Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1423
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei
Er nå 6 uker siden jeg brukte opiater (oxynorm). Brukte i ca 12 uker. Oppe i 60mg for en fin rus.


Fikk et brett av fastlege idag på 10stk kapsler 5mg.

Noen som vet hvordan toleransen min er etter 6 uker uten?
Vil ikke ta for mye
Toleransen er lik null 8-10 dager etter siste inntak. Opiattoleranse går fort ned så ikke ta for mye. Overdosegrensa på oksykodon går ved 60-90mg men ser det er flere her inne som forteller om overdosetilfeller ved enda lavere dose enn det.

Kroppsvekt og individuelle forskjeller spiller inn.

Jeg er en stor mann på 2meter og 125kg og har flere ganger tatt 100mg uten toleranse uten at jeg er i nærheten av å overdose. Dette anbefales ikke.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Prøver 30mg å ser an.

185 høy og 95kg
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ville gått for 20-30mg uten toleranse.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva med opiater som subutex og temgesic? Hvor lenge uten for å oppnå null toleranse?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva med opiater som subutex og temgesic? Hvor lenge uten for å oppnå null toleranse?
Vis hele sitatet...
Buprenorfin har mye lengre halveringstid så det tar lengre tid å få ned toleransen.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Føler at 50mg kicket veldig mye dårligere nå enn da jeg brukte det for 6 uker siden
Har en planlagt og begrenset sprekk på opiater i kveld og tok nettopp:
40mg Oxycontin
150mg Lyrica
5mg Valium

Har en perfekt form og kjenner Oxyen meget godt nå.

Hvis du har Lyrica liggende er det knall for å gi opiater en boost.
Benzo hjelper også på Oxyen, bare vær veldig forsiktig med dosering for å unngå respirasjonssvikt eller oppkast i søvne!
Bønne er heller ikke å forakte

Kos deg!
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke meningen å kuppe tråden din, men når vi snakker opiater... subutex og temgesic... temgesic skal taes hver 4. 5. time eller noe. Why? Hvis det er samme som subutex som kan taes annenhver dag?
Har tatt subutex og temgesic i dag. Har rivotril toleranse også og har nok en rivotril og et par øl. Men likevel er ikke formen der jeg gjerne skulle hatt den ass.. hva er galt med meg? Savner å kunne lukke øynene og fly dit jeg vil
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke meningen å kuppe tråden din, men når vi snakker opiater... subutex og temgesic... temgesic skal taes hver 4. 5. time eller noe. Why? Hvis det er samme som subutex som kan taes annenhver dag?
Har tatt subutex og temgesic i dag. Har rivotril toleranse også og har nok en rivotril og et par øl. Men likevel er ikke formen der jeg gjerne skulle hatt den ass.. hva er galt med meg? Savner å kunne lukke øynene og fly dit jeg vil
Vis hele sitatet...
Tipper det er fordi du har høy toleranse du sliter med å få go'formen.

Temgesic er enten 0,2mg eller 0,4mg Buprenorfin.
Subutex er 8mg.
Gjetter på at grunnen til at Temgesic skal tas oftere er fordi det er så mye mindre virkestoff i tablettene.
Buprenorfin sitter lenge i kroppen med halveringstid på 24-48 timer. Derfor trenger man ikke ta en hel 8mg Subutex oftere enn daglig eller annenhver dag.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Virkestoffet i subutex og temgesic er ganske likt, men ikke helt. Subutex inneholder buprenorfin og temgesic inneholder buprenorfinhydroklorid. Vet ikke nøyaktig forskjellen, noen her som gjør? For noen sier at temgesic funker mye bedre enn subutex.

Får 2 mg subutex og noen 0,4 mg temmere. Hadde jeg bare klart og holde meg unna en stund så kunne jeg kjent forskjellen selv. Og ikke minst fått godfølesen. Men har gått fra 24 mg subutex til 2 mg subutex og 1,2 mg temgesic. Syns det går greit. Men savner euforien!! What to do?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Virkestoffet i subutex og temgesic er ganske likt, men ikke helt. Subutex inneholder buprenorfin og temgesic inneholder buprenorfinhydroklorid. Vet ikke nøyaktig forskjellen, noen her som gjør? For noen sier at temgesic funker mye bedre enn subutex.

Får 2 mg subutex og noen 0,4 mg temmere. Hadde jeg bare klart og holde meg unna en stund så kunne jeg kjent forskjellen selv. Og ikke minst fått godfølesen. Men har gått fra 24 mg subutex til 2 mg subutex og 1,2 mg temgesic. Syns det går greit. Men savner euforien!! What to do?
Vis hele sitatet...
Det er samme virkestoff
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ja, det er samme virkestoff, men et eller annet er det som er LITT ulikt likevel. snakka nettopp med lege som var på medisinkurs. og de fleste foretrekker temgesic. om de skal velge 4 mg temgesic eller 4 mg sub velger de aller fleste temgesic
Ser ut som om du har rett

Temgesic inneholder nemlig:
"Buprenorphine hydrochloride 432 µg/tablet, equivalent to 400 µg buprenorphine base."

Halveringstiden er også betraktelig kortere enn for Subutex sine 24-48 timer:
"The absorption of buprenorphine is followed by a rapid distribution phase and a half - life of 2 to 5 hours."

- https://www.medicines.org.uk/emc/product/1143/smpc

Det jeg skrev over angående halveringstiden er feil, men du kan gå inn på lenken og lese mer, Sugen Laks
Sist endret av krystallkongen; 11. desember 2019 kl. 15:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
[quote=krystallkongen;3549076]Ser ut som om du har rett

Temgesic inneholder nemlig:
"Buprenorphine hydrochloride 432 µg/tablet, equivalent to 400 µg buprenorphine base."

Halveringstiden er også betraktelig kortere enn for Subutex sine 24-48 timer:
"The absorption of buprenorphine is followed by a rapid distribution phase and a half - life of 2 to 5 hours."



Viss du leser på felleskatalogen om subutex så er halveringstiden der også oppgitt til 2-5 timer. Buprenorphine og buprenorphinehydroklorid er nøyaktig samme virkestoff, hydroklorid er et tilsetningstoff som blant annet hjelper med at tabletten løser seg fortere opp ( Temgesic skal også løses opp under tungen slik som subutex)

Han som spør her har opprettet og okkupert utallige tråder om akkurat dette temaet ( at Temgesic på en eller annen måte skal virke annerledes og bedre en subutex) han har fått utallige tilbakemeldinger, med link til felleskatalogen hvor det tydelig kommer frem at det er INGEN forskjell, men han nekter å godta dette og fortsetter å påstå at dette er tilfellet

Grunnen til at man kun trenger å dosere subutex en gang daglig i motsetning til Temgesic flere ganger, er nettopp fordi man tar en MYE større dose buprenorphine ved subutex enn temgesic. En vanlig dose subutex i LAR kan være 16 mg, noe som tilsvarer 40 stk 0,4mg Temgesic eller 80 stk 0,2 mg.
Antok at Sugen Laks kunne ha rett siden det står at 432mcg buprenorphine hydrochloride tilsvarer 400mcg buprenorphine base på medicine.org.uk.

Jeg var også sikker på det du sier over, Forferdet Vågehval, men nå er jeg ikke sikker på hva jeg skal tro

Det jeg ER sikker på er at jeg har tatt mye Subutex og litt Temgesic og jeg kjenner ingen forskjell i verken virkning eller varighet.
Jeg velger derfor å tro at Sub og Temmere er nøyaktig det samme i like doseringer inntil noen med peiling overbeviser meg om noe annet