Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 18477
Jeg ber om å ikke bli dømt - da jeg forbanner meg selv hver dag for å ha kommet i en slik situasjon. Jeg har røyket intenst de siste 6 måneder, og behøver nå råd for å få en ren prøve. Jeg trener, men har lest meg fram til at dette kun vil hjelpe med noen få dager. Jeg har vært uten i snart 5 uker, og frykter at prøven ikke blir ren før etter 16. Dette fordi jeg under avrusning som 18-åring ikke oppnådde rene prøver før etter nettopp 16 uker. Men da hadde jeg i tillegg røyket hver dag i tre år, og håper derfor det vil være annerledes nå.

Til opplysning er jeg en noenlunde god samfunnsborger - studerer på siste året lærerutdanning, har god økonomi, et godt nettverk og et trygt barn. Min eneste feil er at jeg har en veldig sjalu x-kjæreste (med en mor som jobber i bvtj., som har levert denne meldingen på hans vegne for at den ikke skal bli henlagt), og at jeg er over gjennomsnittet glad i cannabis. Cannabis har jeg nå innsett at jeg kan se langt etter i 15 år, men jeg behøver iallefall råd for å få denne prøven ren.

I samme slengen spør jeg om bvtj kan frata meg omsorgen om de skulle få en positiv prøve? Jeg har aldri hatt positive prøver før, men min historikk før barnet kom er ikke så fin.. Jeg kan jo nevne tolv års rusmisbruk, derav åtte av disse med injisering av amfetamin. Dog har jeg alltid jobbet, så en ganske høytfungerende rusmisbruker kan jeg vel kalles. Etter mitt barn kom har min sti vært ren..

Jeg har lest at rifampicin, antibiotika mot tuberkulose (!), skal fjerne alle metabolitter fra urinen med det samme - men synes det høres noe spesielt ut. Noen som vet?
På forhånd takk for svar, jeg er desp.
Sist endret av MissingInAction; 22. august 2014 kl. 09:10.
Du får kjøpt ganske naturtro gummi-peniser som er spesielt lagd for å lure seg unna urinprøver, inneholder en pose hvor du har oppi ren urin. Så få tak i clean urin fra en kompis, så er du bankers!
Game disconnected
pokemon's Avatar
Utifra det hun skriver så antar jeg hun er jente, da blir gummitiss lite gunstig
Du får kjøpt ganske naturtro gummi-peniser som er spesielt lagd for å lure seg unna urinprøver, inneholder en pose hvor du har oppi ren urin. Så få tak i clean urin fra en kompis, så er du bankers!
Vis hele sitatet...
Min eneste feil er at jeg har en veldig sjalu x-kjæreste (med en mor som jobber i bvtj., som har levert denne meldingen på hans vegne for at den ikke skal bli henlagt)
Vis hele sitatet...
Ettersom de har en unge sammen, trekker jeg konklusjonen om at trådstarter er jente. Det vil da bli ganske spesielt å komme med en gummipenis...

EDIT: ninjaed
Sist endret av bacongull; 22. august 2014 kl. 09:30.
Barnevernet tar ikke barnet fra deg på grunn av én positiv prøve, de prøver så langt det lar seg gjøre å la det være siste utvei. Til og med ikke ei sur glufse av en x-svigermor kan trumfe gjennom det, selv om hun jobber i barnevernet.

Det faktum at du har vært tidligere kjæreste med sønnen hennes kan faktisk være positivt, da for det første denne dama ikke får lov til å ha noe med saken å gjøre (inhabil) og du har godt grunnlag for å påstå at de legger tjukt på for å sverte deg som hevn.

Men, allikevel er jo en ren prøve det beste. Akkurat det har jeg ikke noe gode råd for, men det dukker vel opp noen med mer kunnskap om hvordan man blir ren fortest mulig.

Et tips jeg i hvert fall har hørt for jenter når det gjelder å bruke andres urin er en kondom fylt med urin som man stikker hull på med en liten nål, men det kommer jo litt an på hvor du skal ta prøven og hvor nøye du blir fulgt med på.
Skal du ta prøven hos barnevernet tror jeg ikke de er like nøye som f.eks hos Politiet, så det går an å lure seg unna uten å stappe en kondom fylt med noen andres urin oppi blåsa... ;-)

Men du trenger i hvert fall ikke bekymre deg for at de tar barnet om du ikke leverer ren prøve.....
Kan barnevernet kreve at du skal ta en tisseprøve på dette grunnlaget? Jeg hadde forhørt meg med en advokat rundt jussen her, særlig med tanke på at bekymringsmeldinga kommer fra tidligere svigermor.

Så hvis du politiet/retten ikke er innblandet i saken allerede er det bare å nekte og har du uflaks får barnevernet medhold av retten, men dette tar sikkert litt tid og du får god tid til å bli "clean".
Sist endret av Putresopp; 22. august 2014 kl. 13:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Pissa for bvtj 6 uker etter siste røyk, men da var det lenge før igjen sist... tror jeg ikke fikk noe positivt ut av det, og de 3 mnd jeg pissa så gikk det greit da... det viktigste du skal huske på er at DE som betaler pissingsen din, vi fikk regning fra legekontoret vi pissa på og klaga på det.. dem er sleipe så forvent deg mye tullball, men dem tar ikke ungene med en gang nei, er bare et facebookfarsott som vandrer rundt nå!! du må opp i kjedelige møter og du trenger ikke å svare mye du vil så... det årdnær seg!!
Sist endret av Bunker; 23. august 2014 kl. 03:25.
Du sier at barnet har det trygt men at du har røyket intenst dem siste 6 månedene, du vet at barnet merker veldig godt at du er ruset ? rus og barn hører ikke sammen. du kan prøve å tynne ut prøven ved å drikke masse vann dagen før å samme dag som du skal ta prøven.. men ikke overdriv du kan drukne av for mye vann..

Ellers har du jo mytene som å drikke sitron , Zalo ,osv

Ellers siden moren til barnefaren jobber i barnevernet og blander seg i en sak hun er innhabil i så er det på tide med en advokat.. snakk med advokaten før du tat prøven..

Lykke til
Takk for svar!

Og joda; jeg er jo da jente, så det første rådet utgår.. Synd det ikke fins lignende innretninger for hunkjønn, da.

Jeg har nektet å ta urinprøver til nå, der jeg sier at disse prøvene er såppass traumatiserende for meg at jeg ikke gjør dette fordi x'n er sjalu. Om det holder i lengden, tviler jeg på, da disse kuratorerne helt tydelig er personlig involvert i denne saken. Til informasjon bor jeg i en liten by, og de som jobber i bvtj her, er mye sammen på fritiden..
Jeg har en advokat ja - som gjør så godt han kan, men i en undersøkelsessak har han egentlig ingenting å stille opp med av jus.

Nyeste er at på fredag kom de på hjemmebesøk og forlangte at jeg la telefonen i et annet rom, for at jeg ikke skulle ha mulighet til å ta opp besøket på lydopptak. Når jeg nektet, så og si røsket den ene pedagogen telefonen ut av hånden på meg og sjekket denne selv mens hun ropte at å ta lydopptak uten den andres samtykke var ULOVLIG! Hun ble derimot litt paff når jeg ikke tok opp noe som helst.
Forøvrig er det vel ikke ulovlig å ta opp en samtale man deltar i selv, så lenge man ikke distribuerer denne samtalen på nett eller er i offentlig tjeneste..?
Straffelovens paragraf 145a sier følgende:

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/19...TTEL_2-6#§145a

§ 145 a.Med bøter eller fengsel inntil 6 måneder straffes den som
1. ved hjelp av hemmelig lytteapparat avlytter telefonsamtale eller annen samtale mellom andre, eller forhandlinger i lukket møte som han ikke selv deltar i, eller
2. ved hjelp av lydbånd eller annen teknisk innretning hemmelig gjør opptak av samtale som foran nevnt eller av forhandlinger i lukket møte som han enten ikke selv deltar i, eller som han har skaffet seg adgang til ved falske foregivender eller ved å snike seg inn, eller
3. anbringer lytteapparat, lydbånd eller annen teknisk innretning i øyemed som foran nevnt.
Medvirkning straffes på samme måte.
Offentlig påtale finner bare sted når det kreves av almene hensyn.
Vis hele sitatet...
Så til neste gang ville jeg gjemt telefonen bedre...
Sitat av Ozma Vis innlegg
Straffelovens paragraf 145a sier følgende:

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/19...TTEL_2-6#§145a



Så til neste gang ville jeg gjemt telefonen bedre...
Vis hele sitatet...
Neste gang ville jeg lest lovteksten bedre... §145a er forbud mot å avlytte samtaler du selv ikke er en del av. Å ta opp egne samtaler er ikke forbudt. Om barnevernet har en særhjemmel her vet jeg ikke, men jeg tviler egentlig på det.

Hvis jeg var trådstarter ville jeg tatt en prat med tilsynsmybdughetene (som er fylkesmannen) om dette.
Poenget mitt var altså å gjemme telefonen bedre, slik at hun ikke blir truet til å fjerne den, for det er fullt lovlig å ta opp en samtale du deltar i (som privatperson i det minste).
Du burde kjøpe en test på apoteket, er godt mulig du er clean etter 5 uker. Da har du hvertfall ingenting å bekymre deg for om den skulle være negativ.
Masse vann før prøven, altså siste par timene. Dette er helt garantert å få deg clean etter så lang tid
Går det ann å ta en "uformell" prat med fylkesmannen? Har fått råd fra min advokat om å ikke klage skriftlig på bvtj., da dette kan skade min pågående sak..:/

Glemte å si at jeg har tatt en hjemmestest i forrige uke, fra Quickscreen, som var særdeles positiv. Vet ikke om jeg tør å sjanse på at jeg kan drikke en prøve ren...?
Barnevernet kan ikke kreve pisseprøver fra deg. Jeg har en pågående sak nå og de sier urinprøver er meningsløst da far ikke legger skjul på sitt rusbruk.
Sålenge barnets interesser blir ivaretatt og du får bra skussmål a skole/barnehage så har de ingen sak. Nå har jeg vært så heldig å ha støtte fra eksen på at jeg fungerer som far, så jeg vet ikke hvor stor rolle dette spiller inn. Men krev å få saken behandla ett sted der eks svigermor ikke er ansatt. Det mener jeg du burde kunne.

hadde de hatt en så aggresiv framferd mot meg skulle jeg ha klart å skada saken min ganske mye
Bor på et lite sted selv og har jobbet mye med bvt. Her gjør vi det alltid slik at i henter bvt-folk som ikke bor i nærmiljøet og gjerne ikke har personlig omgang med noen av partene. Det er rutine her. Din ex svigemor jobber ved dette kontoret, dere har ett anstrengt forhold. Anbefaler en klage til fylkesmannen, be om at ett annet bvt kontor behandler saken. Og gjør opptak av alle møter med bvt, hvis de nekter såbare gjør dem oppmerksomme på at det er fullt lovlig. I tillegg skal alle møter dokumenteres ved ett referat. Meldte selv inn en bekymringsmelding hvor foreldrene tok opp samtalen, null stress for meg, damma fra bvt sa ikke noe på det.

Så snakk med advokaten din om det å klage. Vet at i f.eks Sørumsand førte lignende oppførsel fra bvt og påfølgende klage til tilsyn fra fylkesmannen og braktap for bvt. Mange gode mennesker, men alltid noen som blir høye på makta de har, desverre.
Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå. Bvtj ba meg idag om hårprøver, men jeg sa nei, fordi Folkehelseinstituttet sier selv at disse prøvene ikke er godkjente ved bruk til sanksjonære handlinger, og kun skal komme i tillegg til andre prøver.
Bvtj svarte med å si at da går de for omsorgsovertakelse.. Hva skal jeg gjøre nå?? Har en advokat som har bedt om at jeg skal avlevere vanlige prøver i stedet, men det er jo noe jeg absolutt ikke har lyst til da.

Hva nå? Veldig takknemlig for alle svar..
1. proklamer svigermor inhabil og anmod snarest om en ny saksbehandler. Si at du ikke finner deg i å etterkomme kravene fra barnevernet når det føles som at svigermor står i kulissene og trekker i trådene, det er ikke legitim saksgang fra dems side. Med en gang en nøytral saksbehandler er på plass er du positivt innstilt til å åpne dialog igjen.

2. Den måten bvtj møtte deg i ditt hjem på er hårreisende, bare gjør dem oppmerksom på at du tar opp så er saken løst, det er en praktisk måte å få møtereferat på.

3. Advokaten din virker litt amøbe, du har mange kort å spille på medmindre det er noe du ikke forteller her

4. Det er urimelig å forlange hårprøver både fra ditt privatrettslige ståsted og kostnadene det medfører samfunnet å gjennomføre hårprøver
Sist endret av mektignatur; 27. august 2014 kl. 18:11.
Tren mye, ta mye B-vitaminer og kreatin. Da får du nemlig gult piss og kan drikke ekstremt mye før pisseprøven uten at de merker at den er vannet ut.
Sitat av MissingInAction Vis innlegg
Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå. Bvtj ba meg idag om hårprøver, men jeg sa nei, fordi Folkehelseinstituttet sier selv at disse prøvene ikke er godkjente ved bruk til sanksjonære handlinger, og kun skal komme i tillegg til andre prøver.
Bvtj svarte med å si at da går de for omsorgsovertakelse.. Hva skal jeg gjøre nå?? Har en advokat som har bedt om at jeg skal avlevere vanlige prøver i stedet, men det er jo noe jeg absolutt ikke har lyst til da.

Hva nå? Veldig takknemlig for alle svar..
Vis hele sitatet...
da har de påvist omsorgssvikt,
de kan ikke gjøre noe uten det.
du har tilgang til alle dokumenter i saken,
der står det jo både forslag til tiltak og årsak.
Det er ikke sånn at barnevernet tar i fra deg omsorgen fordi du blir tatt en gang på en rusprøve.. barnevernet skal først komme med hjelpetiltak.. du må ha ett alvorlig rusproblem for å miste barnet..
Hei! Velger å forholde meg til det tekniske her.
Hvis du skal gå gjennom med urinprøve er din beste sjanse for å passere den å utvanne urinet ditt.

Har selv gjort dette før, og etter min erfaring burde du begynne å drikke 2-4 timer før selve prøvetakningen, alt ettersom hvor mye du bestemmer deg for å drikke. Hvis jeg var deg ville jeg ihvertfall ha tømt blæra 2 ganger før prøvetakning for å forsikre meg at det var utvannet nok til å passere prøven. For at dette ikke skal virke suspekt bør du også gjøre som Marr sier å innta B-vitaminer i større mengder en vanlig (F.eks 5 stk. B-Total delt over 2-4 timer).

Om du også bør innta kreatin avhenger litt av hvilken måte de tester urinet på. Er det vanlig dyppepinne/hurtigtest ville jeg ikke tro det er nødvendig med kreatin ettersom jeg har fått inntrykk av at kreatinin (som kreatin omdannes til) bare er noe de sjekker etter ved mistanke om utvanning når man sender urinprøvene til labtesting/GC-MS.

Husk også å ikke drikk for mye vann, ettersom dette ikke er bra for deg.
2 liter tror jeg vil holde i massevis, men husk som sagt å fordel vanninntaket over et par timer.

Jeg ville valgt den metoden jeg har beskrevet over fremfor noen annen "mirakelkur" eller "detoxdrink" som ofte blir anbefalt fordi noen har hørt at det har fungert for enkelte.

Og ved mindre du har planer om å barbere av deg håret til en lengde som tilsvarer når du sluttet å røyke ville jeg aldri godtatt en hårprøve ettersom den kan fortelle en ganske omfattende historie om rusbruket ditt fra langt tilbake.

Lykke til, håper alt ordner seg for deg og situasjonen din
Takk for svar.

Til deg som sier at det er påvist omsorgssvikt, hva? Det er da ikke det, bvtj sier de vil fremme denne saken fordi "de vil at fylkesnemnda skal avgjøre om det er overveiende sannsynlig at mor har ruset seg, da dette vil avgjøre om det er sannsynlig at det vil skje i framtiden".
Det er grunnen. Holder det?
Alt i livet mitt, og barnets, er greit ellers.
Aldri vært påvist rusmisbruk etter barnet kom; for tre år siden.

Takk for råd, men nå ønsker ikke bvtj urinprøver mer, de sier de KUN ønsker hårprøve.
Jeg kommer ikke til å gjennomføre dette, både fordi det står på FHi sine nettsider at hårprøver kun skal brukes i tillegg til urinscreening for å bekrefte en positiv prøve, og jeg har jo avlagt en negativ prøve, så jeg anser denne mistenksometen som ganske ufin. Står også på Fhi sine sider at hårprøver kan være usikker, da de lett lar seg forurense gjennom luft, røyk og hender (!), og at man da kan få et falskt positivt utslag. Anser denne prøven som svært usikker.. Bvtj har nå truet me med omsorgsovertakelse hele fem ganger, etter å ha prøvd å overtale meg til hårprøve. Er helt utslitt.. Men gjør meg klar til nemndbehandling, og er begynt å undersøke fosterhjem.. :/ forferdelig trist, har vært gjennom alle sorgreaksjoner; fra ønske om selvmord til å kjempe i ti år for barnet mitt.
Har BV begynt med hårtester også nå... Er ikke de veldig dyre?
Og mtp. at det kan spores såpass lenge tilbake kan man jo si man har vært i Nederland og blitt passivt påvirket når du var ute å spiste mat etc.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Har BV begynt med hårtester også nå... Er ikke de veldig dyre?
Og mtp. at det kan spores såpass lenge tilbake kan man jo si man har vært i Nederland og blitt passivt påvirket når du var ute å spiste mat etc.
Vis hele sitatet...
Ikke spesielt dyre nei. Fikk opplyst ca en tusenlapp, dette er lenge siden dog. Disse tingene blir stort sett billigere med tiden, men det er alltid unntak til regler.
DRIKK MASSE!!!! MYE C VITAMIN!!! så appelsinjuice og eplejuice er bra. Også finnes det mye forskjellige rense te'er og detoxkurer.
Det å passe på at jern inntaket er stabilt hjelper også.
HHvis du ikke har tid til å bli ren selv... Kan jeg anbefale følgende ;
Du trenger dette;
REINT PISS (urin)
En gammeldags fotoboks, en sånn rund en som man legger filmrullen oppi.
Glædd plast, plastfolie.
Og sølvpapir.

Så fyller man filmrullboksen med piss og legger på en runde med plastfolie.
Så legger man sølvpapir over åpninga.
Så en eller to runder med plastfolie igjen.
Prøv å få dette tett.
Pass på at urin er 37 grader som er kroppstemperaturen hos mennesker.
Så stapper du filmboksen med urin opp i skjeden(fitta/musa)(kjært barn har mange navn ;-)
Pass på at åpningen er nedover vendt.
Så går du til legen eller der du skal pisse.
Så stikker du hull på plastfolien/sølvfolien med fingeren din sånn at pisset renner ned i koppen.
Pass på å bruke samme finger og hånd som du holder koppen med.
Tren deg gjerne hjemme før du stepper opp hos legen så du ikke driter deg ut....
Håper dette kan hjelpe noen...
Men det beste er jo å bli rein på egenhånd så man slipper dette peset ovenfor...

Til hårprøvene vil jeg anbefale Zydot ultra clean shampoo.
Den funket veldig godt på min samboer,... Og reddet rævva på oss begge to
Så takk gud for zydot... DET FUNKER!!!
Sist endret av Svampbobtrekant; 9. september 2014 kl. 22:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
“People are strange"
kjøp farris, og en gul flaske (formet som en sitron) med flytende sitron og tøm oppi farrisflaska, drikk en-to sånne om dagen, og du pisser reint innen et par dager. har noen kompiser som har gjort dette og det funker. Weed er ikke fettløselig, som gjør at det ligger i blodet lenge. sitronen etser bort "fettet"
Sitat av mønstre Vis innlegg
kjøp farris, og en gul flaske (formet som en sitron) med flytende sitron og tøm oppi farrisflaska, drikk en-to sånne om dagen, og du pisser reint innen et par dager. har noen kompiser som har gjort dette og det funker. Weed er ikke fettløselig, som gjør at det ligger i blodet lenge. sitronen etser bort "fettet"
Vis hele sitatet...
Tull. Isåfall hadde dette vært en ekstremt populær slankekur for lenge siden. Sitron etser ikke bort noe som helst, de inaktive THC-metabolittene må helt enkelt ut av kroppen ved forbrenning eller tid.
Klipp av deg alt håret?