Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvor mange kopper kaffe drikker du daglig?
1-2 76 21,35%
2-3 50 14,04%
3-4 45 12,64%
4-5 31 8,71%
6 eller mer. 41 11,52%
Drikker ikke kaffe. 113 31,74%
Stemmegivere: 356. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  92 12180
Halla!

Nå sitter jeg med en rykende varm og god kaffe i hånda.. Blir poetisk bare etter den første slurken så tenkte jeg skulle lage en tråd.

Kaffe er ganske mye for meg. Sluttet med snusen i januar og kaffen har betydd mye på veien "vekk" fra nikotin (Bittelitt festrøyking må regnes med).

Drikker kaffe omtrent 3-5 ganger daglig, med eller etter alle måltider og bare for å få en liten pause.

Familien bruker mest Evergood filtermalt og Ali. Jeg vet godt at det finnes eksklusive kaffetyper osv. Det gjenstår for meg å smake disse.

Hvilket merke bruker du?

Hva betyr kaffen for deg?

Hva bruker du i kaffen?

Når smaker kaffe best?

Spiser du noe søtt ved siden av?

Eller er du en tedrikkende Engelskmann?

Er bare litt nysgjerrig på hva andre mener om kaffe, det har vel kanskje fått veldig forskjellige bilder opp igjennom åra. Selskaps drikke, djevelbrygg eller vidunder-drikk?

Flere har jo også påstått at kaffe kan være helsefarlig (som alt annet her i verden)

Dette blir gang på gang vist mot;

http://www.forskning.no/artikler/200.../1081156455.95

http://fitnessbloggen.no/7-grunner-kaffe/

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10007813

Så lenge man ikke overdriver med inntaket og ikke tilsetter 4 betong med sukkerbiter så vil jeg tro at det er ganske sunt. Sunt for forbrenning og sunt for en morragretten mann.

Så del oss dine kaffeminner og kaffeforhold.

heartslava!
Om du er glad i kaffe er min første anbefaling å skaffe seg en kaffekvern. Nykvernet kaffe er rett og slett bare mye bedre, spesielt om man skaffer seg noen litt gode bønner.
Klarer meg fint uten og det vil jeg alltid gjøre. Fra mitt syn er alle som trenger, enten det er kaffe, snus, røyk etc. helt tåpelige... Blir også alltid oppgitt inni meg når folk absolutt skal ha kaffe og får den "KLARER MEG IKKE UTEN" holdninga...

Men det er mitt syn.
Ja høres helt fantastisk ut den kverna. Selv bruker vi Moccamaster trakter, den er ganske kvikk og lager god kaffe. Legg gjerne til hvor gamle dere var da dere smakte og eller begynte å drikke kaffe!
Game disconnected
pokemon's Avatar
Kaffe er nice, har selv en slike maskin: http://www.elkjop.no/product/hjem-og...sa-kaffemaskin

Har stilt den inn akkurat som jeg liker kaffe'n min og det blir skikkelig god kaffe av det. anbefales.
Jeg drikker 4 store kopper på morgenen, og utover dagen drikker jeg en kopp her og der, når jeg får tid. Ender nok opp på ca. 8 kopper daglig.
Drikker alt fra sånne nykverna, dyre hipsterbønner, som dama har drevet å kjøpt til meg, via alle de vanlige posekaffene, til billige pulverkaffer.
Er ganske fornøyd med kokemalt evergood i presskanne.

Bruker ikke noen form for tilsetning i kaffen...
Sist endret av ormebol; 4. august 2013 kl. 18:12.
Er det kaffe tilgjengelig så drikker jeg en kopp etter vært måltid såfremt klokken ikke er over 6 om kvelden. Det går nok en 2-3 kopper daglig. Store kopper. Ikke disse kvinnfolk-krusene som inneholder en stor slurk.

Frokost -> kaffe -> snus -> drite. Standard start på dagen det.
Sist endret av Bombasa; 4. august 2013 kl. 18:14.
Lager kaffe i en Perkulator går mest i Jacobs Utvalgte serien, liker alle.
Valgte å svare "drikker ikke kaffe" Fordi det ofte ikke blir mer en 1-2 kopper i uka.
Er godt, men er ikke et must. bare kos.

Liker den heller ikke alt for sterk
Drakk veldig mye kaffe før da jeg var i full jobb, da var det snakk om alt fra 4-10 kopper om dagen. Nå drikker jeg som regel kun en kopp om morgenen på vei til skolen. Digger å kjøpe hele bønner fra kaffebrenneriet, da de har mange gode og merkelige kaffetyper der, men det koster jo en del så derfor er Evergood mørkbrente bønner standardkaffen. Den ferdigmalte smaker dritt, men de hele bønnene derimot er gull verdt

Kaffekvern er et absolutt must, ingenting som slår nykvernet kaffe. Ferdigmalt kaffe blekner i skyggen!
Kaffen skal helst være sterk, svart og uten noen tilsetninger. Noe søtt ved siden av er jo digg, men det hører til sjeldenhetene at det blir tatt i bruk.. Kaffen nytes derimot gjerne med en snus under leppa

Kaffen smaker desidert best midt på vinteren når det er -20°C og du sitter bak rattet i en iskald bil i påvente av varmen som er nært forestående :P
Drikker te en gang i blandt, men kaffe drikker jeg ikke (og i en gjeng på 6 turnusarbeidere er det faktisk kun 3 kaffedrikkere).. Går som regel i earl grey løs-te laget i moccamaster..
Sitat av heartslava Vis innlegg
Ja høres helt fantastisk ut den kverna. Selv bruker vi Moccamaster trakter, den er ganske kvikk og lager god kaffe. Legg gjerne til hvor gamle dere var da dere smakte og eller begynte å drikke kaffe!
Vis hele sitatet...
Selv med en vanlig moccamaster anbefaler jeg å kjøpe hele bønner og kverne de selv før du trakter. Da får du mye bedre aroma i kaffen.

Sitat av overwatch Vis innlegg
Klarer meg fint uten og det vil jeg alltid gjøre. Fra mitt syn er alle som trenger, enten det er kaffe, snus, røyk etc. helt tåpelige... Blir også alltid oppgitt inni meg når folk absolutt skal ha kaffe og får den "KLARER MEG IKKE UTEN" holdninga...

Men det er mitt syn.
Vis hele sitatet...
klarer meg helt fint uten brus, synes alle som drikker det er helt tåpelige når de vet sukker ikke er bra for kroppen.

Nei du, kaffe er ikke noe særlig farlig - og kan virkelig ikke sammenlignes med røyk. Enkelte er kanskje avhengig av koffein, mens andre drikker det kun fordi det faktisk smaker godt. (akkurat samme som folk som drikker saft og brus).
Sist endret av etse; 4. august 2013 kl. 18:27.
Sitat av etse Vis innlegg
Nei du, kaffe er ikke noe særlig farlig - og kan virkelig ikke sammenlignes med røyk. Enkelte er kanskje avhengig av koffein, mens andre drikker det kun fordi det faktisk smaker godt. (akkurat samme som folk som drikker saft og brus).
Vis hele sitatet...
Det kan sammenlignes på flere måter.
1. Det er noe som ikke smaker godt første gangen (jeg har iallefall på 25 år aldri kjent røykere som syns det første draget/sigaretten smakte godt) for de fleste, og jeg har av prinsipp ikke tenkt å tvinge meg sel til å like noe som jeg syns smaker jævlig.
2. Det er avhengighetsdannende med det medfører av abstinenser. Kaffedrikkere er i min erfaring totale vrak om morgenen før de får sin første kopp. Hvorfor skal jeg utsette meg selv for slik zombiefølelse om morgenen når jeg fint klarer både å tenke klart og å være hyggelig uten en kopp kaffe?
Game disconnected
pokemon's Avatar
@bashfoo

Har du stått opp sammen med alle kaffedrikkere du da? jeg er ikke noe ekstra zombie fordi jeg drikker kaffe, og jeg vil si det du skriver er tøv.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Det kan sammenlignes på flere måter.
1. Det er noe som ikke smaker godt første gangen (jeg har iallefall på 25 år aldri kjent røykere som syns det første draget/sigaretten smakte godt) for de fleste, og jeg har av prinsipp ikke tenkt å tvinge meg sel til å like noe som jeg syns smaker jævlig.
Vis hele sitatet...
Her er vi heldigvis forskjellige. Enkelte liker kaffe fra første kopp - andre gjør ikke det. Det handler mye om at det er en litt bitter smak i kaffe, og når man er ung så liker man ikke ting som har bitter smak - og det er noe man vokser på seg. Om man er en person som liker ting som er litt bittert er kaffe veldig godt.

Nå skal det også sies at ordentlige kaffebønner som er nykvernet ikke smaker på langt nært liker bittert som kaffen du får fra filtermalt kaffe som de fleste lager hjemme.

I tillegg har man ting som Kaffe Mocca, Cappuchino og lignende som mange er veldig fan av - og det var vel der jeg begynte kaffedrikkinga: kjøpte meg en kaffe mocca på kafe fordi jeg hadde lyst på noe varm drikke. Og det smakte rett og slett som veldig god kakao. (bedre enn vanlig kakao etter min smak.

Sitat av bashfoo Vis innlegg
2. Det er avhengighetsdannende med det medfører av abstinenser. Kaffedrikkere er i min erfaring totale vrak om morgenen før de får sin første kopp. Hvorfor skal jeg utsette meg selv for slik zombiefølelse om morgenen når jeg fint klarer både å tenke klart og å være hyggelig uten en kopp kaffe?
Vis hele sitatet...
om du drikker store mengder ja, så blir du avhengig av kaffe om megenen. Men ikke alle er sånn - jeg er f.eks. en person som tar meg en kaffe i ny og ne. (et 3-4 kopper i uka tenker jeg), i tillegg om jeg er ekstre trøtt i en forelesning på skolen en gang.

Man kan også lett bli avhengig av sukker, og det er skadelig. Så om du mener du kan sammenlike kaffe og røyk, så synes jeg det er like gyldig å sammenlikne kaffe med brus.

Men når det er sagt, folk er forskjellige. Enkelte liker kaffe, andre gjør det ikke. Akkurat som enkelte liker øl og andre liker ikke øl. Noen drikker brus, andre drikker kaffe. Så om du selv gjør ting som å drikke brus synes jeg det blir feil av andre å dømme dem fordi dem drikker kaffe - som er temmelig harmløst. En halvliter Coca Cola er nok betydelig mye mer skadelig.

Sitat av pokemon Vis innlegg
@bashfoo

Har du stått opp sammen med alle kaffedrikkere du da? jeg er ikke noe ekstra zombie fordi jeg drikker kaffe, og jeg vil si det du skriver er tøv.
Vis hele sitatet...
Det er et faktum at man blir avhengig av kaffe om du drikker et par kopper daglig. Abstinensene man får fra mangel på kofein er ofte trøtthet og hodepine. Derfor veldig mange aktive kaffedrikker må ta seg en kopp kaffe om morgenen for å våkne. Men dette er jo gjerne folk mer stort forbruk av kaffe.
Sist endret av etse; 4. august 2013 kl. 19:02.
Drikker kullsvart kaffe etter frokosten, herlig start på dagen!
Så blir det også en kopp etter middagen, samme farge og ikke noe tullball oppi, syns maten ''sitter'' bedre i magen etter en kopp.

Edit: Når jeg var yngre pleide jeg å drikke en god del karsk også, det var godt, spesielt om kaffen var skikkelig negersvart.
Sist endret av ZELDUR; 4. august 2013 kl. 19:05.
Sitat av overwatch Vis innlegg
Klarer meg fint uten og det vil jeg alltid gjøre. Fra mitt syn er alle som trenger, enten det er kaffe, snus, røyk etc. helt tåpelige... Blir også alltid oppgitt inni meg når folk absolutt skal ha kaffe og får den "KLARER MEG IKKE UTEN" holdninga...

Men det er mitt syn.
Vis hele sitatet...
Hva med folk som sier de ikke klarer seg uten brød, eller smør? To sider av samme mynt min venn. La de være.

Kaffe er helt topp, spesielt om morraen, 1-2 kopper og BOOM. Føler meg elektrisk, hjernen fyrer raskt og jeg kan sitte og dille med noe i et par timer på det.
må ha 2 kopper morgenkaffe, så går det en liter iløpet av arbeidsdagen. Morgenkaffe e supert, 2-3 slurker og en halv røyk, så bobler det i tarmen, og kroppen får start
Starter dagen med en kaffe, rullerer mellom tyrkisk, presskanne eller espresso. Er ikke avhengig av det for å fungere, ser på det mer som et lite lyspunkt når man står opp grytidlig og det er kaldt ute.
Jeg drikker en kopp daglig det som kalles for "Upgraded Coffee" av Dave Asprey. Det innebærer ellers svart kaffe med smør og kokosnøtt-olje. Dette høres kanskje litt rart ut, men her er noen enkle fordeler med denne typen kaffe:

- Ingen kaffe-sug, en kopp er nok.
- Du føler deg mett til utpå ettermiddagen
- Fettet blir omgjort til rent drivstoff for hjernen, og siden koffeinen blir tatt opp av kroppen saktere, får jeg ikke noe merkbar nedtur etterpå. (Mange opplever at de blir trøtte og irriterte etter flere kopper kaffe.)
- Jeg liker smaken!

For å optimalisere denne kaffen har jeg også tenkt å kjøpe meg en kvern. Og etterhvert erstatte kokosnøtt oljen men ren MCT- olje, som er selve virkestoffet i kokosnøttolje. Så slipper jeg at kaffen blir så oljete.

Etter å ha drukket "Upgradet Coffee" noen måneder nå anbefaler jeg det til de aller fleste kaffe-elskere. Og når jeg idag blir tilbudt en vanlig svart kaffe synes jeg faktisk det er kjipt. Og jeg pleidde elske svart kaffe.

Jeg kunne gjerne tenke meg en manuell tre-kvern i sånn gammeldags stil. Men helst en som er ny, og ikke koster så mye. Kan noen anbefale et sted å skaffe slike?
Er selv ganske kaffeavhengig. Drikker med mye melk og sukker (haters gonna hate) i en halvliterskopp, der det er 50/50 pulverkaffe/sukker og 50/50 vann/melk. Sluker hele koppen på som regel under 5 minutter og blir litt twitchy/svett etterfulgt av en behagelig buzz. Drikker en halvliter om morgenen, og flere utover ettermiddagen.
En vanlig dag starter alltid med en cigg, og deretter noen kopper kaffe mens jeg sjekker mail, facebook osv. Deretter blir det fort noen kopper på skolen/i pausen på jobben. Om jeg ikke kommer for seint hjem trakter jeg også et par kopper etter middagen.

Hender dog at jeg i noen perioder blir litt lei kaffe, og kutter ned forbruket litt i en uke eller to.

Drikker for det meste helt svart kaffe.
Sist endret av legalize_it; 4. august 2013 kl. 20:23.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Drikker kaffe etter hvert måltid så fremt det er tilgjengelig, ellers drikker jeg noen kopper på jobb/skole.

Svarte 3-4 dog det ofte kan blir 5-6 kopper.

Kaffe betyr en god drikk som smaker godt og gjør at jeg føler meg bedre.

Jeg drikker kaffen svart, ikke noe melk/sukker eller søtsaker til.

Kan legge til at vi har en moccamaster i heimen og ellers går det i jobbens kaffemaskin.
Sitat av etse Vis innlegg
Selv med en vanlig moccamaster anbefaler jeg å kjøpe hele bønner og kverne de selv før du trakter. Da får du mye bedre aroma i kaffen.


klarer meg helt fint uten brus, synes alle som drikker det er helt tåpelige når de vet sukker ikke er bra for kroppen.

Nei du, kaffe er ikke noe særlig farlig - og kan virkelig ikke sammenlignes med røyk. Enkelte er kanskje avhengig av koffein, mens andre drikker det kun fordi det faktisk smaker godt. (akkurat samme som folk som drikker saft og brus).
Vis hele sitatet...
Ser den at jeg virker fryktelig grinete angående kaffe... Men det er bare noe som trigger et utrolig hat inni meg mot alt som har med kaffe å gjøre, spesielt hvis noen sier "skal du ha en kopp kaffi"... "Det heter da for faen ikke kaffi"... xD Aner ikke hvorfor, men får bare et sykt hat mot kaffe... Seff ser jeg poenget ditt med brus og alt annet andre folk skal ha.
Blitt etterhvert som jeg har blitt voksen, blitt totalt avhengig av kaffe. Må bare ha det om morningen, og må helst ha sterk kaffe!

Er kresen også på smak, og liker godt tyrkisk kaffe, eller noe typ cappucino utover dagen. Elsker kaffe<3<3, og ja, er avhengig. Hadde passet greit inn i mentalmelts tråd om kaffe/koffein-avhengighet.

Klikket på 4-5 kopper daglig, er nok heller sånn at jeg drikker 2-4 større kopper sterk kaffe i.l.a dagen, noe som kanskje kan tilsvare 4-5 for andre, tror jeg.
Sist endret av aeon_illuminate; 4. august 2013 kl. 21:17.
ArbeidsledigProletar
Varierer mellom te og kaffe, går én liter av enten kaffe eller te om dagen. (roughly)

Te så er det løsvekt earl grey eller svart te. Kaffen er svart, Zoega's intenso eller hva den nå heter, mørkbrent er den ihvertfall, god og sterk smak.
Preskanne og kaffekvern er et must.
Sist endret av shittrønder; 4. august 2013 kl. 21:35.
Er glad i god kaffe men magen tåler det dårlig så det blir 2 max 3 kopper om dagen når jeg jobber. i helger og ferier så blir det som regel bare 1 kopp om dagen ca. Jeg foretrekker med melk og sukker i så jeg har funnet ut at 3 in 1 thailandsk variant kjøpt på asiatiske butikker er perfekt for meg (identisk med filippinske varianten). Jeg har filippinsk kone og denne kaffen får savnet til å bli dempet 5-15 minutter for dag alt etter hvor mange kopper kaffe "hjemmefra" jeg drikker.
Hvilket merke bruker du? Nescafe Gold pulverkaffe. Har ikke råd til og investere i en kaffetrakter for tiden. Før drakk jeg hva mor trakter, som oftest noe god Evergood osv. Liker også de Tine Iskaffe, helst kaffe latte eller mocca. Er også glad i en Redbull sugarfree i ny og ne. Cola light drikker jeg ofte når jeg føler att jeg ikke har behov for en hel kaffe.

Hva betyr kaffen for deg? Før betydde kaffen mye mer for meg enn det den gjør nå, vil jeg si. Men det og våkne å vite at du har kaffe i skapet er som å våkne til en god klem.

Hva bruker du i kaffen? Jeg liker igrunn kaffen best med en liten dæsj skummet melk. Men siden jeg er på en diet nå så tar jeg den svart. Bruker aldri sukker osv.

Når smaker kaffe best? Om morgenen uten tvil.

Spiser du noe søtt ved siden av? Kun om jeg er i slekt selskap eller hos mor og hun har noe ekstra fristende på bordet.

-----------------------------

Før så drakk jeg gjerne 3 kopper om dagen. Men jeg slet mye med søvn før og gjør det fortsatt. Så jeg prøver alltid og ha oversikt å begrense meg. Nå drikker jeg kun morgen kaffen eventuelt en kaffe etter middagen om jeg føler att kroppen vil tåle det.

Har seg sånn at jeg sliter veldig men angst til tider. Koffein trigger angsten. I perioder kan jeg ikke drikker koffein i det hele tatt. Slet ikke med angst de første årene jeg drakk koffein. Men i gode perioder er morgenen kaffen viktig for meg. Røyk, så mat og så kaffe.

Men jeg tar meg alltids 2 dager hver uke uten kaffe slik at jeg ikke blir helt avhengig.
Siden det er ferie, så drikker jeg noe sinnsvakt med kaffe. Tar gjerne 2-3 kopper til frokost og morrasurfing på dataen (Dvs. rundt kl. 14:00 og utover), så tar jeg gjerne 2 etter middag, så tar jeg gjerne 2-4 kopper utpå kvelden/natta mens jeg spiller osv.

Jeg er nok godt avhengig av koffein, men liker også å ha noe varmt å drikke, og simpelthen elsker det sorte gull.
Mulig jeg banner i kjerka her, men er svak for Dolce gusto's Grand Aroma.

En Kopp om morgenen + en kopp etter middag!
Prøvde å lære meg å drikke kaffe, men kom aldri så langt.
Hva drakk folket når de begynte å like det? Prøvd kaffe med melk og caffelatte
Sist endret av Vod0; 4. august 2013 kl. 23:55.
Jeg drikker ikke kaffe, nettopp fordi jeg ikke liker det, og ikke vil bli avhengig av noe for å fungere på morgenen. Jeg sliter litt med å stå opp en gang i blant, men det kan jeg leve med. Virker som om kaffen på mange fungerer psykologisk, det er ikke det at koffeinen fungerer oppkvikkende, men at de liksom må ha den koppen for ikke å være helt zombie.

Kjenner enkelte som skulle slutte med kaffe, men som avblåste dette pga abstinenser som ingen matlyst og hodepine lvl 100. Likevel synes jeg at når folk sammenlikner dette med avhengighet av sigaretter og alkohol så er dette tøv. Leste VG her om dagen, (vet at ting som står i VG skal tas med en veldig stor klype salt) at koffein ikke var helseskadelig og ikke var farlig før i veldig store mengder, type 10-15+ kopper hver dag. Dette betyr at folk som drikker kaffe i moderate mengder ikke utsetter kroppen sin for noe farlig, i motsetning til røykere og alkoholikere som bryter ned sine indre organer.

Jeg har ikke noe imot at andre drikker kaffe. Folk skal kose seg, men dette var mitt synspunkt. Men folk som ikke drikker kaffe skal ikke komme å si det er farlig for folk flest. (dømmer ingen, folk kan gjøre som dem vil så lenge jeg slipper å være med; om dem drikker kaffe, drikker hjemmebrent eller skyter heroin.)
Min favoritt er Løvbergs eller hva den nå enn heter.

Drakk kaffe første gang da jeg var to-tre år gammel
Er meget glad i kaffe, har egen espresso kanne og presskanne, selvom jeg bor heimat.

Men elsker smaken av det, samt alle variasjonene av det. foretrekker helst mørkbrente kaffetyper, og sköneröst er den jeg lager mest, da det er den mesteparten i familien liker.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Prøvde å lære meg å drikke kaffe, men kom aldri så langt.
Hva drakk folket når de begynte å like det? Prøvd kaffe med melk og caffelatte
Vis hele sitatet...
Helt vanlig svart kaffe. Begynte å drikke det hver morgen på skolen da jeg var dødstrøtt. Tok vel rundt 2 uker før jeg var ordentlig vant til å drikke kaffe, og ca. en uke til før jeg begynte å like det. Nå elsker jeg kaffe, og klarer nesten ikke å leve uten det.
Hjemme går det kun i presskanne og for det meste Sumatra Lingtong. Dog går det også endel Moka D'or. Bruker selvsagt ingenting i kaffen, og spiser vel relativt sjeldent noe søtt ved sia.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Jeg har drukket kaffe siden jeg var liten, ikke mye, men en kopp hos kjentfolk i ny og ned siden jeg var 12.

Kaffen må være svart så man kjenner smaken av kaffe.
Problemet mitt var hvordan ettersmaken var. Normal traktekaffe, særlig av billig type (coop), gir en ettersmak som er stygg. Du blir tørst og det smaker direkte fælt. Dette var noe som gjorde at jeg ikke drakk så mye kaffe på en stund.

Investerte i kaffemaskin i fjor før vinteren satte inn. Det skulle være skikkelig kaffemaskin med kvern. Fant en billig på Elkjøp prispresser til 1600,- så da slo jeg til. Kjøpte først med kaffebønner de hadde på nettbutikken til Elkjøp. Det var noe mørk italiensk kaffe. Den var god, men alt for sterk. Forskjellen mellom bønner og trakt merket jeg med en gang. Kaffen smakte mer og ettersmaken var god. Det kjentes ut som om man hadde oljet strupen

Har gått veldig mye i Evergood bønner. Har 2 kg stående etter at Eurospar hadde dem på tilbud. Betalte vell rundt 120-150 for 3kg kaffe. Det er svinbillig. Har også kjøpt kaffe fra Taras (kaffe/tebutikk), det var av typen med irish cream smak. Det var skikkelig kaffe det, men til en pris på 400 kr/kg blir det litt dyrt.

Hvor ofte jeg drikker kaffe variere svært mye. Blir kanskje bare en kopp om dagen for å starte systemet på tom mage.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Settoz Vis innlegg
Prøvde å lære meg å drikke kaffe, men kom aldri så langt.
Hva drakk folket når de begynte å like det? Prøvd kaffe med melk og caffelatte
Vis hele sitatet...
Cappuchino intenso (?)
noe sånn, liker den best liten og sterk, så jeg ta alt i en slurk.
Er også godt med melk/sjokolademelk/kaffe men det er ikke spesielt sunt da, så jeg drikker nesten aldri det.

Ville kanskje sagt at iskaffe er best å begynne med da.

når det kommer til koffeinen føler jeg at jeg ikke tåler den spesielt bra, jeg føler meg hverken mindre eller mer våken, men liksom ikke sliten som jeg vanligvis blir, og har på en eller annen måte mer energi enn det jeg hadde før.
Problemet er at jeg sjeldent får sove hvis jeg drikker noe med koffein i etter i rundt fire fem tiden, selv om jeg er trøtt.
Sist endret av sam500; 5. august 2013 kl. 01:13.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Prøvde å lære meg å drikke kaffe, men kom aldri så langt.
Hva drakk folket når de begynte å like det? Prøvd kaffe med melk og caffelatte
Vis hele sitatet...
Kaffe mocca, en god variant av kakao. tilsett ekstra brunt sukker og kanel etter smak. Jeg er veldig fan av å ha en del kanel på den.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Prøvde å lære meg å drikke kaffe, men kom aldri så langt.
Hva drakk folket når de begynte å like det? Prøvd kaffe med melk og caffelatte
Vis hele sitatet...
Begynte å drikke kaffe første gang jeg jobbet på sykehus. Der er kaffepausene hellige, og på fredag er det fredagskaffe med, du gjettet riktig, bøttevis av kaffe. Det jeg fikk da var ekkel dispenserkaffe, men jeg så potensialet og kjøpte en vanlig kaffetrakter og Löfberg Lilla og det falt i smak.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Zahremar Vis innlegg
Begynte å drikke kaffe første gang jeg jobbet på sykehus. Der er kaffepausene hellige, og på fredag er det fredagskaffe med, du gjettet riktig, bøttevis av kaffe. Det jeg fikk da var ekkel dispenserkaffe, men jeg så potensialet og kjøpte en vanlig kaffetrakter og Löfberg Lilla og det falt i smak.
Vis hele sitatet...
Oi, du kjøpte LL :O

Der jeg jobber har vi det, men jeg er ikke helt overbevist. Jeg er blitt så kvalitetsbevisst etter jeg fikk maskin med kvern :/.
Drikker 3-4 kopper dagen. Dolce Gusto kapsel maskin. MÅ ha kaffe og snus når jeg står opp
Drikker nok i snitt 3-5 kopper kaffe hver dag. Har alltid med en termos med en halvliter på forelesninger.
Kaffe for meg er helt nødvendig for å få en effektiv dag med studering, og kroppen føles ikke som den samme uten. Kall meg avhengig om du vil, men det er en avhengighet jeg ikke vil bli av med.

Jeg drikker svart kaffe brygget med Moccamaster eller med moccakanne og med bønner kvernet med Wilfa CGR-1.
Drikker mye Kjeldsberg. Liker mørkbrent kaffe med fyldig smak og helst ikke for syrlig, og Kjeldsberg har noen gode her.

Hvis du har penger til en svindyr kaffe kan det være verdt å prøve denne en gang. Er en av verdens dyreste kaffebønner, og partiene selges faktisk på auksjon. Meget spesiell kaffe som minner om te. Om du bor i Oslo kan den smakes hos Tim Wendelboe, som forøvrig absolutt anbefales å besøke. http://timwendelboe.no/shop/index.ph...&products_id=7
Sist endret av Pinneknurk; 11. august 2013 kl. 12:10.
Dere som ikke drikker kaffe er pingler !
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Dere som ikke drikker kaffe er pingler !
Vis hele sitatet...
Vi er pingler fordi vi ikke liker et stimulerende rusmiddel? Verste jeg har hørt.

Da kan jo like så greit jeg komme og si at du er en pingle fordi du ikke går på amfetamin.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Vi er pingler fordi vi ikke liker et stimulerende rusmiddel? Verste jeg har hørt.

Da kan jo like så greit jeg komme og si at du er en pingle fordi du ikke går på amfetamin.
Vis hele sitatet...
AHAHAHA, for reals?

ÅåååÅåh så sinna, så sinna liten guttepjokk :3

For gud så kraftig et rusmiddel kaffe er, ja jøss. Masse kaffejunkies overalt, de minst produktive i samfunnet, de sitter barer rundt på kaffebarer og drikker kaffe heeeeeele dagen, og naver... Og når de går tom for penger, så raner de produktive mennesker så de kan kjøpe mer kaffe!
Flisespikker
32 7
Drikker ikke kaffe, men begge brødrene mine sier at jeg kommer til å starte når jeg begynner å studere. noe som er nå.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Batabusa Vis innlegg
AHAHAHA, for reals?

ÅåååÅåh så sinna, så sinna liten guttepjokk :3

For gud så kraftig et rusmiddel kaffe er, ja jøss. Masse kaffejunkies overalt, de minst produktive i samfunnet, de sitter barer rundt på kaffebarer og drikker kaffe heeeeeele dagen, og naver... Og når de går tom for penger, så raner de produktive mennesker så de kan kjøpe mer kaffe!
Vis hele sitatet...
Det der var strengt tatt unødvendig, og kaffe _ER_ ett stimulerende rusmiddel, og kaffe _KAN_ faktisk gjøre deg uproduktiv.

Men uansett, kaffe drikker man fordi man liker det så langt jeg bryr meg, som er det samme for folk som gjør meth, weed eller drikker alkohol.
Litt dårlig at du sier selv du drikker 3-5 kopper kaffe om dagen, men man finner bare alternativene 3-4 og 4-5 i pollen! Jeg og drikker jo 3-5 kopper kaffe om dagen!

Men til OT:
Drikker så godt som bare coop filtermalt kaffe. Denne er vel noe av det billigste man får, men jeg mener selv at den er uslåelig på smak og! Pris og smak trenger ikke alltid å henge sammen med tanke på kaffe! Kaffe betyr egentlig ganske mye for meg, er en veldig sosial og fin greie på jobb, samtidig som det fungerer som en god hverdagsdrikke når man har lyst på noe godt og samtidig ikke vil ha diabetes og bilring. Bruker ingenting i kaffen, drikker den helt plain og svart, er da den er best. Kaffe skal være litt besk! Spiser sjeldent noe søtt ved siden av kaffen, mener det ødelegger smaken på den litt. Foretrekker en god kopp kaffe sammen med en stor pris general løs istedet jeg.

Den beste kaffen er når man kommer hjem etter en lang dag på jobb, og drikker en halvlunken skvett som er igjen sammen med en litt ekstra stor pris snus når man planter seg i sofan i noen minutter før det skjer noe mer. Fy faen så avslappende det er!