Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 913
Hei folkens!

Jeg har en kjæreste som jobber i Tyskland og skal jobbe der i hvertfall to år til. For at forholdet skal fungere, så skal jeg mest sannsynlig flytte ned til Tyskland til sommern, slik at vi kan holde forholdet gående. Problemet mitt er at jeg ikke kan Tysk og han bor i en liten landsby med få jobbmuligheter. Jeg er ikke en person som elsker å sitte på ræva hele dagen, så å flytte vil ikke skje om jeg ikke får meg en jobb.

Jeg lurer da på om noen her har jobbet i utlandet men via internett? Jeg har googlet meg frem for å finne jobber, men ikke med mye hell. Eventuelt om noen har hatt hjemmekontor i Norge uten krav til å møte opp på møter "i den virkelige verden".
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Med mindre du spesifiserer om du har en spesiell evne, noe du er flink til, eller utdannet som, så er det ikke så mye hjelp å få.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Det som er kjekt med ein jobb på plassen du bur er jo at du har moglegheita til å danne deg eit nytt sosialt nettverk. Jobbar du over internett sitt du framleis på ræva og viss du ikkje klare å sosialisere deg i nokon grad med dei lokale vil eg sei at det er ein stor sjanse du vil misstrivast i det store og det heile. Bur sjølv i Tyskland og trivast godt, men hadde ikkje klart å bu her utan ein bisschen deutsch.