Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1919 209106
Du får defintivt en brukbar gaming PC til 10k. Velger å forvirre deg litt ved å bruke en liste jeg har på dustin og også be deg om å handle på Komplett.

Denne er et godt utgangspunkt.
http://www.dustinhome.no/Favorites.a...f5967113e95384

Du kan bytte PSU til en Corsair HX 750w.
CPU kjøler til Noctua NH-D14 (bedre kjøling og lavere pris).
Litt usikker på denne, men tror et 7950 til 2k er en veldig god pris.
Og en helt ok skjerm.

Da ender du opp med å handle på 2 plasser, men du vil få mye for pengene.
Sist endret av Mkvarner; 30. september 2012 kl. 00:09.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av +/- Vis innlegg
Hei

Har ikke bygget en pc før så er ganske grønn på området.
Sitter atm på en 15.6" laptop som jeg begynner å bli ganske lei.

Er det realistisk å bygge en brukbar datamaskin til ca 10k? Siden jeg har en laptop mangler jeg alt utenom datamusa dvs trenger skjerm tastatur kabinett osv.

Har i hovedsak bare tenkt å bruke den til å game
Vis hele sitatet...
du får en helt flotters maskin for 10k

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...8-C932347C302A
Takker og bukker

Et par spørsmål: Er det noen måte å vite på forhånd hvor mye lyd datamaskinen blir å lage? Vil det beste være å lese på anmeldelser eller kan jeg se på speccs sånn ca hvor bråkete den er?

En annen ting, hvor mye lavere i pris kan jeg gå før jeg ikke lengre vil kunne spille spill på feks medium/high osv? Blir det for enkelt å kunne si at feks vil en maskin til 5k ta spill på low mens en til 7k tar det på medium?

Samme spørsmål til levetid egentlig. Hvor mye lengre vil en maskin til 10k vare kontra en til 7k?

Skrik ut hvis jeg stiller dumme eller "umulig å svare på" spørsmål
denne
Eller byge selv, budsjett er rundt 7500kr?
Sist endret av ISWIFT; 30. september 2012 kl. 17:00.
Bygge selv er anbefalt.

1. Du får bedre ytelse. (Om du velger riktige deler/komponenter)

2. Du får en digg erfaring som vil komme deg godt senere i livet. (Sannsynligvis)

Kan godt sette opp en liste til deg om du vil bygge. Men skal du bruke den til gaming og redigering, kun gaming eller kun redigering?

Satte opp en liste med en gang, like greit egentlig. http://www.komplett.no/k/shoplist.as...E-817F7657287E

Gir deg bedre ytelse vil jeg tro. Annerledes om du skal drive med redigering.
Sist endret av Calvertron; 30. september 2012 kl. 19:08.
Hva med denne? De hadde ikke kabinette på komplett skal bestile allt på dustin, utenom skermkorte for det er på tilbud på komplett.
Hva synes dere noe jeg bør endre, må bestile idag er siste tilbuds dag!
Har du tatt en titt på mitt forslag? Du vil kjøpe en ganske så dyr strømforsyning som du ikke trenger, lite med 120gb på ssden også.
Trenger ikke mer har ikke mer en 3spill om gangen + os.
Strømforsyning er anbefalt mye på forumet etter det jeg har sett den er på tilbud på dustin også

Er lista grei til og bestilles?j
Sitat av ISWIFT Vis innlegg
Trenger ikke mer har ikke mer en 3spill om gangen + os.
Strømforsyning er anbefalt mye på forumet etter det jeg har sett den er på tilbud på dustin også

Er lista grei til og bestilles?j
Vis hele sitatet...
Du tenker på AX 750W.

Nei, jeg syns ikke det. Men kjør på om du føler for det.
Kan godt endre strømforsyning, hva annet mener du jeg bør endre da?

Sitat av sweem Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Tusen takk
Sitat av ISWIFT Vis innlegg
Kan godt endre strømforsyning, hva annet mener du jeg bør endre da?



Tusen takk
Vis hele sitatet...
bare hyggelig
Ville heller gått for XFX XXX 650W som sagt. Listen min gir deg hva du betaler får, du vil angre med så lite GB på ssden etterhvert. Bortsett fra ssden og strømforsyningen ser det bra ut.

Strømforsyning: XFX XXX 650W

SSD: Crucial M4 256GB

Ihvertfall prøv og stappe det inn i budsjettet ditt, du vil ikke angre!
Skal ikke være noe galt med de nye HX PSU-ene. Corsair burde ihvertfall ha rettet problemene.
Er corsair sin h60 vannkjølings kitt bra, Noen erfaringer?
Skal kjøre 670 sli etterhvert og få opp hastigheten på 3570k med tid og stunder. Kommer det til å være noe mindre støy med ax750w vs hx650w? Nå er det jo 350kr i prisforskjell, men litt vanskelig å legge fra seg den ax'n....
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jeg hadde valgt AXen anyday! Den er hakket bedre en HXen, og det er greit med litt margin siden du skal klokke etc.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Jeg hadde valgt AXen anyday! Den er hakket bedre en HXen, og det er greit med litt margin siden du skal klokke etc.
Vis hele sitatet...
hx 750w til 975kr er intet dårlig kjøp. Tror jeg kanskje kjøper den
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
DU gjør da selvfølgelig hva du vil selv, men AX'en er bare rå.
Intel vs AMD prossesor hovedsakelig til gaming.
Vis AMD hvilken prossesor bør jeg ta?
Vis Intel i listen min står 3570k kan jeg gå ned til en billigere i5 prossesor, har ingen planer om overkloking hvis det ikke hvirkelig er vert det. Vil en billigere i5 gjøre ytelsen være, gi beskjed om dette er "dumme" spørsmål umulig og svare på o.s.v
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...D-CEBC8D8C68DA

Heyhey, freaks.

Har linket til noe jeg tenker kan være ett passende setup for meg. Om noen har noen invendinger ang. hva som ville vært mer optimalt hadde det vært flott. Er nødt til å ha qh-1339, gunnar scopes og et mekanisk keyboard. Ville det vært bedrer å gå ned til 670 eller 660 for å oppgradere prosessoren?

Den skal brukes til å spille BF3, LoL, BF:BC2, DOTA2, SC2 og litt WoW.

Edit: Burde kanskje legge til at jeg har skjerm, musematte og mus. Har også tritton AX pro og et surround anlegg men den audiofile i meg tar over når bassen ikke strekker til i BF3
Sist endret av Overwerk; 2. oktober 2012 kl. 14:18.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Overwerk Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...D-CEBC8D8C68DA

Heyhey, freaks.

Har linket til noe jeg tenker kan være ett passende setup for meg. Om noen har noen invendinger ang. hva som ville vært mer optimalt hadde det vært flott. Er nødt til å ha qh-1339, gunnar scopes og et mekanisk keyboard. Ville det vært bedrer å gå ned til 670 eller 660 for å oppgradere prosessoren?

Den skal brukes til å spille BF3, LoL, BF:BC2, DOTA2, SC2 og litt WoW.
Vis hele sitatet...
Er dumt og kjøpe et Hk uten usb3 og sata6
Sitat av Overwerk Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...D-CEBC8D8C68DA

Heyhey, freaks.

Har linket til noe jeg tenker kan være ett passende setup for meg. Om noen har noen invendinger ang. hva som ville vært mer optimalt hadde det vært flott. Er nødt til å ha qh-1339, gunnar scopes og et mekanisk keyboard. Ville det vært bedrer å gå ned til 670 eller 660 for å oppgradere prosessoren?

Den skal brukes til å spille BF3, LoL, BF:BC2, DOTA2, SC2 og litt WoW.

Edit: Burde kanskje legge til at jeg har skjerm, musematte og mus. Har også tritton AX pro og et surround anlegg men den audiofile i meg tar over når bassen ikke strekker til i BF3
Vis hele sitatet...
Masse som bør endres i den lista, hva er budsjettet ditt?
Budsjettet er 15k inkluderende xonar phoebus, qh-1339, og keyboard, resten går til pc
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Overwerk Vis innlegg
Budsjettet er 15k inkluderende xonar phoebus, qh-1339, og keyboard, resten går til pc
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...F-89A3B6200E30

Her har du en fin pc! Har du 5000 igjen til utsyr, lagringsdisk osv.
Sist endret av Lima; 2. oktober 2012 kl. 14:32.
Sitat av Overwerk Vis innlegg
Budsjettet er 15k inkluderende xonar phoebus, qh-1339, og keyboard, resten går til pc
Vis hele sitatet...
Her har du en bedre liste (kom 500kr over budsjettet)
Windows kan du skaffe på andre måter
Sist endret av GJERDE; 2. oktober 2012 kl. 14:32.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av GJERDE Vis innlegg
Her har du en bedre liste (kom 500kr over budsjettet)
Windows kan du skaffe på andre måter
Vis hele sitatet...
Så ut som vi var ganske enige
Sitat av ISWIFT Vis innlegg
Intel vs AMD prossesor hovedsakelig til gaming.
Vis AMD hvilken prossesor bør jeg ta?
Vis Intel i listen min står 3570k kan jeg gå ned til en billigere i5 prossesor, har ingen planer om overkloking hvis det ikke hvirkelig er vert det. Vil en billigere i5 gjøre ytelsen være, gi beskjed om dette er "dumme" spørsmål umulig og svare på o.s.v
Vis hele sitatet...
Noen, haster litt skal bestille idag.
Skal bestille på dustin bruker de lang tid på og levere?
Må ha den til høstferien til neste uke.
Jeg vet hvertfall at komplett bruker 1-2 dager
Hva bestiller du? Og ca samme leveringstid på dustin og komplett så vidt jeg vet.
Sitat av Calvertron Vis innlegg
Hva bestiller du? Og ca samme leveringstid på dustin og komplett så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Har funnet allt jeg skal ha, men lurer litt på det med prossesor?
Hvil du se listen?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av ISWIFT Vis innlegg
Har funnet allt jeg skal ha, men lurer litt på det med prossesor?
Hvil du se listen?
Vis hele sitatet...
Intel i5 .
Sitat av uzen Vis innlegg
Intel i5 .
Vis hele sitatet...
Går det greit men den billigste i5'en (3GHz) eller bør jeg kjøpe noe dyrere?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
i5-3570K er kun 300,- kr dyrere, den har bedre potensiale for klokking (ulåst multiplier) og er 3 generasjons. jeg ville iallefall ikke vært i tvil.
Sist endret av Fleff; 2. oktober 2012 kl. 17:40.
Okey, har planer om å selge macen og da stiger budsjettet mitt til 20k. Har lyst på samme tilbehør som før (Gunnar Scopes, K60, Xonar Phoebus, QH-1339) Får jeg en 690 inn i 20k budjsett? 690 hadde virkelig vært drømmen. Eller eventuelt 680 SLI. Takk for all hjelpen, åpnet virkelig øyenene mine, uzen og GJERDE.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Overwerk Vis innlegg
Okey, har planer om å selge macen og da stiger budsjettet mitt til 20k. Har lyst på samme tilbehør som før (Gunnar Scopes, K60, Xonar Phoebus, QH-1339) Får jeg en 690 inn i 20k budjsett? 690 hadde virkelig vært drømmen. Eller eventuelt 680 SLI. Takk for all hjelpen, åpnet virkelig øyenene mine, uzen og GJERDE.
Vis hele sitatet...
Tror de fleste vil anbefale deg 670sli fremfor 690. Det holder jo med et 670 nå, også kan du spare pengene til et til om en stund da det trengs
Jeg er enig, men om jeg kjøper 690 kan jeg oppgradere til SLI neste år i stedet for å kaste 670-ene i søpla å kjøpe "GTX 790"
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Overwerk Vis innlegg
Jeg er enig, men om jeg kjøper 690 kan jeg oppgradere til SLI neste år i stedet for å kaste 670-ene i søpla å kjøpe "GTX 790"
Vis hele sitatet...
Eller 680 sli da. Er opp til deg
Hallo, og god dag medfreaks!

Så jeg satt og tenkte over en liste, for og se sånn ca hva det vil koste meg i framtiden for et helt nytt oppsett. Dette er snakk om 1-2 år, men bare for å se budsjett, men ettersom jeg først har laget en liste ønsker jeg feedback. Bare for å teste meg selv hva jeg kan og ikke kan.

her finner du listen og håper på noen gode og seriøse tilbake meldinger om hva som kan bli bedre, og hva jeg har gjort feil som kan bli en liten huskeregel.

-------------------------------------------------------------------------

Vil helst ikke ha tilbakemeldinger som: ''Det er 2 år fram i tid, hva er vitsen..?''

-------------------------------------------------------------------------

Takk for svar!
Sist endret av Calvertron; 3. oktober 2012 kl. 17:59.
Listen er perfekt... Nå ble jeg skuffet. Kanskje litt lite lagringsplass.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Calvertron Vis innlegg
Hallo, og god dag medfreaks!

Så jeg satt og tenkte over en liste, for og se sånn ca hva det vil koste meg i framtiden for et helt nytt oppsett. Dette er snakk om 1-2 år, men bare for å se budsjett, men ettersom jeg først har laget en liste ønsker jeg feedback. Bare for å teste meg selv hva jeg kan og ikke kan.

her finner du listen og håper på noen gode og seriøse tilbake meldinger om hva som kan bli bedre, og hva jeg har gjort feil som kan bli en liten huskeregel.

-------------------------------------------------------------------------

Vil helst ikke ha tilbakemeldinger som: ''Det er 2 år fram i tid, hva er vitsen..?''

-------------------------------------------------------------------------

Takk for svar!
Vis hele sitatet...
Bytt til LP versonen av ram'en, da den du har valgt ikke vil passe med kjøleren din
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Bytt til LP versonen av ram'en, da den du har valgt ikke vil passe med kjøleren din
Vis hele sitatet...
¨
Kilde hadde vært flott, så jeg også lærer ting! Finner ingen LP minnebrikker, eller ser jeg feil?

Mkvarning: Lite minne? HDD'en og SSD'en er da ikke lite, 8gb på minnebrikken er heller ikke lite?
Sist endret av Calvertron; 4. oktober 2012 kl. 15:12.
Sitat av Calvertron Vis innlegg
¨
Kilde hadde vært flott, så jeg også lærer ting! Finner ingen LP minnebrikker, eller ser jeg feil?

Mkvarning: Lite minne? HDD'en og SSD'en er da ikke lite, 8gb på minnebrikken er heller ikke lite?
Vis hele sitatet...
Her er LP minne brikkene http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=641124

Og link til noctua http://www.noctua.at/main.php?show=c...s_id=34&lng=en

Leser du under caution: ser du at minnebrikker over 44mm ikke går under
Hvordan ser du at det er LP?
Spiller ingen rolle så lenge minne er under 44mm
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
LP = Low Profile.

Synes ganske tydelig på bildene at RAMen er lav.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
LP = Low Profile.

Synes ganske tydelig på bildene at RAMen er lav.
Vis hele sitatet...
Joa, men nå står det faktisk at det ikke er low profile minne med rødt.

Står heller ikke LP. Skjønner at en kan undres over det

Er ute etter en vifte kontroller. Helst så mange vifter som mulig. Er f.eks denne noe særlig?

http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Fin den der. Med denne har man også mulighet til å skru av viftene fullstendig, noe som ofte er en fordel.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Fin den der. Med denne har man også mulighet til å skru av viftene fullstendig, noe som ofte er en fordel.
Vis hele sitatet...
Sett ennå litt mer rundt omkring og fant en bedre løsning. Støtte for 8 vifter, med 1 on/off knapp for de 4 første viftene, og det samme for de 4 neste. Kvaliteten vet jeg heller lite om, men får da prøve

http://techbay.no/product.html/neste...-nfs2108b-sort

Kanskje denne også

http://techbay.no/product.html/neste...ategory_id=153
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Har nå fått drøyt lyst til å oppgradere ram'en, etter jeg leste denne testen til HW.no og sett prisen D:
http://m.hardware.no/artikler/patrio...133-mhz/112707 (beklager mobil link)

Men problemet er at eneste butikken som har disse på lager, og ser ut til å få de på lager i overskuelig fremtid er pixmania, men dette er en nettbutikk jeg har hørt utrulig mye dritt om butikken.

Noen som vet hvor stor risiko det er å kjøpe på pixmania? Og hvor lang leveringstid det eventuelt er?
Pixmania har sikkert alt fra 1dag til flere år som leveringstid.