Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 10195
Når jeg ser hvordan du skriver, og "oppfører" deg her inne, så lurer jeg på hvordan du har tenkt å gjennomføre dette.

Under ei falsk bedrift, hvordan har du tenkt å løse dette:
- Organisasjonsnummer?
- Besøk ute i praksis? Selv om du sier du skal på service, så kommer lærer til å kreve å møte deg på arbeidsplassen sitt kontor. Selv om det er langt unna, så skal ting følges opp. Enten kommer de ikke til å godta læreplassen fordi det er for langt unna, eller så kommer de til å løse dette med besøk ute i praksis på en annen måte.
- Nettside? Har du kunnskap til å lage nettsider?
- Du må skrive logg under utplasseringen. Hvordan har du tenkt å skrive denne loggen? Det virker jo helt tydelig som at du ikke har noe særlig innsikt i hvordan elektro fungerer i praksis. Her kan du fort snuble.
- Adresse? Har du tenkt på at firmaet må ha ei adresse, som da helst ikke bør være "bosatt" av noe annet? Når man søker opp adressen bør jo faktisk firmanavnet ditt dukke opp, og ikke bare være fiktiv.
"Øko-Terrorist"
Tviler sterkt på at dette vil fungere... som andre allerede har påpekt, hvordan skal du løse dette med et gyldig Organisasjonsnr? Tror nok også lærerene/skolen har en rimelig peiling på hvilke bedrifter som finnes innen dette feltet i området, og om de plutselig ser at en elev har fått praksisplass i en bedrift de aldri har hørt om vil de nok begynne å nøste opp litt og følge litt ekstra godt med.
Hei

Slik som dette fungerer her i fylket (M&R) så kommer lærer\fagansvarlig innom alle bedrifter for å ha samtale med elektroinstallatør\daglig leder og eleven i løpet av perioden.

Det skal også underskrives en "attest" fra installatøren som skolen sender oss i brevform.

Det at du ønsker å skulke denne praksisen forteller meg at du ikke ønsker å bli elektriker og burde skifte retning... TVERT. Dette er en genuin mulighet for deg til å få en fot innafor mtp en senere lærlingsøknad..

Mvh.
elektroinstallatør.
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Det går troll i ord. Du blir hva du spiser.

Trådstarter, du minner meg mer og mer om en av mine egne medelever. Han var også en som bare satt og syntes synd på seg selv, ønsket ikke å delta særlig i faget og mente alle snakket nedlatende om og til han. Men i realiteten var dette (for resten av klassen) bare en helt ukjent person som hver dag kom slentrende inn på klasserommet, uten noe så mye som et glimt i ansikt eller øye, bare mumlet tull ingen forsto og la seg ned på pulten for å sove.
Jeg derimot, jeg var den som skulle være sånn. Lei av skole, lei av fag, lei av å stå opp om morgenen. Rett og slett lei av å gjøre ting jeg ikke likte å gjøre. Men likevel har jeg snudd det til det positive ved at jeg viste hvem jeg var og satte klare standpunkt. Hev stemmen bittelitt din når du snakker, det hjelper.

Det går troll i ord. Om du går rundt og snakker ned deg selv, så blir du ikke særlig kul heller. Det virker som det er akkurat det du gjør nå.


Når det kommer til selve praksisen støtter jeg meg på de andre. Skole tar kontakt med bedrift, kontrakt og forsikringer fylles ut i tre eksemplarer (ditt, skolen, praksis bedriften), hvor alle tre skal underskrive alle eksemplarer. Lærer kommer på besøk så fremst det ikke er svært vanskelig å gjennomføre et besøk, har løpende kontakt med bedriften og skal vurdere arbeidet ditt i etterkant.
Ikke skulk det, Elektro er så og si det beste å ikke skulke..
La gutten skulke, bli tatt for skulk og dokumentment forfalskning, gå glipp av utdannelsen osv

La han gjøre livet sitt 10x mer komplisert enn det trenger å være, kun pga litt latskap
ArbeidsledigProletar
Sitat av Petterson Vis innlegg
Vi skal ha praksis plasser om 1 uke i elektro i 2 uker, det betyr altså at vi skal jobbe som noe innen elektro i 2 uker som fks på jernbane verket eks(utenlønn) men jeg og de fleste på elektro hater dette så jeg lurer på hvordan jeg kan skulke det uten å få fravær, jeg tenkte å lage en fake elektro side med kontakt info og si jeg fikk praksis der men vet ikke om det vil funke, hva tror dere?
Vis hele sitatet...
Du ønsker å legge kjempemye arbeid i å lure deg unna TO små uker med arbeid? Kødder du? Skjønner du konsekvensene om du blir tatt for jukset?

Voks opp. Bokstavelig talt. Konsekvenstenking er en greie man lærer.
Sist endret av Batabusa; 22. januar 2016 kl. 15:58.
Håper jeg aldri noen sinne møter deg i arbeidslivet, du virker jo helt uttafor. Må da gå ann å skjerpe seg litt, at du skal 'jobbe' gratis er nå en ting. Men du kan da umulig mene at en bedrift skal betale for å lære opp deg mens du går på skole? Du har sikkert fått lurt til deg det høyeste stipendet med de lure ideene dine, det får være belønning nok for å gå og sove..
Haha, jeg elsker at du trekker frem Forbes som kilde for å rettferdiggjøre det du driver med.
Kom deg ut og jobb de to ukene