Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2995
Driver og skal lage minecraft server, men klarer ikke og få åpnet port 25565 uansett hvor mye jeg prøver. Får opp spørsmål om en server allerede kjører på den porten når jeg starter servern. Routern jeg har er Inteno X5668.

Noen som kan hjelpe? evt over teamviewer?
Prøv å restarte ruteren
Sitat av 10100 Vis innlegg
Prøv å restarte ruteren
Vis hele sitatet...
Prøvd det.

Hvilken IP er det jeg skal bruke på servern? Skjønner meg virkelig ikke på det her.......
Game disconnected
pokemon's Avatar
Det er noe som bruker porten, hvis du får beskjed om det, åpne opp port 25567 og skift server porten til det samme.

Og i server.cfg skal ip feltet være blankt
Sist endret av pokemon; 8. august 2013 kl. 21:34.
Sitat av pokemon Vis innlegg
Det er noe som bruker porten, hvis du får beskjed om det, åpne opp port 25567 og skift server porten til det samme.

Og i server.cfg skal jo feltet være blankt
Vis hele sitatet...
i server.cfg....?

Er det ikke slik at Minecraft server må bruke port 25565? Funka uansett ikke med port 25567 heller.

Får opp beskjeden: "Connection refused: connect" når jeg prøver og koble til. Er usikker på om jeg bruker riktig Ip, bruker den jeg fikk fra den siden her: http://www.whatsmyip.org/ Er det feil?
Sist endret av PopeSweetJesus; 8. august 2013 kl. 21:36.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Du må bruke ip:25567 når du connecter siden det ikke er default port

Du kan skrive localhost:25567

Config fila til serveren din, så skal ip feltet være blankt mente jeg, sitter på mobilen sry.
Sist endret av pokemon; 8. august 2013 kl. 21:40.
Sitat av pokemon Vis innlegg
Du må bruke ip:25567 når du connecter siden det ikke er default port
Vis hele sitatet...
Ok, skjønner bare mindre og mindre......

Bruke ip: 25567 når jeg connecter? i minecraft? Servern er igjenom Hamachi om det har noe og si. IP-en jeg får på hamachi er: 25.117.132.77


EDIT: jeg kom meg inn meg den localhost greia, men kommer andre seg inn da å?
Sist endret av PopeSweetJesus; 8. august 2013 kl. 21:40.
Det han mener er at du skriver IP-adressen til serveren etterfulgt med :25567, eks: 25.117.132.77:25567.
Sist endret av Dimergon; 8. august 2013 kl. 21:41.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Det han mener er at du skriver IP-adressen til serveren etterfulgt med :25567, eks: 25.117.132.77:25567.
Vis hele sitatet...
Ok, men er det IP-en jeg får fra f.eks whatsmyip.com jeg skal bruke?
Game disconnected
pokemon's Avatar
Du kan bruke den ja, ellers kan du bruke localhost eller ip til pcn din
Send en PM til meg, så ordner vi TeamViewer-møte, hvor jeg styrer PC-en din og hjelper deg på vei.
Sitat av pokemon Vis innlegg
Du kan bruke den ja, ellers kan du bruke localhost eller ip til pcn din
Vis hele sitatet...
Så da får andre connecta, som ikke er på samme nett som meg? Og hamachi, noe jeg skal gjøre der?

Sitat av Legevakten Vis innlegg
Send en PM til meg, så ordner vi TeamViewer-møte, hvor jeg styrer PC-en din og hjelper deg på vei.
Vis hele sitatet...
Sendte deg PM.
Du trenger ikke å åpne port når du bruker Hamachi. Lag Hamachi netverk, ta hamachi ip'en din og skriv den i server.cfg i ip feltet og da kan du spille med hamachi ip'en din.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Folk som skal koble til utenifra må bruke den fra whatsmyip

Og ikke bruk hamachi det er bare noob
Sitat av 10100 Vis innlegg
Du trenger ikke å åpne port når du bruker Hamachi. Lag Hamachi netverk, ta hamachi ip'en din og skriv den i server.cfg i ip feltet og da kan du spille med hamachi ip'en din.
Vis hele sitatet...
Det funker ikke.....

har lagd netverk, skriver inn Ip-en i server config, bruker samme ip i minecraft. Får opp beskjeden "connection refused: connect"
Game disconnected
pokemon's Avatar
Hvis du har åpnet porten så bare drit i hamachi, og la ip feltet i Config fila stå tomt.
har routeren en brannmur?
Jeg fiksa det
Noen småfeil han nå har lært av...
I ruteren hadde han satt server IP til å være ruteren sin lokale IP. Dvs 10.0.0.1, hvor PC-en hans hadde 10.0.0.2 som IP.
Rettet opp.
Han hadde ikke lokal brannmur, så dette ga jeg faen i.
Nå trenger han bare å gi kompisene hans den eksterne IP-en hans. Jeg anbefalte ham å droppe Hamagreia, det er bare bullshit.
Sjekket med canyouseeme.org - Success!
Viste ham hvordan han fant den offentlige IP-adressen hans (ipadresse.no), og sa at han skulle gi dette til kompisene sine.

EDIT: Må legge til en ting til også;
Linja hans var forferdelig ustabil .. Dette blir IKKE en kommerisell Minecraft server

No problem, dude!
Sist endret av Rusmisbrukeren; 8. august 2013 kl. 22:07.
Da har Legavakten fikset det Mange takk for det


EDIT: funka ikke med ip-en fra ipadress.no, men med hamachi Ip-en.

Er det ikke slik at har man cracket minecraft, må man bruke hamachi eller lignende?

Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Da har Legavakten fikset det Mange takk for det


EDIT: funka ikke med ip-en fra ipadress.no, men med hamachi Ip-en.

Er det ikke slik at har man cracket minecraft, må man bruke hamachi eller lignende?
Vis hele sitatet...
EDIT 2: Fikk ERROR på canyouseeme.org på port 25565
Sist endret av PopeSweetJesus; 8. august 2013 kl. 22:12.
Hæ? Jeg sjekka jo, funka fint... men jaja, hvis hamabullshit fungerer, så

Er usikker på det med crack, men kan godt hende. Tenker for meg at det er en sjekk på dette et sted i MC-serverne.
Fy faen, jeg gir opp. Når funker ingenting lengre. Port error og alt er tilbake......

Config fila:

#Minecraft server properties
#Thu Aug 08 12:40:02 PDT 2013
generator-settings=
allow-nether=true
level-name=world
enable-query=false
allow-flight=false
server-port=25565
level-type=DEFAULT
enable-rcon=false
force-gamemode=false
level-seed=
server-ip=re
max-build-height=256
spawn-npcs=true
white-list=false
spawn-animals=true
texture-pack=
snooper-enabled=true
hardcore=false
online-mode=false
pvp=true
difficulty=1
gamemode=0
max-players=20
spawn-monsters=true
view-distance=10
generate-structures=true
spawn-protection=16
motd=A Minecraft Server

Edit: Fikk ordne det med porten, men når jeg prøver og koble til får jeg beskjeden "connection refused: connect"
Sist endret av PopeSweetJesus; 8. august 2013 kl. 22:19.
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
server-ip=re
Vis hele sitatet...
server-ip skal være blank, altså fjern "re"
Kan du skrive ned merke og modell av den routeren dere har? så skal jeg gi deg en fin Hjelpeside
Sist endret av Ghostskull_96; 9. august 2013 kl. 00:32. Grunn: skrivefeil, my bad :P
Routeren var ihvertfall en inteno.
For at det skal fungere med piratversjoner, må minecraftserveren stå i offlinemode. Dette gjør den i ditt tilfelle.

BTW: Hva slags serverprogram kjører du? Anbefaler på det sterkeste McMyAdmin!!
Routeren er en Inteno X5668.

Vet ikke helt hva du mener med serverprogram, men McMyAdmin så jo genialt ut. Skal absolutt teste det. Følger det liksom med en server når du laster det ned, eller misforsto jeg helt?

____________________________________________________________ _________________________________________

Skjønte meg ikke på MyMcAdmin jeg... det står at servern er oppe og godtar spillere. Men hvor finner jeg ip-en jeg bruker for og connecte? Må jeg legge til en server, evt hvordan gjør jeg det?
Sist endret av PopeSweetJesus; 9. august 2013 kl. 00:58.
Her har du minecraft server tut for en Inteno X5668
Skal ikke online-mode ha true og ikke false?
online-mode

Om den skal sjekke at de som kobler til har en mc konto - aka kjøpt spillet.
Litt offtopic tips:

Når online-mode er satt til false, er den veldig usikker. Hvem som helst kan logge seg inn på andres brukere.

F.eks: en operators nick ingame er OP. OP er logget ut. Ola Normann skifter sitt offline nick til OP. Ola Normann logger inn på serveren som OP. Ola Norman får da full tilgang til OPs bruker og rettigheter.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sliter med akkurat samme problem. Får faen ikke åpnet port 25565. Har akkurat flyttet til et nytt sted med en ny ruter så trodde det ville funke her. Neida. Noen som kan hjelpe?