Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1545
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Bestilte for en tid siden en Seiko SNK809 fra Ebay og mottok denne torsdag nå forrige uke.
Etter å ha brukt den da fra torsdag, våknet jeg idag med at den gikk ca 15 minutter for fort. Klokka i skrivende stund er 23:11, mens klokken viser 21:24.

Dette er ikke en veldig dyr klokke, men veldig kjipt om den blir ubrukelig etter litt under en uke.

Mitt spm er da: må jeg til urmaker, eller er det noe jeg kan gjøre selv?
hvis den har "tap" for p stille den kan du jo gjøre dette selv, hvis ikke er urmakern det beste
Siden den faktisk går, men veldig unøyaktig, så ville jeg tippe på at balansehjulet enten er magnetisert eller kommet ut av posisjon. Hvis du har et kompass i nærheten kan du forsøke å legge det over klokka og se om pilene beveger seg, og hvis alt som trengs er en demagnetisering så kan en urmaker fikse det enkelt og kanskje også helt gratis. Er hjulet kommet ut av posisjon er det litt mer komplisert å fikse.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Siden den faktisk går, men veldig unøyaktig, så ville jeg tippe på at balansehjulet enten er magnetisert eller kommet ut av posisjon. Hvis du har et kompass i nærheten kan du forsøke å legge det over klokka og se om pilene beveger seg, og hvis alt som trengs er en demagnetisering så kan en urmaker fikse det enkelt og kanskje også helt gratis. Er hjulet kommet ut av posisjon er det litt mer komplisert å fikse.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset! Skal prøve/sjekke ut!