annen side som er litt snillere men likevel like effektivt (i enkelte tilfeller mer effektivt imo).

Selv synes jeg det er svært fascinerende da alle triksene jeg har lært faktisk fungerer. Du kan ikke skape fysisk tiltrekkelse fra det motsatte kjønn ut av ingenting men alt annet er mulig å få til.

Og det handler ikke om å lure noen eller planlegge hva du skal si på forhånd, men å være mer bevisst på signalene du sender.
Sist endret av random105675; 30. juli 2018 kl. 19:15.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Selv synes jeg det er svært fascinerende da alle triksene jeg har lært faktisk fungerer.
Vis hele sitatet...
Hovedtrikset til PUA er vel heller law of large numbers. Prøver man på noe mange nok ganger, går det til som oftest til slutt. Det at man lærer "teknikker" fremstår som et forsøk på å distansere seg selv fra situasjonen så man ikke tar avslaget personlig, men kan skylde på metoden og kan prøve til det går.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Hovedtrikset til PUA er vel heller law of large numbers. Prøver man på noe mange nok ganger, går det til som oftest til slutt. Det at man lærer "teknikker" fremstår som et forsøk på å distansere seg selv fra situasjonen så man ikke tar avslaget personlig, men kan skylde på metoden og kan prøve til det går.
Vis hele sitatet...
For min del funker det så å si hver gang jeg går inn for det.
Men jeg liker feks utfordringen med å komme seg ut av friendzone o.l ikke nødvendigvis bare ett ons på byen.

Å drive med kvantitet når det kommer til sjekketeori blir litt skivebom i mine øyne da det blir som du sier at til slutt får man napp uansett.
Hele spenningen oppstår jo når du faktisk blir avvist eller ikke oppnår interesse hos motparten med det første men allikevel klarer å ro deg i land.

Og det er der forskjellen ligger mener jeg, du har de som prøver seg på "the game" og driver mye med kvantitet, mens andre peker seg ut ett mål å jobber mot dette målet ved hjelp av fysiske og psykiske teknikker.

Jeg vil bare legge til at jeg ikke er noen rundbrenner eller innpåsliten (man merker fort om motparten spiller med eller ikke er interessert i det heletatt) men jeg liker psykologien rundt sjekketeori og generell menneskelig adferd.
Se så bra ut som du kan, snakk (spiller ikke så stor rolle hva du prater om, unngå klein stillhet), smil og ikke bli for full. Gi kompliment fremfor å forsøke å bryte ned selvtilliten hennes (det er an latterlig "teknikk" i mine øyne, selv om det kanskje fungerer på enkelte jenter).

Det er ikke rakettforsking å få med seg damer hjem fra byen, unødvendig å lese seg opp på strategier og teknikker. Etter en prat der kjemien er god er det ofte bare å spørre om dere skal dra hjem sammen, husk at mange jenter går ut på byen med de samme intensjonene som dere.
Sitat av livsnyter Vis innlegg
Det er ikke rakettforsking å få med seg damer hjem fra byen
Vis hele sitatet...
Pussig, det er jo nettopp sånn jeg føler det er.
Sitat av livsnyter Vis innlegg
Se så bra ut som du kan, snakk (spiller ikke så stor rolle hva du prater om, unngå klein stillhet), smil og ikke bli for full. Gi kompliment fremfor å forsøke å bryte ned selvtilliten hennes (det er an latterlig "teknikk" i mine øyne, selv om det kanskje fungerer på enkelte jenter).

Det er ikke rakettforsking å få med seg damer hjem fra byen, unødvendig å lese seg opp på strategier og teknikker. Etter en prat der kjemien er god er det ofte bare å spørre om dere skal dra hjem sammen, husk at mange jenter går ut på byen med de samme intensjonene som dere.
Vis hele sitatet...
Faktisk så er jenter ofte mer kresne når det kommer til utseende o.l og ser ikke like mye etter komplimenter og den gode samtalen når de skal ha ons på byen.

Og dette handler ikke om å få seg noe fra noen som allerede er interessert eller som er desperate men å kunne gå til ei helt random dame som kanskje ikke er interessert i utgangspunktet.

Alle kan få seg noe på byen en lørdagskveld, men ikke alle kan peke seg ut ei spesiell jente og få akkurat henne med seg hjem.

Og du motsier deg selv litt når du sier du ikke trenger strategier men allikevel ramser opp en strategi som du mest sannsynlig har lært en plass.
Men hva gjør du feks om den utkårede ikke liker overfladiske komplimenter som hun allerede har fått 100 ganger samme kveld?
Sist endret av random105675; 30. juli 2018 kl. 23:04.
Synes PUA (og lignende) er fascinerende. Nå er jeg kvinne, da, men likevel.

Har vært borti menn som veldig tydelig prøver seg på teknikker, slik som "negging". Blir alltid litt satt ut, litt fornærmet, og så ganske fascinert. Stopper samtalen, flytter meg vekk, men synes det er interessant med slike satte strategier som folk bruker for å snakke med andre mennesker.

Jeg kan faktisk se hvordan folk kan bli litt "avhengig" av sporten. Det må jo være spennende, og ekstremt gøy når det går. Ser for meg belønningssenteret lyser opp når de vinner. Så må de gjøre det igjen. Og igjen. Og igjen.

Men blir dere litt følelsesmessig avstumpet på et punkt, tror dere? Kan dere til slutt slå dere til ro med en kjæreste, eller vil dere for alltid hige etter jakten, spenningen? Ser for meg at en kjæreste ikke er like givende som leken.

Fascinerende.
Sist endret av Sol-Nede; 31. juli 2018 kl. 03:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Sol-Nede Vis innlegg
Synes PUA (og lignende) er fascinerende. Nå er jeg kvinne, da, men likevel.

Har vært borti menn som veldig tydelig prøver seg på teknikker, slik som "negging". Blir alltid litt satt ut, litt fornærmet, og så ganske fascinert. Stopper samtalen, flytter meg vekk, men synes det er interessant med slike satte strategier som folk bruker for å snakke med andre mennesker.

Jeg kan faktisk se hvordan folk kan bli litt "avhengig" av sporten. Det må jo være spennende, og ekstremt gøy når det går. Ser for meg belønningssenteret lyser opp når de vinner. Så må de gjøre det igjen. Og igjen. Og igjen.

Men blir dere litt følelsesmessig avstumpet på et punkt, tror dere? Kan dere til slutt slå dere til ro med en kjæreste, eller vil dere for alltid hige etter jakten, spenningen? Ser for meg at en kjæreste ikke er like givende som leken.

Fascinerende.
Vis hele sitatet...
Vanskelig og si, tror det er veldig variabelt og har veldig mye og si om alder og erfaring. Jeg personlig er veldig glad i forhold og foretrekker heller å være i ett vanlig forhold enn å prøve å hooke vær helg. Og ser ikke akkurat på det som en jakt, formålet mitt med en kveld ute er og ha det artig, får jeg meg noe er det jo bare pluss i boka. Men når jeg var yngre, så hadde jeg som formål med og få meg noe, det gikk som regel ikke bra. Så ble jeg heldigvis eldre og fikk en litt mer laidback forhold til å få meg noe, og da ble ting mye bedre.
This is bat country!
gregory's Avatar
Skal du dra med ei dame hjem så må klare å bygge opp spenning og samtidig late som du ikke er interessert.

Catch nummeret hennes og avtal en casual kaffe par dager etter.

Gå med ordentlig klær og lær deg kroppsspråk. Ikke gå med dressen du brukte i konfirmasjonen...
Sist endret av gregory; 31. juli 2018 kl. 16:14.
Hvorfor casual kaffe når du alt har fått dama med hjem? Poenget med dame hjem fra byen er jo at det ikke skal føre til forpliktelser og mer mas.
This is bat country!
gregory's Avatar
Sitat av random67489 Vis innlegg
Hvorfor casual kaffe når du alt har fått dama med hjem? Poenget med dame hjem fra byen er jo at det ikke skal føre til forpliktelser og mer mas.
Vis hele sitatet...
Casual kaffe om du ikke får score den kvelden.
Sitat av livsnyter Vis innlegg
Se så bra ut som du kan, snakk (spiller ikke så stor rolle hva du prater om, unngå klein stillhet), smil og ikke bli for full. Gi kompliment fremfor å forsøke å bryte ned selvtilliten hennes (det er an latterlig "teknikk" i mine øyne, selv om det kanskje fungerer på enkelte jenter).

Det er ikke rakettforsking å få med seg damer hjem fra byen, unødvendig å lese seg opp på strategier og teknikker. Etter en prat der kjemien er god er det ofte bare å spørre om dere skal dra hjem sammen, husk at mange jenter går ut på byen med de samme intensjonene som dere.
Vis hele sitatet...
Å gi komplimenter fører ofte bare att hun ikke respekterer deg like mye. Hun blir glad, men hun har nok fått 20+ komplimenter av andre gutter samme kvelden før deg. Det fører sjeldent til noe annet enn at hun vil bruke deg for gratis drikke osv, med mindre du ser jævla bra ut.

Komplimenterer aldri jenter med mindre hun gjør noe jeg liker fordi jeg ville det. Går heller ikke inn for å bryte ned selvtilliten deres, viktigste er at du fremstår som en person med høyere selvtillit enn det hun har.

Men høy selvtillit, god humor og en "I dont give a fuck"-holdning kommer man langt. Vertfall etter min erfaring.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Å gi komplimenter fører ofte bare att hun ikke respekterer deg like mye. Hun blir glad, men hun har nok fått 20+ komplimenter av andre gutter samme kvelden før deg. Det fører sjeldent til noe annet enn at hun vil bruke deg for gratis drikke osv, med mindre du ser jævla bra ut.

Komplimenterer aldri jenter med mindre hun gjør noe jeg liker fordi jeg ville det. Går heller ikke inn for å bryte ned selvtilliten deres, viktigste er at du fremstår som en person med høyere selvtillit enn det hun har.

Men høy selvtillit, god humor og en "I dont give a fuck"-holdning kommer man langt. Vertfall etter min erfaring.
Vis hele sitatet...
Lyver dere når dere sjekker? Tenkte om det kun er et ligg dere er ute etter. Jeg tror jeg hadde løyet på meg en interessant jobb. Kanskje en litt uvanlig en, slik at jenta blir den som stiller spørsmål, blir interessert.
Tror også det er viktig å være original i dialogen, rett og slett få jenta til å føle du ikke er en av 1000 hun har snakket med det siste året. Sånn som når hun forteller hva hun driver med, så ikke kom med de standard frasene "Å, kult! Er det gøy/vanskelig?" Men komme med en kommentar som hun ikke forventet i det hele tatt. Noe hun kan kommentere videre på. Om det gir mening.

Vet ikke hvorfor jeg kommer med tips egentlig
Dessverre kommer ikke jenter med bruksanvisning. Lolz :-) Selv er jeg dessverre lite inpulsiv og oppfinnsom.

Kopi sendt: Gud
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Dessverre kommer ikke jenter med bruksanvisning. Lolz :-) Selv er jeg dessverre lite inpulsiv og oppfinnsom.

Kopi sendt: Gud
Vis hele sitatet...
Nei, selvfølgelig gjør vi ikke det. Vi er jo like forskjellige oss i mellom som dere mannfolk er
Nah dere er nå ganske like
God inntekt trumper veldig mye eller er det kanskje jeg som treffer rare damer?

Tror det med å bløffe på seg spennende jobb vil virke bra, det er jo faktisk litt sånn i PUA ånd, noe med å fremstå med høyere status el noe slikt. Og er det bare ONS who cares om man drar på litt?
Sist endret av random67489; 1. august 2018 kl. 18:04.
Problemet med å bløffe er at du må juge troverdig og likt hver gang det emnet dukker opp i samtalen. Greier du det? Noen jenter husker smitt og smule samme hvor dritings dem ellers er. Sannheten er alltid lettest.

Og hvis det blir dere to: Når kommer SAMTALEN hvor sannheter blir tvunget på bordet?

Selvom det starter som ONS kan det fort bli TORS, FRE, osv. Da sitter du i fella.
Tja da må du jo bare si det som det er, du løy det du klarte for å få henne hjem for å så spesiell var hun. Og der og da så tenkte du at en så spesiell dame søker nok en spesiell fyr

Nei altså der har du jo et poeng. Men så var det jo dette med ons. One night stand skal jo være kun det. Det er jo noe man gjør for nyte øyeblikket og slippe å forholde seg til det andre mennesket. Om man er på søken etter mer så er kanskje ikke damer hjem fra byen den beste strategien i utgangspunktet?
Sitat av random67489 Vis innlegg
Nah dere er nå ganske like
God inntekt trumper veldig mye eller er det kanskje jeg som treffer rare damer?

Tror det med å bløffe på seg spennende jobb vil virke bra, det er jo faktisk litt sånn i PUA ånd, noe med å fremstå med høyere status el noe slikt. Og er det bare ONS who cares om man drar på litt?
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte ikke på inntekt og status, tenkte mer på noe som kanskje er litt uvanlig, som vekker nysgjerrighet og interesse. Slik av samtalen glir videre. Men nå er jeg bare meg, og ikke alle andre kvinner. Så aner ikke hva som funker for andre. Tror jeg tenker på mennesker generelt, at de fleste blir nysgjerrige på noe de ikke vet så mye om. Gjøre seg litt spennende.

Det finnes sikkert kvinner som kun synes penger er det mest spennende her i verden, men grøss så kjedelig det må være å prate med dem. Men igjen, det er kanskje slike kvinner dere sikter mot? Noen som kun "duger" for en fyllakveld, og ikke som en intellektuell samtalepartner?

Ah shit, den er jo litt vanskelig. For tenk om dere lyver på dere en kul livssituasjon, og så viser det seg at jenta faktisk er noen dere kunne hatt videre kontakt med.

Ok ja, jeg ser nå at det kan bli krøll

Det er neimen ikke lett å gi råd til hvordan kun få seg noe på en enkel og "billig" måte.

Jeg kan si hva jeg personlig er svak for. En fyr som liker å snakke, diskutere, flørte, filosofere, og mest av alt: le sammen med meg. Så der kommer vel teknikkene inn? At Dere blir råbra på det sosiale? Veier nok tyngst. Og hvis dere er "kyniske" nok, lyve på seg attributter som passer sammen med deres personlige (og kanskje tillærte) sosiale egenskaper. Kanskje.
Er jeg på viddene?

____

Oh forresten, "faker" dere interessert i det hun snakker om, slik at det virker som dere har kjemi? Det må være vanskelig
Sist endret av Sol-Nede; 1. august 2018 kl. 19:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er jo vanskelig dette med sjekking, og kanskje spesielt om en kun ønsker en gøyal natt. På generelt grunnlag har jeg troen på at man skal være seg selv, men når det kommer til damer så vet jeg at om jeg er for mye meg selv for tidig så blir jeg gående alene hjem. Men om jeg blir kjent med damer så ser det ut til at de lettere aksepterer den jeg er. Men som sagt, ute på byen så blir det vanskelig å tenke langsiktig når det kortsiktige målet gir så mye glede og tilfredsstillelse her og nå.

Jeg nevner feks aldri til damer jeg ønsker å sjekke på byen at jeg egentlig er en kjedelig person som finner mye glede i stille underholdning som å lese bøker, løse braingames og ikke er supersosial til vanlig. Jeg er tidvis veldig sosial, og siden jeg kun går på byen når jeg er i det sosiale hjørnet så glir jeg glatt inn i rollen som supersosial. Så ja det er jo en form for uærlighet. Et spill.

Men det må nesten være greit slik jeg ser det. For stort sett så bruker en jo ikke veldig mye tid på å bli kjent før en går hjem sammen. Begge har jo egentlig felles mål, ha en hyggelig natt også slippe videre forpliktelser. Og siden det er utgangspunktet så tenker jeg at om jeg også drar på litt mtp jobb så ja jeg vil jo risikere å stå med svarte per om jeg skulle ønske noe mer med den dama. Men samtidig så er det kanskje en helt grei pris å betale for å få dekt et grunnleggende behov om litt lek, nærhet og kroppslig glede uten noe stress etterpå.

Ja nei jeg har ikke noe fasit. Vanskelig å være seg selv på godt å vondt når en forsøker å få snøret i bånn. Så kanskje får man bare leve med at en må være litt superselger, smøre på litt for å slippe "walk of shame" som i mine øyne er å gå alene hjem etter at byen stenger når man egentlig ønsket å gå hjem sammen med noen.
Sitat av Sol-Nede Vis innlegg
Lyver dere når dere sjekker? Tenkte om det kun er et ligg dere er ute etter. Jeg tror jeg hadde løyet på meg en interessant jobb. Kanskje en litt uvanlig en, slik at jenta blir den som stiller spørsmål, blir interessert.
Tror også det er viktig å være original i dialogen, rett og slett få jenta til å føle du ikke er en av 1000 hun har snakket med det siste året. Sånn som når hun forteller hva hun driver med, så ikke kom med de standard frasene "Å, kult! Er det gøy/vanskelig?" Men komme med en kommentar som hun ikke forventet i det hele tatt. Noe hun kan kommentere videre på. Om det gir mening.

Vet ikke hvorfor jeg kommer med tips egentlig
Vis hele sitatet...
Jeg lyver vell strengt tatt ikke. Men bruker å komme på noe ekstremt merkelig og rart, mens jeg smiler ganske lurt. Da får jeg som regel en respons lignende "Neeeei det gjør du ikke" så fortsetter jeg. Gir på en måte aldri ett klart svar så hun tenker på det og prøver å grave fram sannheten. Ett eksempel kan være å si at jeg er kulepennreperatør.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Jeg lyver vell strengt tatt ikke. Men bruker å komme på noe ekstremt merkelig og rart, mens jeg smiler ganske lurt. Da får jeg som regel en respons lignende "Neeeei det gjør du ikke" så fortsetter jeg. Gir på en måte aldri ett klart svar så hun tenker på det og prøver å grave fram sannheten. Ett eksempel kan være å si at jeg er kulepennreperatør.
Vis hele sitatet...
Nå lo jeg litt
Det er bare tull å si at man skal være seg selv.

Hvis jeg er meg selv, så blir jeg sittende alene i baren uten å si en dritt. Nettopp fordi jeg er introvert, sjenert, er sosialt tilbakestående etter flere år isolert hjemme og i tillegg har sosial angst.

Det finnes ikke et kvinnfolk som liker en mann som ikke kan ta initiativ eller lede en samtale. Kvinnfolk elsker å prate, og hvis fyren kun sier noen få ord eller korte setninger, blir hun lei og stikker. I mitt tilfelle måtte jeg hatt ansiktet til Brad Pitt og kroppen til en fitness-guru for å kunne fått med meg et kvinnfolk hjem.
Sist endret av Molekyl; 2. august 2018 kl. 04:21.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Å være sjenert og sosialt tilbakestående betyr ikke at man ikke kan være seg selv og være en person som en annen person er tiltrukket av. Det du skriver handler mer om at du ikke tør å gå fram til nye mennesker å slå en samtale, og det er helt normalt, dvs de fleste føler det sånn.

Alle mennesker kan ta initiativ og lede når de føler seg komfortabel, avstresset og stolt på. Om du finner deg ei partner og lever med dem i 10 år så er jeg ganske sikker på at du både kan ta initiativ og lede, hverken du er mann eller kvinne, fordi man stoler på hverandre, er komfortable med hverandre og er avstresset rundt hverandre.

Det finnes alltid noen som liker deg uten å kjenne deg, ut fra måten du er og ser ut. Men de kanskje ikke henger rundt på barer og klubber, slik som du ikke henger på barer og klubber om du føler angst når du er på sånne steder.
Dette høres bare ut som et way too desperat forsøk på å få et ligg.

Skal ikke snakke som om jeg er en ekspert, men damer liker ikke desperate menn. Folk som prøver for hardt er turn off.

Min metode, selv om jeg sjeldent går ut på byen med et mål og det er å få et ligg, er å vente til dama tar kontakt først. Vil ikke si jeg er veldig attraktiv, men det skjer vel ganske ofte.
Så fort hun starter samtalen da f.eks, så er det nesten allerede en done deal. Litt beruset, og dere har null problem med å snakke om diverse ting. Gi litt komplimenter her og der.

Det at hun starter en samtale viser at hun er mer interessert i det selv om hun mest sannsynlig kunne fått de fleste hvis hun er attraktiv. Da vil jeg påstå at det er sjeldent du ikke får henne med hjem da.
Redpilled alfahann
Sitat av Xasma Vis innlegg
Hovedtrikset til PUA er vel heller law of large numbers. Prøver man på noe mange nok ganger, går det til som oftest til slutt. Det at man lærer "teknikker" fremstår som et forsøk på å distansere seg selv fra situasjonen så man ikke tar avslaget personlig, men kan skylde på metoden og kan prøve til det går.
Vis hele sitatet...
Tja. Jeg har økt suksessraten min på byen fra ca 1/50 til omtrent 40%. Det er uendelig mange former for oppførsel som ikke gjør at en dame kaster seg rundt halsen din og insisterer på å ligge med deg. Adferden du lærer av pua gjør at du får med deg damer hjem. Det funker, med andre ord. Synes helt ærlig synd på menn som er for arrogante til å lære seg sjekking. Det framstår som ett forsøk på å distansere seg fra ansvaret for eget manglende dametekke.
Holder også en knapp på law of large numbers. Og når ble det arrogant å ikke "lære seg sjekking"? Det er vel både mer arrogant, kynisk og falskt å forandre atferd kun for et ligg sammenlignet med å være seg selv. Menneskeverd måles ikke i antall ligg. Skulle likt å se statistikk på hvor lenge forhold med en slik begynnelse varer, samt andelen sosiopater i denne subkulturen. Det er vel egentlig mest synd på voksne "pick up artists" som trenger en bruksanvisning for å skaffe seg et ligg...
Er veldig flink til å smalltalke og holde gode samtaler i edru tilstand i en vanlig setting. Er noe med alt for høy musikk, snøvlig, og den arrogante oppførselen jeg føler mange får på byen som setter meg ute av spill. Hvordan sette i gang en interessant samtale i et slikt miljø? Kanskje hele greia ikke er å diskutere intelligensen til kråker eller en fremtid med neural-link. Følte jeg kun hadde draget frem til, og mens, jeg var i et forhold. Så forsvant det som et løvslott da vi slo opp. Hadde vært gøy å dra ut bare for å observere hvordan andre hooker på byen for jeg har blitt for retard til å skjønne hvordan det funker.
Redpilled alfahann
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Holder også en knapp på law of large numbers. Og når ble det arrogant å ikke "lære seg sjekking"?
Vis hele sitatet...
Det er arrogant å tro at ingen av verdens 3.5 milliarder menn kan lære deg noe som helst som kan gjøre deg mer attraktiv. Det er arrogant og ekkelt å framstille seg selv som så attraktive at bare tanken på å gjøre noe for å få noen andre til å like deg er fremmed. Ingen går bort til en person de er interresert i og spør direkte om sex. Andre strategier tas i bruk. Jeg ser ikke helt hvorfor det er en uting å lære fra folk som vet hvordan man går fram.

Sitat av tihihihi Vis innlegg
Det er vel både mer arrogant, kynisk og falskt å forandre atferd kun for et ligg sammenlignet med å være seg selv.
Vis hele sitatet...
Det er ikke en selvfølge å ha et kjærlighetsliv eller sexliv i det hele tatt for en betydelig andel av den mannlige befolkningen. Om du synes det er bagatellmessig å ha ett aktivt kjærlighetsliv eller ikke kan du jo for eksempel si fra til homoaktivister i Saudi-Arabia at de kjemper for noe totalt uviktig. Så slipper de å fortsette det tullet de driver med i framtiden.

Sitat av tihihihi Vis innlegg
Menneskeverd måles ikke i antall ligg.
Vis hele sitatet...
Det har jeg heller ikke sagt. Jeg tror derimot at muligheten til å ha ett sexliv og et kjærlighetsliv er ganske viktig for at mennesker skal ha det bra. Da er det ekkelt med menn, som gjerne ikke får seg noe særlig, som framstiller det som en bagatell å få med seg noen hjem fra byen. Det er det ikke for de aller aller fleste.

Sitat av tihihihi Vis innlegg
Skulle likt å se statistikk på hvor lenge forhold med en slik begynnelse varer, samt andelen sosiopater i denne subkulturen.
Vis hele sitatet...
Alle som har forsøkt å sjekke opp noen er altså potensielle sosiopater...
Gode gud!
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Det er vel egentlig mest synd på voksne "pick up artists" som trenger en bruksanvisning for å skaffe seg et ligg...
Vis hele sitatet...
Ja, det er fryktelig synd på voksne menn som har sex med mange pene unge damer... Ikke på den betydelige andelen som ikke har det.
Jeg har levd i sølibat i en og en halv måned nå. Usikker på hvor langt jeg skal dra ann. Ka dysj
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Holder også en knapp på law of large numbers. Og når ble det arrogant å ikke "lære seg sjekking"? Det er vel både mer arrogant, kynisk og falskt å forandre atferd kun for et ligg sammenlignet med å være seg selv. Menneskeverd måles ikke i antall ligg. Skulle likt å se statistikk på hvor lenge forhold med en slik begynnelse varer, samt andelen sosiopater i denne subkulturen. Det er vel egentlig mest synd på voksne "pick up artists" som trenger en bruksanvisning for å skaffe seg et ligg...
Vis hele sitatet...
Kun for ligg? Det er da tonnevis innenfor PUA-miljøet som gjør det fordi de er ensomme og vil ha seg et forhold, men rett og slett har så dårlige sosiale antenner at de ikke har fått det til.

Det er absolutt ingenting galt med å ville forbedre seg selv. Hele idéen om at PUA miljøet kun består av lugubre players som vil knulle 200 jenter i året er på vidda. Jeg var inne i miljøet for rundt 10 år siden og det er absolutt ikke som folk flest tror at det er.
Som antydet i den første posten, prøver vi å bygge en liten gjeng med felles intresse for å sjekke damer. Betyr ikke at det må være målet ditt. Men jeg antar at om du er interessert så er det fordi du er singel, da hjelper det å gå ut med andre single menn om man sammenligner med å sitte hjemme alene. Det kanskje gir deg inspirasjon bare å henge med oss. Du kanskje får noe annet ut av alt dette enn bare ei dame å ligge med. Som sagt, det er lav terskel, ikke nøl med å slenge meg en pm om du er interessert.

Om du føler at du har mye å gi tilbake, så kan det også være noe for deg. For eksempel om du har mye erfaring i området og kan hjelpe de nye ved å gi dem tips, coache dem mens vi er ute etc. Eller diskutere biologien/psykologien mellom menn og kvinner, teste ut teknikker osv. Åpent for alle
Sist endret av paranade; 6. oktober 2018 kl. 16:58.
Ts: Går det ofte ut? Dag / Kveld? Drikker og fester dere selv?
Sitat av bennnern Vis innlegg
Tja. Jeg har økt suksessraten min på byen fra ca 1/50 til omtrent 40%. Det er uendelig mange former for oppførsel som ikke gjør at en dame kaster seg rundt halsen din og insisterer på å ligge med deg. Adferden du lærer av pua gjør at du får med deg damer hjem. Det funker, med andre ord.
Vis hele sitatet...
Problemet er at du reduserer et problem med mange variabler ned til én forklaringsvariabel du selv velger. Folk gjør sjeldent endringer skvensielt, en etter en, de gjør flere ting. For å illustrere det: endret du håret? endret du utested du drar på? endret du gjeng du henger med? endret vekt seg? endret hvem du prøver deg på? prøver du fortsatt på samme type damer som avviste deg når du var 21, når du ble 28? Det er mange ting som kan forklare endringen, og siden du mest sannsynlig drar suksessraten din ut av bakenden også, gir forklaringen din for hvorfor det funker.. ingen mening. Du har troen på at én ting forklarer alt, og finner på tall så det passer, det er på ingen måte tilstrekkelig til å overbevise andre.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Synes helt ærlig synd på menn som er for arrogante til å lære seg sjekking. Det framstår som ett forsøk på å distansere seg fra ansvaret for eget manglende dametekke.
Vis hele sitatet...
Nå har det seg slik at det finnes mange der ute som har "dametekke" helt uten å måtte studere eller kopiere teknikker. Folk har fått pult i ganske mange år uten å lese nyeste og hottest teori på r/puascience.
Sist endret av Xasma; 6. oktober 2018 kl. 18:24.
Oslo her, kan godt slenge meg på. PM!
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Holder også en knapp på law of large numbers. Og når ble det arrogant å ikke "lære seg sjekking"? Det er vel både mer arrogant, kynisk og falskt å forandre atferd kun for et ligg sammenlignet med å være seg selv. Det er vel egentlig mest synd på voksne "pick up artists" som trenger en bruksanvisning for å skaffe seg et ligg...
Vis hele sitatet...

Synes ikke du skal se ned på folk om de føler de trenger å lære seg sjekking. For introverte personer eller for personer som har liten eller dårlig erfaring med det å sjekke så blir ting veldig fort kleint og unaturlig. Om en spent situasjon som sjekking eskalerer til kleint så blir det fort til spenning og nervøsitet øker til ren angst og etterpå kommer nederlagsfølelsen. Som igjen vil kunne påvirke hvordan en person oppfører seg neste gang i liknende setting.

Nei jeg vil jeg heller snu på det og si respekt til de som tar ansvar for egen lykke og egne behov og faktisk bruker tid og energi på å lære seg sjekking. Det må da være langt bedre for dem om et sjekkekurs faktisk bidrar til at de scorer enn at de alltid drar alene hjem, våkner blakk og bitter med tidenes hangover og blir sittende hele søndagen å kjenne på skammen over å ikke score.

Hvordan er det annerledes å ta ansvar for egen lykke i form av sjekking framfor andre selvrealiseringskurs? Folk kurser seg i alt fra å gi vellykkede presentasjoner til å snakke bedre i folkemengder. De bruker tusenvis av kroner på personlig trener eller andre ting som hjelper dem å nå sine mål.

Jeg tar hatten av for alle de som faktisk tar eierskap over situasjonen og faktisk forsøker å løse den og bedre sin tilværelse. Uansett om det er kurs i hurtiglesing, sjekking eller kajakkpadling.

Sitat av sinkpad Vis innlegg
Er veldig flink til å smalltalke og holde gode samtaler i edru tilstand i en vanlig setting. Er noe med alt for høy musikk, snøvlig, og den arrogante oppførselen jeg føler mange får på byen som setter meg ute av spill. Hvordan sette i gang en interessant samtale i et slikt miljø? Kanskje hele greia ikke er å diskutere intelligensen til kråker eller en fremtid med neural-link. Følte jeg kun hadde draget frem til, og mens, jeg var i et forhold. Så forsvant det som et løvslott da vi slo opp. Hadde vært gøy å dra ut bare for å observere hvordan andre hooker på byen for jeg har blitt for retard til å skjønne hvordan det funker.
Vis hele sitatet...

Hehe kan kjenne meg litt igjen i det du sier der. Derfor er ikke nattklubber steder jeg foretrekker. Går heller på pub, en brun kneipe eller kanskje et sted med en trubadur hvor det er litt mer rolig og lugn atmosfære. Må liksom få først en skikkelig samtale om jeg skal klare å være på topp, er liksom ikke der at jeg bare kan stille meg i baren å ta meg godt ut så kommer damene av seg selv. Damene må sjarmeres og det krever litt innsats og da føler jeg slike plasser passer bedre.

Sitat av Xasma Vis innlegg
Nå har det seg slik at det finnes mange der ute som har "dametekke" helt uten å måtte studere eller kopiere teknikker. Folk har fått pult i ganske mange år uten å lese nyeste og hottest teori på r/puascience.
Vis hele sitatet...

Ja det er jo flott for de som er så heldig at de vet de scorer om de bare vil det selv. Noen er så heldig stilt fra naturens side at de både har et utseende og en oppførsel som tiltrekker. Andre er ikke like heldige. Noen har kanskje et litt uheldig utseende, kroppsfasong eller at de mangler litt i høyden, bredden eller har for mye i bredden. Eller kanskje de har en litt slitsom personlig, mangler erfaring eller bare er lei av ensomhet og ønsker å gjøre noe med situasjonen.

Da er det helt greit at de lærer seg noen triks. Og det er jo ikke slik at alle puler så mye de vil. Noen kvinner og menn er svært attraktive og kan helt fritt fra øverste hylle til enhver tid. Men det gjelder ikke majoriteten. Og om triks og teknikker øker sjansene, eller i de minste bidrar med nok placebo til at de endrer væremåte og faktisk tørr ta styringen og være frempå så er det jo kjempeflott.
Sist endret av random67489; 7. oktober 2018 kl. 01:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Redpilled alfahann
Sitat av Xasma Vis innlegg
Problemet er at du reduserer et problem med mange variabler ned til én forklaringsvariabel du selv velger. Folk gjør sjeldent endringer skvensielt, en etter en, de gjør flere ting.
Vis hele sitatet...
Har du helt glemt din egen førstepost?
Sitat av Xasma Vis innlegg
Hovedtrikset til PUA er vel heller law of large numbers. Prøver man på noe mange nok ganger, går det til som oftest til slutt
Vis hele sitatet...
Her reduserer du jo også hele problemet til en variabel. Uten å komme med noe bevis.

Det var kanskje litt uklart i posten min, men jeg mener altså ikke at min egen dritekte suksessrate slår fast at alle sjekketriks jeg noensinne har lært fungerer og vil øke sjansene for å få med noen hjem fra byen. Det er derimot en indikasjon på at det er mulig å lære seg å oppføre seg på en måte som gjør at kvinner vil bli med deg hjem.

Det er som sagt veldig mye atferd som ikke gjør at kvinner blir med deg hjem. Komapasienter drar ikke damer. Du drar ikke damer om du sitter på bakken og raper. Du drar ikke damer om stirrer tomt ut i lufta og snakker om Ninja Turtles. Oppførsel er ikke bare en av mange faktorer som kan være til stede når to mennesker finner ut at de skal ligge sammen. Det er en faktor som MÅ være til stede for at sex i det hele tatt skal skje. Da er det rart å påstå at det utelukkende er antall sjekkeforsøk som er avgjørende. Det er også rart å hevde at oppførsel ikke kan læres.

Sitat av Xasma Vis innlegg
For å illustrere det: endret du håret? endret du utested du drar på? endret du gjeng du henger med? endret vekt seg? endret hvem du prøver deg på? prøver du fortsatt på samme type damer som avviste deg når du var 21, når du ble 28? Det er mange ting som kan forklare endringen, og siden du mest sannsynlig drar suksessraten din ut av bakenden også, gir forklaringen din for hvorfor det funker.. ingen mening. Du har troen på at én ting forklarer alt, og finner på tall så det passer, det er på ingen måte tilstrekkelig til å overbevise andre.
Vis hele sitatet...
Her ramser du jo opp endringer i oppførsel, som kan læres, som potensielt kan øke suksessen på byen. Allikevel er du overbevist om at det bare er law of large numbers som spiller inn.

Tallene er som sagt dritekte og ikke funnet på i det hele tatt, så det er bare å la seg overbevise.


Sitat av Xasma Vis innlegg
Nå har det seg slik at det finnes mange der ute som har "dametekke" helt uten å måtte studere eller kopiere teknikker. Folk har fått pult i ganske mange år uten å lese nyeste og hottest teori på r/puascience.
Vis hele sitatet...
Ja, men de fleste menn kunne nok tenkt seg å pule mer. Da synes jeg det er rart å fullstendig avfeie at det er mulig å lære noe som kan øke suksessen man har.
Det er vel egentlig mest synd på voksne "pick up artists" som trenger en bruksanvisning for å skaffe seg et ligg...
Vis hele sitatet...
Du den der kommentaren har tatt litt plass i hodet det siste døgnet. Føler den er veldig drøy. Blir som å vokse opp på beste vestkant med svært dype lommer og rakke ned på en fra østkanten for at de har stram økonomi. Hva er det egentlig? Nesen høyt mens du ruller med øya over de som ikke er naturlige damemagneter? Og nå ønsker du å shame de som faktisk tar ansvar for egen lykke i livet og som går ut å forsøker å gjøre noe med problemet? Nei nå kjenner jeg at jeg er temmelig provosert altså.

Uønsket sølibat er et svært alvorlig problem for de som rammes. Det påvirker livskvalitet men kan også medføre redusert psykisk helse og på sikt også vise seg i somatiske plager, feks grunnet søvnproblemer. Faktisk så viser forskning at de som lever som single liketil har kortere forventet levetid.

Ingen burde forsøke å shame folk som tar ansvar. Tvert imot burde de fått ett klapp på skulder'n og respekt. Jeg sliter med å skjønne tankegangen din? Er du redd for å bli utsatt for en PU artist? Eller sitter du bare så godt i det fra naturens side at du føler du har rett å gjøre deg til doms over hva som er akseptabel måte å unngå uønsket sølibat på?
Sist endret av random67489; 9. oktober 2018 kl. 03:01.